Θεσσαλονίκη Fly – Over: Τα 2 εντυπωσιακά βίντεο από το νέο Περιφερειακό

Το σχέδιο για τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ή αλλιώς το Flyover, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός εντελώς νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, κ. Γιώργο Καραγιάννη.

Πρόκειται δηλαδή για ένα «δρόμο πάνω από το δρόμο», τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, που θα ξεκινήσει άμεσα και θα ανακουφίσει την Ανατολική Περιφερειακή Οδό με τρεις τρόπους: Θα αυξήσει την κυκλοφοριακή ικανότητα. Θα βελτιώσει θεαματικά την οδική ασφάλεια. Και δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον.

Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι επί τρεις δεκαετίες ως λύση, στην όλο και πιο επιτακτική ανάγκη να αναβαθμιστεί η Ανατολική Περιφερειακή Οδός, παρουσιαζόταν η Εξωτερική Περιφερειακή. Ένα έργο πανάκριβο, που δεν θα έπαιρνε περιβαλλοντική αδειοδότηση.

«Θέλαμε να βρούμε μια λύση ρεαλιστική, και άμεσα εφαρμόσιμη. Μια λύση που να αντιμετωπίζει ουσιαστικά και το πρόβλημα. Κι αυτό ακριβώς είναι το Flyover», τόνισε.

Το πρωτοποριακό έργο, μοναδικό του είδους στην Ελλάδα, αφορά 13 χιλιόμετρα, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Ο προϋπολογισμός είναι 370 εκ ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ΣΔΙΤ. Στην κατασκευή του θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

Η εκτίμηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ότι στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022 θα έχουμε οριστικό ανάδοχο για το έργο, ενώ η φάση κατασκευής θα διαρκέσει 3 - 4 χρόνια. Και μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο ο χρόνος κατασκευής και παράδοσης να αποτελεί σοβαρό κριτήριο για την ανάθεση του έργου.

Το Flyover, αυτός ο αυτοκινητόδρομος – στολίδι, που όμοιος του δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα, αποτελεί δε, μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης και την αντιμετώπιση του προβλήματος του ΟΑΣΘ, έναν από τους τρεις άξονες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη συμπρωτεύουσα.

Δείτε τα δύο εντυπωσιακά βίντεο με το πως θα είναι το Θεσσαλονίκη Fly - Over. 

Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση

Πρώτον, όσον αφορά στον κυκλοφοριακό φόρτο, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το 2010, ο σημερινός δρόμος είχε ήδη εξαντλήσει ουσιαστικά τα όριά του, αφού καθημερινά κατέγραφε 150.000 οχήματα και στις δύο κατευθύνσεις. Τα επόμενα χρόνια, η τάση αντεστράφη και ο αριθμός μειώθηκε, πρώτα λόγω της οικονομικής κρίσης και τώρα τελευταία λόγω του COVID – 19.

«Όμως, η εκτίμηση των ειδικών είναι ότι το νούμερο αυτό τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθεί εντυπωσιακά και το 2030 να έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα μεγέθη ακόμα και του 2010 και να έχει φτάσει στα 220.000 οχήματα την ημέρα», πρόσθεσε και εξήγησε ότι: «Ενώ ο δρόμος είναι σχεδιασμένος για να εξυπηρετεί γύρω στα 5.000 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση, το 2030 μπορεί και να φτάσουμε στα 7.500 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση. 50% παραπάνω. Δηλαδή το απόλυτο κυκλοφοριακό χάος».

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα και να προλάβουμε αυτή την κατάσταση, ο νέος δρόμος θα μπορεί να εξυπηρετεί ικανοποιητικά, όχι 5.000 που είναι η σημερινή δυνατότητα, ούτε 7.500 που είναι η εκτίμηση για το 2030, αλλά 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση.

«Αυτός ο δρόμος θα είναι το Flyover», δήλωσε κάνοντας λόγο για μια μόνιμη και οριστική λύση στο πρόβλημα της πόλης, για πολλές δεκαετίες.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα σώσει ζωές- Σήμερα 12 φορές μεγαλύτερος ο δείκτης θνησιμότητας σε σχέση με την Αθήνα

Δεύτερον, όσον αφορά στο θέμα της ασφάλειας, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι συνολικά, και σε σχέση με την Αττική Οδό, ο δείκτης θνησιμότητας είναι πάνω από 12 φορές μεγαλύτερος και ο δείκτης τραυματισμών σχεδόν 14 φορές μεγαλύτερος, επισήμανε και πρόσθεσε: «Γι΄ αυτό και σας λέω ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος δεν θα βελτιώσει απλώς την καθημερινή ζωή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα σώσει ζωές».

Ολόκληρος νέος δρόμος με ελάχιστο περιβαλλοντικό κόστος

Τρίτον, όσον αφορά στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος, ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι αντί για διαπλάτυνση ή νέα πρόσθετη χάραξη, που θα καταβρόχθιζε εκατοντάδες στρέμματα γης και δάσους, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επέλεξε να περάσει το νέο αυτοκινητόδρομο κυριολεκτικά επάνω από την υπάρχουσα χάραξη.

