Με…delivery το εορταστικό μενού από εστιατόρια της Θεσσαλονίκης

Με…delivery το εορταστικό μενού από εστιατόρια της Θεσσαλονίκης

Δύσκολη χαρακτηρίζουν την προσαρμογή στα νέα δεδομένα του δεύτερου lockdown ιδιοκτήτες γνωστών εστιατορίων της Θεσσαλονίκης που αναγκάστηκαν, λόγω των μέτρων κατά της εξάπλωσης της COVID-19, να λειτουργούν με κατ’ οίκον παράδοση ή με take away.

Οι αλλαγές που επέβαλε η επιδημιολογική κρίση στη χώρα επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό τον κλάδο. Ωστόσο, εν μέσω εορταστικής περιόδου, οι εστιάτορες καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να σώσουν ό,τι μπορούν, όχι μόνο για να συντηρηθούν οικονομικά, αλλά και για να ανορθώσουν την ψυχολογία των ίδιων και του προσωπικού τους.

Γκουρμέ πιάτα σε delivery

Τα εστιατόρια παλεύουν να εγκλιματιστούν στις νέες συνθήκες για να διατηρήσουν τον χαρακτήρα τους και να μην πέσουν στην εμπορική παγίδα. Όπως αναφέρουν, δεν είναι στη «φύση» αυτών των καταστημάτων να προσφέρουν φαγητό με delivery ή take away.

Με…delivery το εορταστικό μενού από εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, φωτογραφία-1

«Είναι δύσκολη η προσαρμογή. Δε βλέπω σπουδαίο φως. Το φαγητό που σερβίρουμε εμείς ξεφεύγει από την νοοτροπία του φθηνού και γρήγορου φαγητού σε πακέτο και ο κόσμος δεν είναι εξοικειωμένος με αυτό. Έχει συνδέσει το φαγητό σε πακέτο με κάτι πιο γρήγορο», ανέφερε στο thestival ο ιδιοκτήτης και σεφ του εστιατορίου «Χαρούπι» στα Λαδάδικα, Μανώλης Παπουτσάκης.

Το menu των εστιατορίων παραμένει σε γενικές γραμμές το ίδιο. Όμως, ορισμένα εστιατόρια αποφάσισαν να τροποποιήσουν έως έναν βαθμό τα πιάτα τους, έτσι ώστε να μπορούν να μπαίνουν σε… πακέτο. Βέβαια, η τακτική αυτή δεν είναι αρκετή ώστε να ισορροπήσει την κατάσταση, αφού η απώλεια του τζίρου, συγκριτικά με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2019 φτάνει και το 80%.

Με…delivery το εορταστικό μενού από εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, φωτογραφία-2

«Ο κατάλογος προσαρμόστηκε στις ανάγκες του delivery. Στο πακέτο χάνει το φαγητό, αλλά προσπαθούμε να μη χάσει πολύ. Τα πιάτα μας παρέμειναν ίδια. Κάποια τα τροποποιήσαμε για να μπορούν να δοθούν σε πακέτο. Η απώλεια για εμάς είναι στο 70%-80%», σημείωσε στο thestival ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου «Μανιτάρι», στην Καλαμαριά, Γιάννης Ζιάγκας.

«Στο 90% η μείωση του τζίρου»

Η κίνηση χαρακτηρίζεται μέτρια από τους ιδιοκτήτες των «ναών της γαστρονομίας» και η απόφαση για διανομή φαγητού σε πακέτο δεν έχει μεγάλη ανταπόκριση από τους Θεσσαλονικείς, οι οποίοι στρέφονται περισσότερο σε πιο γρήγορες επιλογές. «Στόχος να πληρώνω τα έξοδα. Δε συζητάμε καν για έσοδα. Είναι περιορισμένη η κίνηση στα delivery. Η αίσθηση που νιώθει ένας άνθρωπος που τρώει σε ένα εστιατόριο δεν μπορεί να αντικατασταθεί στο σπίτι», τόνισε ο κ. Παπουτσάκης.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου «Marea», στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, Θεόκτιστος Σαρασίδης. «Είναι μέτρια η κίνηση. Δεν συγκρίνεται με το να είμαστε ανοιχτοί. Είμαστε ανοιχτοί ίσα ίσα να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες και να δώσουμε τα μεροκάματα» σημείωσε, με τη μείωση του τζίρου και σε αυτήν την επιχείρηση να ξεπερνά το 90%.

