Χρ. Σπίρτζης: Ολοκληρώθηκε η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης-Αθήνας

Ολοκληρώθηκε η νέα ηλεκτροδοτούμενη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη και μέσα στις επόμενες 20 ημέρες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει τη δυνατότητα να δρομολογήσει ηλεκτροκίνητα τραίνα, ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης παρουσιάζοντας τα έργα για την ανάταξη και ανάπτυξη των σιδηροδρόμων. 

Μάλιστα, όπως είπε, έχει ενημερωθεί από τη διοίκηση του ΟΣΕ η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Μιλώντας στην εκδήλωση του ΟΣΕ για την συμπλήρωση 150 ετών ζωής του Ελληνικού Σιδηροδρόμου παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλου και της Επιτρόπου Μεταφορών Βιολέτα Μπουλτς, ο κ. Σπίρτζης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών που κατήρτισε πρόσφατα το υπουργείο τονίζοντας ότι αποτελεί έναν οδικό χάρτη για τα έργα που έχει ανάγκη η χώρα μέχρι το 2037 με ενδιάμεσο σταθμό το 2027.

Τέτοιο σχέδιο καταρτίζεται για πρώτη φορά, είπε ο κ. Σπίρτζης. Το είχε ανάγκη η χώρα και ο Ελληνικός λαός και θα μπορεί μάλιστα να αναπροσαρμόζεται. Πλέον δεν θα μπορεί ο κάθε υπουργός ο κάθε περιφερειάρχης να κάνει έργα για την εκλογική του πελατεία. Μάλιστα στο υπουργείο Υποδομών έχουν συσταθεί δυο διευθύνσεις για να παρακολουθούν την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών και Μεταφορών. 

Ο κ Σπίρτζης έκανε αναφορά στις προσπάθειες του μετά τον διορισμό του ως υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να ξαναζωντανέψουν τα τελματωμένα και χωρίς χρηματοδότηση σιδηροδρομικά έργα αλλά και στα δύο μεγάλα συγκοινωνιακά έργα διασύνδεσης των Βαλκανικών χωρών . Τον άξονα Θεσσαλονίκη- Καβάλα - Βουλγαρία - Ρουμανία και τον άξονα Θεσσαλονίκη - Σκόπια - Βελιγράδι. Τόνισε δε την ιδιαίτερη συμβολή που έχει η Ιστορική Συμφωνία των Πρεσπών σε αυτό το ζήτημα και οι κοινές διακρατικές εταιρίες Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ελλάδας, Βόρειας Μακεδονίας. Η συμφωνία των Πρεσπών, είπε, ήταν μια ακτίδα ελπίδας.

«Όραμά μου, τόνισε ο κ Σπίρτζης, να συμβεί και στην περιοχή των Βαλκανίων αυτό που συμβαίνει στη Δυτική Ευρώπη που δεν καταλαβαίνει κάποιος που ταξιδεύει όταν διέρχεται τα σύνορα των χωρών της». Ευχαρίστησε επίσης την επίτροπο Μεταφορών για τη συμβολή της στη χρηματοδότηση της ΕΕ στην ανάπτυξη των διαβαλκανικών δικτύων.

Ιστορική αναδρομή στους Ελληνικούς Σιδηρόδρομους έκανε ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης επισημαίνοντας την τεράστια συμβολή τους στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας καθώς και τη νέα εποχή που αναδύεται με την επικείμενη ολοκλήρωση της διπλής ηλεκτροκινούμενης και τηλεδιοικούμενης γραμμής και τον στρατηγικό αναπτυξιακό σχεδιασμό των νέων υποδομών στο δίκτυο.

