Οι εκθέτες επιλέγουν ΔΕΘ γιατί «αξίζει τα λεφτά της»

Οι εκθέτες επιλέγουν ΔΕΘ γιατί «αξίζει τα λεφτά της»

Οι κλαδικές εκθέσεις μπορεί να ενδείκνυνται για συμφωνίες μεταξύ εταιρειών, απευθύνονται όμως σε ένα ειδικό κοινό. Αντιθέτως η ΔΕΘ είναι ένα πιο μαζικό, πιο λαϊκό εκθεσιακό γεγονός, με 250.000 επισκέπτες, δηλαδή μία μοναδική ευκαιρία για τις εταιρείες να προβληθούν, να μοιράσουν τα φυλλάδιά τους, να κάνουν γευστικές δοκιμές, να καλέσουν τους πελάτες τους να γνωρίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

«Μία γιορτή της πόλης, ένα λαϊκό πανηγύρι, γιατί όχι; Ποιο άλλο γεγονός στη Θεσσαλονίκη συγκεντρώνει 300.000 κόσμου ώστε να προβάλλουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας;» λένε επαγγελματίες με τους οποίους μιλήσαμε, δίνοντας μία θετική σημασία στη λέξη πανηγύρι.

Μικροί και μεγάλοι στη ΔΕΘ

«Παρότι δεν έχουμε εμπορικό προϊόν, και παρότι είμαστε η φαρμακευτική με τη μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα, θέλουμε να είμαστε εκεί κάθε χρόνο» λέει η Σόνια Μουσαβερέ, διευθύντρια επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων της BAYERN. Η εταιρεία θεωρεί πολύ σημαντικό την έκθεση για την προβολή των δράσεών της στον τομέα της καινοτομίας, για τη γνωριμία και συνεργασία με startups αλλά και για τη δικτύωση με στελέχη της κυβέρνησης, που κάθε χρόνο δίνουν το παρών.

«Η συμμετοχή μας σε μία τέτοια διοργάνωση υπογραμμίζει τον ρόλο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην παραγωγική αλυσίδα και στην δημιουργία αξίας για την οικονομία, ενώ καλλιεργεί ευκαιρίες δικτύωσης με άλλους εκπροσώπους από τους χώρους της παραγωγής, του εμπορίου ή ακόμα και της ερευνητικής ή επιστημονικής κοινότητας, για την αναζήτηση από κοινού αναπτυξιακών ευκαιριών για το μέλλον. Επιπλέον για εμάς είναι και μία ακόμη ευκαιρία για στήριξη αλλά και ανάπτυξη στην αγορά της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα της Βορείου Ελλάδας, που υπογραμμίζει τη συνεχή μας παρουσία με δεδομένη τη λειτουργία του ζυθοποιείου μας στη Σίνδο από το 1975» αναφέρει ο Γιάννης Γεωργακέλλος, διευθυντής επικοινωνίας και εταιρικών σχέσεων της εταιρείας. Εκτός των παραπάνω, βέβαια, οι μπίρες γνωρίζουν την τιμητική τους τις ημέρες της Έκθεσης.

Η εταιρεία IDILKA, παραγωγής προϊόντων ύπνου, συμμετέχει στη γενική έκθεση του Σεπτεμβρίου εδώ και 30 χρόνια. «Έκλεινα συμφωνίες με πελάτες και συνεργάτες από όλη τη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια, είχα και λιανικές πωλήσεις. Ο τζίρος από την έκθεση ήταν αξιοσέβαστος. Εξάλλου το γεγονός ότι την επισκέπτονται σχεδόν 300.000 επισκέπτες είναι μία πολύ καλή ευκαιρία προβολής και ενημέρωσης των καταναλωτών για τα προϊόντα σου» λέει ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Νίκος Χριστοδουλάκης, που θεωρεί ότι η έκθεση «θα μπορούσε να λειτουργήσει έστω με μειωμένη προσέλευση και πλάι επιτυχία θα είχε».

Από το 1991 συμμετέχει στη ΔΕΘ ο Παντελής Σαλμάς, της εταιρείας παραγωγής αρωμάτων Aroma Therapy. «Για εμάς το κόστος ενοικίασης του χώρου, κατασκευής του περιπτέρου και το κόστος για τα άτομα που προσλαμβάνουνε τις ημέρες της Έκθεσης είναι κοντά στα 5.000 ευρώ. Αξίζει και με το παραπάνω να δώσεις τα χρήματα για να πας έκθεση. Κάνεις πολύ καλή προβολή της επιχείρησης σου, σε βλέπουν πάνω από 200.000 κόσμου, και με 2.000 να μιλήσεις είναι κέρδος, κάτι θα πεις, κάτι μένει. Εμείς πουλούσαμε και λιανική αλλά κλείναμε και συμφωνίες χονδρικής, από την Καβάλα μέχρι την Άμφισσα. Ακόμα και μετά από μήνες μπορεί να μας ερχόταν πελάτες που μας πρωτοείδαν στην έκθεση. Ήταν ένα σημαντικό κομμάτι πωλήσεων που δεν θα αναπληρωθεί, όποια κανάλια διάθεσης και να χρησιμοποιήσουμε» λέει. Αν και ήταν από τους πρώτους που δήλωσε συμμετοχή, όταν αποφασίστηκε να γίνει η Έκθεση, θεωρεί ότι καλώς ακυρώθηκε τελικά, γιατί παρότι η ΔΕΘ-Helexpo είχε προετοιμάσει αυστηρά πρωτόκολλα, θα ήταν πολύ δύσκολο να εφαρμοστούν από τον κόσμο.

Ένα «πανηγύρι» της πόλης, που «ζει» χιλιάδες επαγγελματίες

Η Γενική έκθεση του Σεπτεμβρίου έδινε δουλειά σε πάρα πολλούς επαγγελματίες, από συνεργεία καθαρισμού και κατασκευαστικές εταιρείες, μέχρι διαφημιστικές, τυπογραφεία που εκτύπωναν καταλόγους και περιστασιακά απασχολούμενους σε προωθητικές ενέργειες.

Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχτηκαν οι κατασκευαστές των περιπτέρων. Εξάλλου στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται μερικοί από τους leaders αυτής της αγοράς. Ο τζίρος τους από τις εκθέσεις υπολογίζεται σε 40 εκατ. ευρώ όλο το χρόνο, εκ των οποίων τα 10 εκατ. ευρώ μόνο από την έκθεση της Θεσσαλονίκης, τη γενική και τις κλαδικές. «Από την 1η Μαρτίου που ακυρώθηκαν οι εκθέσεις είμαστε με μηδενικό τζίρο. Είναι τεράστια η ζημία, στο 40% μόνο από τις εκθέσεις, ευτυχώς έχω και άλλη δραστηριότητα» αναφέρει ο Τάσος Πολυζωίδης, η εταιρεία του οποίου στολίζει με εκτυπώσεις και γραφιστικά την Έκθεση, κατασκευάζει περίπτερα και παρέχει υπηρεσίες και σε άλλες κατασκευαστικές του ίδιου κλάδου. Για όλα αυτά συνεργάζεται με συνεργεία ελαιοχρωματισμού, ηλεκτρολόγους και μία σειρά από άλλες ειδικότητες. «Λένε πολλοί ότι η ΔΕΘ είναι πανηγύρι. Όντως είναι η γιορτή της πόλης, έχει διαφορετικό χαρακτήρα από τις κλαδικές, που φέρνει έσοδα όχι μόνο στο εκθεσιακό αλλά σε όλη την πόλη» προσθέτει.

Ο Βαγγέλης Γαλατσόπουλος δουλεύει αποκλειστικά με εκθέσεις και συνέδρια. «Αυτός ο κλάδος έχει μηδενικό τζίρο από τον Φεβρουάριο. Έχουμε πτώση τζίρου 80%» λέει. Ο ίδιος έχει 160 άτομα προσωπικό και συνεργάζεται με άλλα 400 άτομα, προμηθευτές, εταιρείες κ.λπ. Μετά από την παύση του lockdown, από τον Μάιο άρχισε ξανά την προετοιμασία, με την ελπίδα ότι θα γίνει η ΔΕΘ. «Στις 20 Αυγούστου θα μπαίναμε στο εκθεσιακό. Δυστυχώς με την ακύρωση σταμάτησαν όλα».

Διαφημιστές, καθαριστές και κυλικεία

«Η ΔΕΘ αποτελούσε ένα σοβαρό μέρος του ετήσιου τζίρου των διαφημιστικών γραφείων της πόλης. Δημιουργούσαν φυλλάδια και εταιρικούς καταλόγους για τους πελάτες τους, οργάνωναν περίπτερα, απασχολούσαν εκατοντάδες άτομα για προωθητικές ενέργειες και παρουσιάσεις προϊόντων. Η ακύρωση της ΔΕΘ είναι πλήγμα για τον κλάδο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ» λέει ο Αντώνης Χατζηγεωργίου, ειδικός μάρκετιγνκ και επικοινωνίας. Επιπλέον, όπως λέει, το γεγονός ότι πολλά στελέχη εταιρειών και αντιπρόσωποι βρισκόταν στην πόλη για δέκα ημέρες, ήταν αφορμή για να αναπτυχθούν συνεργασίες, καθώς πολλές εταιρείες τους καλούσαν στις εγκαταστάσεις τους για ξεναγήσεις, παρουσιάσεις και για όλα αυτά που χτίζουν μια πιθανή μελλοντική συνεργασία.

Η ΔΕΘ κινεί μεγάλο κομμάτι της διαφημιστικής αγοράς, λέει ο Στράτος Τσαχπίνης, ιδιοκτήτης διαφημιστικής εταιρείας, που εκτιμά ότι με τις συνεχόμενες ακυρώσεις τέτοιων γεγονότων « πολλά γραφεία πιθανόν να κλείσουν.

Ο Νίκος Τσακαλίδης απασχολούσε επί ένα μήνα περί τα 100 άτομα στην εταιρεία του, που παρέχει υπηρεσίες καθαρισμού, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας της Έκθεσης. Αυτά τα άτομα «πολύ απλά δεν θα πάρουν μεροκάματα. Τον Σεπτέμβριο θα κόψουμε 100.000-150.000 λιγότερα τιμολόγια, η ΔΕΘ είναι το 55% του εκθεσιακού τζίρου μας. Το χειρότερο είναι ότι από το Μάρτιο σταμάτησαν τα συνέδρια και οι κλαδικές εκθέσεις και αν συνεχίσει έτσι η χρονιά ο τζίρος θα είναι μείον 200-250 χιλιάδες ευρώ. Αν δεν δουλέψουμε δεν θα προμηθευτούμε χαρτικά, σακούλες, απορρυπαντικά, δεν θα δώσουμε μεροκάματα… Είναι αλυσίδα όλο αυτό» λέει.

Μόνο για την παραγωγή των συναυλιών δούλευαν πάνω από εκατό άνθρωποι: ηλεκτρολόγοι τεχνικοί φωτιστές. Ακόμη, κατά τη διάρκεια της έκθεσης λειτουργούν δεκάδες καντίνες και κυλικεία. Η Ελένη Παπαδοπούλου λειτουργεί το μόνιμο κυλικείο της ΔΕΘ. «Η έκθεση του Σεπτεμβρίου είναι η αρχή και το τέλος, η ένεση της χρονιάς, μας ‘κρατά’ τους νεκρούς μήνες. Τώρα το εκθεσιακό κέντρο είναι νεκρό από τον Μάρτιο».

Πηγή: makthes.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια