Η ΖΩΗΒΟΤ, ένα ρομπότ για τα μέτρα προστασίας από την COVID-19, στα σχολεία

Η ΖΩΗΒΟΤ, ένα ρομπότ για τα μέτρα προστασίας από την COVID-19, στα σχολεία

Η ΖΩΗΒΟΤ είναι ένα ρομπότ που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα και ετοιμάζεται να ξεκινήσει ένα ταξίδι στα Δημοτικά σχολεία της χώρας, προκειμένου να συζητήσει με τους μαθητές για τα μέτρα προστασίας από την έκθεση στον κορονοϊό, για την αποφυγή της ενδοσχολικής διασποράς του ιού.

Πρόκειται για ένα κινούμενο ρομπότ με ανθρωποειδή χαρακτηριστικά, κατασκευασμένο με τεχνικές 3d printing που περιλαμβάνει αισθητήρες και υπολογιστικές μονάδες για αντίληψη και αυτόνομη κίνηση. Οι μέθοδοι τεχνητής νοημοσύνης που ενσωματώνει επιτρέπουν την αναγνώριση ανθρώπινης δραστηριότητας και των μαθητών γύρω του και την αναπροσαρμογή της θέσης του ανάλογα με την ανθρώπινη κίνηση.

Η ιδέα για τη δημιουργία της ΖΩΗΒΟΤ γεννήθηκε από την Ένωση Συλλόγων Γονέων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Χαλκηδόνος, «αγκαλιάστηκε» από το Ίδρυμα Ευγενίδου και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ. Εκτός από την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε ό,τι την προστασία από τον κορονοϊό, στόχος της ΖΩΗΒΟΤ είναι να βοηθήσει τους μαθητές αποκτήσουν μια πρώτη επαφή με την ρομποτική και τον προγραμματισμό. 

Η επίσημη παρουσίαση της ΖΩΗΒΟΤ έγινε σήμερα σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.

«Μαζί με τη ΖΩΗΒΟΤ ξεκινάμε ένα ταξίδι στον απέραντο κόσμο της ρομποτικής, της έρευνας, της καινοτομίας, του μέλλοντος. Το ταξίδι ξεκινά από τον Δήμο Χαλκηδόνας και έχει σταθμούς σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Είναι ένα ταξίδι με σημαντικό κίνητρο και σκοπό την ενημέρωση της σχολικής κοινότητας για την αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού στο σχολικό περιβάλλον», ανέφερε στον χαιρετισμό της  η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή, προσθέτοντας πως «η παιδεία μέσα από την έρευνα και καινοτομία είναι η διαδρομή που θα οδηγήσει τα παιδιά μας στην ανακάλυψη των βαθύτερων χαρακτηριστικών τους, των κλίσεων, των ταλέντων, θα προωθήσει την ερευνητική σκέψη».

Για μια πρωτοποριακή ιδέα ενός ρομπότ «που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα, με σκοπό να φέρει μαθητικό κοινό των δημοτικών σχολείων όλης της χώρας σε επαφή με τη ρομποτική και τον προγραμματισμό», μίλησε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ενώ ο αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης Άγγελος Χαριστέας επισήμανε πως «χρειαζόμαστε τέτοιες δράσεις σαν περιφέρεια, σαν χώρα».

Ο πρόεδρος του ΔΣ του ΕΚΕΤΑ Δημήτρης Τζοβάρας και οι ερευνητές του Ινστιτούτου Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Κέντρου Δημοσθένης Ιωαννίδης και Δημήτρης Γιακουμής παρουσίασαν τις λειτουργίες του ρομπότ και τα στάδια κατασκευής του, τονίζοντας πως στόχος ήταν ένα ρομπότ «κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα με δική μας βιομηχανική σχεδίαση και όσο το δυνατόν περισσότερες λειτουργίες».

Ανέφεραν ακόμη πως το πρόγραμμα ΖΩΗΒΟΤ «δεν είναι η πρώτη συνεργασία που έχουμε με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, έχουμε δύο πολύ επιτυχημένα πρότζεκτ κι έχουμε κι άλλα σε εξέλιξη» και «είναι πολύ μεγάλη ευκαιρία να δείξουμε ότι δεν κάνουμε έρευνα για την έρευνα αλλά έρευνα που μπορεί να οδηγήσει σε απτά αποτελέσματα, χρήσιμα για την κοινωνία».

«Συνεχίζουμε τη δημιουργική προσπάθεια που έθεσε γερές βάσεις στον δήμο μας και αρχίζουμε να αποκομίζουμε τους καρπούς της», επισήμανε η πρόεδρος Ένωσης Γονέων πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Χαλκηδόνος Στέλλα Βαλσαμάκη, σημειώνοντας ότι η ΖΩΗΒΟΤ θα επισκέπτεται οποιοδήποτε σχολείο εκδηλώσει σχετικό ενδιαφέρον και από τη νέα σχολική χρονιά θα ταξιδέψει σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα. 

Τα σχολεία που επισκέπτεται η ZΩΗΒΟΤ θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την πρώτη εισαγωγική ενημέρωση για την ρομποτική με τίτλο «ΖΩΗΒΟΤ: Το πρώτο μου ρομπότ», που ετοίμασε και παρουσιάζει το Κέντρο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, όπως ανέφερε η υπεύθυνη Κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας, Ίδρυμα Ευγενίδου Δρ Βάλια Λύρατζη.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Σχόλια