«Δηλαδή φτιάχνουμε έναν ολόκληρο νέο δρόμο, με κυριολεκτικά ελάχιστο περιβαλλοντικό κόστος», υπογράμμισε.

Ένας δρόμος πάνω από το δρόμο – Τα τεχνικά στοιχεία

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το συγκεκριμένο πρωτοποριακό έργο, μοναδικό στην Ελλάδα, διακρίνεται σε δύο μέρη:

·Το ένα είναι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, στο σύνολό του.

·Και το άλλο, το ακόμα πιο εντυπωσιακό, είναι η δημιουργία ενός εντελώς νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, που εντός εισαγωγικών θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό.

«Φτιάχνουμε έναν δρόμο πάνω από τον δρόμο. Τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην λλάδα» τόνισε και ανακοίνωσε ότι πρόκειται για 13 χιλιόμετρα έργου, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Χαρακτήρισε δε το Flyover ζωντανό παράδειγμα τού πώς η προνοητικότητα, η σωστή μελέτη και η αξιοποίηση της τεχνολογίας μπορούν να κάνουν τη ζωή όλων καλύτερη, χωρίς να προσβάλλουν τη φύση. Και έκανε λόγο για ένα καινοτόμο έργο που με τις γέφυρες, τα τούνελ και τις πεζογέφυρες, θα είναι τεχνολογικό αξιοθέατο.

Πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας και παρεμβάσεις στους κόμβους

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και «εναέρια» τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.

Οι παρεμβάσεις θα είναι τεσσάρων ειδών:

·Πρώτον, στοχευμένες απλές επεμβάσεις, σε κόμβους όπως η σύνδεση με ΤΙΤΑΝ, η σύνδεση Λ. Κατσιμίδου, Τούμπας, η σύνδεση Κωνσταντινοπολίτικων.

·Δεύτερον, μείζονες επεμβάσεις, στους κόμβους στο Επταπύργιο, την Πυλαία, και το Πανόραμα.

·Τρίτον, πλήρης ανασχεδιασμός των κόμβων Πεύκων – Νεάπολης και Αγ. Παύλου.

·Και τέταρτον, κατασκευή νέου κόμβου σύνδεσης με Θέρμη - Πανόραμα - Νέα Ραιδεστό, και Γαλάτιστα, Πολύγυρο, Σιθωνία.

«Είναι ένα έργο που πραγματικά μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα σε αυτήν την πόλη», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καθώς όπως εξήγησε θα εκτραπεί το 25%- 35% της κυκλοφορίας στο υπερυψωμένο - εναέριο επίπεδο, με αποτέλεσμα πιο γρήγορες μετακινήσεις, πολύ λιγότερη ρύπανση, ασφάλεια, πιο σταθερούς χρόνους μετακίνησης, οικονομία για τους οδηγούς, πολύ πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, από την Ευκαρπία στην Καλαμαριά, γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική, αλλά και τις γειτονικές πόλεις.

«Στη Θεσσαλονίκη χρωστάμε. Όλες οι κυβερνήσεις»

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 370 εκ ευρώ και θα πραγματοποιηθεί με ΣΔΙΤ, ενώ θα έχει και ένα ακόμα άμεσο όφελος για την πόλη, αφού καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής του θα απασχολήσει περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε εξάλλου ότι κεντρικό ρόλο στον κυβερνητικό σχεδιασμό έχουν τα έργα υποδομών και πως είναι ήδη έτοιμο ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ.

Σημείωσε μάλιστα ότι: «Δεν είναι τυχαίο ότι την πρώτη μεγάλη δημόσια εμφάνισή μας ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά την περίοδο της καραντίνας, την πραγματοποιούμε στη Θεσσαλονίκη. Μια πόλη που αγαπώ» και πρόσθεσε: «Στη Θεσσαλονίκη χρωστάμε. Όλες οι κυβερνήσεις».

Πηγή: typosthes.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια

Διάφορα
Διακοπές στην ηλεκτροδότηση στην περιοχή της Ευκαρπίας, πίσω από το ΤΙΤΑΝ στον δήμο Παύλου Μελά Θεσσαλονίκης έχουν προγραμματιστεί για αύριο Κυριακή.  Οι διακοπές θα σημειωθούν από τις 9 το πρωί έως τις 11, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα του ο ΔΕΔΔΗΕ.  Πηγή: makthes.gr
Πολιτισμός
Στέκουν δίπλα μας, τα προσπερνάμε, πολλές φορές μπορεί να μην παρατηρούμε καν την ύπαρξη τους. Είναι τα αγάλματα, οι προτομές και οι εικαστικές συνθέσεις της πόλης και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της. Πολλά από αυτά είναι τόσο γνωστά που έγιναν σήμα κατατεθέν της Θεσσαλονίκης, όπως το άγαλμα του Βενιζέλου, οι Ομπρέλες του Ζογγολόπουλου, το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Κάποια είναι πιο σύγχρονα, κάποια λιγότερο γνωστά, μερικά είναι πολυφωτογραφημένα, άλ...
Πολιτισμός
Με… αντισηπτικά, σημάδια στο έδαφος για να τηρούνται οι αποστάσεις και ηλεκτρονικά εισιτήρια προκειμένου να αποφεύγεται η ταλαιπωρία των επισκεπτών και ο συνωστισμός θα πραγματοποιηθεί η 85η ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου σύμφωνα με όσα ανέφερε στην «Βεράντα Αριστοτέλους» του Radio North 98 Fm ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo Α.Ε., Κυριάκος Ποζρικίδης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ο αριθμός των επισκεπτών της 85ης ΔΕΘ θα ανέλθει σε 100.000, ενώ ο αριθμός των εκθετώ...
Πολιτισμός
Σε Μνημόνιο Συνεργασίας προχώρησαν η Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ), Βούλα Πατουλίδου και ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/EKETA) Δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης. Το ΙΜΕΤ αποτελεί έναν διεθνώς αναγνωρισμένο και καταξιωμένο φορέα έρευνας στον τομέα της Βιώσιμης Κινητικότητας και των Νέων Τεχνολογιών -που έχει εντάξει στα αντικείμενα έρευνάς το...
Κοινωνία
Κάθε μέρα γίνονται περίπου 6.000 τεστ στις συνολικά 30 πύλες εισόδου της χώρας μας δήλωσε σήμερα στον ΣΚΑΪ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας. Ανέφερε ότι επιδίωξη είναι όσο προχωρά ο Ιούλιος, και αναμένεται να αυξηθεί και ο αριθμός των αφίξεων, να γίνονται περισσότερα τεστ. «Δεν κάνουμε έναν απλό δειγματοληπτικό έλεγχο. Τα τεστ είναι στοχευμένα. Έχουν ανάλυση κινδύνου και γι’ αυτό ζητάμε από τους επισκέπτες μας να συμπληρώνουν το ειδικό έντυπο που...
Διάφορα
Ο καιρός θα επιδεινωθεί απότομα και έντονα το απόγευμα του Σαββάτου, όπως προειδοποίησε με έκτακτο δελτίο επιδείνωσης η ΕΜΥ και ο μετεωρολόγος του Open, Κλέαρχος Μαρουσάκης, ο οποίος μιλά για ισχυρές καταιγίδες. Οι ισχυρές καταιγίδες, προειδοποιεί ο κ. Μαρουσάκης αλλά και τα έντονα καιρικά φαινόμενα, θα λάβουν χώρα στην Κεντρική Μακεδονία και τη Χαλκιδική. Τα έντονα καιρικά φαινόμενα, μάλιστα, θα είναι παρόμοια με τα περυσινά τα οποία είχαν ως συνέπεια μέχ...
Κοινωνία
Οι επιταγές κοινωνικού τουρισμού και αγοράς βιβλίων ήταν στο επίκεντρο ενώ το τρίτο πρόγραμμα (επιταγές παιδικών κατασκηνώσεων) προσέλκυσε σημαντικό αριθμό αιτήσεων, παρά την αβεβαιότητα για την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας των κατασκηνώσεων και τις πιθανές επιφυλάξεις για την υποβολή αιτήσεων εν μέσω πανδημίας. Σύμφωνα με τον ΟΑΕΔ, το ενισχυμένο και διευρυμένο πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού και το πρόγραμμα επιταγής αγοράς βιβλίων έτυχαν καθολικής αποδο...
Πολιτισμός
Με τις τρισδιάστατες απεικονίσεις που κάνει ένας Θεσσαλονικιός που ζει στο Εδιμβούργο Πώς ήταν η Θεσσαλονίκη του παρελθόντος, την εποχή που υπήρχαν τα τείχη, που υπήρχε το κτήριο του Κήπου του Λευκού Πύργου, που στην παραλιακή περνούσε το τραμ, και πώς θα ήταν αν είχαν εφαρμοστεί όλα τα σχέδια του Εμπράρ όπως αυτό πχ με τον επιβλητικό ναό που είχε προτείνει να χτιστεί μετά την πυρκαγιά του 1917; Τις απαντήσεις δίνει ο 24χρονος Γιώτης Ντόρτογλου μέσα από τι...
Περιστατικά
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε τα ξημερώματα σε ΙΧ αυτοκίνητο, που βρισκόταν εντός συνεργείου αυτοκινήτων, επί της οδού Αγίου Δημητρίου. Τα αίτια της φωτιάς είναι προς το παρόν αδιευκρίνιστα ενώ από το συμβάν προκλήθηκαν μόνο υλικές ζημιές. Στο σημείο έσπευσαν δύο οχήματα της πυροσβεστικής με πέντε άνδρες και κατέσβησαν τη φωτιά. πηγή: seleo.gr