Με ανοχή της Κουντουρά στο Βερολίνο πόζαραν τρεις Μακεδονίες

Η τραγελαφική εικόνα που καταγράφηκε τις προηγούμενες ημέρες στη διεθνή έκθεση τουρισμού του Βερολίνου με τις τρεις ελληνικές Μακεδονίες

Η Ελλάδα είναι εδώ και δεκαετίες ένα πολύ δυνατό brand name στην διεθνή τουριστική αγορά. Τόσο δυνατό, που σε ορισμένες περιπτώσεις παλαιότερα –όπως για παράδειγμα σε εκθέσεις στη μακρινή Ιαπωνία- η Κύπρος εμφανιζόταν στο ελληνικό περίπτερο. Παρ’ όλα αυτά σήμερα ορισμένοι ελληνικοί προορισμοί έχουν αποκτήσει τέτοια εμβέλεια που πλασάρονται στην παγκόσμια αγορά με το όνομα τους. Η Κρήτη, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κέρκυρα, η Ρόδος και κάποιες ακόμη περιπτώσεις εμφανίζονται στην αγορά λιγότερο ως Ελλάδα και περισσότερο ως αυτόνομες τουριστικές οντότητες. Ο Άγγλος που πηγαίνει στην Κρήτη, ο Κινέζος που παντρεύεται στη Σαντορίνη, ο Άραβας σεΐχης που επιλέγει τη Μύκονο για να επιδείξει τον πλούτο του και ο Γερμανός που πετάει απευθείας από το Ντίσελντορφ στη Ρόδο και από τη Φραγκφούρτη στην Κέρκυρα είναι πιθανό να γνωρίζουν ότι κάνουν διακοπές στην επικράτεια του ελληνικού κράτους, αλλά σίγουρα σε ορισμένες περιπτώσεις κάτι τέτοιο δεν τους νοιάζει και πολύ. Όπως δεν τους απασχόλησε και η Ελλάδα όταν έκλειναν τη διαμονή στον αγαπημένο τους προορισμό.

Με αυτά τα δεδομένα η τραγελαφική εικόνα που καταγράφηκε τις προηγούμενες ημέρες στη διεθνή έκθεση τουρισμού του Βερολίνου –μια από τις πιο καθοριστικές και επιδραστικές παγκοσμίως- με τις τρεις ελληνικές Μακεδονίες και μία τέταρτη προς Βορράν, που αρχικά εμφανίστηκε ως σκέτη Μακεδονία και στη συνέχεια –μετά από ελληνική διπλωματική (sic) παρέμβαση- πρόσθεσε στο όνομα του τουριστικού της οργανισμού τον προσδιορισμό Βόρεια, έχει σχετική εμπορική αξία. Προφανώς το θέμα έχει πολιτικές, ιστορικές και πολιτισμικές διαστάσεις, αλλά και μεγάλη σημασία στον προσδιορισμό της ταυτότητας διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων (κρασί κ.λπ.), αλλά στο τουριστικό πεδίο το όνομα Μακεδονία δε συγκινεί.

Ακόμη και το γεγονός ότι στο ελληνικό περίπτερο φιλοξενούνται οι συμμετοχές τριών ελληνικών περιφερειών, της Δυτικής Μακεδονίας, της Κεντρικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, οφείλεται περισσότερο σε γραφειοκρατικό τρόπο σκέψης της διοίκησης στην Ελλάδα, παρά σε στρατηγική στόχευση για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής. Διότι εάν τα πράγματα ήταν διαφορετικά η ελληνική Μακεδονία, που σαφώς ενδιαφέρει και ελκύει τους ξένους επισκέπτες κυρίως για ιστορικούς λόγους, θα προβάλλονταν ως μία. Η Μακεδονία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Φιλίππου και του Αριστοτέλη. Ποιον ξένο ενδιαφέρει η ελληνική διοικητική διαίρεση; Οι τρεις Μακεδονίες στο ελληνικό περίπτερο οφείλονται στο ότι υπάρχουν τρεις οργανισμοί τουριστικής προβολής, στις έδρες των τριών ελληνικών περιφερειών, στις οποίες υπάγονται τμήματα της ελληνικής Μακεδονίας. Τρεις Περιφέρειες που διαθέτουν κονδύλια και έχουν ανθρώπους, αιρετούς πολιτικούς προϊσταμένους, διευθυντές και εργαζομένους. Όλοι αυτοί οφείλουν να αποδείξουν τη χρησιμότητά τους και τη διαχειριστική τους ικανότητα. Ή έτσι νομίζουν. Υπό την ανοχή του υπουργείου Τουρισμού, το οποίο έχει επιλέξει να διαφημίζει τη χώρα γενικώς και στα επιμέρους να αφήνει όλα τα λουλούδια να ανθίσουν. Ως αποτέλεσμα υψώνονται εσωτερικά τείχη, που στην πράξη υπονομεύουν το στόχο, αφού κανείς υποψήφιος πελάτης δεν καταλαβαίνει τις διαφορές, που είναι η ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος σε ολόκληρη τη Β. Ελλάδα.

Η Ελλάδα που έχει τον τουρισμό ως την πρώτη πηγή πλούτου και μια υπουργό Τουρισμού παγκόσμιας αναγνώρισης, που τα τελευταία χρόνια επιμένει να γυαλίσει το όνομα της χώρας στην ταμπέλα, ώστε να προσελκύσει πελατεία, εξακολουθεί να βασίζεται στον ήλιο, τη θάλασσα και την κληρονομιά των αρχαίων προγόνων. Δηλαδή σε όλα όσα δεν μπορεί επί της ουσίας να παρέμβει, αφού δουλεύουν από μόνα τους. Αντίθετα η επίσημη τουριστική πολιτική της χώρας αδιαφορεί σχεδόν πλήρως για όσα το υπουργείο Τουρισμού οφείλει να συντονίσει. Σημειώστε:

Πρώτον, για την εσωτερική συνοχή του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Για παράδειγμα να διασφαλίσει την προβολή στους ξένους της μίας και μοναδικής Μακεδονίας, ανεξαρτήτως της επιθυμίας κάθε Περιφερειάρχη που μπορεί να αισθάνεται κάτι σαν… μικρός πρωθυπουργός.

Δεύτερον, για την ενίσχυση των υποδομών (ύδρευση, αποχέτευση, συλλογή απορριμμάτων κ.λπ.), που είναι προβληματικές και σε πολλές περιπτώσεις δυσφημούν τη χώρα στους επισκέπτες.

Τρίτον, για την προώθηση σοβαρών επενδύσεων, οι οποίες θα αναβαθμίσουν την κατηγορία και το επίπεδο του ελληνικού τουρισμού, που όπως όλοι αναγνωρίζουν ποσοτικά έχει φτάσει στα όρια του –σε ορισμένες περιοχές τα έχει ξεπεράσει κιόλας.

Τέταρτον, για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους εγχώριους και ξένους επισκέπτες, που σε πολλές περιπτώσεις δεν απέχουν και πολύ από τη δεκαετία του 1980, καθώς υπακούουν στην προχειρότητα και τους νόμους της αρπαχτής του διμήνου Ιούλιος – Αύγουστος.

Όσο για τους τουριστικούς προορισμούς της Βορείου Ελλάδος μπορούν κάλλιστα να «πουλήσουν» τα τοπωνύμια τους, δίπλα στο όνομα πρωτίστως της Ελλάδας. Και δευτερευόντως της Μακεδονίας, που για την τουριστική αγορά στην οποία κατά βάση απευθύνονται (καλοκαιρινές διακοπές και τα σχετικά) δε σημαίνει κάτι ιδιαίτερο. Η Πιερία με τα παραθαλάσσια μέρη της και τον Όλυμπο, η Χαλκιδική με τις θάλασσες της, η Θάσος, η Λήμνος και η Σαμοθράκη ως πανέμορφα νησιά διαθέτουν τις προϋποθέσεις να αποκτήσουν αυτόνομη επωνυμία. Ασφαλώς όχι από τη μια μέρα στην άλλη, ούτε από τον ένα χρόνο στον άλλο. Κάποτε, όμως, πρέπει να αρχίσει η προσπάθεια, ώστε –επίσης κάποτε, αλλά όχι ποτέ- να φτάσει σε αποτέλεσμα.  Με αυτό τον τρόπο, άλλωστε ξεπερνάει την όποια σύγχυση δημιουργείται από τη χρήση του ονόματος Μακεδονία και των παραγώγων του από τους Βόρειος γείτονες, οι οποίοι ούτε διαθέτουν, ούτε έχουν προϋποθέσεις για να αποκτήσουν ισχυρά τουριστικά τοπωνύμια.

Πηγή: voria.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Πολιτική
H υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης μίλησε για θέματα καθημερινότητας στην πόλη, για τη διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη, για το αν αντιμετωπίζει αντιδράσεις για τη Συμφωνία των Πρεσπών αλλά για το τι της λένε οι πολίτες στο δρόμο. Σε συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους ανέφερε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης θα πρέπει να έχει έναν ισχυρό μητροπολιτικό χαρακτήρα, χωρίς να καπελώνει τους υπόλοιπος αλλά να συνεργάζεται μαζί τους. H κ. Νοτοπούλου τόνισε πως ο δήμαρχος Θεσ...
Κοινωνία
Το πρόγραμμα των εορταστικών εκδηλώσεων για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο του φετινού εορτασμού και σύμφωνα με το σχετικό πρόγραμμα, προβλέπονται για το Δήμο Θεσσαλονίκης: α. Γενικός σημαιοστολισμός στην πόλη, από τις 8 το πρωί της 23ης Μαρτίου μέχρι και τη δύση του ηλίου της 25ης Μαρτίου, φωταγώγηση όλων των δημόσιων και δημοτικών καταστημάτων, των καταστημάτων των Ο.Τ.Α., των Ν.Π.Δ.Δ. και των τραπεζών κα...
Εκπαίδευση
Ένα πολύπλοκο εξεταστικό σύστηµα εισαγωγής στα ΑΕΙ µε πολλά κενά ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, το οποίο πρέπει να δοκιµαστεί στην πράξη, ώστε να αποδείξει εάν µπορεί να λειτουργήσει προς όφελος της νέας γενιάς. Παρά το γεγονός ότι οι λεπτοµέρειες δεν έχουν ανακοινωθεί, είναι βέβαιο ότι θα χρειαστεί πολλές βελτιώσεις και τροποποιήσεις, για να προχωρήσει τελικά χωρίς παρατράγουδα. Αυτό, άλλωστε, το παραδέχτηκε και ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλο...
Κοινωνία
Στο υφυπουργείο Μακεδονίας – Θράκης κατέληξε η πορεία διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν μαθητές στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Φώναξαν συνθήματα κατά του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου αλλά και του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση που επικρατεί στην παιδεία. Στη συνέχεια κρέμασε τα πανό στα κάγκελα του υπουργείο και αποχώρησαν από το σημείο. Οι μαθητές σημείωσαν μεταξύ άλλων ότι πρόκειται να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, πρ...
Οικολογία
Τρία έργα πρασίνου, μέσω του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, σε ισάριθμους Δήμους της Θεσσαλονίκης υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μετά την υπογραφή των σχετικών προτάσεων από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα. Στο Δήμο Καλαμαριάς εγκρίθηκε η διαμόρφωση χώρου πρασίνου στη συμβολή των οδών Λιανίδη και Δεληγιαννίδη. Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή χώρου πρασίνου εμβαδού 785 τ.μ. επί των δυο οδών και δυο...
Κοινωνία
Το πρόγραμμα αφορά σε 70.000 παιδιά ηλικίας από 5,5 έως 16 ετών, που θα κάνουν διακοπές 15 ημερών σε παιδικές κατασκηνώσεις. Η υποβολή των αιτήσεων θα γίνει ηλεκτρονικά και αναμένεται να ξεκινήσει την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, ενώ το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από τον Οργανισμό Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ). Τα κριτήρια Για να λάβουν οι γονείς την «Επιταγή Διαμονής», θα πρέπει να είχαν τουλάχιστον δύο μήνες τακτικής επιδότησης το 2018 ως άνεργοι....
Διάφορα
Με ανοιξιάτικες θερμοκρασίες και χιλιάδες ανθρώπους να απολαμβάνουν το ηλιοβασίλεμα σε όλο το θαλάσσιο μέτωπο της. Οι εικόνες στα social media μιλούν μόνες τους.  Θόδωρος Δημοσχάκης Μαρίνα Τούλα Μαρίνα Τούλα Μαρίνα Τούλα Πηγή: parallaximag.gr
Κοινωνία
Φωτιά εκδηλώθηκε περίπου στις 04:11 τα ξημερώματα σε μονοκατοικία –λυόμενο, επί της οδούς Σμύρνης 35 στη Ν. Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης. Στο σημείο έσπευσαν τέσσερα οχήματα της πυροσβεστικής με έντεκα άνδρες για την κατάσβεση. Από τη φωτιά, η οποία ήταν μεγάλης έκτασης, το σπίτι καταστράφηκε ολοσχερώς. Οι πυροσβέστες δεν χρειάστηκε να κάνουν κάποιο απεγκλωβισμό καθώς οι ένοικοι κατάφεραν να βγουν εγκαίρως έξω από το σπίτι. Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για έ...
Πολιτική
Στις άτυπες νύξεις που έχουν γίνει προς επιχειρηματίες στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη Βόρεια Ελλάδα δεν καταγράφεται ιδιαίτερη επιθυμία συμμετοχής. Έντονη είναι η κυβερνητική κινητικότητα τις τελευταίες ημέρες, γύρω από την επιχειρηματική αποστολή που θα συμμετάσχει στο επίσημο ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα στα Σκόπια. Όπως ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει ανακοινώσει το ταξίδι θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Απριλίου –πιθανότατα στις 2 και 3 μηνός- και σε αυτό θα συ...