Μπαζότοπος ξανά οι Λαχανόκηποι_ Ολημερίς τους καθαρίζανε, το βράδυ... ξαναγέμιζαν (vid)

Μπαζότοπος ξανά οι Λαχανόκηποι_ Ολημερίς τους καθαρίζανε, το βράδυ... ξαναγέμιζαν (vid)

Πίσω από τη Νικηφόρου Ουρανού, κοντά στα καμένα βαγόνια του ΟΣΕ, τα μπάζα και τα απόβλητα εκτείνονται σε δεκάδες τετραγωνικά μέτρα

Σε μάστιγα έχει εξελιχθεί η παράνομη συλλογή και απόρριψη μπαζών στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Αγροτικά οχήματα οργώνουν την πόλη από άκρη σε άκρη, συλλέγουν έναντι χαμηλής αμοιβής, συνήθως 30 με 50 ευρώ, τα μπάζα -κατά βάση από ανακαινίσεις διαμερισμάτων και καταστημάτων- και στη συνέχεια τα απορρίπτουν σε «αθέατες» περιοχές.

Μια από αυτές είναι η περιοχή των Λαχανόκηπων στη Δυτική Θεσσαλονίκη, κάτω από τις σιδηροδρομικές γραμμές και την ΠΑΘΕ.

Πίσω από την οδό Νικηφόρου Ουρανού, στις οδούς Λήμνου, Εμπεδοκλέους, Αχελώου, κοντά στα καμένα βαγόνια του ΟΣΕ, τα μπάζα εκτείνονται σε δεκάδες τετραγωνικά μέτρα, συνθέτοντας μια υγειονομική βόμβα.

Οι ροδιές από τα οχήματα αυτά στα σημεία της απόρριψης είναι εμφανείς, συνήθως πηγαίνουν αργά το βράδυ ή νωρίς το πρωί, οπότε και δεν υπάρχει ιδιαίτερη κίνηση.

Ξεχαρβαλωμένοι καναπέδες, σπασμένες καρέκλες, κρεβάτια, σάπια στρώματα, νοβοπάν, γυψοσανίδες, σπασμένα είδη υγιεινής, ξέχειλες σακούλες με τούβλα και σοβάδες, είναι ανακατεμένα με ξεσκισμένα ρούχα, πεταμένα εσώρουχα και ακαθαρσίες, δημιουργώντας, μια τριτοκοσμική εικόνα, σε μια ούτως ή άλλως υποβαθμισμένη περιοχή.

Λίγα μέτρα από την πρώτη εστία, στην οδό Ρωξάνης, η οποία στην προέκτασή της οδηγεί στην εθνική οδό, δεξιά και αριστερά του δρόμου υπάρχει μια δεύτερη και μεγαλύτερη χωματερή με τα μπάζα και τα σκουπίδια να σχηματίζουν λόφους δεξιά και αριστερά του δρόμου. Σωλήνες αποχετεύσεων, πόρτες, ντουλάπες, κουβάδες με χρώματα, σκουριασμένα σίδερα, ζάντες, λάστιχα, λάδια, ακόμη και άδειες φιάλες μπίρας, που παρά τις εμφανείς οδηγίες που φέρουν για τη χρήση τους βρίσκονται πεταμένες πλησίον του οδοστρώματος.

Σε κοντινή απόσταση, στην οδό Ι. Κωλλέτη, έχει σχηματιστεί μια 3η εστία μόλυνσης, η οποία μάλιστα λόγω της εγγύτητας με την Εθνική Οδό και τη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης είναι ορατή και από τους διερχόμενους οδηγούς και από τους επισκέπτες, που μπαίνοντας στην πόλη αντικρίζουν εικόνες ντροπής.

Τα σημεία της παράνομης απόρριψης δεν έχουν τέλος καθώς ένα ακόμη βρίσκεται στην παράπλευρη οδό της Εθνικής, λίγα μέτρα από τον υπεραστικό σταθμό των ΚΤΕΛ και την γέφυρα της ΠΑΘΕ.

Να σημειωθεί ότι στο συγκεκριμένο σημείο κάτω από τη γέφυρα της ΠΑΘΕ η εταιρεία «Ανακύκλωση ΑΕΚΚ Κεντρικής Μακεδονίας ΑΕ (ΑΝΑΚΕΜ) είχε συλλέξει τόνους από μπάζα και σκουπίδια, καθαρίζοντας το σημείο, μόλις τον περασμένο Ιούνιο.

Συγκεκριμένα, στις 17 Ιουνίου είχε γίνει παρουσία των αρχών της πόλης η έναρξη των εργασιών καθαρισμού, ωστόσο σήμερα εκεί που είχε στηθεί το πάνελ της εκδήλωσης για τις ομιλίες υπάρχουν εκ νέου μπάζα, ενώ λίγα μέτρα από τη γέφυρα και τα προστατευτικά τσιμεντένια που έχουν τοποθετηθεί για να μην υπάρχει πρόσβαση στους επιτήδειους, κάτω από αυτή, έχει δημιουργηθεί παραπλεύρως του δρόμου μια νέα χωματερή.

Οι Λαχανόκηποι ανήκουν στη Β’ Κοινότητα του δήμου Θεσσαλονίκης και σύμφωνα με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Καθαριότητας Νίκο Ζεϊμπέκη πραγματοποιούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα επιχειρήσεις περισυλλογής των ογκωδών αντικειμένων.

Η τελευταία ήταν στις 28 Δεκεμβρίου, όπου η υπηρεσία καθαριότητας της Β’ Δημοτικής Κοινότητας προχώρησε σε εκτεταμένες δράσεις απομάκρυνσης μπαζών, συλλέγοντας πάνω από 2.000 τόνους από οικόπεδο στην οδό Ρωξάνης, το οποίο είχε μετατραπεί σε εστίας μόλυνσης.

Ωστόσο, όπως δηλώνει ο κ. Ζεϊμπέκης στη Voria.gr, παρά τις προσπάθειες, η κατάσταση είναι δύσκολο να ελεγχθεί καθώς τη μια μέρα ο δήμος καθαρίζει και μετά από λίγες ημέρες γεμίζει ξανά. «Πριν 15 ημέρες τα είχαμε μαζέψει, το κάνουμε συνέχεια, αλλά η κατάσταση δεν παλεύεται, σε 20 ημέρες θα είναι πάλι το ίδιο» σημειώνει.

Ο κ. Ζεϊμπέκης επισημαίνει ότι για να περιοριστεί το φαινόμενο θα πρέπει να γίνονται έλεγχοι από την αστυνομία στα φορτωμένα με μπάζα αγροτικά που κυκλοφορούν μέσα στην πόλη προτού φτάσουν στο σημείο να τα απορρίψουν.

Σύμφωνα με τον ίδιο θα πρέπει να υπάρχουν συστηματικοί έλεγχοι με αυστηρές ποινές σε όσους μεταφέρουν μπάζα χωρίς να διαθέτουν τις απαραίτητες άδειες. «Να γίνονται έλεγχοι και αν διαπιστώνεται ότι ο οδηγός δεν είναι εξουσιοδοτημένος να μεταφέρει μπάζα ή αν δεν έχει δική του εταιρεία ή να είναι εργαζόμενος σε κάποια πιστοποιημένη εταιρεία ανακύκλωσης, τότε θα πρέπει να υπάρχει "καμπάνα" με αφαίρεση του διπλώματος ακόμη και κατάσχεση του οχήματος», λέει.

Να σημειωθεί ότι μόνο κάτω από τη γέφυρα της ΠΑΘΕ η ΑΝΑΚΕΜ υπολογίζεται ότι συνέλεξε πάνω από 10.000 τόνους από μπάζα, ογκώδη αντικείμενα, μεταλλικές συσκευασίες, ελαστικά και άλλα απόβλητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε δώσει κατά τη διάρκεια της έναρξης των εργασιών στις 17 Ιουνίου 2021, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΝΑΚΕΜ Ηλίας Δημητριάδης, στην Ευρώπη παράγονται κάθε χρόνο 900 εκατ. τόνοι ΑΕΚΚ. Στην Ελλάδα ανά κάτοικο αντιστοιχεί 1-1,5 τόνος και συνολικά παράγονται περίπου 10-15 εκατ. τόνοι τον χρόνο. Σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει, οι υπάρχουσες ανεξέλεγκτες εναποθέσεις στην Ελλάδα υπολογίζονται σε 50 εκατομμύρια τόνους, λέγοντας ότι κάθε χρόνια στη χώρα παράγονται μπάζα ίσα με 250 γήπεδα ποδοσφαίρου.

Πηγή:voria.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Σχόλια