Βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής: Ποια ώρα της ημέρας πρέπει να τα παίρνουμε;

Βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής: Ποια ώρα της ημέρας πρέπει να τα παίρνουμε;

Ο καταλληλότερος χρόνος για την λήψη βιταμινών εξαρτάται άμεσα από την ίδια την βιταμίνη.

Ορισμένες βιταμίνες απορροφώνται καλύτερα μετά από ένα γεύμα, ενώ άλλες είναι προτιμότερο να λαμβάνονται με άδειο στομάχι. Το σώμα μας δεν διασπά όλες τις βιταμίνες με τον ίδιο τρόπο, για αυτό καλό είναι να γνωρίζουμε πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να πάρουμε την βιταμίνη κατά την διάρκεια της ημέρας, ώστε να μας δώσει τα καλύτερα δυνατά οφέλη.

Η καθιέρωση μιας ρουτίνας λήψης των βιταμινών σε καθημερινή βάση μπορεί να είναι μια πολύ βοηθητική μέθοδος. Έτσι, μαθαίνοντας ποια ώρα της ημέρας πρέπει να πάρουμε τις βιταμίνες μας, θα μας βοηθήσει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο την διατροφική τους αξία.

Για τις βιταμίνες Α, Κ, Ε και D:

Οι βιταμίνες αυτές ανήκουν στην κατηγορία των λιποδιαλυτών βιταμινών. Ο βέλτιστος χρόνος για την πρόσληψη των λιποδιαλυτών βιταμινών είναι με το βραδινό σας γεύμα. Αυτό συμβαίνει επειδή οι βιταμίνες αυτές διασπώνται στο σώμα χρησιμοποιώντας τα λίπη. Έπειτα, μεταφέρονται στην κυκλοφορία του αίματος και εκτελούν τις βασικές τους λειτουργίες. Στην καλύτερη απορρόφηση τους μπορούν να συμβάλλουν τροφές με κορεσμένα λίπη ή και έλαια, όπως το ελαιόλαδο, τα λιπαρά ψάρια, οι ξηροί καρποί και άλλα.

Οι βιταμίνες C, Β και το φολικό οξύ:

Οι βιταμίνες αυτές ανήκουν στην κατηγορία των υδατοδιαλυτών βιταμινών και απορροφώνται καλύτερα με άδειο στομάχι. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να λαμβάνονται νωρίς το πρωί, πριν το πρωινό σας γεύμα ή δύο ώρες έπειτα. Οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες χρειάζονται την παρουσία νερού για να διασπαστούν. Το σώμα μας κρατά την ποσότητα αυτών των βιταμινών που χρειάζεται για τις διεργασίες του, και τα υπόλοιπα απομακρύνονται μέσω ούρων.

Ειδικά για το σύμπλεγμα βιταμινών Β:

Για ένα ξύπνημα γεμάτο ενέργεια, πάρτε την βιταμίνη Β μόλις ξυπνήσετε το πρωί με άδειο στομάχι. Οι βιταμίνες Β είναι μια ειδική ομάδα στην οικογένεια των λιποδιαλυτών, οι οποίες ενισχύουν την ενέργεια και μειώνουν το άγχος. Για να γίνει, λοιπόν, η καλύτερη απορρόφηση τους, πρέπει να προσληφθούν νωρίς το πρωί με άδειο στομάχι.

Τι πρέπει να προσέχετε όταν λαμβάνετε συμπληρώματα βιταμινών;

Τα συμπληρώματα διατροφής, όταν γίνεται λογική χρήση τους, μπορούν να βοηθήσουν και να ενισχύσουν σημαντικά την συνολική μας υγεία. Ωστόσο, δεν πρέπει να γίνεται κατάχρηση των συμπληρωμάτων με υπερβολική δόση, γιατί ενδέχεται να εμφανιστούν ορισμένες παρενέργειες.

Η δράση των συμπληρωμάτων των βιταμινών θα πρέπει να επιβεβαιώνει το όνομα τους, να γίνεται δηλαδή συμπληρωματικά σε μια ισορροπημένη διατροφή. Παράλληλα, εάν κάνετε κάποια φαρμακευτική αγωγή, θα πρέπει να συμβουλεύεστε τον γιατρό σας, πριν ξεκινήσετε να παίρνετε τα συμπληρώματα.

Αυτό πρέπει να γίνεται αυστηρά, καθώς πολλά φάρμακα μπορεί να αλληλοεπιδρούν με κάποια βιταμίνη, όπως συμβαίνει πολλές φορές με την βιταμίνη Κ. Τέλος, μεγάλη προσοχή πρέπει να δείχνουν οι έγκυες γυναίκες και οι θηλάζουσες, καθώς τα περισσότερα συμπληρώματα δεν έχουν ελεγχθεί για την ασφάλεια των εμβρύων και νεογνών.

πηγή: grtimes.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Σχόλια