Αλλάζουν με κυβέρνηση ΝΔ τα πλάνα για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης

Αλλάζουν με κυβέρνηση ΝΔ τα πλάνα για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης

Σε ένα από τα μεγαλύτερα «αγκάθια» στη Θεσσαλονίκη εξελίσσεται η υπόθεση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό. Δυστυχώς, μετά την πάροδο αρκετών ετών αναμονής, ακόμη δεν έχει καθοριστεί το πώς θα υλοποιηθεί ο σταθμός και πόσο θα κοστίσει τελικά.

Μόλις πριν από λίγες ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, κατά τη διάρκεια του 3ου συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών στην Αθήνα, υπογράμμισε ότι μετατίθεται για το 2024, αντί του 2023, η λειτουργία του σταθμού Βενιζέλου.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, η λειτουργία της βασικής γραμμής αναμένεται στο τέλος του 2020 και της επέκτασης προς Καλαμαριά το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Την ίδια στιγμή, η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης στις δυτικές συνοικίες βρίσκεται στην πρώτη γραμμή για την Αττικό Μετρό. Τα έργο που θα προσθέσει στο δίκτυο 11 χλμ. γραμμής με 8 σταθμούς έχει προϋπολογισμό 900 εκατ. ευρώ και εντός του Ιουνίου αναμένεται η δημοπράτηση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες που θα περιλαμβάνει αρχαιολογικά και μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας.

Παράλληλα, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, είναι υπό δημοπράτηση οι τοπογραφικές εργασίες και οι γεωτεχνικές έρευνες για τη δεύτερη επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Αυτή αφορά επέκταση μήκους 5,5 χλμ. μ’ ένα υπόγειο υπόγειο και τρεις υπέργειους σταθμούς. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

«Τις πταίει;» για τον σταθμό Βενιζέλου;

Είναι αλήθεια πως η δημοπράτηση της βασικής γραμμής των 9,6 χλμ., που διατρέχει το κέντρο της πόλης έγινε με προμελέτες, τα τεύχη δημοπράτησης ήταν ασαφή σε αρκετά σημεία και λόγω αυτών και άλλων προβλημάτων το έργο προχωρούσε με χαμηλές ταχύτητες.

Tο μόνο πραγματικό πρόβλημα στο Μετρό Θεσσαλονίκης που χρειάζεται επείγουσα διαχείριση είναι οι αρχαιότητες της Βενιζέλου.

Πέρασαν αρκετά χρόνια και η λύση είναι ακόμη στα χαρτιά, με απροσδιόριστο κόστος και χρόνο υλοποίησης. Εκτός, μάλιστα, συγκλονιστικού απροόπτου, το πρόβλημα αυτό θα οδηγήσει σε παράδοση αρχικά ενός «κολοβού» έργου, αποκλείοντας το ιστορικό κέντρο της πόλης.

Επί της ουσίας δεν έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι μελέτες για όλο τον ανασχεδιασμό της Βενιζέλου, δεν υπάρχει νέα σύμβαση με τον ανάδοχο για τις επιπλέον εργασίες και δεν έχουν ανακοινωθεί οι συνολικές επιπλέον δαπάνες λόγω της αλλαγής του σταθμού και του τρόπου χρηματοδότησής του, καθώς και οι πηγές χρηματοδότησης για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων.

Με τη ΝΔ στην κυβέρνηση και τον Κωνσταντίνο Ζέρβα, δήμαρχο Θεσσαλονίκης, αναμένεται ότι θα κερδίσει έδαφος η απορριφθείσα λύση από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) και τον νυν δήμαρχο, Γ. Μπουτάρη, η οποία προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Αξίζει να σημειωθεί πως όταν το ΚΑΣ είχε αποφασίσει τον Σεπτέμβριο του 2015 την παραμονή in situ των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, το ΤΕΕ/ΤΚΜ είχε υποστηρίξει ότι «δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που το ΚΑΣ παίρνει αποφάσεις σε βάρος της πόλης, υπερβαίνοντας μάλιστα το πεδίο των αρμοδιοτήτων του, καθώς πλέον τείνει να αποφαίνεται όχι μόνο για τις αρχαιότητες αλλά και για τη χρησιμότητα ή όχι των έργων υποδομής, όπως ο σταθμός του Μετρό. Αντίστοιχες αποφάσεις είχαν ληφθεί για την υποθαλάσσια αρτηρία και για τα έργα στην πλατεία Διοικητηρίου», υπογράμμισε τότε ο φορέας, που αποτελεί θεσμοθετημένο τεχνικό σύμβουλο της Πολιτείας.

 Από το φύλλο της THESSNEWS #167 (20/07/2019-21/07/2019)

πηγή: thessnews.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Σχόλια