Διόδια: Ποιες αλλαγές έρχονται και από πότε

Με έναν ενιαίο ηλεκτρονικό πομποδέκτη (e-pass) θα μπορούν σε λίγους μήνες οι οδηγοί να πληρώνουν τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας καθώς ύστερα από την ακύρωση του διαγωνισμού για τα ηλεκτρονικά δορυφορικά διόδια από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), θα τεθεί σε εφαρμογή η διαλειτουργικότητα.

«Η ιδέα εδώ σε ότι αφορά τα διόδια είναι η εξής απλή: πώς μπορούμε χρησιμοποιώντας το ίδιο e-pass να μπορούμε να πάμε σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας» επεσήμανε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Στην κατεύθυνση αυτή μαζί με τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, έχουν ήδη ξεκινήσει μία πρώτη συζήτηση με τους παραχωρησιούχους. «Υπάρχει λύση, μέσα σε λίγους μήνες ουσιαστικά τα διόδια θα διαλειτουργούν: θα μπορείς με το ίδιο μηχάνημα να πας σε όλη τη χώρα».

Στο σύστημα αυτό θα ενταχθεί και ο δημόσιος αυτοκινητόδρομος της Εγνατιας Οδού. Πρακτικά οι οδηγοί με τον ίδιο πομποδέκτη θα κινούνται στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων της χώρας, χωρίς ωστόσο την κατάργηση των σταθμών διοδίων, ενώ για το σύστημα και το διαμοιρασμό των εσόδων φαίνεται ότι έχει επέλθει συμφωνία με τους παραχωρησιούχους.

Για τα ηλεκτρονικά διόδια θα ετοιμαστεί εντός του προσεχούς εξαμήνου νέος διαγωνισμός, όπως επεσήμανε ο κ. Καραμανλής, ο οποίος θα είναι περισσότερο αξιόπιστος απ΄αυτόν που ακυρώθηκε και θα λαμβάνει υπόψη τις καλές πρακτικές του εξωτερικού.

Ακυρώθηκε από το ΣτΕ ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια

Ακυρώθηκε από το ΣτΕ, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο διαγωνισμός Σπίρτζη για τα ηλεκτρονικά διόδια στους αυτοκινητοδρόμους μετά από προσφυγή της μειοδότριας Κοινοπραξίας.

Όπως ανακοίνωσε πάντως ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μέσα σε ένα εξάμηνο θα προχωρήσει ο ίδιος σε νέο διαγωνισμό πιο ολοκληρωμένο και αξιόπιστο λαμβάνοντας υπόψιν ό,τι αντίστοιχο ισχύει στις χώρες της ΕΕ.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή τόσο αυτός ο διαγωνισμός όσο και ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 Αστικών λεωφορείων που ακυρώθηκε από την αρμόδια Αρχή και θα επαναπροκηρυχθεί, αλλά και η λύση που είχε επιλεγεί για το Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης «ήταν γονατογραφήματα».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε παράλληλα ότι σε συνεργασία με τον συνάδελφο του υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη βρήκαν λύση για την διασυνδεσιμότητα όλων των διοδίων ώστε να χρησιμοποιείται το ίδιο e pas σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής Οδού.

Σε συνάντηση που είχε απόψε με τους δημοσιογράφους ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στον «αγώνα δρόμο» που έχει επιδοθεί για να βρεθεί λύση για την Πατρών - Πύργου υπογραμμίζοντας ότι σε πρώτη φάση προσπαθεί να διασώσει την Ευρωπαϊκή Χρηματοδότηση του Έργου καθώς θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2023 διαφορετικά δεν θα χρηματοδοτηθεί.

Ο υπουργός ανέφερε ότι η πιο συμφέρουσα λύση από τις τρεις που υπάρχουν είναι «να ενσωματωθεί η Πατρών- Πύργου στην υπάρχουσα παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού γιατί πέραν των άλλων θα ολοκληρωθεί μέσα σε 30 μήνες». Όπως εξήγησε η Κοινοπραξία αυτή δέχεται να πάρει το έργο δεδομένου, όπως είπε , ότι θα χρειαστεί να βάλει και «βαθειά το χέρι στην τσέπη».

«Εμείς, πρόσθεσε, περιμένουμε την απόφαση της ΕΕ δεδομένου ότι έχουμε ενημερώσει την Επίτροπο Μεταφορών και για τις τρεις λύσεις που υπάρχουν. Οι άλλες δύο είναι: Νέος διαγωνισμός για ενιαίο έργο ή κατάτμηση σε τέσσερα ζευγάρια εταιριών».

Σημείωσε πάντως ότι έχει συναντήσει πολύ θετικό κλίμα στην ΕΕ και «εκεί που σκόνταψε» ήταν με το τρίτο τμήμα του Ε65 γιατί εκφράστηκαν αμφιβολίες για την βιωσιμότητα του έργου . Όπως είπε οι Ευρωπαίοι θέλουν να ξέρουν εκ των προτέρων τις σκέψεις της Ελληνικής Κυβέρνησης και όχι να αιφνιδιάζονται.

Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε, στα τέλη του έτους θα έχει ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα γίνει με την Πατρών -Πύργου και αυτό που προέχει τώρα είναι να μετακινήσουμε προς τα πίσω το χρονικό όριο του 2023.

Σε περίπου τρεις μήνες επίσης, προσδιόρισε τον χρονικό ορίζοντα για την λύση που θα δοθεί σχετικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, «Μελετάμε, είπε, από την αρχή τα σχέδια και όλα τα δεδομένα για τον ΒΟΑΚ δεδομένου ότι δεν βρήκαμε τίποτα».

Ανέφερε επίσης ότι «βρήκε στοιχεία και έγγραφα στο υπουργείο σύμφωνα με τα οποία η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε συμφωνήσει για διόδια στον ΒΟΑΚ ασχέτως τι έλεγε δημόσια».

Για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού ο κ. Καραμανλής είπε ότι θα πρέπει να αποφασίσουμε πρώτα τι θα κάνουμε με το λιμάνι του Λαυρίου για να ξεκαθαριστεί και αν είναι βιώσιμο το έργο των επεκτάσεων δεδομένου ότι το κόστος της επεκτάσεων αυτών προς Λαύριο και Ραφήνα φτάνει τα 400 εκατομμύρια ευρώ. Εμείς, είπε, θα συστήσουμε επιτροπή αρμοδίων επιστημόνων για να μας υποβάλει σχετικό πόρισμα.

Σε κάθε περίπτωση, πρόσθεσε, όπως έχουμε δεσμευτεί και προεκλογικά για μας έχει προτεραιότητα η επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού μέχρι το ελληνικό και το χώρο της ανάπλασης.

Ο υπουργός Υποδομών δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να επανέλθει η Αττική Οδός ζητώντας αύξηση των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου. Εγώ, είπε, δεν πρόκειται να το δεχτώ όπως έκανα και τον Ιούλιο και θα κάνω τα πάντα να τις μπλοκάρω. Ανέφερε επίσης ότι θα γίνει νέα διαπραγμάτευση για την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού και αποκάλυψε ότι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία διαπραγματευόταν παράταση της παραχώρησης σε συνδυασμό με τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα.

Αναφορικά με την αναγκαιότητα παραχώρησης και των υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι κινδυνεύουμε να έχουμε 23 σύγχρονα αεροδρόμια και τα υπόλοιπα τριτοκοσμικά.

Αναφερόμενος τέλος στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είπε ότι ίδιος είναι θετικός αλλά θα πρέπει να προχωρήσουμε με προσοχή διασφαλίζοντας τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου.

Αλλαγές

Αλλάζει το σύστημα πληρωμής των διοδίων εντός των επόμενων μηνών.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός Star, πλέον καταργούνται οι στάσεις και το αντίτιμο θα πληρώνεται στον τελευταίο σταθμό!

Για παράδειγμα αν ταξιδεύετε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, το αντίτιμο θα καταβάλλεται μία και μοναδική φορά, στο σταθμό διοδίων στα Μάλγαρα.

Έτσι θα αποφεύγονται οι καθυστερήσεις αλλά και οι αργοπορίες στο δρόμο.

Το πώς θα γίνει εφικτό αυτό τεχνολογικά είναι σχετικά εύκολο. Tο ανώτατο στέλεχος της Visa, Bill Gajda είχε αναφέρει σε ανύποπτο χρόνο ότι οι πληρωμές που σχετίζονται με το αυτοκίνητο, όπως το πάρκινγκ, τα διόδια, οι αγορές προϊόντων σε υπαίθριος σταθμούς κλπ., θα γίνονται πλέον χωρίς ανθρώπινη μεσολάβηση.

Θα γίνονται δηλαδή αυτοματοποιημένα, καθώς τα αυτοκίνητα διαθέτουν ήδη έξυπνα συστήματα πληρωμών που επικοινωνούν απευθείας με τα αντίστοιχα σύστημα πληρωμών στα μέσα που προαναφέρθηκαν.

Είναι πάντως σαφές ότι και χωρίς τη συγκεκριμένη τεχνολογία ο στόχος της μίας στάσης μπορεί σαφώς να επιτευχθεί με τα ανάλογα έργα στις εθνικές οδούς.

Στην Ιταλία, για παράδειγμα, ισχύει εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια, το σύστημα της μίας στάσης. Πριν την είσοδο στην εθνική οδό ο οδηγός προμηθεύεται από ειδικό κουβούκλιο εισιτήριο το οποίο εξοφλεί όταν βγαίνει από το δρόμο. Έξοδος από την εθνική οδό χωρίς πέρασμα από το συγκεκριμένο σημείο δεν μπορεί να υπάρξει.

Πηγή: newsbomb.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια

Κοινωνία
Πλήρης αστυνόμευση για το σύστημα THESi στο κέντρο της Θεσσαλονίκης Από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού στη χώρα μας και μετά ένα από τα πρώτα μέτρα που έλαβε ο δήμος Θεσσαλονίκης ήταν αυτό της «απελευθέρωσης» του πάρκινγκ στους χώρους όπου αυτό επιτρέπεται ώστε να μην υπάρχει οικονομική επιβάρυνση στους κατοίκους της πόλης για τις μετακινήσεις τους. Πλέον, η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρήσεων λειτουργεί και πάλι κανονικά, με την πόλη να βρίσκει σι...
Διάφορα
Οι ρύποι των αυτοκινήτων που διέρχονται νυχθημερόν από την Εγνατία Οδό, τα περιττώματα των περιστεριών που κουρνιάζουν στις κόγχες της και τα μικρά φυτἀ (ριζίδια) που φυτρώνουν ανάμεσα στις ρωγμές, φθείρουν κι απειλούν το μνημείο της Καμάρας (Αψίδα του Γαλερίου) στη Θεσσαλονίκη.    Ένα από τα σημαντικότερα μνημεία- τοπόσημα της πόλης, που άντεξε στο πέρασμα 17 αιώνων από σεισμούς, πυρκαγιές και τα έντονα καιρικά φαινόμενα και φαίνεται να γλίτωσε από το φαι...
Διάφορα
Τη δρομολόγηση τριών σημαντικών έργων για την πόλη της Θεσσαλονίκης αποφάσισαν Τζιτζικώστας και Ζέρβας σε συνάντηση που είχαν σήμερα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Πρόκειται για έργα του Δήμου Θεσσαλονίκης που θα ενταχθούν μέσω της Περιφέρειας στο νέο ΕΣΠΑ. Τα έργα αυτά είναι: η επέκταση της παλιάς παραλίας, η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους και της πλατείας Διοικητηρίου. Περιφερειάρχης και Δήμαρχος στη συνάντησή τους στο γραφείο του Περιφερειάρχ...
Διάφορα
Με εξαιρετική συνέπεια και για μια ακόμη χρονιά, οκτώ «Γαλάζιες Σημαίες» θα εξακολουθήσουν να κυματίζουν σε ισάριθμες παραλίες του δήμου Βόλβης, σε Ασπροβάλτα, Βρασνά και Σταυρό, επιβραβεύοντας την εξαιρετική ποιότητα των νερών και την πιστοποιημένη ασφάλεια των κολυμβητών, και άλλα 32 αυστηρά ελεγμένα κριτήρια. Οι οκτώ οργανωμένες ακτές: Ασπροβάλτα, Νέα Βρασνά, Παραλία Βρασνών, Πόρτο Φίνο, Σερραϊκή Ακτή (Δημοτικής Ενότητας Αγίου Γεωργίου) και Σταυρός Ανατ...
Περιστατικά
Στο ακροατήριο του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης παραπέμφθηκαν να δικαστούν τρεις άνδρες που συνεπλάκησαν το μεσημέρι της Κυριακής στην περιοχή Τριανδρία, για μία θέση στάθμευσης. Στο επεισόδιο ενεπλάκησαν από τη μία δύο αδέλφια, 62 και 57 ετών, και από την άλλη ένας 37χρονος γείτονάς τους. Όλοι μεταφέρθηκαν στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, απ’ όπου εξήλθαν μετά την εξέταση και περιποίηση των τραυμάτων τους. Σήμερα οδηγήθηκαν στην εισαγγελέα πλημμελ...
Διάφορα
Σε μία όμορφη τοποθεσία, 20 λεπτά περίπου από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και λίγο έξω από το Πανόραμα, στους πρόποδες του Χορτιάτη, βρίσκεται η τοποθεσία Πλατανάκια. Τα Πλατανάκια, για όσους δεν είχαν ακόμη την τύχη να τα ανακαλύψουν, αποτελούν έναν πράσινο παράδεισο, με υπέροχα φυσικά τοπία, γάργαρα νερά, μοναδικές περιπατητικές διαδρομές μέσα στο δάσος και έναν προσεγμένο χώρο δασικής αναψυχής. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως τα Πλατανάκια ξετρελαίνουν μικρ...
Διάφορα
Βίντεο με πως θα γίνει ο Σταθμός Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης έδωσε στη δημοσιότητα η ελληνική κυβέρνηση, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή. Στο βίντεο παρουσιάστηκε κατά τη σύσκεψη που έγινε στα γραφεία της Αττικό Μετρό ΑE στην Θεσσαλονίκη, με την συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη, τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών κ....
Κοινωνία
Η σημερινή επαναλειτουργία των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) και η παραχώρηση επιπλέον κοινόχρηστου χώρου προς ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων αποτελεί το πρώτο μέρος των αποφάσεων της Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για την οργάνωση και τη λειτουργία της πόλης. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, σταθμίζοντας τα δικαιώματα όλων των πολιτών στο δημόσιο χώρο και λόγω των μέτρων ασφαλείας για τον  κορωνοϊό, θα υπάρξει εισήγηση και αποφάσεις σχετι...
Πολιτική
«Τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν για το Μετρό Θεσσαλονίκης και η αυριανή επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη γίνεται και γι' αυτόν τον λόγο, για να σηματοδοτήσουμε ότι κάτι αλλάζει σε αυτή την πόλη, το έργο θα συνεχιστεί και θα παραδοθεί ολόκληρο το 2023», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών . Κώστας Καραμανλής Ο υπουργός κατέβηκε στον σταθμό Βενιζέλου, όπου διαπίστωσε ότι έχει ξεκινήσει η απομάκρυνση της επίχωσης και τόνισε πως αυτό σημαίνει...