Χαρακτήρισε την εκδήλωση ορόσημο, αφού όπως είπε, το 2019 δεν συμπίπτει μόνο με τα 150 χρόνια από την ίδρυση του σιδηρόδρομου αλλά και με την ολοκλήρωση ή και την έναρξη μεγάλων αναπτυξιακών σιδηροδρομικών έργων που αλλάζουν τον οικονομικό και κοινωνικό χάρτη της χώρας. “Κανένα άλλο δίκτυο ή μέσο στον κόσμο δεν συνέβαλε τόσο πολύ στην πρόοδο και ανάπτυξη των κοινωνιών, κανένα άλλο δίκτυο ή μέσο δεν προκαλεί νοσταλγία, κανένα άλλο δίκτυο ή μέσο δεν δημιούργησε την κουλτούρα και τον πολιτισμό που δημιούργησε ο σιδηρόδρομος” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης κάνοντας μια ιστορική αναδρομή, ανέφερε πως η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας το 1909, χρειάστηκε 40 ολόκληρα χρόνια κοπιαστικών ελιγμών ανάμεσα στην πολιτική αστάθεια, την οικονομική δυσπραγία, τις καθοδηγούμενες τεχνικές και τεχνολογίες και τα γεωστρατηγικά παιχνίδια». «Το 1991, είπε, η Ευρώπη κάνει το πρώτο δειλό βήμα που θα οδηγήσει στη σημερινή απελευθερωμένη σιδηροδρομική αγορά. Μιλάει για τον «λογιστικό διαχωρισμό υποδομής-εκμετάλλευσης» αλλά παρόλα αυτά η Ελλάδα, κρύβεται για 15 ολόκληρα χρόνια πίσω από το δικαίωμα της μη συμμόρφωσης. Ένα διάστημα στο οποίο ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος θα μπορούσε να διαμορφώσει το πλέον κατάλληλο επιχειρησιακό και θεσμικό πλαίσιο που θα τον στήριζε στον 21ο αιώνα. Στο παράδοξα μακρύ διάστημα που η Ελλάδα πάσχιζε για το αυτονόητο -μία διπλή, ηλεκτροκινούμενη και τηλεδιοικούμενη γραμμή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης- η Βρετανία έχει πάψει να είναι νησί, η Ευρώπη έχει κατασκευάσει 11.000 χιλιόμετρα γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων, η Κίνα έχει αναδειχθεί σε σιδηροδρομική Υπερδύναμη εγκαινιάζοντας τον Νέο Δρόμο του Μεταξιού και οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακαλύπτουν ξανά τον επιβατικό σιδηρόδρομο».

«Τα τελευταία χρόνια, σημείωσε ο κ. Κακουλάκης, η χώρα μας επιδόθηκε σε μία συντονισμένη υπερπροσπάθεια επέκτασης και εκσυγχρονισμού του δικτύου καθώς και εκσυγχρονισμού του θεσμικού και κανονιστικού πλαισίου στις σιδηροδρομικές μεταφορές, προκειμένου να ανταποκριθεί στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο. Υλοποιείται το αυτονόητο που από την δεκαετία του ’50 μέχρι πρόσφατα ήταν αδιανόητο. Ένας εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός με σαφείς στόχους, ουσιαστική τεχνογνωσία και εγγυημένα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα προκειμένου ο σιδηρόδρομος να συμβάλει στην ανάπτυξη της χώρας».

“Η εθνική σιδηροδρομική υποδομή αποτελεί βασικό πυλώνα της άμυνας της χώρας και της διασύνδεσης με ζωτικούς χώρους και εγκαταστάσεις. Για αυτούς άλλωστε τους λόγους Δεν εκχωρείται, Δεν πωλείται, Δεν τεμαχίζεται, κατέληξε ο πρόεδρος του ΟΣΕ, ζητώντας από όλες οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στην παραγωγή και διάθεση του σιδηροδρομικού προϊόντος να συνεχίζουν να συνεργάζονται και συμπορεύονται με τον ΟΣΕ ως τον Εθνικό Διαχειριστή της Υποδομής προκειμένου να επιτύχουμε μεγαλύτερα οφέλη στην ελληνική οικονομία και στην ελληνική κοινωνία”.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοχάρης υπογράμμισε ότι μετά το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα ο σιδηρόδρομος υποβαθμίστηκε προς όφελος της αυτοκίνησης και αυτήν τη κατάσταση προσπαθούμε να ανατρέψουμε τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Σήμερα υπάρχει ελπίδα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου και ο σιδηρόδρομος μπορεί να ελπίζει.

Ο υφυπουργός Μεταφορών Θάνος Μωραίτης υπογράμμισε ότι αισθάνεται πολύ υπερήφανος που προΐσταται στον ΟΣΕ αυτή τη στιγμή που ξανακερδίζει τον χαμένο χρόνο χάρις στους αγώνες που έδωσε τα τελευταία χρόνια ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

Ο ΟΣΕ τόνισε ο κ Μωραίτης μπορεί να ατενίζει πια το μέλλον με αισιοδοξία.

Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας τόνισε πώς «όταν υπάρχει θέληση, πολιτική βούληση, συντονισμός, συστηματική δουλειά και κυρίως όταν ο Σιδηρόδρομος εντάσσεται στην πρώτη γραμμή της αναπτυξιακής προσπάθειας της χώρας, τότε εμπόδια, αγκυλώσεις, νοοτροπίες και σκοπιμότητες ξεπερνιούνται».

«Από παραμελημένος και επιτρέψτε μου να πω και πλιατσικοποιημένος, συγγενής, επανέρχεται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη της χώρας» ανέφερε ο κ Βούρδας. Γεγονός, όπως τόνισε, που ήταν απίστευτο για τους Ευρωπαίους αξιωματούχους, που είχαν πλέον εξοικειωθεί με την εικόνα της απόλυτης τελμάτωσης των σιδηροδρομικών έργων. Επ΄ αυτού, αναφέρθηκε σε ένα προσωπικό του βίωμα: «Τον Οκτώβριο του 2015, στην τακτική επίσκεψη της Επιτροπής Προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την επιθεώρηση των έργων, υποδέχθηκα τη Γερμανίδα πρόεδρο της επιτροπής, μέσα στη λάσπη, στη σήραγγα του Καλλιδρόμου. Τότε μου είχε πει: «Επισκέπτομαι το πιο σύντομο ανέκδοτο της 20ετιας στις Βρυξέλλες ! ‘’Καλλίδρομο’’. Ούτε εσείς θα το ολοκληρώσετε όπως και οι προηγούμενοι που έχω συναντήσει!» Μετά από 2 χρόνια από τα ίδια χείλη άκουσα απλά: «Ανέκδοτο τέλος, Λειτουργεί!’’

Στην εκδήλωση μίλησε και ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Ηλίας Αθανασίου όποιος παρουσίασε την επετειακή σειρά γραμματοσήμων που εκδόθηκαν για τα 150 χρόνια του ΟΣΕ. Υπογράμμισε παράλληλα την κοινή πορεία των δύο Οργανισμών επισημαίνοντας ότι η ιστορία των ΕΛΤΑ είναι μεγαλύτερη.

Στην εκδήλωση προβλήθηκε ένα πολύ συγκινητικό βίντεο με τους σημαντικότερους σταθμούς στην ιστορία του ΟΣΕ που τις περιγράφουν με τις μαρτυρίες τους παλιοί εργαζόμενοι στα τρένα και το σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη την Ελλάδα καθώς και φίλοι των σιδηροδρόμων.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης έγινε παρουσίαση της συλλεκτικής σειράς επετειακού γραμματοσήμου με θέμα τα 150 Χρόνια Ελληνικών Σιδηροδρόμων.

Η εκδήλωση έκλεισε με τις απονομές βραβείων σε ανθρώπους του Σιδηρόδρομου.

Βραβεία:

-Άθως Δημουλάς – Μηχανικός των ΣΕΚ (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους)/ Ποιητής : Το βραβείο παρέλαβε η Κική Δημουλά

-Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου : Για την συμβολή και συνδρομή στην καταγραφή, διάσωση και συντήρηση του σιδηροδρομικού Μουσειακού υλικού. Παρέλαβε ο πρόεδρος του ΣΦΣ Παναγιώτης Κακαβάς

-Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης: Βραβείο στον αείμνηστο Ευθύμη Κοντόπουλο , οποίος περισυνέλλεξε και διέσωσε το μουσειακό υλικό του Μουσείου Θεσσαλονίκης. Παρέλαβε ο πρόεδρος του ΣΦΣΘ Ανδ. Μυλωνάκης

-Νίκος Ταγαρούλιας και Σπύρος Ρίζος : Ομάδα αποκατάστασης και συντήρησης ατμαμαξών

-Ευαγγελία Μαραγκουδάκη - Παπάζη : 1η γυναίκα Μηχανικός στον Σιδηρόδρομο

-Αναστάσιος Νίκας : Συνταξιούχος Σταθμάρχης του Θεσσαλικού Δικτύου. Ξεκίνησε την υπηρεσία του το 1942, απολύθηκε από την χούντα και επέστρεψε την περίοδο της μεταπολίτευσης.

-Δημήτρης Τσόγιας: Τεχνίτης Εργοστασίου, συνταξιοδοτήθηκε ως Εργοστασιάρχης. Γνώστης της τεχνολογίας του ατμού.

