Έρχεται μαύρο φθινόπωρο για την αγορά της Θεσσαλονίκης

Έρχεται μαύρο φθινόπωρο για την αγορά της Θεσσαλονίκης

Έως και 50% μειώθηκε ο τζίρος των καταστημάτων της Θεσσαλονίκης– Οι επιχειρηματίες φοβούνται για την επιβίωση τους – Ζητούν μέτρα

Σε ελεύθερη πτώση βρέθηκε ο τζίρος των καταστημάτων της Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων - που τη Δευτέρα μας αποχαιρετούν - συνεχίζοντας την κακή πορεία του λιανεμπορίου μετά την άρση του lockdown.

Η πικρή γεύση των αποτελεσμάτων των εκπτώσεων που σε κάποιες επιχειρήσεις μεταφράζονται σε μείωση τζίρου κατά 50% έναντι της περσινής χρονιάς, που ούτως ή άλλως δεν ήταν καλή για τον εμπορικό κόσμο της Θεσσαλονίκης, φαίνεται πως θα συντροφεύει τους εμπόρους της πόλης και το επόμενο διάστημα.

Το βλέμμα τους πλέον είναι στραμμένο στο δύσκολο φθινόπωρο που βρίσκεται καθ΄οδόν και στο πως θα κατορθώσουν οι επιχειρήσεις τους να επιβιώσουν, καθώς τα έξοδα τρέχουν και σε πολλές περιπτώσεις είναι πολύ δύσκολο να ανταπεξέλθουν έστω και μερικώς σε αυτά.

Στο δήμο Θεσσαλονίκης λειτουργούν περί τα 8.500 εμπορικά καταστήματα και απασχολούν κατ΄εκτίμηση 17.000 εργαζόμενους καθώς κατά μέσο όρο σε κάθε εμπορική επιχείρηση απασχολούνται τουλάχιστον 2 άτομα.

Για όλους αυτούς το άμεσο μέλλον, διαγράφεται δυσοίωνο.

«Η κατάσταση είναι τραγική. Όλα θα κριθούν στο τέλος του μήνα και στις υποχρεώσεις που έχουμε να πληρώσουμε. Κάποιοι δεν θα τα καταφέρουν και θα οδηγηθούν σε λουκέτο, άλλοι θα προσπαθήσουν να είναι συνεπείς σε κάποιες υποχρεώσεις και άλλες θα τις αφήσουν, από ανάγκη, να τρέχουν. Θα υπάρξουν μειώσεις μισθών, εκ περιτροπής εργασία αλλά και απολύσεις. Κανείς επιχειρηματίας δεν επιθυμεί όλες αυτές τις εξελίξεις, ωστόσο είναι ζήτημα επιβίωσης».

Με τα δραματικά αυτά λόγια περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά της Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης, Παντελής Φιλιππίδης επισημαίνοντας πως η κατάσταση ήταν δύσκολη από την πρώτη ημέρα της επαναλειτουργίας των καταστημάτων, κατάσταση που δεν αναστράφηκε επαρκώς κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως η αγορά της Θεσσαλονίκης λειτουργεί με έναν λανθάνοντα τρόπο καθώς εδώ και καιρό βρίσκεται σε σχεδόν μόνιμη διαδικασία προσφορών, κυρίως σε επιλεγμένα προϊόντα.

Τις προσφορές, τις διαδέχθηκαν οι εκπτώσεις, οι οποίες παρά το γεγονός πως στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν γενναίες, δεν κατόρθωσαν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Ενός καταναλωτή που ούτως ή άλλως ζει στη μέγγενη των υποχρέωσεων και της ανασφάλειας που έχει δημιουργήσει ο κορωνοϊός τόσο για την υγεία του, όσο και για τα οικονομικά του το επόμενο διάστημα.

Αυτό που τον φοβίζει ιδιαίτερα όπως λέει ο πρόεδρος του ΕΣΘ, είναι το ενδεχόμενο ενός καθολικού lockdown, κάτι που θα σημάνει όπως τονίζει την ταφόπλακα για την οικονομία.
«Τα ψώνια είναι θέμα ψυχολογίας και η αγορά πλήττεται με την παραμικρή κίνηση. Ακόμη και αν δεν υπάρξει οριζόντιο lockdown και να επιβληθεί σε κάποια περιοχή, η ψυχολογία του καταναλωτή επηρεάζεται αυτόματα. Μία βροχή πέφτει και ο κόσμος δεν βγαίνει για ψώνια. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για αποφάσεις που έχουν σχέση με την πορεία του κορωνοϊού» σημειώνει ο κ. Φιλιππίδης υπογραμμίζοντας πως το επιχειρείν χρειάζεται ουσιαστικά μέτρα στήριξης και η πολιτεία πρέπει να ακούει τις προτάσεις του εμπορικού κόσμου που γνωρίζει από πρώτο χέρι το πώς διαμορφώνεται η κατάσταση.

πηγή: voria.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια