Οι γαλάζιες σημαίες και οι γκρίζες ζώνες σε Μακεδονία - Θράκη

Εάν ο έλεγχος που γίνεται για τις γαλάζιες σημαίες -λέμε τώρα- επεκταθεί στην παράκτια ζώνη, τότε μάλλον η εικόνα θα… γκριζάρει.

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή γίνεται διεθνώς η ανακοίνωση για τις «γαλάζιες σημαίες» του πλανήτη. Με αυτό τον τρόπο κάποιοι μαθαίνουν και κάποιοι επιβεβαιώνουν ποιες παραλίες του κόσμου έχουν πεντακάθαρα νερά. Για την Ελλάδα είναι μια μέρα γιορτής, καθώς η χώρα μας παίρνει έναν πολύ μεγάλο αριθμό από «γαλάζιες σημαίες» και με αυτό τον τρόπο διαφημίζει με ένταση το πόσο κατάλληλος τόπος είναι για καλοκαιρινές διακοπές. Δεν είναι μικρό πράγμα μία μόνο χώρα –και μάλιστα με σχετικά περιορισμένη έκταση, αλλά με πολύ μεγάλη ακτογραμμή- να κατοχυρώνει το 12% του παγκόσμιου αριθμού «γαλάζιων σημαιών»! Αλλά και στο εσωτερικό της χώρας η κάθε περιοχή –ακόμη και αυτές που δεν βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ζήτησης- προβάλλει μέσω του ίδιου συστήματος τα καθαρά της νερά, ώστε να προσελκύσει ξένους και Έλληνες επισκέπτες.

Ειδικά για τη Βόρεια Ελλάδα δεκάδες είναι οι παραλίες στη Μακεδονία και τη Θράκη, οι οποίες έχουν κατακτήσει τη «γαλάζια σημαία», ακόμη και σε σημεία που ενδεχομένως δεν θα το περίμενε κανείς. Εάν σε αυτό το δεδομένο προσθέσει κανείς και τις παραλίες που δεν εξετάζονται, αλλά προφανώς τα νερά είναι πεντακάθαρα -και ταυτόχρονα δεν είναι βλαβερά- είναι πεντακάθαρες ο αριθμός μεγαλώνει ακόμη περισσότερο. Το θέμα είναι τι γίνεται εάν ο έλεγχος –λέμε τώρα- επεκταθεί στην παράκτια ζώνη. Είτε πρόκειται για αξιοποιημένες παραλίες στις οποίες λειτουργούν μπιτς μπαρ, ταβέρνες και τα σχετικά, είτε πρόκειται για αναξιοποίητες, στις οποίες υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση. Τότε μάλλον η εικόνα θα… γκριζάρει. Διότι τα έργα των ανθρώπων παρα θιν’ αλλός είναι φοβερά και τρομερά. Από τις μόνιμες και ημιμόνιμες κατασκευές, μέχρι την καθημερινότητα του μπάνιου, των σκουπιδιών, της αποκομιδής και της εναπόθεσής τους, πολύ συχνά η εικόνα είναι απογοητευτική. Κι αυτό διότι –και πάλι συνήθως, διότι δεν λείπουν οι εξαιρέσεις- οι επαγγελματίες είτε αμελούν, είτε δεν προλαβαίνουν, είτε είναι πλημμελώς εξοπλισμένοι. Όσο για τους δήμους η ανεπάρκεια τους αποτελεί κοινή παραδοχή, κάτι για το οποίο υπάρχουν πολλές δικαιολογίες. Για παράδειγμα πρόκειται για μηχανισμούς που για τρεις – τέσσερις μήνες κάθε καλοκαίρι εξυπηρετούν διπλάσιο, τριπλάσιο ή πολλαπλάσιο αριθμό κατοίκων, κάτι για το οποίο είναι δύσκολο να ανταπεξέλθουν.

Η πραγματικότητα είναι ότι πολλές περιοχές της Βορείου Ελλάδος δεν υστερούν σε φυσική ομορφιά από πολλά δημοφιλή θέρετρα του νότου. Λείπουν, όμως, στις περισσότερες περιπτώσεις δύο πράγματα:

Πρώτον, οι σοβαρές επενδύσεις σε αμιγώς τουριστικές ή γενικότερες υποδομές. Ως αποτέλεσμα το σχετικό απόθεμα να είναι παλαιωμένο και μικρής σχετικά δυναμικότητας. Είναι χαρακτηριστική η προ ολίγων μηνών μελέτη του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, στην οποία υπογραμμίζεται ότι οι υποδομές που υπάρχουν στην Ελλάδα –από τους δρόμους και τα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης, μέχρι τα συστήματα αποκομιδής απορριμμάτων, τις μαρίνες, αλλά και στις σύγχρονες τηλεπικοινωνίες- δεν επαρκούν για να εξυπηρετήσουν τα πάνω από 30 εκατ. ξένων που επισκέπτονται κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια τη χώρα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, η μελέτη επισημαίνει ότι το κόστος ενδέχεται να είναι μεγαλύτερο από το όφελος. Αυτό συμβαίνει κυρίως όπου συναθροίζονται τουρίστες χαμηλού οικονομικού επιπέδου και βαλαντίου, κάτι που συμβαίνει κατ’ εξοχήν σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος.

Δεύτερον, η κουλτούρα φιλοξενίας. Η «ρηχή» παράδοση των τελευταίων δεκαετιών, σε συνδυασμό με την εμπειρία των επαγγελματιών του τουρισμού, που περιορίζεται σε επισκέπτες χαμηλής εισοδηματικής στάθμης, άρα και χαμηλών απαιτήσεων, δημιουργεί πρόβλημα στην προσπάθεια για ποιοτική αναβάθμιση των επισκεπτών. Ως γνωστόν για να προσελκύσει μια περιοχή τουρίστες υψηλού οικονομικού επιπέδου χρειάζεται αφενός να διαθέτει καταλύματα πολυτελείας και αφετέρου να παρέχει ποιοτικές –και ως εκ τούτου ακριβές- υπηρεσίες σε ανάλογο περιβάλλον.

Κάπως έτσι, λοιπόν, οι μεν «γαλάζιες σημαίες» κερδίζουν το στοίχημα, αλλά ότι τις περιβάλει σε πολλά σημεία παραμένει «γκρίζα ζώνη».

Πηγή: voria.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Διάφορα
Καθημερινότητα είναι πλέον οι πνιγμοί στη θάλασσα και στην πισίνα στην χώρα μας. Περισσότεροι από 400 άνθρωποι πεθαίνουν ετησίως από πνιγμό. Μικρά παιδιά, ηλικιωμένοι και νεαροί άνδρες οι ομάδες υψηλού κινδύνου. Καθημερινό φαινόμενο έχει γίνει ο πνιγμός στη θάλασσα και στην πισίνα στη χώρα μας. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, το 2018 πνίγηκαν ενώ κολυμπούσαν 413 άνθρωποι, έναντι 357 το 2017. Ανάμεσά τους συμπεριλαμβάνονται περίπου 10 παιδιά και έφηβοι πο...
Κοινωνία
Δύο συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας αλλά και μια μοτοπορεία θα πραγματοποιηθούν σήμερα το πρωί στη Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, στις 10:00, στη συμβολή των οδών Αριστοτέλους και Μητροπόλεως, θα συγκεντρωθούν άτομα που εργάζονται στον επισιτισμό και τον τουρισμό προκειμένου να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας για ζητήματα του κλάδου τους. Λίγο αργότερα, στις 10:30 στη συμβολή των οδών Αγίας Σοφίας με Εγνατία θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας, μ...
Οικονομία
Κάθε επιχειρηματίας, φροντίζει για την ανάπτυξη της δικής του επιχείρησης, μέσα στην έλλειψη γενικής κατεύθυνσης τουριστικής ανάπτυξης. Μας αρέσει να κτίζουμε στην άμμο και να περηφανευόμαστε για τα άνευ θεμελίων αποτελέσματα. Από την δεκαετία του ’60, όταν ευτυχείς συγκυρίες -και με διεθνείς κινηματογραφικές ταινίες- έκαναν γνωστές τις ελληνικές θάλασσες, στηριζόμαστε στον τουρισμό, χωρίς καμιά συγκεκριμένη πολιτική κατεύθυνση. Κάθε επιχειρηματίας, φροντί...
Διάφορα
Νέο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Μπορντό και το αντίστροφο ξεκινά η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους από την άνοιξη του 2020 Mε την πανέμορφη γαλλική πόλη Μπορντό θα συνδέσει από τις 29 Μαρτίου του 2020 η Ryanair τη Θεσσαλονίκη, με συχνότητα πτήσεων δύο φορές την εβδομάδα.  Το δρομολόγιο θα εκτελείται κάθε Τετάρτη και Κυριακή, με ώρα αναχώρησης από Θεσσαλονίκη στις 17.00 και από Μπορντό στις 19.30. Το Μπορντό είναι μια από τις μεγαλύτερες οινοπαραγωγ...
Περιστατικά
Αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν εξετράπη της πορείας του και χτύπησε σε κολόνα Τροχαίο ατύχημα από το οποίο τραυματίστηκαν δύο άτομα, σημειώθηκε σήμερα, Τετάρτη 19 Ιουνίου, στη Χαλκιδική. Συγκεκριμένα, το ατύχημα συνέβη περίπου στις 03.30 στην επαρχιακή οδό Ιερισσού - Αγίου Όρους, όταν, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ένα ΙΧ αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες και προσέκρουσε σε κολόνα με αποτέλεσμα να τραυματιστούν δύο άτομα που επέβαινα...
Πολιτισμός
Τι θα γίνει στην πόλη μας με αφορμή τον εορτασμό Μουσική για όλους έχει το πρόγραμμα εορτασμού της Ευρωπαϊκής Μέρας Μουσικής που ως συνήθως γιορτάζεται στις 21 Ιουνίου, μέρα του θερινού ηλιοαστάσιου, σε όλη την Ευρώπη, και φυσικά και στην πόλη μας. Φορείς της μουσικής όπως το Μέγαρο Μουσικής και η Κρατική Ορχήστρα, αλλά και η Συμφωνική Ορχήστρα έχουν ετοιμάσει ένα ξεχωριστό πρόγραμμα με αφορμή τον εορτασμό. 4 εποχές για όλη την οικογένεια Με τις ‘4 εποχές’...
Οικονομία
Προσφορά από την αλυσίδα καταστημάτων YES STORES Η αλυσίδα καταστημάτων YES STORES σε μία άκρως καλοκαιρινή προσφορά κερνάει δωρεάν καφέ σήμερα Τετάρτη 19 Ιουνίου, από τις 10.00 το πρωί μέχρι τις 17.00 το απόγευμα στο κατάστημα στην οδό Δελφών 120! Το κατάστημα των YES STORES, βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της ανατολικής Θεσσαλονίκης, επί της οδού Δελφών μεταξύ της Συνδίκα και της Μπότσαρη. Ο απολαυστικότερος καφές της πόλης, λοιπόν, δωρεάν για όλους για 7...
Κοινωνία
Κατηγορηματικός ήταν μιλώντας στο Ράδιο Θεσσαλονίκη  ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ κ. Σάββας Παναγιωτίδης στις καταγγελίες για λεωφορεία χωρίς κλιματισμό. Όπως διαβεβαίωσε από τις 10 Ιουνίου είναι σε ισχύ η εγκύκλιος για την λειτουργία του κλιματισμού σε όλα τα αστικά λεωφορεία. Ωστόσο ανέφερε πως όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος υπάρχουν περιπτώσεις λεωφορείων όπου ο κλιματισμός παρουσιάζει βλάβη. «Άλλες οι συνθήκες στο αμαξοστάσιο, άλλες στην ένταση της κ...
Περιστατικά
Συγκλονιστικές προσπάθειες από εκπαιδευμένους πολίτες από το Πολύχρονο Συγκλονιστική μάχη προκειμένου να κρατήσουν στη ζωή έναν άνθρωπο που υπέστη καρδιακή ανακοπή έδωσαν στη Χαλκιδική διασώστες του πληρώματος του ασθενοφόρου Κασσάνδρας, από κοινού με απλούς εκπαιδευμένους πολίτες από το Πολύχρονο της Χαλκιδικής. Τις συγκλονιστικές προσπάθειες για να σωθεί η ζωή του 64χρονου «κυρίου Kaas» περιγράφει με ανάρτησή της στο facebook η σελίδα του Ανθρωπιστικού Ο...
Σχετικά νέα