Η επιστολή του Γιάννη Μυλόπουλου στο δήμαρχο Θεσσαλονίκης για το μετρό

Mια επιστολή αξιοσημείωτη συνέταξε ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, προς τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, για το Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας και το μετρό.

Δείτε ολόκληρη την επιστολή του Γιάννη Μυλόπουλου παρακάτω:

Αν και δεν… χώρεσα, ως μέχρι προχτές πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, να προσκληθώ στη συνεδρίαση του Δημ. Συμβουλίου, στην οποία προσκλήθηκαν κατά βάση οι ημέτεροι πλην… Λακεδαιμονίων, πλην δλδ του προηγούμενου δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη και εμού, η αλήθεια για το μετρό κατατέθηκε σε επιστολή, η οποία και ζήτησα από τον δήμαρχο να διαβαστεί.

Μη νόμιμη, καταστροφική για τα αρχαία, πιο χρονοβόρα και πιο ακριβή η λύση της απόσπασης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου.

«Αξιότιμε κε Δήμαρχε,

Ως ο επί 3,5 χρόνια και μέχρι πριν λίγες μέρες, πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, επιτρέψτε μου να σας κάνω γνωστά τα εξής:

Οι πρόσφατες αποφάσεις της κυβέρνησης για αλλαγή στο σχεδιασμό της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης ανακόπτουν αδικαιολόγητα και χωρίς καμία τεκμηρίωση την πορεία προόδου ενός έργου το οποίο, για πρώτη φορά στην ιστορία του, σημείωσε τα τελευταία χρόνια σημαντική πρόοδο.

Σύμφωνα με το σημερινό χρονοδιάγραμμα του έργου, οι 12 στους 13 σταθμούς θα παραδίδονταν στο τέλος του 2020, 2,5 δηλαδή χρόνια νωρίτερα από τη νέα, εξαγγελθείσα από την κυβέρνηση, ημερομηνία. Εντός του 2021 θα παραδίδονταν η γραμμή Καλαμαριάς, ενώ στο τέλος του 2023 θα παραδίδονταν και ο σταθμός Βενιζέλου.

Όσοι επικαλούνται επιστολές του εργολάβου για να τεκμηριώσουν μεγάλη, δήθεν, καθυστέρηση στο έργο, υποπίπτουν στο βαρύ ατόπημα της εξυπηρέτησης αλλότριων συμφερόντων, αφού αυτές υπηρετούν τη σκοπιμότητα της διεκδίκησης αποζημιώσεων σε βάρος του δημοσίου.

Πρόσφατες είναι, άλλωστε, οι δηλώσεις του Δνοντα Συμβούλου της ΑΚΤΩΡ, ο οποίος τον Φεβρουάριο του 2019, διαβεβαίωνε δημοσίως ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται πιστά και ότι το έργο θα παραδοθεί τέλος του 2020.Αυτό που συνέβη είναι πρωτοφανής παραβίαση κάθε έννοιας επιστημονικής δεοντολογίας.

Οι αποφάσεις που ελήφθησαν ήδη για την πορεία του έργου, δυστυχώς με πολιτικές και μόνο εξαγγελίες που βρίθουν ανακριβειών και η τεχνική τεκμηρίωση που έρχεται εκ των υστέρων, για να επιβεβαιώσει τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις, εγείρουν ένα πολύ σοβαρό ζήτημα αξιοπιστίας των όσων ανακοινώνονται και θέτουν το έργο σε σοβαρό κίνδυνο.

Τα τεχνικά έργα ολοκληρώνονται με μελέτες και τεκμηριωμένα χρονοδιαγράμματα και όχι με πολιτικές εξαγγελίες και φτηνά επικοινωνιακά πυροτεχνήματα τύπου «μουσαμάδες» και «κολοβό μετρό». Θυμάται, αλήθεια, κανείς στην Αθήνα να αποκαλείται το μετρό «κολοβό», επειδή ο κεντρικός σταθμός Μοναστηράκι, καθυστέρησε χρόνια να παραδοθεί, σε σχέση με τους υπόλοιπους σταθμούς;

Όσον αφορά την επαναφορά της λύσης της απόσπασης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, η οποία και στο παρελθόν είχε προκαλέσει καθυστέρηση στο έργο, αυτή είναι μη νόμιμη και θα πέσει στα αρμόδια δικαστήρια.

Σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο, η απόσπαση αρχαιοτήτων δεν επιτρέπεται, όσο υπάρχουν επιστημονικές εισηγήσεις ότι υπάρχει άλλη λύση για την παραμονή τους στη θέσης τους. Και σήμερα είναι ευρέως γνωστό και τεκμηριωμένο επιστημονικά, ότι τέτοια λύση υπάρχει και έχει κατατεθεί. Άσχετο αν η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό και ο ανάδοχος, για δικούς τους λόγους ο καθένας, δεν επιθυμούν να την εφαρμόσουν.

Η απόσπαση των αρχαιοτήτων εκτός από παράνομη, είναι και πολύ κακή λύση, καθώς θέτει σε κίνδυνο την ακεραιότητα του πολύ σημαντικού αρχαιολογικού συγκροτήματος της Βενιζέλου.

Είναι όμως και πιο χρονοβόρα, σε σχέση με τη σημερινή, λύση

α) επειδή το ανοικτό όρυγμα δεν επιτρέπει τη διέλευση του μετρό από το σταθμό, καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής. Με αποτέλεσμα οι 12 υπόλοιποι σταθμοί, ενώ θα είναι έτοιμοι, να περιμένουν να ολοκληρωθεί η Βενιζέλου για να λειτουργήσουν

β) γιατί προϋποθέτει επιπλέον την εκπόνηση και έγκριση νέων μελετών, την αποκαθήλωση όσων έργων έγιναν μέχρι σήμερα, την απορρύπανση του εδάφους από τον υδράργυρο, την απόσπαση του συγκροτήματος και τέλος μια πρόσθετη και χρονοβόρα αρχαιολογική ανασκαφή σε βάθος 3,5 μέτρων κάτω από το δάπεδο των αρχαιοτήτων, που θα καθυστερήσουν το έργο 1-2 χρόνια αργότερα από τον εξαγγελθέντα χρόνο.

Τέλος η απόσπαση, σε αντίθεση με ό,τι υποστηρίζεται, είναι πιο ακριβή λύση, γιατί η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου θα προκαλέσει

α) κατακόρυφη αύξηση του κόστους κατασκευής και

β) διεκδίκηση μεγάλων αποζημιώσεων από τον εργολάβο. Τις οποίες, το ελληνικό δημόσιο δεν θα μπορεί να αντικρούσει, όπως συνέβη στο παρελθόν, γιατί ο ίδιος ο πρωθυπουργός υπέπεσε στο μοιραίο λάθος να τις εξαγγείλει ως δική του πρωτοβουλία.

Δυστυχώς με αφορμή το μετρό, η Θεσσαλονίκη επιστρέφει σε ένα κακό παρελθόν. Πρωθυπουργοί που έρχονται στη ΔΕΘ όχι για να εξαγγείλουν, αλλά για να σταματήσουν έργα, νέοι σχεδιασμοί που εξαγγέλλονται πρώτα από πολιτικούς, χωρίς καμιά προηγούμενη τεχνική τεκμηρίωση, ένα ράβε-ξήλωνε κι ένα διαρκές μπρος-πίσω, με ανακρίβειες και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και ένας νέος διχασμός της πόλης γύρω από τα ίδια θέματα που την ταλάνισαν και πριν χρόνια, μας επαναφέρουν σε ένα κακό παρελθόν που η πόλη και η οικονομία ήδη το έχουν πληρώσει ακριβά.

Τέλος, υπάρχει ένα ακόμη σοβαρότατο ζήτημα δημοκρατίας αυτή τη φορά, που έχει να κάνει με τη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Το οποίο, δυστυχώς, έρχεται εκ των υστέρων να συζητήσει για ήδη ειλημμένες, από την κυβέρνηση, αποφάσεις. Ποιο λοιπόν το νόημα της σημερινής συζήτησης; Μήπως να επιβεβαιώσουν και να νομιμοποιήσουν εκ των υστέρων τους ήδη αποφασισμένους σχεδιασμούς;

Σας παρακαλώ η επιστολή αυτή να αναγνωσθεί και να κατατεθεί στα πρακτικά, ώστε κανείς στο εξής να μην μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε την αλήθεια για τους ολέθριους σχεδιασμούς σε βάρος του μετρό, της Θεσσαλονίκης και του δημόσιου συμφέροντος».

Με εκτίμηση,

Γιάννης Α. Μυλόπουλος

Καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ

Πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Πρώην πρύτανης ΑΠΘ



Πηγή: parallaximag.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Οικονομία
Τα τέλη κυκλοφορίας 2020 αναμένεται να αναρτηθούν στο Taxisnet έως και τις 15 Νοεμβρίου. Όπως φαίνεται οι πληρωμές δεν θα έχουν καμία μεταβολή από πέρυσι, καθώς οι αλλαγές που σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο, βάσει των ευρωπαϊκών οδηγιών, θα ισχύσουν από το επόμενο έτος.  Καμία ελάφρυνση δεν θα υπάρξει φέτος, αφού στα ταμεία του Δημοσίου υπολογίζεται ότι θα εισρεύσουν 1,2 δισ. ευρώ καθώς οι ιδιοκτήτες των οχημάτων καλούνται να πληρώσουν από 22 ευρώ έως 1...
Διάφορα
Η Λίνα Μενδώνη ξεκαθάρισε πως δεν υπήρξε εντολή στο θέμα του Joker στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, ενώ πηγές του υπ. Πολιτισμού ανέφεραν ότι η καταγγελία στις δύο υπαλλήλους έφθασε από ανταγωνιστική εταιρεία διανομής ταινιών. Υπενθυμίζεται, πως το πρωί της Δευτέρας η υπουργός Πολιτισμού, η Λίνα Μενδώνη ξεκαθάρισε ότι δεν υπήρξε καμία εντολή από το υπ. Πολιτισμού, κάνοντας λόγο για «ανοίκεια» ενέργεια των δύο υπαλλήλων. «Δεν ρώτησαν ούτε ενημέρωσαν την...
Διάφορα
Σε συμβολική κατάληψη των γραμμών στον σιδηροδρομικό σταθμό στο Άδενδρο λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη προχωρούν το πρωί της Δευτέρας (21/10) ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Χαλκηδόνος και κάτοικοι της περιοχής. Αίτημα τους είναι η ενίσχυση των εκπαιδευτικών στις σχολικές δομές, καθώς, όπως καταγγέλλουν, υπάρχει σοβαρή έλλειψη ανθρωπίνου δυναμικού. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κινητοποίησης οι διαμαρτυρόμενοι θα μεταβούν στο κτήριο της Περιφέρειας Κεντρικής...
Διάφορα
Στα χέρια του προέδρου της Αττικό Μετρό ΑΕ, Νίκου Ταχιάου, βρίσκεται αίτημα της αναδόχου εταιρείας για παράδοση του έργου το 2025, και όχι το 2023, που έχει ανακοινώσει ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ.   «Ήδη εδώ και μία βδομάδα ο ανάδοχος έχει υποβάλει αίτημα στην Αττικό Μετρό για παράταση συνολικής προθεσμίας του έργου μέχρι τον Μάρτιο του 2025, εφόσον συνεχίσει με τους σημερινούς ρυθμούς και με τη λύση η οποία είναι εν ισχύι, και μην εκπλαγείτε, δεν είναι η λύση...
Πολιτική
Η ανάπλαση του γηπέδου του ΠΑΟΚ, οι προοπτικές ανάπτυξης του ΟΛΘ καθώς και η επένδυση στο Παλιούρι Χαλκιδικής, συζητήθηκαν μεταξύ άλλων, στη συνάντηση που είχαν σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού: Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε σήμερα, Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019, στο Μέγαρο Μαξίμου με τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη...
Διάφορα
Κλειστοί δρόμοι για πέντε ημέρες στη Θεσσαλονίκη, για τον εορτασμό του Αγίου Δημητρίου και της 28ης Οκτωβρίου. Ειδικότερα, από τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι, στα πλαίσια του εορτασμού του Πολιούχου Αγ. Δημητρίου και της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου, στον κεντρικό Δήμο της πόλης μας θα λάβουν χώρα εκδηλώσεις, συνεπεία οποίων θα εφαρμοστούν οι ακόλουθες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις: α. ΤΕΤΑΡΤΗ (23-10-2019): Κατά τις ώρες 07.30΄- 16.0...
Διάφορα
Ως ημέρα υποχρεωτικής αργίας ορίζεται η 26η Οκτωβρίου 2019, επέτειος της απελευθέρωσης της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με ανακοίνωση του Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Κώστα Γιουτίκα. Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι ισχύει η απόφαση της πρώην νομαρχίας Θεσσαλονίκης (ΦΕΚ 1558, τεύχος δεύτερο, 15/11/2005 – κανονιστική απόφαση Νομάρχη Θεσσαλονίκης 22/οικ.13248/21-10-2005), η οποία δεν έχει ανακληθεί έως...
Διάφορα
Σε φάση ανάπτυξης, αλλά με σημαντικές προκλήσεις μπροστά της, βρίσκεται η αγορά ακινήτων στη χώρα μας Σε φάση ανάπτυξης, αλλά με σημαντικές προκλήσεις μπροστά της, βρίσκεται η αγορά ακινήτων στη χώρα μας, που κινείται πλέον σε θετικούς ρυθμούς μετά μια σχεδόν δεκαετία κρίσης.   Οι τιμές των κατοικιών, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη μελέτη της Alpha Bank, που βασίζεται και σε στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ακολουθούν έντονα ανοδική πορεία, η οποία επιταχύνθηκε ιδιαίτερα...
Διάφορα
Από τις 8 έως τις 10 Νοεμβρίου 2019 στο Ξενοδοχείο Porto Palace Η KEM Franchise ενημερώνει το επενδυτικό κοινό πως η 14η Έκθεση KEM Franchise Βορείου Ελλάδος θα πραγματοποιηθεί για ακόμη μία χρονιά, από τις 8 έως τις 10 Νοεμβρίου 2019 στο Ξενοδοχείο Porto Palace στην Θεσσαλονίκη (26ης Οκτωβρίου 65, Νέο Λιμάνι). Στην έκθεση συμμετέχουν επιτυχημένες αλυσίδες franchise καθώς και πολλές νεοεισερχόμενες στον κλάδο. Οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να διαλέ...