Δίπλωμα οδήγησης: Τέλος εποχής στις εξετάσεις – Όλες οι αλλαγές

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο για το νέο σύστημα αδειών οδήγησης

Ολοκληρώθηκε χθες Τετάρτη (20/2) στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση, κατά πλειοψηφία, του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το νέο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης οχημάτων.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφορές υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης και άλλες διατάξεις», ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΣΥ. Η ΝΔ και η Χρυσή Αυγή το καταψήφισαν, ενώ το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων ψήφισαν «παρών».

Στο νομοσχέδιο εγκρίθηκαν και δύο ακόμα τροπολογίες που προβλέπουν ρυθμίσεις για την κυκλοφορία φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων και προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, σε Ο.Α.Σ.Θ και ΟΣΕ.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, υπεραμύνθηκε του νομοθετήματός του, τονίζοντας ότι «έπειτα από πολλές δεκαετίες επιτυγχάνεται μέσα από το νομοσχέδιο η τροποποίηση ενός αναχρονιστικού συστήματος που όλοι οι πολίτες γνώριζαν τη διαβλητότητα του». Από την πλευρά της, η Αξιωματική Αντιπολίτευση έκανε λόγο για απαράδεκτο, μη εφαρμόσιμο και προβληματικό νομοσχέδιο, που μετακυλύει τα προβλήματα.

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ

  • Θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών. Oι οδηγοί που περνούν τη θεωρητική και την πρακτική εκπαίδευση, θα λαμβάνουν βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης, υπό τον όρο να έχουν συνοδηγό που να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να έχει δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί ποτέ βαθμός ποινής στο point system.
  • Ο υποψήφιος οδηγός πρώτα θα υποβάλλεται σε θεωρητική εξέταση και στη συνέχεια σε πρακτική, η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια: την πορεία και τις δεξιότητες οδήγησης. Εάν αποτύχει στο δεύτερο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.
  • Η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα καθ' όλη τη διάρκειά της. Η οριστική χορήγηση των διπλωμάτων οδήγησης θα διαρκεί έως και πέντε εργάσιμες ημέρες, προκειμένου να ελεγχθεί το οπτικοακουστικό υλικό που θα έχει συγκεντρωθεί.
  • Το ζευγάρι εξεταζόμενου - εξεταστή θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγο πριν την εξέταση, ενώ οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης.
  • Ο εξεταστής δε θα βρίσκεται εντός του αυτοκινήτου, ενώ μόνοι τους στο δίκυκλο θα είναι και όσοι θέλουν να λάβουν άδεια οδήγησης μοτοσικλέτας. Τα εκπαιδευτικά οχήµατα που θα χρησιµοποιούνται στις εξετάσεις θα πρέπει να διαθέτουνδιαδικτυακή σύνδεση µε το Κέντρο Ελέγχου του υπουργείου και κάµερα µε µικρόφωνο.
  • Αυξάνονται τα εξέταστρα για τη θεωρητική και πρακτική εξέταση στα 15 ευρώ, από 10 ευρώ που είναι σήµερα.
  • Τα πρόστιμα για όσους επιχειρήσουν να «λαδώσουν» για να πάρουν άδεια ή να κάνουν άλλη παρανομία θα είναι τσουχτερά, αφού θα ξεκινούν από 500 ευρώ για τον υποψήφιο οδηγό και τον εξεταστή και θα φτάνουν ακόμη και τις 3.000 ευρώ για τη σχολή οδηγών. Σκληρές θα είναι και οι κυρώσεις, καθώς στους μεν οδηγούς μπορεί να απαγορευτεί η δυνατότητα συμμετοχής σε εξετάσεις έως και για 3 έτη, ενώ οι σχολές οδηγών και οι εκπαιδευτές κινδυνεύουν να χάσουν οριστικά την άδειά τους.
  • Οι οδηγοί άνω των 74 ετών, που ανανεώνουν το δίπλωμα, θα περνούν από νέα πρακτική εξέταση

ΣΠΙΡΤΖΗΣ: ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

«Αυτή η μεταρρύθμιση, είναι στο πλαίσιο ενός ολιστικού σχεδίου για να προχωρήσουμε σε μια νέα εποχή οδικής ασφάλειας», υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών. Παράλληλα, μίλησε για δύο άξονες της μεταρρυθμιστικής αυτής προσπάθειας, της οποίας ο πρώτος αφορά τις υποδομές στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας και ο δεύτερος την οδική ασφάλεια.

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, την επόμενη εβδομάδα ξεκινούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, ενώ έκανε λόγο για έργα οδικής ασφάλειας ύψους 500 εκατ. ευρώ. Αναφερόμενος ειδικότερα στον άξονα οδικής ασφάλειας, μίλησε για τη δημιουργία εκπαιδευτικής ύλης και ηλεκτρονικής πλατφόρμας ενημέρωσης και εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών -που ήδη εφαρμόζεται πιλοτικά στα σχολεία- καθώς και αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ώστε αυτός από εισπρακτικού χαρακτήρα να μετατραπεί σε συμμόρφωση και εκπαίδευση των πολιτών.

Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τομές του νομοσχεδίου, τις κάμερες και τα μικρόφωνα εντός αιθουσών εξέτασης και οχημάτων, όπως και την ηλεκτρονική κλήρωση με την οποία καθορίζεται το ζευγάρι εξεταζόμενου και εξεταστή, τις πειθαρχικές ποινές και τα πρόστιμα που φθάνουν ως και τις 6.000 ευρώ για εξεταστές και σχολές οδηγών καθώς και ότι θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση για τους 17άρηδες.

Ακόμα, διαβεβαίωσε ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα έχει ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό σύστημα οπότε και θα εφαρμοστεί κι έτσι «θα μπει τέλος στο πλυντήριο αδειών οδήγησης».

Ο κ. Σπίρτζης επιτέθηκε στη ΝΔ κατηγορώντας τη για λαϊκισμό και τόνισε ότι αντιδρά και σπεκουλάρει για τις προϋποθέσεις ανανέωσης της άδειας σε οδηγούς άνω των 74 ετών, όταν αυτή η διάταξη ψηφίστηκε τον περασμένο Μάρτιο.

«Εσείς οικοδομείτε σε μηχανισμούς δούνε και λαβείν για την παραγωγή της πολιτικής σας. Εμείς δεν φοβόμαστε να κάνουμε τομές και να τα βάλουμε με τα συμφέροντα, τον λαϊκισμό και τον παλαιοκομματισμό σας. Θα συνεχίσουμε να χτυπάμε τα κυκλώματα του παλαιοκομματισμού που έχετε στήσει εδώ και δεκαετίες. Ό,τι και να κάνετε κύριοι της ΝΔ η μεγάλη προοδευτική παράταξη θα νικήσει και τον παλαιοκοματισμό και τις ακροδεξιές εκδοχές του. Δεν θα τα καταφέρετε και θα είστε μόνιμα στα έδρανα της αντιπολίτευσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΝΔ Ανδρέας Κατσανιώτης έκανε λόγο για προβληματικές διατάξεις, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο μη εφαρμόσιμο και προσχηματικό.

Όπως υποστήριξε, χρησιμοποιείται δήθεν το θέμα της διαφάνειας για να δώσει λύση στις πληρωμές υπερωριακής απασχόλησης, ενώ κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών ότι παριστάνει τον κήνσορα της τάξης και της ηθικής στοχοποιώντας χιλιάδες επαγγελματίες.

«Κανείς δεν υποστηρίζει ότι το σύστημα εξετάσεων είναι αδιάφθορο και δεν χρειάζεται αλλαγές. Θέλει όμως συνολική και οριστική αντιμετώπιση και όχι ένα νομοσχέδιο προβληματικό και απαράδεκτο που μετακυλύει το πρόβλημα και δημιουργεί περισσότερα» σημείωσε.

Έντονη κριτική άσκησε ο εισηγητής της ΝΔ και για το ηλεκτρονικό σύστημα εξέτασης, υποστηρίζοντας ότι, ενώ αναγκάζει τους εξεταστές εντός 4 μηνών να επενδύσουν σε μικρόφωνα και κάμερες, το υπουργείο θα είναι έτοιμο σε 12 μήνες.

Μίλησε ακόμα για εμπαιγμό του υπουργείου προς τους εξεταστές «τους οποίους κρατά ομήρους διακόπτοντας τους τη μηνιαία αποζημίωση των 250 ευρώ», ενώ εξέφρασε την αντίθεση του κόμματος του να ξαναδίνουν εξετάσεις οι οδηγοί που είναι πάνω από 74 ετών, σημειώνοντας ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν συμβαίνει αυτό.

«Ανοίγετε ένα ακόμη παράθυρο εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων και υμετέρων αυξάνοντας τις θέσεις ειδικών συμβούλων και συνεργατών» πρόσθεσε ο εισηγητής της ΝΔ.

Ο εισηγητής της ΔΗΣΥ Γιάννης Μανιάτης, έκανε λόγο για «προχειρογράφημα γραμμένο στο πόδι», σημειώνοντας ότι αντί πράγματι να παταχθεί η διαφθορά και η διαπλοκή ενισχύεται, ενώ την ίδια ώρα στοχοποιούνται κοινωνικές ομάδες. Μίλησε ακόμα για εξοντωτικές ποινές και επιβαρύνσεις των υποψήφιων οδηγών με αύξηση 50% του παράβολου, ενώ χαρακτήρισε «Ουργουελιανό» τον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων και θερμοκήπιο διαφθοράς την απουσία κάμερας στους υποψηφίους άνω των 74 ετών.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Κωνσταντίνος Στεργίου, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που υπάρχουν ούτε μπορεί να διασφαλίσει τη διαφάνεια, το αδιάβλητο και την αξιοκρατία του συστήματος που είναι πλήρως ιδιωτικοποιημένο. «Το ΚΚΕ ψηφίζει "παρών". Το νομοσχέδιο επιχειρεί να κάνει κάποιες βελτιώσεις στο σαθρό και διάτρητο σύστημα της διαφθοράς και της διαπλοκής που οργιάζει, όμως υιοθετεί πλήρως την ιδιωτικοποίηση και την οργάνωση του καπιταλιστικού κέρδους» τόνισε ο κ. Στεργίου και πρόσθεσε ότι οι εξετάσεις για χορήγηση άδειας οδήγησης πρέπει να γίνονται από ένα καθολικό δημόσιο σύστημα. Ο κ. Στεργίου έκανε λόγο για εισπρακτικού χαρακτήρα νομοσχέδιο, ενώ επεσήμανε ότι η ανανέωση άδειας για ηλικιωμένους άνω των 74 ετών θα πρέπει να γίνεται μέσα από ένα εξονυχιστικό έλεγχο από δημόσιο νοσοκομείο.

Ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων Γιάννης Σαρίδης, μίλησε για πολλά προβλήματα αδιαφάνειας και αναξιοκρατίας στο σύστημα χορήγησης άδειας οδήγησης και τόνισε ότι αυτό που χρειάζεται για να διορθωθεί το φαινόμενο της στρεβλής κατάστασης είναι πολυετής εκστρατεία ενημέρωσης με μαθήματα οδικής οδήγησης και συμπεριφοράς. «Πάνω από 70.000 υποψήφιοι οδηγοί περιμένουν ουρά να δώσουν εξετάσεις. Είναι επιτακτική ανάγκη να αναμορφωθεί το όλο πλαίσιο με ένα αδιάβλητο σύστημα με ενισχυμένη εποπτεία, αξιοκρατία και διαφάνεια που δεν εξασφαλίζονται από το σχέδιο νόμου», υποστήριξε.

Τέλος, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Απόστολος Καραναστάσης, έκανε λόγο για σύγχρονο και καινοτόμο νομοσχέδιο με στόχο την οριστική αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων, τον μηδενισμό της διαφθοράς και την καθιέρωση της αξιοκρατίας. «Η βελτίωση του εξεταστικού έργου, η συνεχής αξιολόγηση εξεταστών και η ηλεκτρονική καταγραφή, διασφαλίζει το αδιάβλητο της διαδικασίας» επεσήμανε μεταξύ άλλων.

Πηγή: typosthes.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια

Κοινωνία
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας θα πραγματοποιήσουν σήμερα φοιτητικές παρατάξεις ΚΚΕ μ-λ στην πλατεία Καμάρας, στη Θεσσαλονίκη. Οι φοιτητές θα συγκεντρωθούν στις 11, προκειμένου να εκφράσουν την διαμαρτυρία τους για το πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση του υπουργείου Παιδείας. πηγή: thestival.gr
Περιστατικά
Δεύτερο κρούσμα κορωνοϊού εντοπίστηκε στην κατασκήνωση της Νέας Φώκαιας στην Χαλκιδική, όπου είχε βρεθεί θετικό στον ιό ένα 15χρονο κορίτσι. Σύμφωνα με πληροφορίες του Open, το δεύτερο κρούσμα είναι μία 11χρονη, που βρισκόταν στον ίδιο θάλαμο με το πρώτο κρούσμα που είχε σημειωθεί. Η 11χρονη βρίσκεται καραντίνα και παρουσιάζει ήπια συμπτώματα. Υπενθυμίζεται ότι περίπου 100 παιδιά αποχωρήσει από την συγκεκριμένη κατασκήνωση, μετά τον εντοπισμό του πρώτ...
Περιστατικά
Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε νωρίς το πρωί της Τρίτης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο οδηγός του ΙΧ που κινούνταν επί της οδού Εγνατία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ξέφυγε -για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία- από την πορεία του, ανέβηκε πάνω στη διαχωριστική νησίδα και «καρφώθηκε» κάθετα στις μπάρες και στα κιγκλιδώματα που έχουν τοποθετηθεί στο ύψος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Λίγα λεπτά πριν τις 6.30 πμ κλήθηκε στο σημείο η Τρ...
Πολιτισμός
Να «ζωντανέψει» το φετινό καλοκαίρι και να δώσει μια αλλιώτικη πνοή στις βραδιές των Θεσσαλονικέων και των επισκεπτών της πόλης επιδιώκει το Φεστιβάλ της Μονής Λαζαριστών, που ξεκινά την Παρασκευή, 17 Ιουλίου. Οι προβολείς και τα ηχεία στήνονται ξανά, οι καρέκλες στρώνονται και η Μονή Λαζαριστών ετοιμάζεται να υποδεχθεί τους θεατές. Στην αυλή του επιβλητικού κτιρίου, κάποιες νύχτες του καλοκαιριού θα είναι διαφορετικές, πλημμυρισμένες από νότες, μουσική κα...
Διάφορα
Πολύωρη διακοπή νερού είναι προγραμματισμένη για σήμερα, Τρίτη, σε περιοχή του δήμου Θεσσαλονίκης λόγω εργασιών που αφορούν επανασυνδέσεις νέου αγωγού. Στην ανακοίνωσή της η ΕΥΑΘ αναφέρει τα εξής: «Από την Εταιρεία Ύδρευσης & Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης ανακοινώνεται ότι την Τρίτη 14 Ιουλίου 2020 από τις 9:00 έως τις 14:00 θα πραγματοποιηθούν εργασίες επανασυνδέσεων νέου αγωγού με υφιστάμενους και νέες διακλαδώσεις στην οδό Κωνσταντινουπόλεως του Δήμου Θεσσαλ...
Πολιτισμός
Η πολιτιστική ζωή της πόλης ζωντανεύει ξανά από 15 Ιουλίου 2020, ημέρα που σε όλη τη χώρα οι πολιτιστικές εκδηλώσεις μπορούν και πάλι να γίνουν ζωντανά. Η Διεύθυνση Πολιτισμού Δήμου Θεσσαλονίκης ξεκινά φέτος μια νέα διοργάνωση για τους καλοκαιρινούς μήνες, το «Φεστιβάλ Καλοκαιριού Θεσσαλονίκης», τηρώντας όλα τα μέτρα και τους κανόνες για την ασφάλεια θεατών, καλλιτεχνών και τεχνικού προσωπικού που μας επέβαλλε η περιπέτεια της πανδημίας. Σε ένα καλοκαίρι δ...
Κοινωνία
Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού είναι 24, ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ. Από αυτά τα 4 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου τις χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 3826 (ημερήσια μεταβολή +0.6%), εκ των οποίων 54.5% άνδρες.   Δεν έχει καταγραφεί κανένας νέος θάνατος ασθενούς με COVID-19, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 193 θάνατοι. Η μέση ηλικία των ασθενών που απεβίωσαν είναι 76 έτη. Ο αρι...
Διάφορα
Ανησυχητικά ευρήματα για την πορεία της πανδημίας COVID-19 παρουσιάζει η μεγάλη έρευνα που πραγματοποιεί διεπιστημονική ομάδα επιστημόνων του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η ομάδα του ΑΠΘ, σε συνεργασία με την Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ), παρακολουθεί τη συγκέντρωση του γονιδιώματος του ιού SARS-CoV-2 στα υγρά απόβλητα στην είσοδο της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων Θεσσαλονίκης (ΕΕΛΘ) κάνοντας μετρήσεις 3 φορές την...
Πολιτική
«Ιστορικό λάθος» χαρακτήρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, την απόφαση της Τουρκίας να μετατρέψει την Αγία Σοφία σε τζαμί, στο πλαίσιο ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι ελληνοτουρκικό, αλλά παγκόσμιο.  Κάλεσε δε την Ευρωπαϊκή Ένωση να βάλει «φρένο» στην τουρκική προκλητικότητα λαμβάνοντας σειρά μέτρων και κυρώσεων. «Η Ελλάδα ζητά από την Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει έτοιμο κατάλογο ισχυρότατων μέτρων σε περ...