ΟΑΣΘ: Τα πρώτα 42 μισθωμένα λεωφορεία βγαίνουν στους δρόμους

ΟΑΣΘ: Τα πρώτα 42 μισθωμένα λεωφορεία βγαίνουν στους δρόμους

Με ταχείς ρυθμούς διεξάγονται οι προβλεπόμενες διαδικασίες προκειμένου να ενταχθούν στο στόλο του ΟΑΣΘ τα 180 λεωφορεία που μίσθωσε με leasing από την MED BUS & TRUCK, με μίσθωση που υπογράφηκε μόλις την 1η Οκτωβρίου 2020 και προβλέπει 4μηνο για την ενσωμάτωσή τους στο δίκτυο του Οργανισμού.

Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε στο GRTimes.gr o πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του ΟΑΣΘ καθ. Γεώργιος Σκόδρας, 42 αστικά λεωφορεία της MED BUS & TRUCK έχουν σταλεί για ταξινόμηση. Από Δευτέρα θα αρχίσουν σταδιακά να εντάσσονται στο στόλο του ΟΑΣΘ και ως το επόμενο 10ημερο θα  κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης εκτελώντας συγκοινωνιακό έργο.

Σήμερα – αύριο θα έρθουν ακόμη 12 στη Θεσσαλονίκη και κάθε εβδομάδα θα έρχονται στον ΟΑΣΘ 10 λεωφορεία την φορά, το οποίο σημαίνει ότι τα υπόλοιπα 73 αστικά λεωφορεία- διαξονικά και αρθρωτά- θα είναι στη νέα «έδρα» τους, στον επόμενο ενάμισι μήνα, δηλαδή μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου, πολύ νωρίτερα απ’ ότι προβλέπεται από τη συμβατική υποχρέωση της MED BUS & TRUCK.

Σταδιακά βεβαίως έρχονται στη Θεσσαλονίκη και τα 50 λεωφορεία που αγόρασε για να ενισχύσει τις συγκοινωνίες της πόλης, ο κεντρικός Δήμος.

Πως κόπηκε ο γόρδιος δεσμός του συγκοινωνιακού αδιέξοδου

Το break through για την ανάταξη των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, έγινε με δύο καθοριστικές πολιτικές επιλογές που συμβάλλουν απόλυτα και καθοριστικά στο να ξεπεραστεί η αδιέξοδη κατάσταση που είχε δημιουργηθεί στις υποβαθμισμένες και ανεπαρκέστατες λεωφορειακές συγκοινωνίες  του πολεοδομικού συγκροτήματος, του 1 εκατ. κατοίκων και πλέον.

Η πρώτη ήταν η ανάθεση των περιαστικών δρομολογίων στα ΚΤΕΛ ( 31 γραμμές συνολικά σε δύο φάσεις ανάθεσης) και η δεύτερη, η δια νόμου χορήγηση στον ΟΑΣΘ του δικαιώματος μίσθωσης μεταχειρισμένων λεωφορείων. Εννοείται πως αναφερόμαστε στην τροπολογία που πέρασε από τη Βουλή τέλος Νοεμβρίου του 2019, με την οποία επίσης δόθηκε τριετής παράταση ζωής στον υπό εκκαθάριση Οργανισμό, ως το τέλος του 2022.

Με την προσθήκη των 180 λεωφορείων στο στόλο του ΟΑΣΘ, ο οποίος σήμερα βγάζει σε δρομολόγια περίπου 230-240 λεωφορεία, οι συνθήκες μετακίνησης του επιβατικού κοινού θα βελτιωθούν ουσιωδώς, με δεδομένο ότι κ/ξ των ΚΤΕΛ έχει αναλάβει και εκτελεί τα περιαστικά και ορισμένα τοπικά δρομολόγια.

Βεβαίως έχει γραφεί επανειλημμένως ότι περί τα 80 λεωφορεία του Οργανισμού που έχουν κλείσει 23 χρόνια ζωής, θα αποσυρθούν , όπως προβλέπεται εκ του νόμου, αλλά στην πραγματικότητα αυτά τα οχήματα είναι ήδη εκτός κυκλοφορίας λόγω μεγάλης ηλικίας και κακής κατάστασης.

Συνεπώς, η κατάσταση των συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη από τούδε και στο εξής μόνο θα βελτιώνεται, καθώς μάλιστα, όπως έχει ανακοινωθεί από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, θα προκηρυχθεί, σε δύο φάσεις, διαγωνισμός για την αγορά 1.200-1.300 καινούργιων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με το 1/3 αυτών να προορίζεται για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, προφανώς για τον κρατικό ΟΑΣΘ.

Πηγή: grtimes.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Σχόλια