-Μουσείο Φωτογραφίας «Χρήστος Καλεμκερής» του Δήμου Καλαμαριάς διαθέτει το πλέον πρωτότυπο και πλήρες φωτογραφικό υλικό που αφορά στην Ιστορία των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, το οποίο και έχει εκτεθεί και κυρίως παρουσιάζεται στην τετράτομη Εγκυκλοπαίδεια της Ιστορίας των Ελληνικών Σιδηροδρόμων (Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών) . Το βραβείο παρέλαβε ο Παύλος Καλεμκερής .

-Μιχάλης Μήττας - Μαθητής στ΄ Δημοτικού : για την επιστολή του μέσω της οποίας εξέφρασε την αγωνία του για την διάσωση της, μοναδικής στο είδος της, ατμάμαξας ΚΓ877 και τη θερμή του επιθυμία να εκπαιδευθεί στη σιδηροδρομική Ακαδημία του ΟΣΕ ως Μηχανοδηγός

Πηγή: makthes.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Κοινωνία
Την ανησυχία του για ένα γενικευμένο μπλακ άουτ μέσα στο καλοκαίρι εξέφρασε μιλώντας στο Ράδιο Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της Ένωσης Τεχνικών Ελλάδος της ΔΕΗ Κώστας Μανιάτης. «Έχουμε φτάσει στο χείλος του γκρεμού», ανέφερε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας ότι το πρόβλημα δεν είναι το δίκτυο αλλά οι μεγάλες ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό. «Δεν υπάρχει πρόβλημα με το δίκτυο της ΔΕΗ. Οι αντοχές του δικτύου μπορεί να αντέξουνε, οι αντοχές του ανθρώπινου δυναμικού, α...
Σπορ
Η συγκλονιστική διαφήμιση της εταιρείας για τον Έλληνα MVP του NBA - «Ζούσε σε ένα δωμάτιο με όλη την οικογένεια στην Αθήνα...» Τη νέα της διαφήμιση με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο παρουσίασε η εταιρεία αθλητικών ενδυμάτων Nike, μετά την απονομή του βραβείου του MVP στον Έλληνα σταρ του NBA. Ο Αντετοκούνμπο, με δάκρυα στα μάτια, παρέλαβε το έπαθλο του πολυτιμότερου παίκτη του ΝΒΑ και στην ομιλία του, αναφέρθηκε στους γονείς του και τα όσα είχαν περάσει, μέχρι...
Πολιτισμός
Άρχισε σήμερα η προπώληση – Στις 27 Οκτώβρη η συναυλία στο PAOK Sports Arena Άρχισε σήμερα η προπώληση εισιτηρίων για τη συναυλία του Enrique Iglesias στη Θεσσαλονίκη στο PAOK Sports Arena η οποία θα γίνει την Κυριακή 27 Οκτώβρη 2019. Και μάλιστα σύμφωνα με την διοργανώτρια εταιρεία τις δύο πρώτες ώρες της προπώλησης πωλήθηκαν 1800 εισιτήρια. Ο Enrique Iglesias έρχεται στην πόλη μας στο πλαίσιο της περιοδείας του. Θα πει τα τραγούδια του "Bailamos", "Rhyth...
Οικονομία
Ενημερωτική ημερίδα αύριο στην πόλη από την ομάδα παραγωγών Ιπποφαές Ελλάς Η Ομάδα παραγωγών Ιπποφαές Ελλάς διοργανώνει ενημερωτική ημερίδα με θέμα "Ευκαιρίες Ανάπτυξης στον Αγροτικό Τομέα - Το Παράδειγμα της Ιπποφαές Ελλάς". Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 25/6 στις 20:00 στο ξενοδοχείο Grand Hotel Palace. Στην εκδήλωση θα συμμετέχουν και οι εκπρόσωποι του Παγκοσμίου Οργανισμού Ιπποφαούς (ISA) στα πλαίσια της προετοιμασίας οργάνωσης του 9ου παγκοσ...
Εγκληματικότητα
Παραβίαζαν τα ρολά ασφαλείας και τους υαλοπίνακες και έκλεβαν χρήματα και προϊόντα Στην εξιχνίαση κλοπών που έγιναν από καταστήματα στη δυτική Θεσσαλονίκη, έφτασε η αστυνομία της πόλης. Συγκεκριμένα, σχηματίστηκε δικογραφία από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Παύλου Μελά σε βάρος πέντε (5) νεαρών ημεδαπών, διότι όπως προέκυψε από την έρευνα, από τέλη Νοεμβρίου 2018 έως μέσα Ιανουαρίου 2019 στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Θεσσαλονίκης προέβησαν στην α...
Κοινωνία
Καθημερινά τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ για τον Βόλο Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες θα μείνει φέτος το καλοκαίρι η Θεσσαλονίκη, μετά από τρία συναπτά καλοκαίρια (2016-2017-2018) που είχαν επανέλθει τα πλοία προς τα νησιά. Έτσι, η μόνη μαζική μετακίνηση προς τις Σποράδες θα είναι για φέτος… τα ΚΤΕΛ Μαγνησίας που προχωρούν στην ενίσχυση των δρομολογίων τους με τη Θεσσαλονίκη. Όπως αναφέρει η ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών Νομού Μαγνησίας Α.Ε. «Με σκοπό την εξυ...
Περιστατικά
Με απίστευτο τρόπο επέλεξαν άγνωστοι να «τιμωρήσουν» έναν ασυνείδητο οδηγό Έναν απίστευτο τρόπο βρήκαν άγνωστοι για να «τιμωρήσουν» ασυνείδητο οδηγό ο οποίος πάρκαρε το αυτοκίνητό του πάνω στο πεζοδρόμιο επί της οδού Βασιλίσσης Όλγας. Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που αναρτήθηκαν στο facebook στην ομάδα «Θεσσαλονίκη - Τα Καλά, τα Στραβά και τα Ανάποδα», άγνωστοι έριξαν... σκουπίδια πάνω στο αυτοκίνητο του ασυνείδητου οδηγού. Δείτε τις φω...
Διάφορα
Μετά από τρία χρόνια αναμονής, στο τέλος του 2019 αναμένεται να λειτουργήσει  Αιμοδυναμικό Εργαστήριο στο Ιπποκράτειο. Το Αιμοδυναμικό Εργαστήριο, η δημιουργία του οποίου χρηματοδοτήθηκε  κυρίως από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, θα λειτουργήσει σε έκταση 1000 τετραγωνικών μέτρων  στον τρίτο όροφο του Ιπποκρατείου, δίπλα στις καρδιολογικές κλινικές  και θα διαθέτει τρεις αίθουσες εργαστηρίων, δύο αιμοδυναμικής και μία ηλεκτροφυσικολογίας, μία καινούργια στεφαν...
Κοινωνία
Κύριοι της Διοίκησης του ΟΑΣΘ έχει κουράσει τους πολίτες και επιβάτες της πόλης η παρελθοντολογία και το κυνήγι των μαγισσών. Δεν μπορεί για τη σημερινή απελπιστική κατάσταση της συγκοινωνίας να φταίνε μόνο οι ‘άλλοι’.'' αυτό τονίζουν μεταξύ άλλων οι εργαζόμενοι του Οργανισμού σε ανακοίνωση τους. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν ότι ''Δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι ούτε το επιβατικό κοινό εάν μέχρι σήμερα δεν έχει προσληφθεί τεχνικό προσωπικό, δεν έγινε εγκαίρως...
Σχετικά νέα
Αποκλείστηκε η Χρυσή Αυγή από την κατανομή διαφημιστικού χώρου στο κεντρικό δήμο ενόψει των βουλευτικών εκλογών
Χαστούκι στην Τουρκία από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο - Τι αποφασίστηκε
Σκληρή δουλειά και όραμα η "συνταγή" του Κ. Ζέρβα
Σήμερα η πρώτη συνάντηση Ζέρβα με Μπουτάρη στο δημαρχείο
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: Αυτά είναι τα τελικά αποτελέσματα της σταυροδοσίας όλων των υποψηφίων
"Από την 1η Σεπτεμβρίου η πόλη θα νιώσει τις διαφορές στη διοίκηση"
Ελλάδα και Βόρεια Μακεδονία αποκτούν προξενεία σε Θεσσαλονίκη και Μοναστρήρι
Απάντηση Γ. Μπουτάρη, μέσω twitter, σε δημοσιεύματα ενόψει του β΄ γύρου των εκλογών στον κεντρικό δήμο
Εκτός ΚΙΝ.ΑΛ ο Βενιζέλος - Επικεφαλής στο επικρατείας ο Καμίνης
Ο Σπίρτζης, βλέποντας την ήττα να έρχεται, εγκαταλείπει τον ΟΑΣΘ