Θεσσαλονίκη: Πώς θα γίνει η «Νέα Τούμπα» του ΠΑΟΚ

Όλες οι λεπτομέρειες για τη Νέα Τούμπα από τον άνθρωπο που εδώ και χρόνια «τρέχει» επιστημονικά κάθε ζήτημα που αφορά το νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ, Γιάννη Δημογιάννη.

Ο υπεύθυνος εγκαταστάσεων και ανάπτυξης κτιριακών υποδομών της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, Γιάννης Δημογιάννης, ο άνθρωπος που εδώ και τρία χρόνια ασχολείται καθημερινά και επιστημονικά με την υλοποίηση αυτού του νέου μεγάλου στόχου και ονείρου για κάθε ΠΑΟΚτσή, μιλάει για πρώτη φορά και μέσα από τη FORZA μας βάζει… μέσα στη Νέα Τούμπα. Όλα όσα λέει, αποκαλύπτουν για πρώτη φορά το όραμα του Ιβάν Σαββίδη μέσα από πολλές-πολλές λεπτομέρειες.

ΠΩΣ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΧΩΡΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

- Υπάρχει η αίσθηση τον τελευταίο μήνα ότι ο ΠΑΟΚ τρέχει πιο έντονα τα θέματα που αφορούν την κατασκευή του νέου γηπέδου. Αληθεύει αυτό;

«Ναι ισχύει! Είναι λογικό και επακόλουθο της δουλειάς που έγινε το περασμένο διάστημα. Θα παρομοίαζα όλα όσα γίνονται με ένα παγόβουνο, όπου εσείς βλέπετε μόνο την κορυφή ενώ από κάτω υπάρχει αρκετό βάθος. Πρέπει να γίνει πάρα πολύ μεγάλη προετοιμασία ώστε στο τέλος να προκύψει ένα καλό αποτέλεσμα».

- Τι ακριβώς είναι το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο και πως εξυπηρετεί το έργο;

«Το Ειδικό Χωρικό μπήκε στη νομική μας πραγματικότητα πριν δύο χρόνια και αποτελεί ένα εργαλείο για τον επενδυτή, αφού μέσα από αυτό ρυθμίζεις χωροταξικά θέματα, τι και που θα γίνει στην έκταση που διαθέτεις. Ρυθμίζεις και όλα τα πολεοδομικά στοιχεία, ακόμη και τις κυκλοφοριακές ή περιβαλλοντολογικές, μελέτες που είναι απαραίτητες για κάθε έργο. Μέχρι πριν δύο χρόνια ο επενδυτής απλά συνέτασσε ένα master plan και εκεί φαίνονταν οι όποιες παρεμβάσεις έπρεπε να γίνουν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι εμπλεκόμενοι να προβάλλουν ξεχωριστά τις αντιρρήσεις τους και να γυρνάνε πίσω τα δεδομένα, κάτι που οδηγούσε σε καθυστερήσεις και ανέτρεπε τον σχεδιασμό της επένδυσης. Τώρα μπαίνουν στεγανά και μέσα σε αυτά σχεδιάζεις».

- Όταν αυτό εγκριθεί δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από τον οποιονδήποτε που ίσως θέλει να καθυστερήσει ή να ματαιώσει το έργο;

«Το Σχέδιο αυτό ολοκληρώνεται με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Στην πορεία αυτή, έχει δύο στάδια. Το στάδιο της προέγκρισης, όπου εγκρίνονται οι άξονες και το δεύτερο, όπου υποβάλλονται οι χωροταξικές, περιβαλλοντολογικές και κυκλοφοριακές μελέτες. Τότε, γίνεται δημόσια διαβούλευση και εκεί μπορεί να γίνουν οι όποιες ενστάσεις. Όταν αυτά ολοκληρωθούν (η διαβούλευση δεν μπορεί να είναι πάνω από 2-3 μήνες) τότε περνάει από έλεγχο του συμβουλίου της Επικρατείας το οποίο γνωμοδοτεί. Όταν παραλάβουμε προεδρικό διάταγμα, μετά όλο αυτό δεν αμφισβητείται από κανέναν. Τότε θα έχουμε ασφαλές πλαίσιο για να ολοκληρωθεί η επένδυση».

- Μπορείτε να κάνετε εκτίμηση για το πότε θα έχετε την προέγκριση και πότε θα πάρει προεδρικό διάταγμα;

«Προγραμματίζουμε να καταθέσουμε φάκελο προέγκρισης γύρω στο Πάσχα, όπου οι υπηρεσίες των υπουργείων ενέργειας και περιβάλλοντος θα ελέγξουν και θα δώσουν την προέγκριση. Αν αυτό γίνει Μάιο ή Ιούνιο θα χρειαστούμε τρεις μήνες να ολοκληρώσουμε τις μελέτες. Τον Σεπτέμβριο θέλουμε να καταθέσουμε την τελική πρόταση στο Υπουργείο, όπου θα περιμένουμε άλλο ένα δίμηνο για να πάρουμε Προεδρικό διάταγμα. Άρα, ο στόχος μας είναι μέσα στο 2019 να έχουμε ολοκληρώσει. Παράλληλα όμως και αφού πάρουμε την προέγκριση θα προχωρήσουμε και τις μελέτες για τη δομή του γηπέδου».

- Αν δεν βγει Προεδρικό Διάταγμα μέσα στο 2019, δεν θα ξεκινήσουν εργασίες στο υπάρχων γήπεδο;

«Όχι δεν θα ξεκινήσουν, δεν θα είναι ασφαλές κάτι τέτοιο. Όταν βγει Προεδρικό Διάταγμα, τότε μέσα σε 1-2 μήνες θα έχουμε και την οικοδομική άδεια και θα ξεκινήσουμε».

ΠΑΟΚ ΚΑΙ ΚΑΥΤΑΝΤΖΟΓΛΕΙΟ

- Γιατί ο ΠΑΟΚ βιάζεται να μετακομίσει στο Καυταντζόγλειο, αφού υπάρχουν χρονικά περιθώρια;

«Αν οι υπηρεσίες ανταποκριθούν, τον Ιανουάριο του 2020 θα έχουμε την οικοδομική άδεια στα χέρια μας. Αυτό είναι ρεαλιστικό. Αυτό σημαίνει ότι από τον Ιανουάριο της ερχόμενης χρονιάς θα μπορούμε να ξεκινήσουμε την αποψίλωση του γηπέδου μας. Η συζήτηση στο Καυταντζόγλειο ήταν απαραίτητη γιατί και εκεί απαιτούνται πάρα πολλές εργασίες για να προσαρμοστεί το γήπεδο στις ανάγκες μας. Αυτό μπορεί να μας χρειαστεί τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο. Εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι για όλα».

- Άρα η επόμενη σεζόν θα ξεκινήσει σίγουρα στην Τούμπα;

«Όχι δεν μπορώ να πω κάτι τέτοιο, γιατί η διαχείριση του μάρκετινγκ και των εισιτηρίων, δεν μπορεί να γίνει σε δύο γήπεδα. Τι να πούμε στον άνθρωπο που θα αγοράσει διαρκείας; Αν κινηθεί ο μηχανισμός στο Καυταντζόγλειο για να φιλοξενήσει νωρίς τους αγώνες μας, σε συνδυασμό με το τι θα γίνεται με τις Υπηρεσίες, θα αποφασίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας».

ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ

- Τελικά, τι γήπεδο θα έχει ο ΠΑΟΚ;

«Θα μπορούμε να πούμε με ασφάλεια κάποια παραπάνω στοιχεία αφού εγκριθεί το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο. Η προέγκριση θα μας ορίσει τις δυνατότητές μας. Στόχος μας είναι να κάνουμε το πιο σύγχρονο γήπεδο στην Ελλάδα».

- Αν μέσα στο 2020 ξεκινήσουν εργασίες, πόσα χρόνια χρειάζονται να ολοκληρωθεί το έργο;

«Μέσα από συζητήσεις που έχουμε κάνει με έμπειρους κατασκευαστικούς ομίλους, όλοι εκτιμούν ότι μέσα σε 20-24 μήνες μπορεί να παραδοθεί ένα τέτοιο έργο. Οπότε αν θεωρήσουμε ότι μπορούμε να ξεκινήσουμε στο πρώτο τρίμηνο του 2020, τότε σίγουρα τον Ιούνιο του 2022 θα έχουμε ολοκληρώσει την κατασκευή. Αυτό είναι το αισιόδοξο σενάριο. Έχουμε ερευνήσει εκτενώς και τα αρχαιολογικά ζητήματα και αισιοδοξούμε ότι ούτε από εκεί θα έχουμε καθυστερήσεις».

- Το γήπεδο μπορεί να φθάσει σε χωρητικότητα τις 40 χιλιάδες;

«Είναι δύσκολο. Δεν είναι θέμα του οικοπέδου. Μπορεί να αποφασιστεί τέτοια χωρητικότητα, αλλά μετά να ανατραπεί από τις αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και την περιβαλλοντολογική επίπτωση, που θα έχει το έργο στην περιοχή. Θα τα σταθμίσουμε όμως όλα αυτά. Αν δούμε ότι κυνηγώντας το μεγάλο νούμερο θα καθυστερήσουμε σε άλλο επίπεδο, τότε θα το σκεφτούμε. Δεν μπορούμε όμως να μιλάμε με σιγουριά για χωρητικότητα».

- Πώς θα μοιάζει το γήπεδο; Πώς θα είναι;

«Το γήπεδο θα γίνει στο περίγραμμα της ιδιοκτησίας που ανήκει στον ΑΣ και όχι σε αυτή, που τώρα παραχωρήθηκε. Το γήπεδο λίγο πολύ με τον άξονά του, θα είναι ίδιο με το σημερινό. Προς τα κάτω δεν μπορούμε να πάμε λόγω της Μικράς Ασίας. Προς τα πάνω θέλουμε να κινηθούμε.

Το σχήμα δεν θα είναι αυτό που είναι τώρα. Αυτή τη στιγμή η κορυφαία πάνω θέση του πετάλου της θύρας 4, απέχει 30 μέτρα από το τέρμα. Αυτό θα αλλάξει. Το γήπεδο μαζεύεται στο σχήμα του, αλλά μέσα στα όρια της ιδιοκτησίας, ώστε ο ΠΑΟΚ να μην εκβιαστεί ποτέ μελλοντικά από κάποιον που θα θέλει να προσβάλλει την παραχώρηση»

ΟΡΑΜΑ ΣΑΒΒΙΔΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

- Συζητώντας με τον κύριο Σαββίδη έχετε καταλάβει πώς εκείνος ονειρεύεται το νέο γήπεδο;

«Δυσκολεύομαι να μιλήσω για το όραμά του. Απλά σε κάποιες συζητήσεις μας έχει πει… «δεν μπορείτε να φανταστείτε το όραμα, που έχω εγώ». Είναι τόσο μεγάλο που το όποιο σχόλιό μου θα το μειώσει. Έχει πει ότι γι’ αυτό το γήπεδο θα μιλάει όλη η Ευρώπη».

- Η ΑΕΚ έχει χρηματοδότηση από την Περιφέρεια. Ο ΠΑΟΚ χρειάζεται κάτι τέτοιο;

«Αυτό που γίνεται εκεί και μπορεί να γίνει και στη δική μας περίπτωση, είναι η χρηματοδότηση παρεμβάσεων και αναπλάσεων στην ευρύτερη περιοχή του γηπέδου. Το κομμάτι που ανακοίνωσε η Περιφέρεια Αττικής θα πάει στην υπογειοποίηση, η οποία είναι αναγκαία. Και σε εμάς θα είναι αυτό αναγκαίο, γιατί εμείς θα φτιάξουμε ένα στολίδι και με τον ίδιο τρόπο πρέπει να αναβαθμιστεί και η υπόλοιπη περιοχή. Οι δρόμοι, οι χώροι στάθμευσης και η διευκόλυνση στην πρόσβαση στο σταθμό μετρό. Εκεί πρέπει να παρέμβει ο Δήμος και η Περιφέρεια».

- Οι εκλογές που έρχονται μπορούν να καθυστερήσουν με οποιονδήποτε τρόπο τις διαδικασίες; Γραφειοκρατικά ή μέσα από ανθρώπινες παρεμβάσεις;

«Δε νομίζω. Ίσως προκύψουν κάποιες διαδικαστικές καθυστερήσεις. Ο ΠΑΟΚ ζήτησε από τον Δήμο και την Περιφέρεια να ακολουθήσουν το όραμά του και δεν πιστεύω ότι ανατρέπεται η βούληση των νυν διοικήσεων από τις όποιες επόμενες. Αυτό που ίσως επηρεάσει η αλλαγή της διοίκησης, είναι η πίεση στους υπηρεσιακούς παράγοντες. Από εκεί και πέρα είναι τέτοια η δυναμική που διαμορφώνεται μέρα με τη μέρα για το γήπεδο του ΠΑΟΚ που δεν μπορεί να ανατραπεί από κανέναν».

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΕΝΗΜΕΡΩΤΟΥΣ

Σχολεία, Μετρό και κολυμβητήριο

Ο Γιάννης Δημογιάννης έβαλε και άλλα πράγματα στη θέση τους, με σκοπό να σταματήσει τις ανόητες φήμες από όσους μπορεί να μην θέλουν την κατασκευή Νέας Τούμπας: «Αυτοί δεν γνωρίζουν. Δεν είναι στόχευσή μας να γκρεμιστούν τα σχολεία για να κάνουμε το γήπεδο. Δεν θέλουμε να γκρεμιστεί το κολυμβητήριο. Συζητάμε όμως με τον Δήμο και την Περιφέρεια για την ανάπλαση όλης της αλάνας. Μετά και την υπογειοποίηση ίσως χρειαστεί να γίνει εκεί και μία μεγάλη πλατεία. Εκεί ίσως χρειαστεί να παρέμβουμε για να ομορφύνουν οι αυλές των σχολείων. Θέλουμε να φτιάξουμε όλο το χώρο που θα αποτελεί ένα νέο μεγάλο αξιοθέατο της πόλης, κάτι που θα αναγκάσει την Αττικό Μετρό να φτιάξει πιο γρήγορα και τη γραμμή της Τούμπας».

Πηγή: FORZA, sdna.gr, typosthes,gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια

Περιστατικά
Τους 172 ανέρχονται οι νεκροί από κορωνοϊό στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το τελευταίο θύμα του ιού στη χώρα είναι μια 82χρονη γυναίκα από την Αθήνα που νοσηλευόταν στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός». Η ηλικιωμένη είχε εισαχθεί σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας στις 17/04, ενώ οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι είχε υποκείμενα νοσήματα. Υπενθυμίζεται ότι χθες το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε μόλις δύο νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα, με το σύνολό του να ανέρχε...
Κοινωνία
Αυστηρά μέτρα προστασίας θα πρέπει να τηρούν οι εργαζόμενοι και οι επιβάτες στα αεροδρόμια της χώρας μας για την αποφυγή διασποράς του Covid 19 ενόψει και της διεύρυνσης των πτήσεων εσωτερικού από σήμερα Δευτέρα 25 Μαΐου. Οι πτήσεις εσωτερικού έχουν αρχίσει να επανέρχονται σε κανονικούς ρυθμούς από τις 18 Μαΐου και θα συνεχίσουν να αυξάνονται από σήμερα Δευτέρα, οπότε και αίρεται ο περιορισμός και προς τα υπόλοιπα νησιά. Ωστόσο αναμένεται περισσότερη αύξησ...
Κοινωνία
Ελεύθερη για όλους τους πολίτες θα είναι από σήμερα (Δευτέρα 25/05) η πρόσβαση προς τα νησιά. Οι επιβάτες που πρόκειται να ταξιδέψουν με κάποιο πλοίο της ακτοπλοΐας, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πριν την επιβίβασή τους, εξακολουθούν να ισχύουν συγκεκριμένοι κανόνες πρόληψης, στο πλαίσιο μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού. Ετσι, στο πλαίσιο ειδικών οδηγιών από τον ΕΟΔΥ, όλοι οι επιβαίνοντες θα θερμομετρούνται, θα συμπληρώνουν ειδικό ερωτη...
Εκπαίδευση
Συμφώνησαν οι λοιμωξιολόγοι και οι επιστήμονες για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων από την 1η Ιουνίου. Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα αναφέρει: Κατόπιν ομόφωνης θετικής εισήγησης της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες, ανακοινώνεται ότι θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου 2020: οι εκπαιδευτικές δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δημοτικά σχολεία...
Διάφορα
Λίγες νεφώσεις, οι οποίες μετά το μεσημέρι θα αυξηθούν αναμένονται για σήμερα, Δευτέρα, στη Θεσσαλονίκη. Αργά το βράδυ και κυρίως τη νύχτα προς Τρίτη θα εκδηλωθούν βροχές ή καταιγίδες. Οι άνεμοι θα πνέουν νότιοι με εντάσεις έως 4 μποφόρ. Η θερμοκρασία στο κέντρο της πόλης θα κυμανθεί από 12 έως 25 βαθμούς. πηγή: ΜΕΤΕΟ
Κοινωνία
Μέσα σε μία νέα πραγματικότητα θα πρέπει να λειτουργήσουν από σήμερα τα καταστήματα εστίασης. Περίπου 2,5 μήνες μετά την αναστολή λειτουργίας τους λόγω κορωνοϊού, καφέ, μπαρ, εστιατόρια και ταχυφαγεία υποδέχονται και πάλι το κοινό, με αυστηρούς κανόνες ασφαλείας και μάσκες, αντισηπτικά και αποστάσεις να ορίζουν τη νέα πραγματικότητα. Οι κανόνες Τα καταστήματα λειτουργούν από σήμερα τους εξωτερικούς τους χώρους, ενώ το πρώτο 15νθήμερο του Ιουνίου πρόκειται...
Διάφορα
Μια συνταγή για γρήγορο γλυκό, τις μέρες και τις ώρες εκείνες που έχουμε ανάγκη κάτι απολαυστικό, αλλά όχι πολλά υλικά ή χρόνο. Πέρα από τις αλμυρές πίτσες υπάρχουν και οι γλυκειές, οι οποίες είναι εξίσου απολαυστικές. Αρκεί να προσέξουμε κάποιες λεπτομέρειες. Το μυστικό της συνταγής για γλυκιά πίτσα που βλέπουμε σήμερα είναι πως αναμειγνύουμε σοκολάτα με φουντούκια, δίνοντας στο τέλος της αίσθηση της σπιτικής πραλίνας, η οποία ταιριάζει απολαυστικά με τη...
Διάφορα
Οι επεκτάσεις που δρομολογούνται στην πρωτεύουσα αναμένεται να φέρουν ακόμη πιο κοντά τους Αθηναίους, ενώνοντας περιοχές που άλλοτε έμοιαζε αδύνατο, ενώ οι Θεσσαλονικείς αναμένεται να δουν μέχρι το 2023 να παίρνει «σάρκα και οστά» ένα όνειρο πολλών ετών. Να μηδενίσει ακόμη περισσότερο τις αποστάσεις στην Ελλάδα έχει βάλει στόχο το Μετρό, το σημαντικότερο έργο στη σύγχρονη ιστορία της χώρας. Οι επεκτάσεις που δρομολογούνται στην πρωτεύουσα αναμένεται να φέρ...
Διάφορα
Στον Δήμο Αριστοτέλη ανήκουν 15 από τις 3.797 βραβευμένες με «γαλάζια σημαία» ακτές του κόσμου και για το 2020. Το γεγονός αυτό τον κατατάσσει 7ο στην Ελλάδα στον σχετικό πίνακα, επιβεβαιώνει την διαχρονικά εξαιρετική ποιότητα του θαλασσίου μετώπου του και αποτελεί ένα ακόμα επιχείρημα στην «φαρέτρα» της Δημοτικής Αρχής, στην προσπάθεια ανάδειξης του τουρισμού σε πυλώνα ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας τα επόμενα χρόνια. Ο Δήμαρχος Αριστοτέλη κ. Στέλιος Βα...