Δήμος Θεσσαλονίκης: Έως 15 μαθητές σημαίνει εκ περιτροπής μαθήματα

Δήμος Θεσσαλονίκης: Έως 15 μαθητές σημαίνει εκ περιτροπής μαθήματα

Εκείνο που πλέον αναζητείται είναι ο τρόπος με τον οποίο θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν, πιθανότατα, στο τέλος Αυγούστου.

Η απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία στις 7 Σεπτεμβρίου, όπως είχε αποφασιστεί εδώ και καιρό, φαίνεται να οριστικοποιείται, σύμφωνα και με τις χθεσινές δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, Αντώνη Πέτσα.

Εκείνο που πλέον αναζητείται είναι ο τρόπος με τον οποίο θα λειτουργήσουν τα σχολεία. Οριστικές αποφάσεις επ' αυτού φαίνεται πως θα ληφθούν στο τέλος Αυγούστου, αναλόγως της πορείας εξέλιξης των κρουσμάτων covid-19. Τα επικρατέστερα σενάρια τα οποία εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με την ειδική επιστημονική επιτροπή για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι θεωρητικά τρία.

Τα τρία σενάρια

Το πιο αισιόδοξο απ' αυτά είναι τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά, δηλαδή καθημερινά, παρουσία όλων των μαθητών. Κάτι τέτοιο, βεβαίως, προϋποθέτει, σημαντική μείωση του αριθμού των κρουσμάτων, κάτι που, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν φαίνεται ιδιαιτέρως πιθανόν γι' αυτό και, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν πολυσυζητείται στις τάξεις των επιστημόνων, αλλά και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Το δεύτερο σενάριο προβλέπει την εκ περιτροπής διδασκαλία, σε τάξεις με έως 15 μαθητές, μοντέλο το οποίο εφαρμόστηκε στο τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, μετά την άρση του lockdown. Με τη διαφορά ότι, αυτή τη φορά, η παρουσία των μαθητών θα είναι υποχρεωτική. Δεν θα δοθεί δηλαδή η δυνατότητα απουσιών με μια απλή δήλωση του μαθητή ή του γονέα και κηδεμόνα του.

Επιστήμονες και υπουργείο εξετάζουν και ένα τρίτο σενάριο το οποίο θα μπορούσε να θεωρηθεί ως συνδυασμός των δύο πρώτων. Συγκεκριμένα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να γίνονται κανονικά τα μαθήματα, τουλάχιστον σε γυμνάσια και λύκεια, υπό την προϋπόθεση ότι μαθητές και εκπαιδευτικοί θα φορούν όλοι μάσκες καθ' όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο. Σε μικρότερες ηλικίες, όμως, στο δημοτικό, κυρίως στις μικρότερες τάξεις, κάτι τέτοιο θεωρείται πολύ δύσκολο γι' αυτό και για τις συγκεκριμένες τάξεις ίσως προταθεί η εκ περιτροπής διδασκαλία.

“Είμαστε έτοιμοι για όλα τα σενάρια”, δηλώνει ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης στην Κεντρική Μακεδονία Αλέξανδρος Κόπτσης. Σημειώνει πως “οι 16 νέοι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν ήδη αναλάβει καθήκοντα, τα βιβλία είναι στα σχολεία και γίνεται προσπάθεια ώστε την 1η Σεπτεμβρίου να διοριστούν και οι αναπληρωτές για να μην υπάρχει κανένα κενό”.

Ο κ. Κόπτσης σημειώνει, ωστόσο, ότι σε περίπτωση που προκριθεί το σενάριο με τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη τότε ενδεχομένως να χρειαστεί να εφαρμοστεί το μοντέλο της εκ περιτροπής διδασκαλίας. “Περιμένουμε τις τελικές αποφάσεις και τις εγκυκλίους και θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί με πρώτη προτεραιότητα την ασφαλή λειτουργία των σχολείων”.

Ο δήμος Θεσσαλονίκης

“Εάν αποφασιστεί οι τάξεις να έχουν έως 15 μαθητές, στον δήμο Θεσσαλονίκης υποχρεωτικά θα πάμε στο μοντέλο της εκ περιτροπής διδασκαλίας” δηλώνει στη Voria.gr η αντιδήμαρχος Παιδείας Δήμητρα Ακριτίδου. “Το υπουργείο Παιδείας”, προσθέτει, “γνωρίζει επακριβώς ποια είναι η κατάσταση, τον αριθμό των αιθουσών και των μαθητών και ξέρει πως δεν μπορεί να εφαρμοστεί κάτι διαφορετικό”.

Ο κεντρικός δήμος διαθέτει συνολικά 213 σχολικά κτίρια εκ των οποίων 68 είναι νηπιαγωγεία, 67 δημοτικά, 37 γυμνάσια, 30 λύκεια, 9 ΕΠΑΛ και 2 εργαστηριακά κέντρα. “Μέσα στις προσεχείς ημέρες ο δήμος θα κάνει ό,τι απαιτείται ώστε τα σχολεία να είναι έτοιμα και ασφαλή για να υποδεχθούν εκπαιδευτικούς και μαθητές”, υπογραμμίζει η κ. Ακριτίδου.

Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο από τις 21 Αυγούστου ξεκινούν απολυμάνσεις σε όλα τα σχολικά κτίρια. Από τις 24 Αυγούστου θα γίνουν αποψιλώσεις χόρτων, όπου απαιτείται και ο καθαρισμός των αύλειων χώρων. Την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου θα μοιραστούν σε όλα τα σχολεία τα απαραίτητα καθαριστικά, χαρτική ύλη κ.λπ. Για τα αντισηπτικά αναμένονται σχετικές αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας καθώς, όπως αναφέρει η κ. Ακριτίδου, η προμήθειά τους συνεπάγεται μεγάλο κόστος για τους δήμους. Επίσης, οι δύο σχολικές επιτροπές του δήμου θα καταθέσουν χρήματα στους λογαριασμούς των σχολείων ώστε να μπορούν να καλύψουν τις πρώτες λειτουργικές ανάγκες τους.

Τι λένε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ

Ιδιαίτερα προβληματισμένοι εμφανίζονται οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών. Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θόδωρος Τσούχλος δήλωσε ότι “περιμένουμε από το υπουργείο Παιδείας τις τελικές προτάσεις του για να τις συζητήσουμε”. Σημείωσε πως “σε περιοχές στις οποίες δεν υπάρχουν πολλά κρούσματα θα μπορούσαν τα σχολεία να λειτουργήσουν κανονικά, εκεί όμως, όπου υπάρχουν πολλά κρούσματα, όπως στα μεγάλα αστικά κέντρα, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να υπάρξουν άλλα μοντέλα. Αυτό θα είναι προβληματικό καθώς σε κάποιες περιοχές η διδασκαλία θα εξελίσσεται κανονικά ενώ σε άλλες, θα είναι πιο πίσω”, αναφέρει.

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι εκτός από την εκ περιτροπής διδασκαλία θα μπορούσε να εξεταστεί το ενδεχόμενο λειτουργίας των σχολείων πρωί – απόγευμα, κάτι όμως, που προϋποθέτει επιπλέον προσλήψεις πολλών αναπληρωτών. Ο κ. Τσούχλος ζητά επίσης οι μάσκες σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να χορηγούνται δωρεάν. “Θα πρέπει να προβλεφθεί σχετικό κονδύλι από το υπουργείο Εσωτερικών προς τις σχολικές επιτροπές”, σημειώνει.

Ιδιαίτερα προβληματισμένος εμφανίστηκε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικίνης. Ζήτησε να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε τα σχολεία να λειτουργήσουν με ασφάλεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει μέσα στις τάξεις να υπάρχει ο μικρότερος δυνατός αριθμός μαθητών, καθώς οι αποστάσεις δεν τηρούνται εύκολα, ιδίως στα νηπιαγωγεία και τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, προσθέτοντας πως οι χώροι θα πρέπει να αερίζονται επαρκώς και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με μεγαλύτερα διαλείμματα, ενώ πρέπει να είναι συνεχώς διαθέσιμες μάσκες για μαθητές και δασκάλους.


πηγή: voria.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια