Τα πλεονεκτήματα της Google και η υστέρηση της Θεσσαλονίκης

Η πόλη στερείται τουριστικού προϊόντος. Δεν διαθέτει δηλαδή το αφήγημα, το συγκεκριμένο «πακέτο» το οποίο να μπορεί να πουληθεί και να γράψει υπεραξία

Η χθεσινή παρουσίαση από τη Google των ψηφιακών εργαλείων μέσω των οποίων τα τελευταία τέσσερα χρόνια η εταιρία έχει εκπαιδεύσει 120.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα που έχουν επαγγελματική σχέση με τον τουρισμό ήταν εντυπωσιακή.

Κυρίως το γεγονός ότι το 67% δηλώνει ότι με την καλή χρήση των ψηφιακών μέσων –του ίντερνετ και των κοινωνικών δικτύων- πέτυχε καλύτερες επαγγελματικές και επιχειρηματικές επιδόσεις. Αυτό σημαίνει ότι και στην Ελλάδα υπάρχουν, πλέον, σαφείς αποδείξεις ότι η χρήση των ψηφιακών μέσων συνιστά σήμερα πολύ ουσιαστική παράμετρο για την άνοδο της τουριστικής αγοράς. Το μόνο που λείπει, πέρα από την εκπαίδευση των επαγγελματιών, είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές, ώστε η χώρα να αποκτήσει αξιόπιστο, γρήγορο και οικονομικό ίντερνετ, κάτι αυτονόητο στις ανεπτυγμένες χώρες.

Στην χθεσινή παρουσίαση υπήρξε ιδιαίτερη αναφορά στην Κεντρική Μακεδονία, όπου αυτά τα τέσσερα χρόνια η Google εκπαίδευσε τόσο face to face, όσο και μέσω Διαδικτύου 14.000 άτομα που έχουν σχέση με την αγορά του τουρισμού. Όπως διαβεβαίωσαν, άλλωστε, από το βήμα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο αντιπεριφερειάρχης τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος και η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου η ψηφιακή προβολή της περιοχής αποτελεί κύρια προτεραιότητα. Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία, παρά το ότι διαθέτουν τοπόσημα παγκόσμιας εμβέλειας –όπως ο Όλυμπος, η Βεργίνα και το Άγιον Όρος-, υστερούν σε αναγνωρισιμότητα έναντι της νότιας και τη νησιωτικής χώρας, κάτι που μπορεί να βελτιωθεί με τη δημιουργική χρήση του Διαδικτύου.

Εκείνα, βέβαια, για τα οποία δεν μίλησε –και δεν μιλάει διαχρονικά- κανείς από τους υπευθύνους στη Θεσσαλονίκη, είναι τα ακόλουθα δύο πράγματα:

Πρώτον, η πόλη -και η περιοχή γενικότερα- στερείται τουριστικού προϊόντος. Δεν διαθέτει δηλαδή το αφήγημα, το συγκεκριμένο «πακέτο», το οποίο να μπορεί να πουληθεί και να καταγράψει υπεραξία για την περιοχή.

Δεύτερον, οι φορείς δεν συνεργάζονται. Ενεργεί ο καθένας από μόνος του –στην ουσία αυτοσχεδιάζει-, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις κινούνται ανταγωνιστικά, συνήθως λόγω προσωπικών διαφορών προέδρων και εκπροσώπων.

Τα εργαλεία της Google θα δούλευαν πολύ καλύτερα εάν εξέλειπαν οι δύο αυτές αδυναμίες. Διότι το τουριστικό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης δεν είναι μόνο μεθοδολογικό. Ούτε τεχνικό. Προφανώς η ψηφιακή οικονομία ευνοεί την πόλη και την περιοχή και είναι βέβαιον ότι το ίντερνετ θα αξιοποιείται με τον καταλληλότερο τρόπο όσο περνάει ο καιρός. Εκείνο που πρέπει να γίνει είναι η προσφυγή σε τεχνοκράτες της τουριστικής αγοράς, οι οποίοι θα ξεκινήσουν ένα στάδιο πιο πίσω από το σημείο που νομίζουν οι φορείς της Θεσσαλονίκης ότι βρισκόμαστε. Κατά καιρούς πολλοί στη Θεσσαλονίκη έχουν εντοπίσει αυτό το κενό, αλλά επειδή τα διαθέσιμα κονδύλια είναι δημόσια, οι πολιτικοί παράγοντες θεωρούν υποχρέωση και καθήκον τους να τα διαχειρίζονται από την αρχή μέχρι το τέλος. Από εκεί και πέρα η γνωστή συζήτηση που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει για την τουριστική προβολή μικρότερα κονδύλια από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι άνευ ουσίας. Εκείνο που (πρέπει να) μετράει είναι το αποτέλεσμα. Αν κάποιος –για παράδειγμα- διαθέτει 100 ευρώ και το κέρδος είναι 1000 ευρώ είναι καλύτερος από κάποιον άλλο που διαθέτει 1000 ευρώ και κερδίζει επίσης 1000 ευρώ. 

Πηγή: voria.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Be the first to rate
(0 ratings)
Δεν υπάρχουν ακόμη βαθμολογίες
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις
Log in ,
to rate and recommend

Σχόλια

Οικονομία
Βυθίστηκε το Χρηματιστήριο Αθηνών μετά τις ανακοινώσεις για τα νέα κρούσματα από τον κορονοϊό – μειώθηκε κεφαλαιοποίηση κατά 2,472 δισ. ευρώ σε σχέση με τη χθεσινή συνεδρίαση. Στα χαμηλότερα επίπεδα από τα τέλη Μαΐου του 2019 υποχώρησε το Χρηματιστήριο Αθηνών που βρέθηκε σε κλοιό μεγάλων πιέσεων χάνοντας και τη «μάχη» των 800 μονάδων, μετά την ανακοίνωση των νέων κρουσμάτων από κοροναϊό αλλά και εν μέσω αρνητικού κλίματος στις ευρωπαϊκές αγορές. Ο Γενικός...
Οικονομία
Την Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου αναμένεται να ανοίξει η ειδική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ για την ασφαλιστική κατηγορία των ελεύθερων επαγγελματιών και αγροτών. Όπως αναφέρει η εφημερίδα "TA NEA", στην πλατφόρμα αυτή θα πρέπει 1,4 εκατ. ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι και αγρότες να επιλέξουν έως το τέλος Φεβρουαρίου την ασφαλιστική κατηγορία βάσει της οποίας επιθυμούν να καταβάλουν εισφορές για ολόκληρο το 2020, όπως προβλέπεται στο νέο ασφαλιστικό νομο...
Διάφορα
Τι αναφέρουν παράγοντες της αγοράς και υπεύθυνοι καταστημάτων Σκηνικό… Ιταλίας παρατηρείται στα σούπερ -  μάρκετ της Θεσσαλονίκης μετά την ανακοίνωση για το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στην πόλη, ενώ σήμερα ανακοινώθηκε πως υπάρχουν ακόμη δύο κρούσματα στη χώρα (σ.σ. το ένα είναι το παιδί της 38χρονης στη Θεσσαλονίκη και το δεύτερο αφορά γυναίκα που νοσηλεύεται στο «Αττικόν»). Από την ώρα που ανακοινώθηκε επίσημα χθες το μεσημέρι το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού, Θε...
Κοινωνία
Μπορεί τα δύο κρούσματα κορωνοϊού να έχουν τρομάξει αρκετούς Θεσσαλονικείς όμως υπάρχουν κι εκείνοι που αντιμετωπίζουν την κατάσταση με χιούμορ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ένας 30χρονος, ο οποίος βγήκε στους δρόμους της πόλης φορώντας φόρμα χημικής προστασίας και μάσκα αερίων. Κάποιοι τον κοιτούσαν με περιέργεια ενώ άλλοι γελούσαν με την αμφίεσή του. Η βόλτα του νεαρού Θεσσαλονικού κατέληξε στην παραλία. Εκεί τον περίμενε η παρέα του για καφέ. Δεκά...
Κοινωνία
Κοινή δήλωση Νοτοπούλου – Βούγια Άμεση και οργανωμένη προληπτική εξέταση όλων των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, των εργαζομένων του Δήμου που συμμετείχαν εκ της θέσεώς τους στην Συνεδρίαση καθώς και των δημοτών που παρευρέθηκαν σε αυτήν, ζητούν με κοινή δήλωσή τους η Κατερίνα Νοτοπούλου για την παράταξη «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΑΖΙ» και ο Σπύρος Βούγιας για την παράταξη «ΠΟΛΥΧΡΩΜΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ». Ζητούν επίσης άμεση και έγγραφη ενημέρωση από το Δήμαρχο και τον Πρόεδρ...
Διάφορα
Εκτιμάται ότι πρόκειται για δυο περιπτώσεις οδηγών Έρευνες για τον εντοπισμό οδηγών ταξί που μετέφεραν την 38χρονη που νοσηλεύεται στο ΑΧΕΠΑ ως το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωναϊού στη χώρα μας, βρίσκονται σε εξέλιξη  στη Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες γίνονται ενέργειες από την Πολιτική Προστασία για να εντοπιστεί αν υπάρχει κάποιος ταξιτζής που να την μετέφερε μέσα στην πόλη μετά την επιστροφή της από το ταξίδι της στο Μιλάνο. Όπως δ...
Κοινωνία
Αναστάτωση στην τοπική κοινωνία της Ξάνθης έχει προκαλέσει η ανακοίνωση του υπουργού Υγείας, Βασίλη Κικίλια, πως ακυρώνονται όλες οι εκδηλώσεις για το καρναβάλι σε πανελλαδικό επίπεδο, για λόγους πρόληψης απέναντι στον κορωνοϊό. Όπως είναι γνωστό, το καρναβάλι της Ξάνθης είναι ευρέως γνωστό και κάθε χρόνο αποτελεί προορισμό για χιλιάδες κόσμου, οι οποίοι γιορτάζουν τις Απόκριες στην «καρναβαλική πρωτεύουσα» της Βορείου Ελλάδος. Εκπρόσωποι από την τοπική κο...
Διάφορα
Σε αχαρτογράφητα νερά βαδίζει η παγκόσμια αλλά και η ελληνική τουριστική βιομηχανία μετά και την εμφάνιση του κορωνοϊού, με το πρώτο μεγάλο chrash test για την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα το 2020 να είναι η περίοδος των διακοπών του Πάσχα. Μέχρι σήμερα, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσσιος, δεν υπάρχουν προβλήματα ακυρώσεων σε ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς, πέραν αυτών σε Σαντορίνη...
Υγεία
Η επιδημία του κορονοϊού "χτυπά" και τις τιμές διαφόρων προϊόντων. Ο κορονοϊός στην Κίνα έχει επηρεάσει τις τιμές καταναλωτή, διαταράσσοντας τόσο την προσφορά όσο και τη ζήτηση. Το μεγαλύτερο πλήγμα, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Financial Times, έχουν δεχτεί οι τιμές των σκόρδων, του τζίντζερ και του τσίλι. Όπως γράφουν οι Financial Times, περιγράφοντας την αύξηση των τιμών η τιμή του σκόρδου από την Ισπανία αυξήθηκε περίπου 25%, δηλαδή από 2,20 ευρώ...