"Πρώτο μέλημα μου να ολοκληρωθεί όλο το Μετρό το 2023", είπε ο δήμαρχος Κ.Ζέρβας

"Επειδή θα είμαι δήμαρχος ως το 2023 σας πληροφορώ ότι πρώτο μου μέλημα θα είναι να είμαι πάνω από το έργο ώστε να ολοκληρωθεί το 2023 - όλο το Μετρό. Θα είμαστε εδώ για να ελέγξουμε κατά πόσο προχωράνε τα έργα υποδομής", υποσχέθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, κατά τη μαραθώνια ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου με θέμα την πορεία του Μετρό και τις αρχαιότητες του σταθμού Βενιζέλου.
    Ο κ.Ζέρβας παρουσίασε επίσης ένα βίντεο του 2015, που αποτυπώνει ρεαλιστικά το σταθμό Βενιζέλου, όπως θα ήταν εάν κατασκευαζόταν με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, άποψη στην οποία ο ίδιος τάσσεται υπέρ, ενώ απευθυνόμενος σε όσους έχουν αντίθετη γνώμη είπε: "Σας αρέσει, δεν σας αρέσει, έτσι θα ήταν ο σταθμός Βενιζέλου, ο οποίος ίσως και να λειτουργούσε σήμερα". 
    Με αφορμή την ειδική συνεδρίαση και όσα ακούστηκαν στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρει: "Η παροιμία που μου βγάζει όλη αυτή η άκομψη προσπάθεια της ΝΔ να γίνει το δικό τους, να αλλάξουν δηλαδή τον σχεδιασμό στο Μετρό και να αποσπάσουν τα αρχαία, είναι αυτή με την κατσίκα του γείτονα. Αντί να προσπαθήσουν να τελειώσουν το Μετρό, η αγωνία τους είναι να ακυρώσουν τη δουλειά που κάναμε εμείς. Να σκοτώσουν δηλαδή την κατσίκα του γείτονα".
    Επίσης, σε παρέμβασή της, η "Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς", μέσω του εκπροσώπου της, Νίκου Παπαμίχου, υπογράμμισε πως στην περίπτωση που αποφασιστεί η απόσπαση των αρχαίων “ θα μας βρουν στον σταθμό Βενιζέλου για να την αποτρέψουμε, τονίζοντας πως “ το μνημειακό σύνολο θα υποστεί ανεπανόρθωτες βλάβες”.
    Αντιδράσεις υπήρξαν ωστόσο από βουλευτές και επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων και για τον τρόπο με τον οποίο εξελίχθηκε η διαδικασία στην ειδική συνεδρίαση, κυρίως ως προς τη σειρά των ομιλητών. 
    Ο πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Αβραμόπουλος, μίλησε για "ατόπημα", καθώς δεν προσεκλήθησαν στη συζήτηση τόσο ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος όσο και ο πρώην δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης. "Χθες όλο το παιχνίδι ήταν να ακουστεί μία άποψη, ότι θα αποσπαστούν τα αρχαία και τίποτα άλλο. Σ' ένα δημοτικό συμβούλιο που πρέπει να ακούγονται οι απόψεις με καθαρότητα και ενάργεια. Και χθες απουσίαζαν οι δύο βασικοί παίκτες. Αυτοί που είχαν βρει τη λύση πριν από λίγα χρόνια. Το θεωρώ ατόπημα αυτό, το θεωρώ λάθος. Η δημοκρατία συντελείται μόνο όταν ακούγονται όλες οι απόψεις και οι πλευρές", είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ - ΜΠΕ, "Πρακτορείο 104,9 FM".
    "Θεωρώ λάθος του κ.Ζέρβα ότι επανέφερε το θέμα και δεν ξέρω γιατί το έκανε, ποιοι ήταν οι λόγοι που τον ώθησαν να το επαναφέρει. Ίσως γιατί κάποτε είχε την άποψη ότι πρέπει να φύγουν οι αρχαιότητες από εκεί. Πιστεύω ότι καλά θα κάνουμε όλοι μας να μην είμαστε τόσο απόλυτοι στην ημερομηνία λήξης του έργου. Το έργο αυτό, το Μετρό, δεν θα μπορεί να τελειώσει το 2023 και θα συνεχιστεί πολλά έργα ακόμη, γιατί κατ’ ουσίαν είναι κολοβό. Είναι μικρό και πρέπει να επεκταθεί προς περιοχές που το έχουν ανάγκη" πρόσθεσε  ο κ.Αβραμόπουλος. 

Α.Καρ.

Παράνομη η απόσπαση αρχαιοτήτων από το σταθμό Βενιζέλου, υποστήριξε ο Γ. Μυλόπουλος

«Κατάφωρη παραβίαση του αρχαιολογικού νόμου» θα είναι η απόπειρα απόσπασης αρχαιοτήτων από το σταθμό Βενιζέλου για τεχνικούς λόγους, επειδή υπάρχει τεχνική λύση παραμονής τους με κατασκευή του σταθμού in situ (κατά χώρον), τόνισε σε δηλώσεις του, σε εκδήλωση σε αίθουσα του ΤΕΕ/ΤΚΜ,  ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό και καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ, Γιάννης Μυλόπουλος.
«Αυτό το οποίο επιχειρείται, με την απόσπαση των αρχαίων της Βενιζέλου είναι μια κατάφωρη παραβίαση του αρχαιολογικού νόμου. Και αυτό το πράγμα θα αποδειχθεί εκεί που πρέπει να αποδειχθεί, στα δικαστήρια» είπε ο κ. Μυλόπουλος και συνέχισε :
«Και είναι κατάφωρη παραβίαση του αρχαιολογικού νόμου, εφόσον υπάρχουν  - όχι ενδείξεις πια, που ζητά ο νόμος - αλλά αποδείξεις, ότι υπάρχει λύση τα αρχαία να παραμείνουν στη θέση τους. Όσο υπάρχει άλλη λύση, η λύση της απόσπασης είναι μια λύση μη νόμιμη, μια λύση παράνομη».
Σε ερώτηση, για το εάν έχει υπόψη του ποιοί μπορεί να προσφύγουν, είπε ότι μπορεί να το κάνει «οποιοσδήποτε», π. χ, συλλογικότητες, ή φορείς και ότι και ο ίδιος, εάν κληθεί ως μάρτυρας σε δικαστήριο, ή στο ΚΑΣ, μπορεί να καταθέσει ότι υπάρχει τεχνική λύση για κατασκευή του σταθμού με παραμονή των αρχαίων.
Ο κ. Μυλόπουλος υποστήριξε ότι επιχειρείται με «προσχήματα» και με αντικρουόμενα επιχειρήματα η αλλαγή του σχεδιασμού για κατασκευή in situ. Διέψευσε ότι υπήρχε θέμα πυροπροστασίας, λέγοντας ότι το θέμα αυτό είχε λυθεί «με την προμελέτη που κατατέθηκε και εγκρίθηκε το 2018» και σύμφωνα «με τις διεθνείς προδιαγραφές». 
«'Αρα, δεν τίθεται θέμα πυροπροστασίας. Αν τώρα κάποιος είναι υπερβολικά ευαίσθητος και δεν του αρκεί να είναι σύμφωνος με τις διεθνείς προδιαγραφές και θέλει να έχει διπλές εξόδους για παράδειγμα, ας κάνει. Ας ανοίξουν ένα φρεάτιο ακόμη, που λέει ο λόγος, αν το πρόβλημα είναι εκεί. Αλλά ποτέ δεν εγκαταλείπεις μια λύση, με κίνδυνο να πέσεις έξω οικονομικά, στους χρόνους, να τινάξεις στον αέρα ένα έργο».
Ο κ. Μυλόπουλος υπερασπίστηκε το χρονοδιάγραμμα που είχε ο ίδιος ανακοινώσει όταν ήταν πρόεδρος της Αττικό Μετρό, λέγοντας ότι «στηρίζεται σε τεχνική τεκμηρίωση και μελέτες», ενώ, αντιθέτως, η άλλη πρόταση, αυτή της κατασκευής με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων δεν έχει χρονοδιάγραμμα.
«Αν τους ρωτήσεις, με ποιο χρονοδιάγραμμα προέβλεψαν τον Μάρτιο του 2023, δεν έχουν χρονοδιάγραμμα, είναι μια προφητεία του πρωθυπουργού. Η οποία εκ των υστέρων τώρα, με μελέτες, πρέπει να επαληθευτεί» είπε ο κ. Μυλόπουλος και συνέχισε:  «Υπάρχει μια σύγχυση, νομίζω και μια αγωνία να αποδείξουν αυτό που θέλουν να αποδείξουν. Δε θα το αποδείξουν. Δεν θα τελειώσει (το έργο) το 2023, θα τελειώσει το 2025. Η λύση που πάνε να κάνουν είναι πιο ακριβή και θα πέσει και στα δικαστήρια».
Τέλος, σε ερώτηση εάν το χρονοδιάγραμμα που είχε ο ίδιος καταθέσει έβρισκε σύμφωνο τον ανάδοχο, απάντησε θετικά, επικαλούμενος την τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρίας, το Φεβρουάριο του 2019, σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη. 
'Αφησε, επίσης, αιχμές κατά του προέδρου της Αττικό Μετρό , λέγοντας ότι «οι πρόεδροι δεν αλλάζουν κάθε δεύτερη μέρα άποψη για το έργο», αλλά και για τη στάση του δημάρχου Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβα στη συζήτηση του θέματος στο δημοτικό συμβούλιο, λέγοντας :  «Δεν μίλησε ο μέχρι πριν δεκαπέντε μέρες πρόεδρος της Αττικό Μετρό. Φοβούνται, αυτή είναι η αλήθεια».
Την εκδήλωση διοργάνωσε η παράταξη του ΤΕΕ/ΤΚΜ  «Συμμαχία για ένα Προοδευτικό ΤΕΕ» με τη συμμετοχή της «Συσπείρωσης Πανεπιστημιακών ΑΠΘ».

Τοποθετήσεις αρχαιολόγων και αρχιτεκτόνων για το  σταθμό Βενιζέλου του μετρό

«Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στη μελέτη που ήδη εφαρμόζεται, είναι απόλυτα εφαρμόσιμη και δεν θα πρέπει να σταματήσει» είπε η αναπληρώτρια καθηγήτρια του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ και μέλος της Κίνησης Πολιτών για την παραμονή των αρχαίων, Μελίνα Παϊσίδου και πρόσθεσε: 
«Οτιδήποτε άλλο θα είναι τροχοπέδη και θα καθυστερήσει σημαντικά όχι μόνο το σταθμό Βενιζέλου, αλλά όλο το μετρό και θα θέσει σε θανάσιμο κίνδυνο την ακεραιότητα των αρχαιοτήτων».
Υπογράμμισε ότι απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων σημαίνει καθυστέρηση «τουλάχιστον ενάμιση χρόνο» και επιπλέον χρήματα και πρόσθεσε: 
«Είναι μια ολόκληρη (αρχαία) γειτονιά, με τη διασταύρωση των δρόμων, με τα καταστήματα, με καθ' ύψος ανάπτυξη. Δεν είναι δυνατόν αυτό να μετακινηθεί χωρίς σοβαρές απώλειες».
Η κ. Παϊσίδου ανέφερε ότι και η επανατοποθέτηση των αρχαίων δε θα είναι εύκολη υπόθεση. Υπενθύμισε, το «κακό προηγούμενο» του σταθμού Αγίας Σοφίας, όπου ενώ υπήρχε «γραπτή» υπόσχεση ότι «τα εβδομήντα μέτρα πλακόστρωτο» που αφαιρέθηκαν θα επανέλθει, όταν ήρθε η ώρα της επανατοποθέτησης διαπίστωσαν ότι «απλώς, δε χωρούσε» και συνέχισε: 
«Οι είσοδοι και οι δύο, ούτως ή άλλως θα υπάρχουν είτε με τη μία, είτε με την άλλη. Η in situ έχει το πλεονέκτημα ότι οι κυλιόμενες σκάλες βγαίνουν σε ψηλότερο επίπεδο, όπου οι επιχώσεις είναι πολύ λίγες και πολύ όψιμες. Η λύση της in situ κατασκευής έχει ήδη προδιαγράψει, που θα βγουν τα πιο σημαντικά αρχαία, τα οποία θα μείνουν, θα διατηρηθούν. Όλος ο σχεδιασμός (αν επιλεγεί άλλη πρόταση) τώρα πρέπει να αλλάξει. Δεν μπορούν  να υποστηρίξουν τη δική τους λύση, με τις μέχρι στιγμής εργασίες».

«Αυτή τη στιγμή έχουμε μια προδιαγεγραμμένη πορεία έργου, εδώ και δυόμιση χρόνια και δεν έχει αναστραφεί, άρα δε βλέπω γιατί πρέπει να αναστραφεί τώρα» είπε η ομότιμος καθηγήτρια του τμήματος Αρχιτέκτων του ΑΠΘ, Αλέκα Αλεξοπούλου, ενώ για το σχεδιασμό με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων, είπε: 
«Δεν περιλαμβάνει καθόλου τον πολύ μεγάλο χρόνο και το πολύ μεγάλο έξοδο για την απόσπαση, για την ανασκαφή και για την επαναφορά των αρχαίων. Στο ΚΑΣ ποτέ δεν έχει συζητηθεί απόσπαση μελέτη απόσπασης με μελέτη επαναφοράς. Πάντα συζητείται η απόσπαση και η επαναφορά μένει ως μελλοντική διαδικασία. Αυτό εμένα με ανησυχεί».

«Αυτό που βλέπουμε δεν είναι μια δεύτερη πρόταση, είναι μια απόρριψη της ισχύουσας πρότασης» είπε ο αρχαιολόγος και πρόεδρος του παραρτήματος Μακεδονίας - Θράκης του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Γιάννης Καρλιάμπας και πρόσθεσε: «Πρέπει αυτή η συζήτηση της απόρριψης να πάρει τη μορφή μελέτης, η οποία να μπορεί να συζητηθεί πρώτα από τις υπηρεσίες, δηλαδή, από την αρμόδια αρχαιολογική υπηρεσία και σε δεύτερη φάση να σταλεί στο ΚΑΣ».
Διευκρίνισε, ότι ο ΣΕΑ πήρε θέση ήδη από το 2013 για κατασκευή in situ. Πρόσθεσε, ότι το εγχείρημα της απόσπασης θα είναι πολύ πιο δύσκολο και επικίνδυνο για τα αρχαία από ότι θα ήταν το 2013, καθώς «δεν είναι πια ανοιχτός σταθμός, αφού έχει τεθεί πάνω από τα ευρήματα πλάκα οροφής» και ο χώρος που απομένει είναι μικρός. 
«'Αρα και ο κατατεμαχισμός τους θα πρέπει να είναι τέτοιος, ώστε να επιτρέπεται η απομάκρυνση και η μεταφορά τους μέσα από ένα πολύ στενό πέρασμα, είναι πάρα πολύ δύσκολο» είπε ο κ. Καρλιάμπας. 
Ταυτόχρονα, εκτίμησε ότι, με την απόσπαση, οι πιο ευπαθείς κατασκευές (π.χ. κτίσματα από πηλό) θα είναι δύσκολο να  διασωθούν.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Πολιτική
Το πρόγραμμα της επίσκεψης, τα θέματα που θα συζητήσει και τα πρόσωπα που θα συναντήσει Στη Θεσσαλονίκη έρχεται σήμερα Τρίτη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και θα παραμείνει στην πόλη όλο το απόγευμα προκειμένου να εξετάσει από κοντά θέματα που αφορούν την πόλη αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας. Πρόκειται για επίσκεψη που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της λειτουργίας του Γραφείου του πρωθυπουργού  και θα συνδυαστεί με ομιλία του Κυριάκου...
Οικονομία
Τα τέλη κυκλοφορίας 2020 αναμένεται να αναρτηθούν στο Taxisnet έως και τις 15 Νοεμβρίου. Όπως φαίνεται οι πληρωμές δεν θα έχουν καμία μεταβολή από πέρυσι, καθώς οι αλλαγές που σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο, βάσει των ευρωπαϊκών οδηγιών, θα ισχύσουν από το επόμενο έτος.  Καμία ελάφρυνση δεν θα υπάρξει φέτος, αφού στα ταμεία του Δημοσίου υπολογίζεται ότι θα εισρεύσουν 1,2 δισ. ευρώ καθώς οι ιδιοκτήτες των οχημάτων καλούνται να πληρώσουν από 22 ευρώ έως 1...
Διάφορα
Η Λίνα Μενδώνη ξεκαθάρισε πως δεν υπήρξε εντολή στο θέμα του Joker στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, ενώ πηγές του υπ. Πολιτισμού ανέφεραν ότι η καταγγελία στις δύο υπαλλήλους έφθασε από ανταγωνιστική εταιρεία διανομής ταινιών. Υπενθυμίζεται, πως το πρωί της Δευτέρας η υπουργός Πολιτισμού, η Λίνα Μενδώνη ξεκαθάρισε ότι δεν υπήρξε καμία εντολή από το υπ. Πολιτισμού, κάνοντας λόγο για «ανοίκεια» ενέργεια των δύο υπαλλήλων. «Δεν ρώτησαν ούτε ενημέρωσαν την...
Διάφορα
Σε συμβολική κατάληψη των γραμμών στον σιδηροδρομικό σταθμό στο Άδενδρο λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη προχωρούν το πρωί της Δευτέρας (21/10) ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Χαλκηδόνος και κάτοικοι της περιοχής. Αίτημα τους είναι η ενίσχυση των εκπαιδευτικών στις σχολικές δομές, καθώς, όπως καταγγέλλουν, υπάρχει σοβαρή έλλειψη ανθρωπίνου δυναμικού. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κινητοποίησης οι διαμαρτυρόμενοι θα μεταβούν στο κτήριο της Περιφέρειας Κεντρικής...
Διάφορα
Στα χέρια του προέδρου της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νίκου Ταχιάου, βρίσκεται αίτημα της αναδόχου εταιρείας για παράδοση του έργου το 2025, και όχι το 2023, που έχει ανακοινώσει ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ.   «Ήδη εδώ και μία βδομάδα ο ανάδοχος έχει υποβάλει αίτημα στην Αττικό Μετρό για παράταση συνολικής προθεσμίας του έργου μέχρι τον Μάρτιο του 2025, εφόσον συνεχίσει με τους σημερινούς ρυθμούς και με τη λύση η οποία είναι εν ισχύι, και μην εκπλαγείτε, δεν είναι η λύση...
Πολιτική
Η ανάπλαση του γηπέδου του ΠΑΟΚ, οι προοπτικές ανάπτυξης του ΟΛΘ καθώς και η επένδυση στο Παλιούρι Χαλκιδικής, συζητήθηκαν μεταξύ άλλων, στη συνάντηση που είχαν σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού: Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε σήμερα, Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019, στο Μέγαρο Μαξίμου με τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη...
Διάφορα
Κλειστοί δρόμοι για πέντε ημέρες στη Θεσσαλονίκη, για τον εορτασμό του Αγίου Δημητρίου και της 28ης Οκτωβρίου. Ειδικότερα, από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι, στα πλαίσια του εορτασμού του Πολιούχου Αγ. Δημητρίου και της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου, στον κεντρικό Δήμο της πόλης μας θα λάβουν χώρα εκδηλώσεις, συνεπεία οποίων θα εφαρμοστούν οι ακόλουθες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις: α. ΤΕΤΑΡΤΗ (23-10-2019): Κατά τις ώρες 07.30΄- 16.0...
Διάφορα
Ως ημέρα υποχρεωτικής αργίας ορίζεται η 26η Οκτωβρίου 2019, επέτειος της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με ανακοίνωση του Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Κώστα Γιουτίκα. Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι ισχύει η απόφαση της πρώην νομαρχίας Θεσσαλονίκης (ΦΕΚ 1558, τεύχος δεύτερο, 15/11/2005 – κανονιστική απόφαση Νομάρχη Θεσσαλονίκης 22/οικ.13248/21-10-2005), η οποία δεν έχει ανακληθεί έως...
Διάφορα
Σε φάση ανάπτυξης, αλλά με σημαντικές προκλήσεις μπροστά της, βρίσκεται η αγορά ακινήτων στη χώρα μας Σε φάση ανάπτυξης, αλλά με σημαντικές προκλήσεις μπροστά της, βρίσκεται η αγορά ακινήτων στη χώρα μας, που κινείται πλέον σε θετικούς ρυθμούς μετά μια σχεδόν δεκαετία κρίσης.   Οι τιμές των κατοικιών, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη μελέτη της Alpha Bank, που βασίζεται και σε στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ακολουθούν έντονα ανοδική πορεία, η οποία επιταχύνθηκε ιδιαίτερα...