Ποδηλατόδρομος στην Κ. Καραμανλή: "Έγινε ένα έργο πιλοτικά, για τα μάτια του κόσμου"

Ποδηλατόδρομος στην Κ. Καραμανλή: "Έγινε ένα έργο πιλοτικά, για τα μάτια του κόσμου"

Για αποτυχία των ποδηλατοδρόμων της Κωνσταντίνου Καραμανλή κατηγορεί την διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Σάκης Τζακόπουλος. 

Σε ανακοίνωσή του αναφέρει μεταξύ άλλων: "Φθαρμένα πασαλάκια και σταθμευμένα οχήματα είναι η εικόνα που αντικρίζει κανείς, σε καθημερινή βάση, στον ποδηλατόδρομο της Κ. Καραμανλή.

Εγχείρημα προχειρότητας από την διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, που ξεκίνησε να λειτουργεί πιλοτικά τον Ιούλιο του 2020. Κατασκευάστηκε εν μία νυκτί με προσωρινή μορφή, κάνοντας χρήση των κατά παρέκκλιση διατάξεων λόγω κορωνοϊού, οι οποίες δεν προβλέπουν να υπάρχει εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη, με την προϋπόθεση ότι θα παρέμενε έως τέλος Νοεμβρίου. Η διατήρησή του όμως παρατάθηκε με τροπολογία έως τέλος Φεβρουαρίου και για δεύτερη φορά μέχρι τέλος Μαΐου 2021.

karamanlh1-1.jpg
karamanlh1-1.jpg

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, προανήγγειλε ήδη τη μονιμοποίηση του ποδηλατόδρομου της Κ. Καραμανλή, ως βούληση της διοίκησης.

Αν αυτό ισχύει, πότε σκοπεύει η διοίκηση να φέρει προς έγκριση τη μελέτη κυκλοφοριακών επιπτώσεων και την μελέτη για την ανακατασκευή του ποδηλατοδρόμου στην Κ. Καραμανλή, σύμφωνα με τις προδιαγραφές των μόνιμων ποδηλατοδρόμων;

Αν αυτό ισχύει, τότε γιατί δεν έχει προβλέψει τα απαραίτητα κονδύλια στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2021;

Πότε σκοπεύει να προκηρύξει τη σχετική εργολαβία ώστε ο ποδηλατόδρομος να αποκτήσει κανονικό πλάτος, μόνιμα χαρακτηριστικά και τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας;

Και ως τότε, έχει προμηθευτεί τα απαραίτητα υλικά για να συντηρεί την πρόχειρη-πιλοτική μορφή που έχει σήμερα;

Ας δούμε ποια είναι η πραγματική κατάσταση. Οι ποδηλάτες που διασχίζουν τον ποδηλατόδρομο είναι ελάχιστοι, καθώς πλέον έχει μετατραπεί σε πάρκιγκ Ι.Χ. ιδιωτών ή φορτηγών που κλείνουν τον ποδηλατόδρομο προκειμένου να φορτοεκφορτώσουν εμπορεύματα στις γύρω επιχειρήσεις".

«Ενδεικτικό της κακής διαχείρισης και έλλειψης προγραμματισμού από την πλευρά της διοίκησης, αποτελούν τα συμπεράσματα της πρώτης αξιολόγησης του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), που θυμίζει ότι ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος δεν προβλεπόταν στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης. Μόλις 71 ποδήλατα την ώρα (το μέγιστο) διέρχονται από τον ποδηλατόδρομο της Κ. Καραμανλή, σε διάστημα αιχμής, ροή χαμηλή σύμφωνα με την έκθεση του ΙΜΕΤ. Επιπλέον, ένας ποδηλάτης για να διασχίσει ολόκληρο τον ποδηλατόδρομο, χρειάζεται να εκτραπεί περίπου 50 φορές από την επιθυμητή πορεία του, διότι υπάρχει καταπάτηση από σταθμευμένα οχήματα», υπογραμμίζει ο Σάκης Τζακόπουλος, ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος.

img-4419.jpg
img-4419.jpg

Ο ίδιος τονίζει ότι δεν υπήρξε απολύτως καμία μέριμνα για τους επαγγελματίες, εργαζόμενους και κατοίκους της περιοχής που καλούνται είτε να ψάχνουν ατέλειωτες ώρες για μία θέση στάθμευσης, είτε να παρανομήσουν.

«Έγινε ένα έργο πιλοτικά, για τα μάτια του κόσμου. Δεν έγινε καμία πρόβλεψη για χώρους στάθμευσης και σημεία φορτοεκφόρτωσης, όπου υπάρχουν καταστήματα. Καμία πρόβλεψη για την ασφαλή αποκομιδή απορριμμάτων. Επίσης, δεν υπάρχει απολύτως καμία μελέτη και κανένας σχεδιασμός, για όσους χρησιμοποιούν τα αστικά λεωφορεία και τα ταξί. Κατεβαίνει ο επιβάτης και απευθείας εισέρχεται στον ποδηλατόδρομο. Αλλά το χειρότερο είναι ο σχεδιασμός των διασταυρώσεων του ποδηλατοδρόμου, με τις κάθετες οδούς, όπως και στους μεγάλους οδικούς κόμβους, όπου ο ποδηλάτης διέρχεται με κίνδυνο να τραυματιστεί», περιγράφει ο κ. Τζακόπουλος.

Τέλος, επισημαίνει ότι «η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης φαίνεται να προσπαθεί να δυσχεραίνει, αντί να διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών».

«Πέραν του ότι ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος δεν εξυπηρετεί ούτε τους ίδιους τους ποδηλάτες και σπανίως χρησιμοποιείται από αυτούς, η ίδια η διοίκηση τον έχει εγκαταλείψει. Περνάω καθημερινά από εκεί γι’ αυτό και έχω πλήρη γνώση και της κατάστασης αλλά και του ότι έχει σταματήσει μέχρι και η αντικατάσταση των φθαρμένων και ξηλωμένων πλαστικών πασαλακίων. Θα πρέπει επιτέλους η διοίκηση να κάνει έργα με γνώμονα τη βελτίωση και διευκόλυνση της καθημερινότητας των Θεσσαλονικέων, την ασφάλεια της οδικής κυκλοφορίας και να φροντίζει φυσικά να τα συντηρεί», καταλήγει ο κ. Τζακόπουλος.

Πηγή: makthes.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια