Μέχρι τον Μάρτιο του 2021 στη Θεσ/νίκη τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί

Μέχρι τον Μάρτιο του 2021 στη Θεσ/νίκη τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί

Μέχρι τον Μάρτιο του 2021 περίπου 14.000-15.000 taxi που έχουν συμπληρώσει 15 ή 18 χρόνια κυκλοφορίας (ανάλογα με τον κυβισμό τους), αποσύρονται και δεν θα κυκλοφορούν πλέον στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Η απόσυρση φαντάζει ως μια καλή ευκαιρία οι οδηγοί taxi να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, ειδικά τώρα που υπάρχουν ευνοϊκά κίνητρα και επιδότηση από την κυβέρνηση, ενώ στην αγορά υπάρχουν πολλά μοντέλα που προσφέρουν μεγάλους χώρους και μεγάλη αυτονομία που μπορεί να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες ενός οδηγού taxi. «Τον Μάρτιο του 2021 θα πρέπει να κοπούν 14.000-15.000 taxi σε όλη τη Ελλάδα λόγω παλαιότητας. Ένα μεγάλο μέρος των οχημάτων αυτών σίγουρα και καλό θα ήταν να μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση. Αυτό μας αναγκάζει να σκεφτούμε ότι από τις αρχές του επόμενου έτους θα δούμε πολλά ηλεκτρικά taxi να κυκλοφορούν σε όλη την Ελλάδα. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ελπίζω να ξεπεράσουμε το 50% ως ποσοστό αυτών των οδηγών που θα επιλέξουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα. Είναι σημαντικό εκτός των άλλων να έχουμε καθαρότερες και ήσυχες πόλεις», ανέφερε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Πρακτορείο fm 104,9 ο πρόεδρος του συνεταιρισμού taxi Θεσσαλονίκης taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης.

Ο ίδιος εξέφρασε την πεποίθησή του ότι πολύ σύντομα θα αρχίσουν να κυκλοφορούν πολλά ταξί στους ελληνικούς δρόμους. «Θα δούμε ηλεκτρικά taxi στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα πολύ σύντομα. Υπάρχει ένα μεγαλόπνοο σχέδιο από την πλευρά μας στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα πάρει σάρκα και οστά. Ξεκινήσαμε πριν από δύο χρόνια από την ΔΕΘ. Ήταν τότε μια ιδέα να δημιουργήσουμε το taxi του μέλλοντος όπου στο σταντ είχαμε ένα παλιό taxi του 1938 με μανιβέλα και ένα σύγχρονο ταξί, όπου οι επισκέπτες είχαν την δυνατότητα να γνωρίσουν την εξέλιξη του μέσου. Η τότε προσπάθειά μας εισακούστηκε από τον υπουργείο και τους κυβερνώντες και δημιουργήσαμε μια μελέτη που επισημαίνει την αναγκαιότητα και των πολλαπλών οφελών να μεταβούμε στην ηλεκτροκίνηση. Λειτουργήσαμε την μελέτη μας και σήμερα βρισκόμαστε σε τελικό στάδιο», ανέφερε ο κ. Σταυρίδης.

Σχολιάζοντας τα κίνητρα της κυβέρνησης για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ο κ. Σταυρίδης επισήμανε πως: «σήμερα έχουμε πάρα πολύ καλή επιδότηση για τους επαγγελματίες οδηγούς. Πλέον ήρθε η ώρα να δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα στους ελληνικούς δρόμους. Αν δεν υπήρχε η συγκυρία του κορονοϊού θα είχαμε δει ήδη ηλεκτρικά οχήματα στους ελληνικούς δρόμους νωρίτερα. Αυτή η κατάσταση μας πήγε πάρα πολύ πίσω, καθώς έχει σημειωθεί μεγάλη μείωση του εισοδήματος των ταξιτζήδων. Όμως μέσα από τέτοιες καταστάσεις το πρώτο πράγμα που θα σκεφτούν οι οδηγοί ταξί είναι να αντικαταστήσουν το όχημά τους. Είμαστε επαγγελματίες που διανύουμε καθημερινά από 200 μέχρι 300 χιλιόμετρα την ημέρα και η ηλεκτροκίνηση θα μας δώσει πολλά οφέλη. Πρέπει να έχουμε καλούς ταχυφορτιστές που θα φορτίζουν το αυτοκίνητο σε όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο. Είμαι σίγουρος ότι πολύ σύντομα θα δούμε ταχυφορτιστές σε πολλά σημεία της πόλης μας».

Ο πρόεδρος του συνεταιρισμού taxi Θεσσαλονίκης taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης αποκάλυψε ότι τους τελευταίους μήνες δοκιμάζουν καθημερινά ένα κινέζικο μοντέλο το οποίο σε μεγάλο βαθμό τους ικανοποιεί. «Κάποια μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά νομίζω ότι δεν καλύπτουν τις ανάγκες μας ως προς τους χώρους καμπίνας αλλά την αυτονομία. Τους τελευταίους μήνες ως συνεταιρισμός δοκιμάζουμε ένα ηλεκτρικό όχημα από την Κίνα το οποίο είναι όχημα Ε90 το οποίο έχει μεγάλους χώρους, έχει μεγάλο αποθηκευτικό χώρο που αγγίζει τα 525 λίτρα, όσο και χώρο καμπίνα που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε επιβάτες και αυτονομία που αγγίζει τα 340 με 360 χιλιόμετρα. Όμως όταν κάνουμε ένα ταξίδι εκτός πόλης με υψηλότερη ταχύτητα, τότε τα πράγματα αλλάζουν και η αυτονομία αγγίζει τα 280 με 300 χιλιόμετρα. Το συγκεκριμένο όχημα είναι αυτό που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ενός επαγγελματία. Μπορεί η τιμή του να μην είναι τόσο ικανοποιητική για τα βαλάντιά μας, αλλά αν κρίνουμε και το γεγονός ότι υπάρχει μια καλή επιδότηση από το κράτος, τότε η τιμή είναι εφικτή. Το δοκιμάζουμε εδώ και πολλούς μήνες στην πράξη. Το έχουμε οδηγήσει στα όριά του. Το δοκιμάζουν πολλοί οδηγοί ταξί και καθημερινά βγάζουν τα συμπεράσματά τους. Προσωπικά έχω μείνει ενθουσιασμένος και θα είμαι ένας από αυτούς που θα επιλέξουν να κινηθεί ηλεκτρικά».

Τέλος, αναλύοντας τα οφέλη της μετάβασης ενός επαγγελματία οδηγού στην ηλεκτροκίνηση ο κ. Σταυρίδης τόνισε «ότι έχει χαμηλό κόστος συντήρησης. Δεν έχει φίλτρα, λάδια και άλλα συναφή, το κόστος χρήσης είναι πολύ μικρότερο από αυτό του πετρελαίου, με το σημαντικότερο προσόν ότι κινείται χωρίς να ρυπαίνει και να δημιουργεί θόρυβο. Παράλληλα δίνει οδηγική απόλαυση και άνεση, με την χρήση όλης της τεχνολογίας. Με αυτό τον τρόπο η απόσβεση θα γίνει αρκετά γρηγορότερα από άλλα μοντέλα που σήμερα κινούνται με υγρά καύσιμα. Όταν είχαμε μεταβεί στο 'Αμστερνταμ που είναι μια πόλη πρότυπο για την λειτουργία των ηλεκτρικών taxi, διαπιστώσαμε ότι από τα 1200 taxi τα 600 ήταν ηλεκτρικά. Τότε ρωτήσαμε αν θα πρέπει να έρθουν πρώτα τα σημεία φόρτισης και μετά τα οχήματα και μας είπαν ότι και τα δύο θα πρέπει να έρθουν ταυτόχρονα. Αυτό λοιπόν είπαμε να κάνουμε και εδώ και είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με το υπουργείο Ενέργειας. Έχουμε επισημάνει τα κατάλληλα σημεία για να τοποθετηθούν οι ταχυφορτιστές και τις κατάλληλες πιάτσες. Γενικά τα οφέλη που θα αποκομίσει ένας οδηγός ταxi είναι πολλά».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια

Πολιτισμός
«Η δεύτερη έκπληξη του έρωτα» του Μαριβώ στο ΚΘΒΕΜετάφραση-σκηνοθεσία: Βασίλης ΠαπαβασιλείουΣε πανελλήνια πρώτη στο Βασιλικό Θέατρο Έναρξη: Σάββατο 31 Οκτωβρίου «Ο έρωτας! Αφαιρεί τη λογική ο έρωτας;» Μια απαρηγόρητη Μαρκησία, που έχασε τον άντρα της έναν μήνα μόλις μετά τον γάμο τους. Η Λιζέτ, η πονηρή της υπηρέτρια. Ο εγκαταλελειμμένος απ’ την ερωμένη του Ιππότης. Ο Λουμπέν, ο αφελής υπηρέτης του. Ένας ερωτευμένος Κόμης που διεκδικεί την Μαρκησία ενώσω ο...
Διάφορα
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου θα παραστεί στις εορταστικές εκδηλώσεις για τον τριπλό εορτασμό του πολιούχου της Θεσσαλονίκης Αγίου Δημητρίου, της επετείου της απελευθέρωσης της πόλης και του Έπους του '40, που θα πραγματοποιηθούν από τις 26 έως τις 28 Οκτωβρίου 2020. Την Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου, η κ. Σακελλαροπούλου θα μεταβεί στις 13:00 στη δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου και στη συνέχεια θα παρακαθίσει σε γεύμα στη Λέσχη Αξιωμ...
Κοινωνία
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, το χαρακτηριστικό της περιφέρειας είναι η νεαρή ηλικία των κρουσμάτων, σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 28 έτη, αρκετά μικρότερη από τον μέσο όρο της χώρας. To ενδεχόμενο να αλλάξει η κατάσταση συναγερμού στη Θεσσαλονίκη άφησε ανοιχτό, μιλώντας στον ΣΚΑΙ 100.3 ο δήμαρχος της πόλης, Κωνσταντίνος Ζέρβας. Όπως σημείωσε είναι στο τραπέζι η αλλαγή... χρώματος στη Θεσσαλονίκη, ωστόσο αυτό δεν είναι κάτι που θα γ...
Διάφορα
Ο πρώτος στόχος του ταξιδιού των έξι ετών επετεύχθη. Η οικογένεια από τη Θεσσαλονίκη που εν μέσω Covid-19 ξεκίνησε πριν από 85 και πλέον ημέρες ένα ταξίδι σε όλο τον κόσμο έφτασε στο πρώτο σημείο-στόχος της: το Βόρειο Ακρωτήρι.«To στίγμα μας, 71°10′21″N λέει πως βρισκόμαστε στο δήμο του Βόρειου Ακρωτηρίου, το Nordkapp Municipality, το βορειότερο σημείο στο οποίο μπορείς να οδηγήσεις. Είμαστε σήμερα στον 71° παράλληλο, ένα τέλος διαδρομής, έναν τόπο απόλυτη...
Κοινωνία
Η τεράστια σημασία της πρόληψης, ήταν το κεντρικό μήνυμα της συζήτησης που είχε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο γραφείο του, με 6 γυναίκες που νίκησαν τον καρκίνο του μαστού, μια γυναίκα που βρίσκεται στο στάδιο της θεραπείας και την ογκολόγο Έλενα Λινάρδου στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας κατά της συγκεκριμένης ασθένειας.Σε μια κουβέντα με προσωπικές μαρτυρίες και έντονο συναισθηματικό φορτίο, κατατέθηκαν εμπειρίες από τη λειτουργία του Συστήματος...
Διάφορα
Με αρκετά πρόστιμα έκανε πρεμιέρα η απαγόρευση της κυκλοφορίας από τις 00:30 μέχρι τις 05:00 στη Θεσσαλονίκη, μέτρο το οποίο τέθηκε σε ισχύ μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου. Συγκεκριμένα, αστυνομικοί που πραγματοποιούσαν ελέγχους κατά το διάστημα που ισχύει η απαγόρευση της κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη, βεβαίωσαν συνολικά 49 πρόστιμα για άσκοπη μετακίνηση. Πρεμιέρα με πρόστιμα και για την καθολική χρήση μάσκας Σημειώνεται πως κατά τη χθεσινή μέρα, βε...
Σπορ
Στη λήψη πρόσθετων μέτρων αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού προχωρούν δήμοι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης μετά την υπαγωγή της στο επίπεδο 3 (Αυξημένης Επιτήρησης). Στον δήμο Παύλου Μελά, αποφασίστηκε από τον δήμαρχο Δημήτρη Δεμουρτζίδη, η αναστολή λειτουργίας από σήμερα έως την 1η Νοεμβρίου, όλων των αθλητικών και πολιτιστικών χώρων - δομών. Ο δήμαρχος Παύλου Μελά αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας των εγκαταστάσεων, λαμβάνοντας υπόψη την εμφάνισ...
Διάφορα
Έκτακτη σύσκεψη για την έξαρση της πανδημίας του κορωνοϊού στην Περιφερειακή Ενότητα Σερρών συγκαλούν σήμερα ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς. Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί στην έδρα της Αντιπεριφέρειας, στο Διοικητήριο Σερρών, στις 9.30 το πρωί. Εκτός των κ.κ. Τζιτζικώστα και Χαρδαλιά θα συμμετέχουν ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών Παναγιώτης Σπυρόπουλος και οι δήμαρχοι της Περιφε...
Διάφορα
Άδειες πλατείες, άδειοι δρόμοι και ελάχιστοι να κυκλοφορούν. Αυτή ήταν η εικόνα στη Θεσσαλονίκη, λίγα λεπτά μετά τις 00:30, ώρα κατά την οποία τέθηκε σε ισχύ το μέτρο της απαγόρευσης της κυκλοφορίας κατά τις βραδινές ώρες και στη «Νύμφη του Θερμαϊκού», η οποία από την Παρασκευή βρίσκεται σε πορτοκαλί επίπεδο συναγερμού αναφορικά με την επιδημιολογική της εικόνα. Οδός Μητροπόλεως Μέρη όπου τις προηγούμενες μέρες ήταν γεμάτα από κόσμο, ερήμωσαν λίγο πριν αρχ...