Αντιδράσεις για τον ποδηλατόδρομο της Παπάφη – Τι απαντά ο δήμος

Αντιδράσεις για τον ποδηλατόδρομο της Παπάφη – Τι απαντά ο δήμος

Για έργο το οποίο θα επιφέρει σημαντικά προβλήματα στην καθημερινότητα κατοίκων και επαγγελματιών και εγκυμονεί τον κίνδυνο πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να βάλουν μόνιμο «λουκέτο», κάνουν λόγο κάτοικοι της περιοχής Παπάφη στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι αντιδρούν έντονα στη δημιουργία του ποδηλατοδρόμου.

Όπως εξηγεί το μέλος της προσωρινής διοικούσας επιτροπής της Ένωσης Κατοίκων και Επαγγελματιών οδού Παπάφη κ. Βαγγέλης Παπαθανασίου, η επέκταση του ποδηλατοδρόμου στην περιοχή θα εξαφανίσει αυτόματα και οριστικά 450 θέσεις στάθμευσης σε μία ήδη επιβαρυμένη περιοχή, θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της ζωής τους και στην όξυνση του κυκλοφοριακού, δίχως να παρέχονται εναλλακτικές στους κατοίκους.

«Το πραγματικό δίλημμα που μας τίθεται «ωμά» και κυνικά είναι το εξής: Ή μένετε στα σπίτια σας και στις δουλειές σας χωρίς αυτοκίνητο ή σηκωθείτε και φύγετε», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Παπαθανασίου, ο οποίος κάνει λόγο για προβλήματα τα οποία δεν έχει προνοήσει και δε γνωρίζει η διοίκηση του  δήμου Θεσσαλονίκης. «Δεν μας ρώτησε ποτέ κανένας, δεν έγινε καμία διαβούλευση. Συνολικά θα πληγούν 12.000 άνθρωποι, διότι δεν είναι μόνο η Παπάφη αλλά και οι παρακείμενοι οδοί, με περίπου 400 πολυκατοικίες, καθώς η πίεση θα μεταφερθεί στους διπλανούς δρόμους», αναφέρει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κάτοικοι, πριν από τις δημοτικές εκλογές, είχαν προχωρήσει στη συλλογή δύο χιλιάδων υπογραφών για τη μη υλοποίηση του ποδηλατοδρόμου, ενώ υποστήριζαν ότι δεν υπήρξε διαβούλευση.

Σήμερα, την ώρα που οι επιχειρήσεις λειτουργούν με τη μέθοδο του click away και οι πολίτες που κυκλοφορούν καθημερινά είναι σαφώς λιγότεροι από ότι σε κανονικές συνθήκες – χωρίς την πανδημία – κατά μήκος της οδού Παπάφη συνεχίζουν να υπάρχουν σε αρκετά σημεία διπλοπαρκαρισμένα οχήματα, αφού οι πολίτες «βασανίζονται» να βρουν μια θέση στάθμευσης σε όλη τη διάρκεια του 24ωρου. Βλέποντας αυτήν την εικόνα και με την αναμενόμενη δημιουργία του ποδηλατοδρόμου στην περιοχή, οι κάτοικοι και επιχειρηματίες, όπως λένε, θα βρεθούν σε ένα μεγάλο αδιέξοδο καθώς θα μειωθεί σημαντικά η αγοραστική κίνηση και δε θα μπορούν να εξυπηρετηθούν ούτε οι ίδιοι, ούτε και οι καταναλωτές, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν χώροι, ούτως ώστε να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης.

Από τη μεριά του  ο Τεχνικός Σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μήτρου, τονίζει ότι «βρισκόμαστε σε διάλογο με τους κατοίκους, μας έχουν κάνει κάποιες προτάσεις τις οποίες μελετάμε, ενώ παράλληλα έχουμε προχωρήσει σε αυτοψίες και έχουμε δει ορισμένα πράγματα που μας πρότειναν». Επισήμανε ακόμα ότι: περιμένουμε και άλλες προτάσεις στο πλαίσιο που έχουμε θέσει για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα και τις οχλήσεις που θεωρούν οι κάτοικοι ότι θα δημιουργηθούν για να τα αντιμετωπίσουμε.

Ο κ. Μήτρου εξηγεί, ότι το έργο βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο δημοπράτησης και ο διάλογος θα έχει ολοκληρωθεί πριν ξεκινήσει η διαδικασία υπογραφής με τον ανάδοχο. Προσθέτει δε, ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ με χρηματοδότηση περίπου 1.200.000 ευρώ το οποίο περιλαμβάνει τόσο παρεμβάσεις στην περιοχή της Παπάφη με τη δημιουργία σχεδόν 1.300 μέτρων ποδηλατοδρόμου, όσο και παρεμβάσεις δυτικά στους υπάρχοντες ποδηλατοδρόμους, όπως είναι η οδός Πολυτεχνείου και Κουντουριώτου και δεν μπορεί να τροποποιηθεί, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί στη συνολική απένταξη του έργου, αν δεν προχωρήσει ο ποδηλατόδρομος της Παπάφη.

Με γνώμονα αυτό και τις ανακοινώσεις που εξέδωσαν παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, με τις οποίες ζητούν να μην προχωρήσει η δημιουργία του ποδηλατοδρόμου της Παπάφη, ο Τεχνικός Σύμβουλος του Κωνσταντίνου Ζέρβα επισημαίνει ότι όσοι προτείνουν κάτι διαφορετικό θα πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και για αυτό το ζήτημα, δηλαδή, αν αποδεχόμενοι αυτό το γεγονός εισηγούνται να χαθεί και η χρηματοδότηση για το σύνολο των έργων.

Όσον αφορά το σοβαρότερο ζήτημα που θέτουν οι κάτοικοι της Παπάφη που θα δημιουργηθεί με την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου και αφορά το θέμα «εξαφάνισης» των θέσεων στάθμευσης, ο κ. Μήτρου ξεκαθάρισε πως θα δημιουργηθούν πολλές νέες θέσεις και ότι σε κάθε περίπτωση σχετικά με τα παράπονα και τα προβλήματα που δημιουργούνται στους κατοίκους, ο δήμος θα κάνει ότι μπορεί για να βελτιώσει την κατάσταση και να αμβλύνει αυτά τα προβλήματα. Όπως είπε ο ίδιος, η στάθμευση θα καταργηθεί μόνο από τη μία πλευρά της οδού, διευκρινίζοντας ότι «χάνονται» περίπου 100 θέσεις μεταξύ Κ. Καραμανλή – Κλεάνθους και άλλες περίπου 50 θέσεις στον μονόδρομο Κ. Καραμανλή – Καυταντζόγλου και εκτιμά ότι θα αναπληρωθεί το 70% από αυτές.

Σχετικά με τον ποδηλατόδρομο της Κ. Καραμανλή, ο οποίος από τη στιγμή που δημιουργήθηκε προκαλεί έντονες αντιδράσεις από επαγγελματίες της περιοχής αλλά και πολλά παράπονα από κατοίκους και καταναλωτές, σήμερα συναντά κανείς πολλά οχήματα να σταθμεύουν παράνομα σε αυτόν και λίγα ποδήλατα να διέρχονται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Μάλιστα, όπως φαίνεται και στο παρακάτω βίντεο,τα πλαστικά πασαλάκια που έχουν τοποθετηθεί για να διαχωρίζουν τους ποδηλατοδρόμους από το υπόλοιπο οδόστρωμα, σε πολύ μεγάλο ποσοστό είναι διαλυμένα, με αρκετούς καταστηματάρχες να κάνουν λόγο για εγκατάλειψη ενός αποτυχημένου εγχειρήματος που προκάλεσε δυσκολίες και ταλαιπωρία.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον κ. Μήτρου, συνεχίζονται οι τοπικές επεμβάσεις στον ποδηλατόδρομο, ενώ η πλήρης ανακαίνιση η οποία θα περιλαμβάνει τα σπασμένα πασαλάκια, θα επαναληφθεί με την ανανέωση της διάρκειας ισχύος του έργου.

πηγή: grtimes.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια