Αθήνα - Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο, αεροπλάνο, τρένο ή ΚΤΕΛ; - Τι συμφέρει περισσότερο

Σε μήλον της έριδος έχει μετατραπεί το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη από τα διαθέσιμα μέσα μεταφοράς.

Με το ΙΧ, με το αεροπλάνο, με το τρένο ή με το ΚΤΕΛ τα μέσα προσπαθούν να προσελκύσουν το επιβατικό κοινό με προσφορές και ενίοτε χαμηλές τιμές.Ποιες είναι όμως οι συνηθισμένες τιμές που μπορεί κάποιος να βρει για να ταξιδέψει και τελικά πιο μέσο είναι πιο γρήγορο;

Ας δούμε το τεστ ου έκαναν οι ypodomes και ας ξεκινήσουμε με το θέμα της ταχύτητας. Αν βάλουμε κάτω τα χιλιόμετρα και τις μετακινήσεις που χρειάζεται κάποιος για να φτάσει σε ένα σταθμό ΚΤΕΛ, τρένου ή το αεροδρόμιο και από εκεί στον προορισμό του, νικητής αναδεικνύεται το αεροπλάνο.Αν υπολογίσουμε ότι χρειάζεται κάποιος χοντρικά 45-60 λεπτά να φτάσει στο αεροδρόμιο της Αθήνας και επιπλέον 40-60 μέχρι να ξεκινήσει η πτήση, τα 40 λεπτά πτήσης και τα επιπλέον 40 λεπτά να φτάσει στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τότε συνολικά (χωρίς να υπολογίσουμε και τις απαραίτητες αναμονές στις λεωφορειακές στάσεις), τότε το ταξίδι με αεροπλάνο στη Θεσσαλονίκη διαρκεί από 2 ώρες και 45 λεπτά μέχρι 3 ώρες και 20 λεπτά.

Επίσης αξίζει να σημειώσουμε ότι οι πυκνές πτήσεις μεταξύ των δύο πόλεων επιτρέπει στον επιβάτη να φτάσει σε μία επιθυμητή ώρα από πολύ πρωί μέχρι πολύ αργά.Δεύτερο πιο γρήγορο μέσο αναδεικνύεται το ΙΧ. Αν υπολογίσουμε ότι κάποιος ξεκινά από ένα προάστιο της Αθήνας (ακόμα και στο νότιο τμήμα), θα χρειαστεί με μία μέση ταχύτητα 120χλμ (ή και 130χλμ σε κάποια τμήματα), χωρίς στάση και εφοδιασμένος με τη σχετική συσκευή πληρωμής διοδίων σε περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά.Τρίτο πιο γρήγορο μέσο γίνεται πλέον το τρένο. Υπολογίζουμε ότι χρειάζονται περίπου 20-30 λεπτά για να φτάσει κάποιος στον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας, περίπου 15 λεπτά πριν ξεκινήσει το τρένο, 4 ώρες η διαδρομή και επιπλέον 15-20 λεπτά για να φτάσει στον προορισμό του, τότε συνολικά κάποιος χρειάζεται περίπου 4 ώρες και 50 λεπτά έως 5 ώρες από τον έναν προορισμό στον άλλο.

Τέταρτο μέσο είναι το ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με τα όσα αναγράφονται στην ιστοσελίδα των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, ένα ταξίδι διαρκεί 5 ώρες και 45 λεπτά κατ`ελάχιστο και αν προσθέσουμε και τον απαραίτητο χρόνο προσέγγισης του σταθμού ΚΤΕΛ στην Αθήνα αλλά και του προορισμού στη Θεσσαλονίκη (20 + 20 λεπτά) τότε ξεπερνάμε στην καλύτερη περίπτωση τις 6 ώρες και 25 λεπτά.Αναφορικά με τις τιμές τώρα: Το φθηνότερο μέσο αναδεικνύεται στο allez-retour στον μοναδικό επιβάτη το ΚΤΕΛ σε κάποιες περιπτώσεις online κράτησης με τιμές που φτάνουν τα 53 ευρώ.Περιστασιακά με το αεροπλάνο μπορεί κάποιος να κλείσει ακόμα και με λιγότερα χρήματα μία θέση (ανάλογα με τις προσφορές που μπορεί να βγάλει μία αεροπορική εταιρεία) αλλά ο μέσος όρος ξεπερνά τα 55 ευρώ και φτάνει και μέχρι τα 88 ευρώ (σε τυχαία αναζήτηση που κάναμε για κλείσιμο εισιτηρίου 30 ημέρες αργότερα) και αν υπολογίσουμε και την επιστροφή το εισιτήριο κυμαίνεται από 105-155 ευρώ.

Με το τρένο τώρα πάει ανάλογα με τη θέση.

Η πρώτη θέση κοστίζει 55 και η Β` 45 ευρώ. Με επιστροφή κερδίζεις 20% έκπτωση πράγμα που σημαίνει ότι η Α`θέση έχει γύρω στα 88 ευρώ και η Β` γύρω στα 72 ευρώ. Τώρα, λίγο πιο πάνω είπαμε πως η τιμή αφορά τον μοναδικό επιβάτη γιατί στην μετακίνηση με ΙΧ αυτό αλλάζει ανάλογα με το πόσοι επιβάτες μετακινούνται ταυτόχρονα.Το κόστος μετακίνησης είναι για allez-retour ταξίδι περίπου 160 ευρώ (70 ευρώ για διόδια και 90 ευρώ για καύσιμα).Το κόστος μειώνεται στα 80 ευρώ αν ταξιδεύουν δύο άτομα, 53,3 ευρώ αν ταξιδεύουν τρεις και στα 40 ευρώ αν ταξιδεύουν τέσσερις και σε αυτή μόνο την περίπτωση αναδεικνύεται στο φθηνότερο μέσο.

Για εκείνους που μετακινούνται με γκάζι ή πετρέλαιο μάλιστα οι τιμές αυτές πέφτουν και λίγα ευρώ ακόμα.Τέλος έχουμε και τον παράγοντα εμπειρία/άνεση. Εδώ τα πράγματα γίνονται πιο περίπλοκα.Το τρένο προσφέρει μία πιο άνετη μετακίνηση, με μπόλικο προσωπικό χωρό, δυνατότητα εύκολα να σηκωθείς, να περπατήσεις, να πας στο κυλικείο ή στη wc.Επιπλέον στην Α`θέση (και σύντομα σε όλες) υπάρχει διαθέσιμο wi-fi, πρίζες, πάγκος για laptop ή βιβλία, ενώ στο σταθμό η είσοδος στο τρένο είναι άμεση και εύκολη. Στην Α`θέση επίσης δίδονται και δωρεάν εφημερίδες.Στο ΙΧ επίσης έχεις την πρωτοβουλία των κινήσεων. Μπορείς να ξεκινήσεις την ώρα που κρίνεις ως κατάλληλη, να μην χρειαστεί να περπατήσεις/χρησιμοποιήσεις άλλα μέσα αλλά να υπολογίσεις το ταξίδι σου μέσα από την "θαλπωρή" του οχήματος σου χωρίς την παρουσία ξένων επιβατών, να ακούσεις τη δική σου μουσική κ.ο.κ.Ο οδηγός καταπονείται περισσότερο σε σχέση με τους επιβαίνοντες που είναι τελικά και οι κερδισμένοι.Στο ΚΤΕΛ επίσης τα ταξίδια είναι ολοένα και πιο άνετα με wi-fi, προβολή ταινιών και συνήθως 2 στάσεις αλλά είναι δύσκολο κατά την ώρα του ταξιδιού να σηκωθείς για πολλή ωρα.

Το αεροπλάνο σε αυτή την κατηγορία μάλλον υστερεί.Η αναμονή στο αεροδρόμιο, οι συνεχείς έλεγχοι και ουρές, η πρόσβαση στο αεροπλάνο και η στενότητα του χώρο είναι τα μεγάλα μειονεκτήματα, ενώ στη σύντομη πτήση, η εμπειρία γίνεται ευχάριστη καθώς στο λίγο χρόνο της διαδρομής προσφέρεται δωρεάν καφές ή αναψυκτικό μαζί με ένα snack, το μοναδικό μέσο από όλα που τα προσφέρει καθολικά σε όλους τους επιβάτες. Στη δε Α`θέση έχεις δωρεάν εφημερίδες και περισσότερες υπηρεσίες. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το αεροπλάνο είναι και το μοναδικό μέσο με προσωπικό φροντίδας των επιβατών.Αεροπλάνο, τρένο, ΚΤΕΛ ή ΙΧ; ότι και να διαλέξετε το κάθε μέσο έχει και τα δικά του πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα και ανάλογα με τις ανάγκες και τις επιθυμίες σας μπορεί να σας προσφέρει μία μετακίνηση με άνεση, ασφάλεια και μία θετική εμπειρία.

πηγή: seleo.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια

Κοινωνία
Πλήρης αστυνόμευση για το σύστημα THESi στο κέντρο της Θεσσαλονίκης Από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού στη χώρα μας και μετά ένα από τα πρώτα μέτρα που έλαβε ο δήμος Θεσσαλονίκης ήταν αυτό της «απελευθέρωσης» του πάρκινγκ στους χώρους όπου αυτό επιτρέπεται ώστε να μην υπάρχει οικονομική επιβάρυνση στους κατοίκους της πόλης για τις μετακινήσεις τους. Πλέον, η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρήσεων λειτουργεί και πάλι κανονικά, με την πόλη να βρίσκει σι...
Διάφορα
Οι ρύποι των αυτοκινήτων που διέρχονται νυχθημερόν από την Εγνατία Οδό, τα περιττώματα των περιστεριών που κουρνιάζουν στις κόγχες της και τα μικρά φυτἀ (ριζίδια) που φυτρώνουν ανάμεσα στις ρωγμές, φθείρουν κι απειλούν το μνημείο της Καμάρας (Αψίδα του Γαλερίου) στη Θεσσαλονίκη.    Ένα από τα σημαντικότερα μνημεία- τοπόσημα της πόλης, που άντεξε στο πέρασμα 17 αιώνων από σεισμούς, πυρκαγιές και τα έντονα καιρικά φαινόμενα και φαίνεται να γλίτωσε από το φαι...
Διάφορα
Τη δρομολόγηση τριών σημαντικών έργων για την πόλη της Θεσσαλονίκης αποφάσισαν Τζιτζικώστας και Ζέρβας σε συνάντηση που είχαν σήμερα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Πρόκειται για έργα του Δήμου Θεσσαλονίκης που θα ενταχθούν μέσω της Περιφέρειας στο νέο ΕΣΠΑ. Τα έργα αυτά είναι: η επέκταση της παλιάς παραλίας, η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους και της πλατείας Διοικητηρίου. Περιφερειάρχης και Δήμαρχος στη συνάντησή τους στο γραφείο του Περιφερειάρχ...
Διάφορα
Με εξαιρετική συνέπεια και για μια ακόμη χρονιά, οκτώ «Γαλάζιες Σημαίες» θα εξακολουθήσουν να κυματίζουν σε ισάριθμες παραλίες του δήμου Βόλβης, σε Ασπροβάλτα, Βρασνά και Σταυρό, επιβραβεύοντας την εξαιρετική ποιότητα των νερών και την πιστοποιημένη ασφάλεια των κολυμβητών, και άλλα 32 αυστηρά ελεγμένα κριτήρια. Οι οκτώ οργανωμένες ακτές: Ασπροβάλτα, Νέα Βρασνά, Παραλία Βρασνών, Πόρτο Φίνο, Σερραϊκή Ακτή (Δημοτικής Ενότητας Αγίου Γεωργίου) και Σταυρός Ανατ...
Περιστατικά
Στο ακροατήριο του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης παραπέμφθηκαν να δικαστούν τρεις άνδρες που συνεπλάκησαν το μεσημέρι της Κυριακής στην περιοχή Τριανδρία, για μία θέση στάθμευσης. Στο επεισόδιο ενεπλάκησαν από τη μία δύο αδέλφια, 62 και 57 ετών, και από την άλλη ένας 37χρονος γείτονάς τους. Όλοι μεταφέρθηκαν στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, απ’ όπου εξήλθαν μετά την εξέταση και περιποίηση των τραυμάτων τους. Σήμερα οδηγήθηκαν στην εισαγγελέα πλημμελ...
Διάφορα
Σε μία όμορφη τοποθεσία, 20 λεπτά περίπου από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και λίγο έξω από το Πανόραμα, στους πρόποδες του Χορτιάτη, βρίσκεται η τοποθεσία Πλατανάκια. Τα Πλατανάκια, για όσους δεν είχαν ακόμη την τύχη να τα ανακαλύψουν, αποτελούν έναν πράσινο παράδεισο, με υπέροχα φυσικά τοπία, γάργαρα νερά, μοναδικές περιπατητικές διαδρομές μέσα στο δάσος και έναν προσεγμένο χώρο δασικής αναψυχής. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως τα Πλατανάκια ξετρελαίνουν μικρ...
Διάφορα
Βίντεο με πως θα γίνει ο Σταθμός Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης έδωσε στη δημοσιότητα η ελληνική κυβέρνηση, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή. Στο βίντεο παρουσιάστηκε κατά τη σύσκεψη που έγινε στα γραφεία της Αττικό Μετρό ΑE στην Θεσσαλονίκη, με την συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη, τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών κ....
Κοινωνία
Η σημερινή επαναλειτουργία των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) και η παραχώρηση επιπλέον κοινόχρηστου χώρου προς ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων αποτελεί το πρώτο μέρος των αποφάσεων της Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για την οργάνωση και τη λειτουργία της πόλης. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, σταθμίζοντας τα δικαιώματα όλων των πολιτών στο δημόσιο χώρο και λόγω των μέτρων ασφαλείας για τον  κορωνοϊό, θα υπάρξει εισήγηση και αποφάσεις σχετι...
Πολιτική
«Τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν για το Μετρό Θεσσαλονίκης και η αυριανή επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη γίνεται και γι' αυτόν τον λόγο, για να σηματοδοτήσουμε ότι κάτι αλλάζει σε αυτή την πόλη, το έργο θα συνεχιστεί και θα παραδοθεί ολόκληρο το 2023», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών . Κώστας Καραμανλής Ο υπουργός κατέβηκε στον σταθμό Βενιζέλου, όπου διαπίστωσε ότι έχει ξεκινήσει η απομάκρυνση της επίχωσης και τόνισε πως αυτό σημαίνει...