Σπίρτζης: Την επόμενη εβδομάδα οι ανακοινώσεις για τα υδροπλάνα

«Την επόμενη εβδομάδα θα γίνουν οι ανακοινώσεις για τα υδροπλάνα», γνωστοποίησε σήμερα Σάββατο ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο Βαλκανικό Φόρουμ στη Θεσσαλονίκη και προαναγγέλλοντας το «εθνικό στρατηγικό σχέδιο των υδατοδρομίων.

Την επόμενη εβδομάδα θα γίνουν και οι ανακοινώσεις για τα υδροπλάνα, αφού ήρθησαν οι επιφυλάξεις των αντίστοιχων διευθύνσεων της ΕE, εξήγησε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι η ΕΕ πείστηκε από τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς «ότι ένα υδροπλάνο στη θάλασσα είναι πλοίο και στον αέρα αεροπλάνο», καθώς και ότι ο νόμος ήδη μεταφράζεται για να βοηθήσει και τις άλλες βαλκανικές χώρες, διότι «δεν χρειάζεται να περάσουν τη βάσανο και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες».

Remaining Time-0:01
Fullscreen
Mute

«Στόχος μας είναι τα Βαλκάνια να αποκτήσουν τα χαρακτηριστικά της Κεντρικής Ευρώπης, να μετακινούνται οι πολίτες και τα εμπορεύματα χωρίς να αντιλαμβάνονται που είναι τα σύνορα, είναι πολύ σημαντικό αυτό, να ζωντανέψει η περιοχή μας. Κάναμε τέσσερα χρόνια, με όραμα, σχέδιο και συνέπεια προς τις αρχές μας όλη αυτή την προσπάθεια, όλες οι βαλκανικές χώρες» είπε ο κ. Σπίρτζης.

Ο κ. Σπίρτζης πρόσθεσε ότι ολοκληρώνεται ο σχετικός διαγωνισμός για τον στόχο που είχε τεθεί από τη χώρα μας «να έχουμε ένα αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων» και πρόσθεσε ότι υπήρξε συμφωνία με τέσσερεις χώρες (Βουλγαρία, Β. Μακεδονία, Σερβία, Ρουμανία) για «κοινό διαλειτουργικό ηλεκτρονικό σύστημα» και κοινές βάσεις δεδομένων για ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων, τουλάχιστον επαγγελματικών οχημάτων, που θα διευθετήσουν και τις πολύωρες αναμονές.

Υπογράμμισε ότι η Συμφωνία των Πρεσπών συνέβαλε στην προοπτική να αρθούν εμπόδια και να προχωρήσουν αμοιβαία επωφελείς συμφωνίες. Σχολίασε, δεικτικά, ότι κάποιοι, που δεν ήθελαν να βρεθεί λύση στο όνομα με τη γειτονική χώρα, από την άλλη αγανακτούσαν πίσω από «τρία χιλιόμετρα ουρές από φορτηγά» για να περάσουν τα σύνορα και συνέχισε: «Θεωρώ ότι την περασμένη εβδομάδα δόθηκε μια μεγάλη απάντηση αξιοπρέπειας, ανθρωπισμού και εθνικής υπερηφάνειας σε έναν ανιστόρητο και τρομερό μύθο, μίσους και εθνικής περιχαράκωσης, επομένως δώσαμε και δίνουμε συνεχώς το στίγμα με τη Συμφωνία των Πρεσπών για τις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες. Θα ήταν πραγματικά λυπηρό να επικρατήσουν άλλου είδους λογικές στα Βαλκάνια και πιστεύω ότι αυτός είναι ο πατριωτισμός που έχουν όλοι οι βαλκανικοί λαοί».

Ο υπουργός παρουσίασε τους χρόνους που απαιτούνται για τις οδικές σιδηροδρομικές μεταφορές στα Βαλκάνια και το τι μπορεί να συμβεί εάν τα δίκτυα εκσυγχρονιστούν, υπάρξουν διαλειτουργικότητες και συνδέσεις. Αναφέρθηκε στις τριμερείς συμφωνίες και στην πολιτική βούληση που διατυπώθηκε σε υψηλό επίπεδο να γίνει ένας «δακτύλιος, οδικός, σιδηροδρομικός και πλωτός, ποτάμιος» που θα συνδέει τα λιμάνια της Β. Ελλάδας και της Μαύρης Θάλασσας, με ποτάμιες μεταφορές μέσω του Δούναβη και θα κλείσει με το σιδηροδρομικό άξονα, μέσω Σκοπίων-Βελιγραδίου.

«Η πρώτη συμφωνία υπογράφηκε την περασμένη εβδομάδα μεταξύ Ελλάδας - Β. Μακεδονίας και προβλέπει στην κοινή εταιρία που θα γίνει και τη συμμετοχή της Σερβίας. Το ίδιο ακριβώς έχει γίνει στη συμφωνία που υπογράφηκε με τη Βουλγαρία και βέβαια θα συμμετάσχει στη συνέχεια και η Ρουμανία» είπε ο κ. Σπίρτζης.

«Να κάνουμε το βαλκανικό δακτύλιο είναι απόλυτα εφικτό» πρόσθεσε ο υπουργός. Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε και στη σιδηροδρομική σύνδεση, παραπλεύρως με την οδική, των λιμανιών με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, υπογραμμίζοντας ότι θα ανοίξει νέες δυνατότητες για τις εμπορευματικές μεταφορές από τη Μαύρη Θάλασσα.

Ο υπουργός αναφέρθηκε στο παρελθόν και ιδιαίτερα στη κατάσταση που είχε καθορίσει ο Ψυχρός Πόλεμος, με την Ελλάδα να βρίσκεται αποκομμένη από το βορρά της, σαν ένα «νησί» της Ευρώπης. Συνέχισε, υποδεικνύοντας την προοπτική που διανοίγεται για τις μεταφορές και τις μετακινήσεις προς το βορρά και προς τη δύση, αλλά «και προς την Ανατολή, αν αλλάξουν τα μυαλά κάποιων», πάντα, στο πλαίσιο της ενωμένης Ευρώπης.

Ο υπουργός ανέφερε και τους σχεδιασμούς για πολλούς περιφερειακούς δρόμους, όπως τη σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία, μέσω Αμφίπολης και πρόσθεσε : «Στην Αμφίπολη, π.χ. το μόνο που την έκανε γνωστή ήταν ότι έψαχναν να βρουν τον τάφο του Μ. Αλέξανδρου, δεν είναι εκεί τελικά, αλλά ο δρόμος θα γίνει για να μην είναι αποκομμένη η Δράμα από την Εγνατία».

Πηγή: insider.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια

Κοινωνία
Πλήρης αστυνόμευση για το σύστημα THESi στο κέντρο της Θεσσαλονίκης Από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού στη χώρα μας και μετά ένα από τα πρώτα μέτρα που έλαβε ο δήμος Θεσσαλονίκης ήταν αυτό της «απελευθέρωσης» του πάρκινγκ στους χώρους όπου αυτό επιτρέπεται ώστε να μην υπάρχει οικονομική επιβάρυνση στους κατοίκους της πόλης για τις μετακινήσεις τους. Πλέον, η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρήσεων λειτουργεί και πάλι κανονικά, με την πόλη να βρίσκει σι...
Διάφορα
Οι ρύποι των αυτοκινήτων που διέρχονται νυχθημερόν από την Εγνατία Οδό, τα περιττώματα των περιστεριών που κουρνιάζουν στις κόγχες της και τα μικρά φυτἀ (ριζίδια) που φυτρώνουν ανάμεσα στις ρωγμές, φθείρουν κι απειλούν το μνημείο της Καμάρας (Αψίδα του Γαλερίου) στη Θεσσαλονίκη.    Ένα από τα σημαντικότερα μνημεία- τοπόσημα της πόλης, που άντεξε στο πέρασμα 17 αιώνων από σεισμούς, πυρκαγιές και τα έντονα καιρικά φαινόμενα και φαίνεται να γλίτωσε από το φαι...
Διάφορα
Τη δρομολόγηση τριών σημαντικών έργων για την πόλη της Θεσσαλονίκης αποφάσισαν Τζιτζικώστας και Ζέρβας σε συνάντηση που είχαν σήμερα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Πρόκειται για έργα του Δήμου Θεσσαλονίκης που θα ενταχθούν μέσω της Περιφέρειας στο νέο ΕΣΠΑ. Τα έργα αυτά είναι: η επέκταση της παλιάς παραλίας, η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους και της πλατείας Διοικητηρίου. Περιφερειάρχης και Δήμαρχος στη συνάντησή τους στο γραφείο του Περιφερειάρχ...
Διάφορα
Με εξαιρετική συνέπεια και για μια ακόμη χρονιά, οκτώ «Γαλάζιες Σημαίες» θα εξακολουθήσουν να κυματίζουν σε ισάριθμες παραλίες του δήμου Βόλβης, σε Ασπροβάλτα, Βρασνά και Σταυρό, επιβραβεύοντας την εξαιρετική ποιότητα των νερών και την πιστοποιημένη ασφάλεια των κολυμβητών, και άλλα 32 αυστηρά ελεγμένα κριτήρια. Οι οκτώ οργανωμένες ακτές: Ασπροβάλτα, Νέα Βρασνά, Παραλία Βρασνών, Πόρτο Φίνο, Σερραϊκή Ακτή (Δημοτικής Ενότητας Αγίου Γεωργίου) και Σταυρός Ανατ...
Περιστατικά
Στο ακροατήριο του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης παραπέμφθηκαν να δικαστούν τρεις άνδρες που συνεπλάκησαν το μεσημέρι της Κυριακής στην περιοχή Τριανδρία, για μία θέση στάθμευσης. Στο επεισόδιο ενεπλάκησαν από τη μία δύο αδέλφια, 62 και 57 ετών, και από την άλλη ένας 37χρονος γείτονάς τους. Όλοι μεταφέρθηκαν στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο, απ’ όπου εξήλθαν μετά την εξέταση και περιποίηση των τραυμάτων τους. Σήμερα οδηγήθηκαν στην εισαγγελέα πλημμελ...
Διάφορα
Σε μία όμορφη τοποθεσία, 20 λεπτά περίπου από το κέντρο της Θεσσαλονίκης και λίγο έξω από το Πανόραμα, στους πρόποδες του Χορτιάτη, βρίσκεται η τοποθεσία Πλατανάκια. Τα Πλατανάκια, για όσους δεν είχαν ακόμη την τύχη να τα ανακαλύψουν, αποτελούν έναν πράσινο παράδεισο, με υπέροχα φυσικά τοπία, γάργαρα νερά, μοναδικές περιπατητικές διαδρομές μέσα στο δάσος και έναν προσεγμένο χώρο δασικής αναψυχής. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως τα Πλατανάκια ξετρελαίνουν μικρ...
Διάφορα
Βίντεο με πως θα γίνει ο Σταθμός Βενιζέλου στο Μετρό Θεσσαλονίκης έδωσε στη δημοσιότητα η ελληνική κυβέρνηση, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή. Στο βίντεο παρουσιάστηκε κατά τη σύσκεψη που έγινε στα γραφεία της Αττικό Μετρό ΑE στην Θεσσαλονίκη, με την συμμετοχή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, του Γενικού Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη, τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών κ....
Κοινωνία
Η σημερινή επαναλειτουργία των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος (ΚΥΕ) και η παραχώρηση επιπλέον κοινόχρηστου χώρου προς ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων αποτελεί το πρώτο μέρος των αποφάσεων της Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για την οργάνωση και τη λειτουργία της πόλης. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, σταθμίζοντας τα δικαιώματα όλων των πολιτών στο δημόσιο χώρο και λόγω των μέτρων ασφαλείας για τον  κορωνοϊό, θα υπάρξει εισήγηση και αποφάσεις σχετι...
Πολιτική
«Τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν για το Μετρό Θεσσαλονίκης και η αυριανή επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη γίνεται και γι' αυτόν τον λόγο, για να σηματοδοτήσουμε ότι κάτι αλλάζει σε αυτή την πόλη, το έργο θα συνεχιστεί και θα παραδοθεί ολόκληρο το 2023», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών . Κώστας Καραμανλής Ο υπουργός κατέβηκε στον σταθμό Βενιζέλου, όπου διαπίστωσε ότι έχει ξεκινήσει η απομάκρυνση της επίχωσης και τόνισε πως αυτό σημαίνει...