Εορταστικά πιάτα Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά – Δωράκια στους πελάτες

Η περίοδος των εορτών αποτελεί τη μοναδική ελπίδα των εστιατορίων της πόλης να δουν «φως» στο δικό τους τούνελ. Οι κουζίνες τους ζεσταίνονται και οι σεφ έχουν ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζουν τα εορταστικά πιάτα που θα ικανοποιούν τις πιο απαιτητικές ανάγκες αλλά και θα διατηρούν την υψηλή γαστρονομική ταυτότητα, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της εποχής.

«Θα διαθέτουμε εορταστικά πιάτα που θα αντικατοπτρίζουν τη φιλοσοφία του εστιατορίου και τα οποία θα μπορεί κάποιος να παραγγείλει στο σπίτι. Σκέφτομαι επίσης μήπως κάνουμε κάποιες μαγειρικές παρασκευές κατά παραγγελία. Να μας ζητήσουν οι πελάτες ένα τραπέζι για πέντε άτομα με ένα πλήρες menu, ένα ολοκληρωμένο τραπέζι που θα το πάρει σε πακέτο», τόνισε ο κ. Παπουτσάκης.

Με…delivery το εορταστικό μενού από εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, φωτογραφία-3

Λόγω των ημερών, οι πελάτες θα έχουν και τα… τυχερά τους, αφού τα restaurants ξεκίνησαν ήδη να προσφέρουν δωράκια που θα τονώσουν το ηθικό αλλά και θα προσφέρουν χαμόγελα. «Σε όλες τις παραγγελίες βάζουμε και γλυκάκι. Κάνουμε μικρά δωράκια σε take away και δίνουμε κάποιο κρασί ή γλυκό», δήλωσε ο κ. Ζιάγκας.

Σταθερές οι τιμές – «Κέρασμα» η προμήθεια

Οι τιμές στα εστιατόρια δε μεταβλήθηκαν. Ορισμένες επιχειρήσεις αποφάσισαν να απορροφήσουν οι ίδιες την προμήθεια από τις εταιρείες που έχουν αναλάβει τη διανομή. «Δεν υπάρχουν αλλαγές στις τιμές. Δεν επιβαρύναμε τον πελάτη με την προμήθεια», είπε ο κ. Σαρασίδης.

Πολλές από τις επιχειρήσεις οι οποίες δεν μπορούν να απορροφήσουν την προμήθεια που παίρνουν τα delivery, την αφαιρούν από τους πελάτες οι οποίοι κάνουν παραλαβή από το κατάστημά τους.

«Κοντά στα ξερά κάηκαν και τα χλωρά»

Η κυβέρνηση, όλο αυτό το διάστημα λαμβάνει αποφάσεις συνολικά για τον τομέα της εστίασης, τακτική η οποία βρίσκεται εντελώς αντίθετους τους εστιάτορες. Ο διαχωρισμός, όσον αφορά στη λήψη των μέτρων κατά της εξάπλωσης της COVID-19 κρίνεται για τους ίδιους αναγκαία.

Με…delivery το εορταστικό μενού από εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, φωτογραφία-4

«Ήμασταν οι μόνοι που τηρήσαμε ουσιαστικά τα μέτρα και δε θεωρώ ότι τα εστιατόρια είναι εστίες μετάδοσης. Κοντά στα ξερά κάηκαν και τα χλωρά. Είναι μια απόφαση που επιβάλλεται εξαιτίας της κακής κατάστασης αλλά αν κανείς αναζητήσει τα αίτια, μόνο τα εστιατόρια δεν μετάδωσαν τον κορωνοϊό!», υποστήριξε ο κ. Παπουτσάκης.

Ωστόσο, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση και από τη στιγμή που δεν έγινε η παραπάνω διαφοροποίηση, η παράταση του «λουκέτου» έως και τουλάχιστον την 7η Ιανουαρίου κρίνεται ορθή. «Σωστά έκανε η κυβέρνηση αλλά τον Μάιο έπρεπε να μας διαχωρίσει από την εστίαση στα μέτρα για να μη φτάσουμε εδώ», ξεκαθάρισε ο κ. Ζιάγκας.

Με…delivery το εορταστικό μενού από εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, φωτογραφία-5

Το βέβαιο είναι ότι η επόμενη μέρα για τα εστιατόρια θα έχει δυσκολίες. Όπως και οι ίδιοι οι επαγγελματίες αναγνωρίζουν, χρειάζεται χρόνος για να επανέλθει η κατάσταση στην περίφημη κανονικότητα και να ξανανιώσουν οι πελάτες ασφαλείς για να απολαύσουν ένα γεύμα στο ξεχωριστό περιβάλλον που προσφέρουν τα εστιατόρια της πόλης.

Πηγή : thestival.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Σχόλια