Θεσσαλονίκη: «Πυρετός» για την επαναλειτουργία της αγοράς (φωτ.)

Θεσσαλονίκη: «Πυρετός» για την επαναλειτουργία της αγοράς (φωτ.)

Με εντατικούς ρυθμούς προετοιμάζονται οι επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης για την αυριανή, Δευτέρα, επαναλειτουργία της αγοράς, η οποία πέρασε... από 40 κύματα.

Ιδιοκτήτες και υπάλληλοι απολυμαίνουν τους χώρους και βάζουν τα εμπορεύματά τους στις βιτρίνες έτοιμοι να υποδεχτούν και πάλι τους πελάτες τους.

Οι καταστηματάρχες είναι αποφασισμένοι να τηρήσουν τα μέτρα και να εφαρμόσουν απαρέγκλιτα όσα ορίζουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, χωρίς να θέλουν να ρισκάρουν ξανά ένα νέο λουκέτο στην αγορά.

Η διαδικασία για τις αγορές

Η... επιστροφή του λιανεμπορίου θα γίνει με τη μέθοδο της αγοράς εκτός καταστήματος, του λεγόμενου click away, και την προαπαιτούμενη αποστολή μηνύματος SMS στο 13032.

Ο καταναλωτής δηλαδή θα πρέπει να κλείσει ραντεβού με την επιχείρηση επιλέγοντας παραλαβή του προϊόντος εκτός αυτής.

Η επιχείρηση θα του αποστέλλει απαντητικό μήνυμα με την ημέρα και την ώρα του ραντεβού, το οποίο και θα επιδεικνύει ο καταναλωτής σε περίπτωση ελέγχου.

proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away2.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away2.jpg

Άνοιγμα ψυχολογίας

«Ο κόσμος προετοιμάζεται. Φυσικά αυτοί οι οποίοι θα μπορέσουν να κάνουν χρήση του click away», παρατηρεί μέσω του makthes.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης.

Αφού επισημαίνει ότι το click away γίνεται για «ψυχολογικούς λόγους», αναγνωρίζει ότι «ήταν αυτό που μπορούσαμε να πάρουμε την Παρασκευή», από την κυβέρνηση. Βέβαια, «δεν θα εξυπηρετήσει όλο τον κόσμο, αλλά δεν παύει να είναι μια αλλαγή από το μηδέν που ήμασταν», συνεχίζει.

Στο ναδίρ η ψηφιοποίηση του λιανεμπορίου

Σύμφωνα με τα δεδομένα του εμπορικού κόσμου, στη Θεσσαλονίκη, όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα, μόνο «το 15% κάνει χρήση e-shop, άρα αυτοί είναι οι εν δυνάμει καταστηματάρχες που μπορούν να κάνουν χρήση, υπό την έννοια ότι χωρίς e-shop από πού θα ξέρει ο πελάτης τι πουλάς, πόσο και τι του αρέσει», παρατηρεί ο κ. Φιλιππίδης.

Για να διευκολυνθεί το υπόλοιπο 85%, ο ΕΣΘ έχει προτείνει στα μέλη του να καταγράψουν το τηλέφωνο στη βιτρίνα των καταστημάτων τους, να είναι παρόντες εκεί, ώστε αν κάποιος πελάτης ψάχνει κάτι να μπορέσουν να τους εξυπηρετήσουν αφού πρώτα κλείσουν ραντεβού τηλεφωνικά.

«Μην ξεχνάτε ότι περάσαμε 10 χρόνια οικονομικής κρίσης, από τα οποία δεν βγήκαμε ποτέ. Το τελευταίο που θα σκεφτόταν κάποιος ήταν να κάνει έξοδα έξω από αυτά που χρειαζόταν. Γιατί το e-shop φάνταζε δευτερούσης σημασίας», ενώ οι περισσότεροι προσπαθούσαν απλώς να επιβιώσουν, υπενθυμίζει ο κ. Φιλιππίδης.

proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away3.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away3.jpg


Ετοιμάζουν νέο αίτημα για click in shop εντός της εβδομάδας

Κατά την άποψή του, η μέθοδος αγοράς εντός του καταστήματος (σ.σ. click in shop) «είναι η μόνη λύση στη συγκυρία που περνάμε και θα το διεκδικήσουμε και θα το απαιτήσουμε τις επόμενες ημέρες για να το πάρουμε την επόμενη Δευτέρα», διαμηνύει ο πρόεδρος του ΕΣΘ. «Για να είμαστε σοβαροί θα πρέπει να δούμε πώς θα κυλήσουν οι πρώτες 2-3 μέρες» και μετά να κατατεθεί το αίτημα για το click in shop, διότι πρέπει «να είμαστε σοβαροί απέναντι σε μία νόσο», εξηγεί ο ίδιος.

Έρχεται ολιστική προσέγγιση στο πρόβλημα της έλλειψης e-shop στο λιανεμπόριο

Ο πρόεδρος του ΕΣΘ αποκαλύπτει μέσω του makthes.gr ότι ο σύλλογος ετοιμάζει μία ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία θα μπορούν να εμφανίζονται όλες οι επιχειρήσεις-μέλη του ΕΣΘ, και όχι μόνο, προκειμένου να προωθούν τα προϊόντα τους.

«Εκεί μέσα θα βρίσκεται πληθώρα καταστημάτων, προϊόντων, όλων των ειδών και θα επιλέγετε να το αγοράσετε κατευθείαν. Τα προϊόντα είναι επιλεγμένα σε έναν "τοίχο" περιεχομένων και ανά προϊόν θα μπαίνεις και θα βρίσκεις τα ανάλογα καταστήματα. Το κάθε μαγαζί έχει δικαίωμα με την εγγραφή του να αναρτήσει 50 φωτογραφίες τις οποίες μπορεί να εναλλάσσει και μετά άμα θέλει 100, 200, μόνο τιμολογιακά αλλάζει το θέμα», περιγράφει ο κ. Φιλιππίδης.

Το θετικό με την πλατφόρμα είναι ότι το κόστος συντήρησής της θα είναι δραματικά μικρότερο σε σχέση με το αν κάθε κατάστημα σχεδίαζε τη δική του ιστοσελίδα. «Είναι μια ιδιότυπη σχέση. Πληρώνει ένα μικρό κόστος, το οποίο είναι το ελάχιστο. Αυτή τη στιγμή για την πρώτη κατηγορία είναι 15 ευρώ τον μήνα», εξηγεί ο πρόεδρος του ΕΣΘ και σημειώνει πως ο σύλλογος «τρέχει» αυτό το σχέδιο τους τελευταίους επτά μήνες.

Κατά την εκτίμησή του, η πλατφόρμα θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες μόλις υπογραφεί η σύμβαση ανάμεσα στην πλατφόρμα και στα μέλη του ΕΣΘ αναφορικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα και θα τεθεί σε λειτουργία για τους καταναλωτές, το αργότερο το καλοκαίρι.

Δείτε φωτογραφίες του makthes.gr από την αγορά σήμερα:

proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away4.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away4.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away5.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away5.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away6.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away6.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away7.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away7.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away8.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away8.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away9.jpg
proetoimasia-katastimata-thessaloniki-lianemporio-click-away9.jpg

Πηγή: makthes.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Σχόλια