Η επιστολή του Γιάννη Μυλόπουλου στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης για το μετρό

Mια επιστολή αξιοσημείωτη συνέταξε ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, προς τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, για το Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας και το μετρό.

Δείτε ολόκληρη την επιστολή του Γιάννη Μυλόπουλου παρακάτω:

Αν και δεν… χώρεσα, ως μέχρι προχτές πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, να προσκληθώ στη συνεδρίαση του Δημ. Συμβουλίου, στην οποία προσκλήθηκαν κατά βάση οι ημέτεροι πλην… Λακεδαιμονίων, πλην δλδ του προηγούμενου δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη και εμού, η αλήθεια για το μετρό κατατέθηκε σε επιστολή, η οποία και ζήτησα από τον δήμαρχο να διαβαστεί.

Μη νόμιμη, καταστροφική για τα αρχαία, πιο χρονοβόρα και πιο ακριβή η λύση της απόσπασης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου.

«Αξιότιμε κε Δήμαρχε,

Ως ο επί 3,5 χρόνια και μέχρι πριν λίγες μέρες, πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, επιτρέψτε μου να σας κάνω γνωστά τα εξής:

Οι πρόσφατες αποφάσεις της κυβέρνησης για αλλαγή στο σχεδιασμό της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης ανακόπτουν αδικαιολόγητα και χωρίς καμία τεκμηρίωση την πορεία προόδου ενός έργου το οποίο, για πρώτη φορά στην ιστορία του, σημείωσε τα τελευταία χρόνια σημαντική πρόοδο.

Σύμφωνα με το σημερινό χρονοδιάγραμμα του έργου, οι 12 στους 13 σταθμούς θα παραδίδονταν στο τέλος του 2020, 2,5 δηλαδή χρόνια νωρίτερα από τη νέα, εξαγγελθείσα από την κυβέρνηση, ημερομηνία. Εντός του 2021 θα παραδίδονταν η γραμμή Καλαμαριάς, ενώ στο τέλος του 2023 θα παραδίδονταν και ο σταθμός Βενιζέλου.

Όσοι επικαλούνται επιστολές του εργολάβου για να τεκμηριώσουν μεγάλη, δήθεν, καθυστέρηση στο έργο, υποπίπτουν στο βαρύ ατόπημα της εξυπηρέτησης αλλότριων συμφερόντων, αφού αυτές υπηρετούν τη σκοπιμότητα της διεκδίκησης αποζημιώσεων σε βάρος του δημοσίου.

Πρόσφατες είναι, άλλωστε, οι δηλώσεις του Δνοντα Συμβούλου της ΑΚΤΩΡ, ο οποίος τον Φεβρουάριο του 2019, διαβεβαίωνε δημοσίως ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται πιστά και ότι το έργο θα παραδοθεί τέλος του 2020.Αυτό που συνέβη είναι πρωτοφανής παραβίαση κάθε έννοιας επιστημονικής δεοντολογίας.

Οι αποφάσεις που ελήφθησαν ήδη για την πορεία του έργου, δυστυχώς με πολιτικές και μόνο εξαγγελίες που βρίθουν ανακριβειών και η τεχνική τεκμηρίωση που έρχεται εκ των υστέρων, για να επιβεβαιώσει τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις, εγείρουν ένα πολύ σοβαρό ζήτημα αξιοπιστίας των όσων ανακοινώνονται και θέτουν το έργο σε σοβαρό κίνδυνο.

Τα τεχνικά έργα ολοκληρώνονται με μελέτες και τεκμηριωμένα χρονοδιαγράμματα και όχι με πολιτικές εξαγγελίες και φτηνά επικοινωνιακά πυροτεχνήματα τύπου «μουσαμάδες» και «κολοβό μετρό». Θυμάται, αλήθεια, κανείς στην Αθήνα να αποκαλείται το μετρό «κολοβό», επειδή ο κεντρικός σταθμός Μοναστηράκι, καθυστέρησε χρόνια να παραδοθεί, σε σχέση με τους υπόλοιπους σταθμούς;

Όσον αφορά την επαναφορά της λύσης της απόσπασης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, η οποία και στο παρελθόν είχε προκαλέσει καθυστέρηση στο έργο, αυτή είναι μη νόμιμη και θα πέσει στα αρμόδια δικαστήρια.

Σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο, η απόσπαση αρχαιοτήτων δεν επιτρέπεται, όσο υπάρχουν επιστημονικές εισηγήσεις ότι υπάρχει άλλη λύση για την παραμονή τους στη θέσης τους. Και σήμερα είναι ευρέως γνωστό και τεκμηριωμένο επιστημονικά, ότι τέτοια λύση υπάρχει και έχει κατατεθεί. Άσχετο αν η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό και ο ανάδοχος, για δικούς τους λόγους ο καθένας, δεν επιθυμούν να την εφαρμόσουν.

Η απόσπαση των αρχαιοτήτων εκτός από παράνομη, είναι και πολύ κακή λύση, καθώς θέτει σε κίνδυνο την ακεραιότητα του πολύ σημαντικού αρχαιολογικού συγκροτήματος της Βενιζέλου.

Είναι όμως και πιο χρονοβόρα, σε σχέση με τη σημερινή, λύση

α) επειδή το ανοικτό όρυγμα δεν επιτρέπει τη διέλευση του μετρό από το σταθμό, καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής. Με αποτέλεσμα οι 12 υπόλοιποι σταθμοί, ενώ θα είναι έτοιμοι, να περιμένουν να ολοκληρωθεί η Βενιζέλου για να λειτουργήσουν

β) γιατί προϋποθέτει επιπλέον την εκπόνηση και έγκριση νέων μελετών, την αποκαθήλωση όσων έργων έγιναν μέχρι σήμερα, την απορρύπανση του εδάφους από τον υδράργυρο, την απόσπαση του συγκροτήματος και τέλος μια πρόσθετη και χρονοβόρα αρχαιολογική ανασκαφή σε βάθος 3,5 μέτρων κάτω από το δάπεδο των αρχαιοτήτων, που θα καθυστερήσουν το έργο 1-2 χρόνια αργότερα από τον εξαγγελθέντα χρόνο.

Τέλος η απόσπαση, σε αντίθεση με ό,τι υποστηρίζεται, είναι πιο ακριβή λύση, γιατί η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου θα προκαλέσει

α) κατακόρυφη αύξηση του κόστους κατασκευής και

β) διεκδίκηση μεγάλων αποζημιώσεων από τον εργολάβο. Τις οποίες, το ελληνικό δημόσιο δεν θα μπορεί να αντικρούσει, όπως συνέβη στο παρελθόν, γιατί ο ίδιος ο πρωθυπουργός υπέπεσε στο μοιραίο λάθος να τις εξαγγείλει ως δική του πρωτοβουλία.

Δυστυχώς με αφορμή το μετρό, η Θεσσαλονίκη επιστρέφει σε ένα κακό παρελθόν. Πρωθυπουργοί που έρχονται στη ΔΕΘ όχι για να εξαγγείλουν, αλλά για να σταματήσουν έργα, νέοι σχεδιασμοί που εξαγγέλλονται πρώτα από πολιτικούς, χωρίς καμιά προηγούμενη τεχνική τεκμηρίωση, ένα ράβε-ξήλωνε κι ένα διαρκές μπρος-πίσω, με ανακρίβειες και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και ένας νέος διχασμός της πόλης γύρω από τα ίδια θέματα που την ταλάνισαν και πριν χρόνια, μας επαναφέρουν σε ένα κακό παρελθόν που η πόλη και η οικονομία ήδη το έχουν πληρώσει ακριβά.

Τέλος, υπάρχει ένα ακόμη σοβαρότατο ζήτημα δημοκρατίας αυτή τη φορά, που έχει να κάνει με τη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Το οποίο, δυστυχώς, έρχεται εκ των υστέρων να συζητήσει για ήδη ειλημμένες, από την κυβέρνηση, αποφάσεις. Ποιο λοιπόν το νόημα της σημερινής συζήτησης; Μήπως να επιβεβαιώσουν και να νομιμοποιήσουν εκ των υστέρων τους ήδη αποφασισμένους σχεδιασμούς;

Σας παρακαλώ η επιστολή αυτή να αναγνωσθεί και να κατατεθεί στα πρακτικά, ώστε κανείς στο εξής να μην μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε την αλήθεια για τους ολέθριους σχεδιασμούς σε βάρος του μετρό, της Θεσσαλονίκης και του δημόσιου συμφέροντος».

Με εκτίμηση,

Γιάννης Α. Μυλόπουλος

Καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ

Πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Πρώην πρύτανης ΑΠΘ



Πηγή: parallaximag.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Δεν υπάρχουν ακόμη βαθμολογίες
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Διάφορα
Η αμερικανική εταιρεία Westinghouse Electric Company υπέγραψε σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του πυρηνικού σταθμού ηλεκτροπαραγωγής Σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό του πυρηνικού σταθμού ηλεκτροπαραγωγής του Κοζλοντούι υπέγραψε η αμερικανική εταιρεία Westinghouse Electric Company, η οποία ανακοίνωσε ότι θα αναβαθμίσει τα τρέχοντα συστήματα πληροφόρησης και ελέγχου των αντιδραστήρων 5 και 6 στα πλέον πρόσφατα πρότυπα, ώστε να λειτουργήσουν για άλλα 30 χρόνια μέ...
Διάφορα
13 ζευγάρια μυήθηκαν σε τεχνικές… Άπω Ανατολής σε στούντιο χορού της πόλης Ένα ιδιαίτερο σεμινάριο προκάλεσε το ενδιαφέρον πολιτών της Θεσσαλονίκης το Σαββατοκύριακο 18 και 19 Ιανουαρίου. Η θεματική του; Το shibari. Μάλιστα ήταν το πρώτο σεμινάριο αρχαρίων για την αρχαία καλλιτεχνική μορφή του ιαπωνικού ερωτικού δεσίματος που έγινε ποτέ στην Θεσσαλονίκη και ήταν sold out, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των διοργανωτών. Ο Αλέξης από το Athenshibari δήλωσε στο T...
Περιστατικά
Απίστευτο περιστατικό βίας στο κέντρο της πόλης «Ξεφεύγει» η κατάσταση στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, καθώς τα περιστατικά βίας έχουν αυξηθεί σημαντικά τον τελευταίο καιρό. Μάλιστα, σήμερα το πρωί, άγνωστοι όχι μόνο γρονθοκόπησαν τον οδηγό λεωφορείου ΟΑΣΘ στο κέντρο της πόλης, αλλά επιτέθηκαν και σε επιβάτη που προσπάθησε να παρέμβει. Οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία ανησυχούν πλέον για τη σωματική τους ακεραιότητα και είναι έτοιμοι να προβούν σε κινητοποιήσεις εάν δ...
Κοινωνία
Εθελοντική Αιμοδοσία διοργανώνει η Επιτροπή Υγείας του ΑΠΘ. Η εθελοντική αιμοδοσία θα γίνει σήμερα αλλά και την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020, από τις 9.00 έως τις 12.30, στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ. Το αίμα είναι ανθρώπινο αγαθό που ούτε παράγεται ούτε αντικαθίσταται και ο μόνος τρόπος εξεύρεσής του είναι μέσω της διαδικασίας της Εθελοντικής Αιμοδοσίας, η οποία δεν κοστίζει παρά μόνο λίγα λεπτά από τον προσωπικό μας χρόνο και είναι μια πράξη κοινωνικής ευαισ...
Περιστατικά
Τέλος στη ζωή του έδωσε ένας 53χρονος στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο άνδρας προχώρησε στο απονενοημένο διάβημα το βράδυ της Δευτέρας. Τον άτυχο άνδρα βρήκε κρεμασμένο η σύζυγός του στη μονοκατοικία όπου και διέμεναν, στην οδό Αγράφων, στην Άνω Πόλη. Σύμφωνα με περιοίκους, ο 53χρονος επιχειρηματίας υπέφερε από τον αδόκητο χαμό του γιου του πριν από λίγους μήνες. πηγή: thestival.gr
Διάφορα
Χωρίς νερό για τέσσερις ώρες θα μείνουν σήμερα καταναλωτές στην περιοχή της Ευκαρπίας, στη Θεσσαλονίκη. Όπως ανακοίνωσε η ΕΥΑΘ, "θα υπάρξουν εργασίες μετατόπισης και επανασύνδεσης κεντρικού αγωγού της δεξαμενής Ευκαρπίας, στα πλαίσια ανέγερσης νέας σχολικής μονάδας από το Δήμο Παύλου Μελά". Σύμφωνα με την Εταιρεία, οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις 09:00 και θα ολοκληρωθούν στις 13:00. Στο παραπάνω χρονικό διάστημα, οι κάτοικοι της Ευκαρπίας, με εξαίρεση εκεί...
Διάφορα
Ηλιοφάνεια και χαμηλές θερμοκρασίες τις βραδινές και πρώτες πρωινές ώρες περιμένουμε την Τρίτη στη Θεσσαλονίκη. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 0 έως 7 βαθμούς Κελσίου. Οι άνεμοι στο Θερμαϊκό θα πνέουν από βορειοδυτικές διευθύνσεις μέτριοι 4-5 μποφόρ. πηγή: ΜΕΤΕΟ
Διάφορα
Στο τέλος του 2021, αρχές του 2022 αλλάζουν όλα με τον νέο φορέα που θα δημιουργηθεί, τον e- ΕΦΚΑ. Όπως υποστήριξε ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης, μιλώντας στο OPEN TV, “πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες μεταρρυθμίσεις που γίνονται” και περιέγραψε πώς θα λειτουργήσει. Όπως είπε ο υπουργός Εργασίας, υπό τη σκέπη του e- ΕΦΚΑ, θα μαζευτούν όλοι οι φορείς απονομής σύνταξης. Επίσης, οι φορείς που δίνουν τα εφάπαξ και το επικουρικό έρχονται κάτω από τ...
Διάφορα
Η αστάθεια που έφερε η απώλεια του «πατριάρχη», οι «φυλές» της νύχτας, η σύγκρουση για τα μαγαζιά-φιλέτα και το στοίχημα της αστυνομίας. Μέρες... εμφυλίου φαίνεται πως ζει τους τελευταίους μήνες η νύχτα της Θεσσαλονίκης. Η προστασία στα νυχτερινά μαγαζιά είναι κοινό μυστικό όπως ήταν και ο εξισορροπητικός ρόλος γνωστού παράγοντα της νύχτας που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή. Η απώλειά του έφερε στο προσκήνιο αρκετούς «δελφίνους» που μάχονται πλέον απροκάλυπτα γ...