Δίπλωμα οδήγησης: Τέλος εποχής στις εξετάσεις – Όλες οι αλλαγές

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο για το νέο σύστημα αδειών οδήγησης

Ολοκληρώθηκε χθες Τετάρτη (20/2) στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση, κατά πλειοψηφία, του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το νέο σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης οχημάτων.

Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου με τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφορές υποψηφίων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης και άλλες διατάξεις», ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΔΗΣΥ. Η ΝΔ και η Χρυσή Αυγή το καταψήφισαν, ενώ το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων ψήφισαν «παρών».

Στο νομοσχέδιο εγκρίθηκαν και δύο ακόμα τροπολογίες που προβλέπουν ρυθμίσεις για την κυκλοφορία φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων και προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, σε Ο.Α.Σ.Θ και ΟΣΕ.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, υπεραμύνθηκε του νομοθετήματός του, τονίζοντας ότι «έπειτα από πολλές δεκαετίες επιτυγχάνεται μέσα από το νομοσχέδιο η τροποποίηση ενός αναχρονιστικού συστήματος που όλοι οι πολίτες γνώριζαν τη διαβλητότητα του». Από την πλευρά της, η Αξιωματική Αντιπολίτευση έκανε λόγο για απαράδεκτο, μη εφαρμόσιμο και προβληματικό νομοσχέδιο, που μετακυλύει τα προβλήματα.

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ

  • Θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών. Oι οδηγοί που περνούν τη θεωρητική και την πρακτική εκπαίδευση, θα λαμβάνουν βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης, υπό τον όρο να έχουν συνοδηγό που να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να έχει δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί ποτέ βαθμός ποινής στο point system.
  • Ο υποψήφιος οδηγός πρώτα θα υποβάλλεται σε θεωρητική εξέταση και στη συνέχεια σε πρακτική, η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια: την πορεία και τις δεξιότητες οδήγησης. Εάν αποτύχει στο δεύτερο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.
  • Η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα καθ' όλη τη διάρκειά της. Η οριστική χορήγηση των διπλωμάτων οδήγησης θα διαρκεί έως και πέντε εργάσιμες ημέρες, προκειμένου να ελεγχθεί το οπτικοακουστικό υλικό που θα έχει συγκεντρωθεί.
  • Το ζευγάρι εξεταζόμενου - εξεταστή θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγο πριν την εξέταση, ενώ οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης.
  • Ο εξεταστής δε θα βρίσκεται εντός του αυτοκινήτου, ενώ μόνοι τους στο δίκυκλο θα είναι και όσοι θέλουν να λάβουν άδεια οδήγησης μοτοσικλέτας. Τα εκπαιδευτικά οχήµατα που θα χρησιµοποιούνται στις εξετάσεις θα πρέπει να διαθέτουνδιαδικτυακή σύνδεση µε το Κέντρο Ελέγχου του υπουργείου και κάµερα µε µικρόφωνο.
  • Αυξάνονται τα εξέταστρα για τη θεωρητική και πρακτική εξέταση στα 15 ευρώ, από 10 ευρώ που είναι σήµερα.
  • Τα πρόστιμα για όσους επιχειρήσουν να «λαδώσουν» για να πάρουν άδεια ή να κάνουν άλλη παρανομία θα είναι τσουχτερά, αφού θα ξεκινούν από 500 ευρώ για τον υποψήφιο οδηγό και τον εξεταστή και θα φτάνουν ακόμη και τις 3.000 ευρώ για τη σχολή οδηγών. Σκληρές θα είναι και οι κυρώσεις, καθώς στους μεν οδηγούς μπορεί να απαγορευτεί η δυνατότητα συμμετοχής σε εξετάσεις έως και για 3 έτη, ενώ οι σχολές οδηγών και οι εκπαιδευτές κινδυνεύουν να χάσουν οριστικά την άδειά τους.
  • Οι οδηγοί άνω των 74 ετών, που ανανεώνουν το δίπλωμα, θα περνούν από νέα πρακτική εξέταση

ΣΠΙΡΤΖΗΣ: ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

«Αυτή η μεταρρύθμιση, είναι στο πλαίσιο ενός ολιστικού σχεδίου για να προχωρήσουμε σε μια νέα εποχή οδικής ασφάλειας», υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών. Παράλληλα, μίλησε για δύο άξονες της μεταρρυθμιστικής αυτής προσπάθειας, της οποίας ο πρώτος αφορά τις υποδομές στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας και ο δεύτερος την οδική ασφάλεια.

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, την επόμενη εβδομάδα ξεκινούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος, ενώ έκανε λόγο για έργα οδικής ασφάλειας ύψους 500 εκατ. ευρώ. Αναφερόμενος ειδικότερα στον άξονα οδικής ασφάλειας, μίλησε για τη δημιουργία εκπαιδευτικής ύλης και ηλεκτρονικής πλατφόρμας ενημέρωσης και εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών -που ήδη εφαρμόζεται πιλοτικά στα σχολεία- καθώς και αλλαγή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ώστε αυτός από εισπρακτικού χαρακτήρα να μετατραπεί σε συμμόρφωση και εκπαίδευση των πολιτών.

Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τομές του νομοσχεδίου, τις κάμερες και τα μικρόφωνα εντός αιθουσών εξέτασης και οχημάτων, όπως και την ηλεκτρονική κλήρωση με την οποία καθορίζεται το ζευγάρι εξεταζόμενου και εξεταστή, τις πειθαρχικές ποινές και τα πρόστιμα που φθάνουν ως και τις 6.000 ευρώ για εξεταστές και σχολές οδηγών καθώς και ότι θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση για τους 17άρηδες.

Ακόμα, διαβεβαίωσε ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα έχει ολοκληρωθεί το ηλεκτρονικό σύστημα οπότε και θα εφαρμοστεί κι έτσι «θα μπει τέλος στο πλυντήριο αδειών οδήγησης».

Ο κ. Σπίρτζης επιτέθηκε στη ΝΔ κατηγορώντας τη για λαϊκισμό και τόνισε ότι αντιδρά και σπεκουλάρει για τις προϋποθέσεις ανανέωσης της άδειας σε οδηγούς άνω των 74 ετών, όταν αυτή η διάταξη ψηφίστηκε τον περασμένο Μάρτιο.

«Εσείς οικοδομείτε σε μηχανισμούς δούνε και λαβείν για την παραγωγή της πολιτικής σας. Εμείς δεν φοβόμαστε να κάνουμε τομές και να τα βάλουμε με τα συμφέροντα, τον λαϊκισμό και τον παλαιοκομματισμό σας. Θα συνεχίσουμε να χτυπάμε τα κυκλώματα του παλαιοκομματισμού που έχετε στήσει εδώ και δεκαετίες. Ό,τι και να κάνετε κύριοι της ΝΔ η μεγάλη προοδευτική παράταξη θα νικήσει και τον παλαιοκοματισμό και τις ακροδεξιές εκδοχές του. Δεν θα τα καταφέρετε και θα είστε μόνιμα στα έδρανα της αντιπολίτευσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.

Από την πλευρά του, ο εισηγητής της ΝΔ Ανδρέας Κατσανιώτης έκανε λόγο για προβληματικές διατάξεις, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο μη εφαρμόσιμο και προσχηματικό.

Όπως υποστήριξε, χρησιμοποιείται δήθεν το θέμα της διαφάνειας για να δώσει λύση στις πληρωμές υπερωριακής απασχόλησης, ενώ κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών ότι παριστάνει τον κήνσορα της τάξης και της ηθικής στοχοποιώντας χιλιάδες επαγγελματίες.

«Κανείς δεν υποστηρίζει ότι το σύστημα εξετάσεων είναι αδιάφθορο και δεν χρειάζεται αλλαγές. Θέλει όμως συνολική και οριστική αντιμετώπιση και όχι ένα νομοσχέδιο προβληματικό και απαράδεκτο που μετακυλύει το πρόβλημα και δημιουργεί περισσότερα» σημείωσε.

Έντονη κριτική άσκησε ο εισηγητής της ΝΔ και για το ηλεκτρονικό σύστημα εξέτασης, υποστηρίζοντας ότι, ενώ αναγκάζει τους εξεταστές εντός 4 μηνών να επενδύσουν σε μικρόφωνα και κάμερες, το υπουργείο θα είναι έτοιμο σε 12 μήνες.

Μίλησε ακόμα για εμπαιγμό του υπουργείου προς τους εξεταστές «τους οποίους κρατά ομήρους διακόπτοντας τους τη μηνιαία αποζημίωση των 250 ευρώ», ενώ εξέφρασε την αντίθεση του κόμματος του να ξαναδίνουν εξετάσεις οι οδηγοί που είναι πάνω από 74 ετών, σημειώνοντας ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν συμβαίνει αυτό.

«Ανοίγετε ένα ακόμη παράθυρο εξυπηρέτησης πελατειακών σχέσεων και υμετέρων αυξάνοντας τις θέσεις ειδικών συμβούλων και συνεργατών» πρόσθεσε ο εισηγητής της ΝΔ.

Ο εισηγητής της ΔΗΣΥ Γιάννης Μανιάτης, έκανε λόγο για «προχειρογράφημα γραμμένο στο πόδι», σημειώνοντας ότι αντί πράγματι να παταχθεί η διαφθορά και η διαπλοκή ενισχύεται, ενώ την ίδια ώρα στοχοποιούνται κοινωνικές ομάδες. Μίλησε ακόμα για εξοντωτικές ποινές και επιβαρύνσεις των υποψήφιων οδηγών με αύξηση 50% του παράβολου, ενώ χαρακτήρισε «Ουργουελιανό» τον τρόπο εξέτασης των υποψηφίων και θερμοκήπιο διαφθοράς την απουσία κάμερας στους υποψηφίους άνω των 74 ετών.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Κωνσταντίνος Στεργίου, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που υπάρχουν ούτε μπορεί να διασφαλίσει τη διαφάνεια, το αδιάβλητο και την αξιοκρατία του συστήματος που είναι πλήρως ιδιωτικοποιημένο. «Το ΚΚΕ ψηφίζει "παρών". Το νομοσχέδιο επιχειρεί να κάνει κάποιες βελτιώσεις στο σαθρό και διάτρητο σύστημα της διαφθοράς και της διαπλοκής που οργιάζει, όμως υιοθετεί πλήρως την ιδιωτικοποίηση και την οργάνωση του καπιταλιστικού κέρδους» τόνισε ο κ. Στεργίου και πρόσθεσε ότι οι εξετάσεις για χορήγηση άδειας οδήγησης πρέπει να γίνονται από ένα καθολικό δημόσιο σύστημα. Ο κ. Στεργίου έκανε λόγο για εισπρακτικού χαρακτήρα νομοσχέδιο, ενώ επεσήμανε ότι η ανανέωση άδειας για ηλικιωμένους άνω των 74 ετών θα πρέπει να γίνεται μέσα από ένα εξονυχιστικό έλεγχο από δημόσιο νοσοκομείο.

Ο ειδικός αγορητής της Ένωσης Κεντρώων Γιάννης Σαρίδης, μίλησε για πολλά προβλήματα αδιαφάνειας και αναξιοκρατίας στο σύστημα χορήγησης άδειας οδήγησης και τόνισε ότι αυτό που χρειάζεται για να διορθωθεί το φαινόμενο της στρεβλής κατάστασης είναι πολυετής εκστρατεία ενημέρωσης με μαθήματα οδικής οδήγησης και συμπεριφοράς. «Πάνω από 70.000 υποψήφιοι οδηγοί περιμένουν ουρά να δώσουν εξετάσεις. Είναι επιτακτική ανάγκη να αναμορφωθεί το όλο πλαίσιο με ένα αδιάβλητο σύστημα με ενισχυμένη εποπτεία, αξιοκρατία και διαφάνεια που δεν εξασφαλίζονται από το σχέδιο νόμου», υποστήριξε.

Τέλος, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Απόστολος Καραναστάσης, έκανε λόγο για σύγχρονο και καινοτόμο νομοσχέδιο με στόχο την οριστική αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων, τον μηδενισμό της διαφθοράς και την καθιέρωση της αξιοκρατίας. «Η βελτίωση του εξεταστικού έργου, η συνεχής αξιολόγηση εξεταστών και η ηλεκτρονική καταγραφή, διασφαλίζει το αδιάβλητο της διαδικασίας» επεσήμανε μεταξύ άλλων.

Πηγή: typosthes.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Δεν υπάρχουν ακόμη βαθμολογίες
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Πολιτισμός
Με τον δήμαρχο της πόλης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, σε ρόλο μαέστρου, φωταγωγήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου το Χριστουγεννιάτικο δέντρο στην πλατεία Αριστοτέλους, βάζοντας έτσι τη Θεσσαλονίκη και επίσημα σε χριστουγεννιάτικη διάθεση. Πλήθος κόσμου βρέθηκε στην κεντρική πλατεία της πόλης, προκειμένου να δει τον χριστουγεννιάτικο στολισμό, το άναμμα του δέντρου αλλά και να διασκεδάσει με το πλούσιο μουσικό πρόγραμμα που περιλάμβανε η εκδήλωση, αποκορύφωμα του οποίο...
Διάφορα
Έρχεται η Διδώ: Νεφώσεις με βροχές και τοπικές καταιγίδες, αρχικά κυρίως στα δυτικά και νότια, και σταδιακά από το μεσημέρι και μετά σχεδόν στο σύνολο της χώρας, περιμένουμε την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019. Τα φαινόμενα θα είναι κατά τόπους ισχυρά. Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν στα ορεινά, οι οποίες στα δυτικά και βόρεια θα είναι εντονότερες. Αυξημένη είναι η πιθανότητα να χιονίσει σε περιοχές της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας με υψόμετρο έως 900 μέτρα. Πολύ...
Διάφορα
Mε στόχο όπως τονίζει σε ανακοίνωση της "την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών της, και ιδιαίτερα κατά την Χριστουγεννιάτικη περίοδο", η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυξάνει τα δρομολόγια της στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα. Λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη επιβατική κίνηση και πληρότητα ενόψει των εορταστικών ημερών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολογεί ένα ακόμα ζεύγος αμαξοστοιχιών, στην εν λόγω διαδρομή για όσους επιλέξουν το τρένο για την μετακίνησή τους. Συγκεκριμένα, από 15/12...
Εγκληματικότητα
Συνελήφθησαν χθες από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας της Διεύθυνσης Αστυνόμευσης Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης, συνολικά 14 άτομα, τα οποία αποπειράθηκαν να ταξιδέψουν σε χώρες της Ευρώπης κάνοντας χρήση πλαστών ταξιδιωτικών εγγράφων. typosthes.gr
Διάφορα
Τα παλιά ακίνητα ενεργοποίησαν τους επενδυτές - Οι ιδιοκτήτες πουλούν ό,τι πουλιέται - Οι επενδυτές αγοράζουν ό,τι είναι φθηνό Με είδος προς εξαφάνιση μοιάζουν πλέον τα παλιά, μικρά διαμερίσματα στο κέντρο τουλάχιστον της Θεσσαλονίκης. Τα συγκεκριμένα ακίνητα, που αποτέλεσαν το όχημα για να βγει η ελληνική κτηματαγορά από το λήθαργο, στον οποίο είχε περιέλθει εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, σε αρκετές περιοχές της πόλης έχουν πλέον εξαντληθεί, ενώ σε σε ά...
Διάφορα
Ημερίδα για τις τρέχουσες εξελίξεις και τις προοπτικές της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου οργανώνουν το Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Πολιτική ιστορία, πόλεμος και στρατηγικές σπουδές» του ίδιου Τμήματος. Η Ημερίδα με τίτλο «Σε ταραγμένα νερά: Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειος» θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019, 11:00-18:00, στην αίθουσα 319, στο κτίριο της Σχο...
Περιστατικά
Στόχος βανδάλων έγινε το πολιτικό γραφείο της Έλενας Ράπτη στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Άγνωστοι στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου πέταξαν μπογιές και έγραψαν συνθήματα στην είσοδο του γραφείου, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή της Καμάρας στο κέντρο της πόλης. Η ΝΔ σε ανακοίνωσή της τονίζει: «Άλλη μια φορά επέλεξαν οι τραμπούκοι να επιτεθούν κατά γραφείου βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας. Ας μην κάνουν τον κόπο. Κανείς δεν εκφοβίζεται και κανείς δεν κάνει πίσω...
Διάφορα
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι τα οστά που βρέθηκαν θαμμένα σοτ παρεκκλήσι του Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτη, ανήκουν στη Στάνα, σύζυγο του Μπάρμπουλ, ενός από τους κτήτορες της Μονής Παντοκράτορος, ο οποίος μόνασε εκεί με τους γιους του, μετά το 1500 μ.Χ. Τα οστά μιας γυναίκας θαμμένα στο δάπεδο του νάρθηκα, στο παρεκκλήσι του Αγίου Αθανασίου του Αθωνίτη, που αποτελούσε στο παρελθόν κοιμητηριακό ναό της Μονής Παντοκράτορος στο Άγιον Όρος, αποκαλύφθηκαν κατά τη διά...
Εγκληματικότητα
Ένα ακόμα περιστατικό ασέλγειας σε βάρος γυναίκας έλαβε χώρα το βράδυ του Σαββάτου στη Θεσσαλονίκη. Αυτή τη φορά δράστης δεν ήταν κάποιος φοιτητής, αλλά ένας... ντελιβεράς! Ειδικότερα, το βράδυ του περασμένου Σαββάτου μια κοπέλα ηλικίας 28 ετών παρήγγειλε φαγητό από κατάστημα, και λίγη ώρα αργότερα, ο διανομέας της χτύπησε το κουδούνι προκειμένου να της παραδώσει την παραγγελία. Εκείνη του άνοιξε και καθώς έψαχνε να πληρώσει το αντίτιμο της παραγγελίας, αν...