Μέσα στον μήνα ο διαγωνισμός για τον ποδηλατόδρομο - Τι προβλέπει για Παπάφη

Η δημοτική αρχή είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου, παρά τις αντιδράσεις από μερίδα πολιτών, κυρίως στην περιοχή της Παπάφη

Έως το τέλος Φεβρουαρίου πρόκειται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη βελτιστοποίηση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμου και της επέκτασής του, στον δήμο Θεσσαλονίκης.

Η δημοτική αρχή είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου, παρά τις όποιες αντιδράσεις από μερίδα πολιτών, κυρίως στην περιοχή της Παπάφη.

Διαβάστε: Ένωση Πεζών: Κάτοικοι στην Παπάφη δεν θέλουν τον ποδηλατόδρομο

Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα πρόκειται να συμβασιοποιηθεί έως τα τέλη Ιουνίου.  

Η μελέτη του έργου, με βάση τις νέες τεχνικές προδιαγραφές που έχει θέσει το υπουργείο Μεταφορών, προβλέπει την υλοποίηση παρεμβάσεων στον άξονα ποδηλατόδρομου από το Μέγαρο Μουσικής έως και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. 

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η βελτιστοποίηση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατόδρομου στις οδούς Ναυάρχου Κουντουριώτη-Σαλαμίνος-Πολυτεχνείου-Αναγεννήσεως, ενώ νέοι διάδρομοι ποδηλάτου προβλέπεται να δημιουργηθούν στην Κλεάνθους και στην Παπάφη. 

Σημειώνεται ότι στόχος της μελέτης ήταν η σύνδεση του υφιστάμενου  δικτύου ποδηλατόδρομου 12 χλμ. με την «Πλατεία Μικρασιατικού και Θρακικού Ελληνισμού» πρώην «Αλάνα Τούμπας», μέσω δύο διαφορετικών διαδρομών.

Μάλιστα, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, για την επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμου στις οδούς Κλεάνθους και Παπάφη, υπήρξαν διαβουλεύσεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος URBACT - Resilient Europe, με την Δ’ Δημοτική Κοινότητα και τους κατοίκους, εμπόρους και επισκέπτες της περιοχής και υπήρξε, όπως σημειώνεται, μια θετική αντιμετώπιση για την υλοποίηση του έργου.

Σκοπός της δημοτικής αρχής, όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς, είναι η προώθηση του ποδηλάτου ως μέσο εναλλακτικής μετακίνησης. «Είναι προτεραιότητά μας η δημιουργία ενός σύγχρονου ποδηλατόδρομου και η προώθηση του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά. 

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την Μελέτη Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο ευρύτερο κέντρο του δήμου σήμερα το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποιούν ποδήλατο είναι μόλις το 1% του συνόλου των μετακινούμενων. Σύμφωνα με άλλη έρευνα που έγινε για τα έτη 2015 και 2016 για τη Θεσσαλονίκη εκτιμάται ότι το ποσοστό που κάνει χρήση ποδηλάτου για μετακινήσεις είναι ίσο με 3% και περίπου 9.000 κάτοικοι.

Ο ποδηλατόδρομος στην οδό Παπάφη

Σύμφωνα με την μελέτη για το τμήμα του ποδηλατοδρόμου στην οδό Παπάφη, μεταξύ των οδών Καυτατζόγλου και Κ. Καραμανλή,  απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων και στις δύο πλευρές της οδού. Με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για το ανωτέρω τμήμα της οδού Παπάφη εγκρίθηκαν μεταξύ άλλων τα εξής: 

α) η δημιουργία διαδρόμου ποδήλατου, στο τμήμα από την οδό Καυτατζόγλου έως την οδό Κορυτσάς, αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,50μ. στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70εκ., η οποία θα διακόπτεται σε σημεία εισόδων-εξόδων οχημάτων (σταθμοί αυτοκινήτων ή/και πεζόδρομοι) και θέσεων κάδων απορριμμάτων.

β) Αίρεται μερικώς η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των οχημάτων και θα επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών από την οδό Καυτατζόγλου έως την οδό Κορυτσάς ενώ θα εξακολουθήσει να απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών και στο υπόλοιπο τμήμα της οδού Παπάφη έως την οδό Κ. Καραμανλή. 

Στο εν λόγω τμήμα της οδού Παπάφη, από την ανωτέρω παρέμβαση προκύπτει αύξηση της νόμιμης προσφοράς στάθμευσης κατά 45 θέσεις. Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις από ορισμένους κατοίκους, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος ξεκαθαρίζει ότι «η συγκεκριμένη όδευση έχει προκύψει μετά από διαβούλευση». Όπως αναφέρει, «δεν μπορεί να συναρτηθούν οι παράνομες θέσεις και να προσμετρηθούν ως νόμιμες αυτές που χάνονται». 

Διαβάστε: Δημαρέλος: Τι ισχύει τελικά με τον ποδηλατόδρομο στην Παπάφη

Οδός Παπάφη (Κωνσταντίνου Καραμανλή – Κατσιμίδη)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους τουλάχιστον 3,2 μέτρων.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών και απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών.

Οδός Παπάφη (Κατσιμίδη - Κλεάνθους)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,1 μέτρων.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Υπερύψωση της στάθμης του διαδρόμου ποδηλάτου στο επίπεδο του πεζοδρομίου στο ύψος των στάσεων του ΟΑΣΘ για μήκος έξι μέτρων εκατέρωθεν της στάσης με κλίση ράμπας 2,5 – 5%.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών στο τμήμα από την οδό Ομήρου μέχρι την Κλεάνθους και απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών.

Διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στο τμήμα της οδού Παπάφη από την Ομήρου έως την Άνω Τζουμαγιάς.

Κατάργηση της πιάτσας ταξί στην οδό Παπάφη μεταξύ των οδών Αργέντη και Κλεάνθους, η οποία είναι ανενεργή.

Οδός Κλεάνθους (Γρηγορίου Λαμπράκη – Οστρόβου)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,45 μ.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Υπερύψωση της στάθμης του διαδρόμου ποδηλάτου στο επίπεδο του πεζοδρομίου στο ύψος των στάσεων του ΟΑΣΘ για όλο το οικοδομικό τετράγωνο μεταξύ των οδών Πεστών και Οστρόβου στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών με κλίση ράμπας 2,5 – 5%.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται και στις δύο πλευρές της οδού, πλην της πλευράς των περιττών οικοδομικών αριθμών μεταξύ των οδών Πεστών και Οστρόβου.

Οδός Κλεάνθους (Οστρόβου – Παπάφη)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους τριών μέτρων.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών και απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Σήμερα το υφιστάμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμου, μήκους περίπου 12 χλμ, το οποίο ολοκληρώθηκε το 2009, παρουσιάζει ουσιαστικά εικόνα εγκατάλειψης στα περισσότερα σημεία του και είναι σε πλήρη αποσύνθεση. Στο δίκτυο δεν υπάρχει ειδικός τάπητας, σήμανση και ο ποδηλατόδρομος καταργείται σε πολλά σημεία από παρκαρισμένα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι ποδηλάτες.

Την κατάσταση αυτή αναγνωρίζει και η δημοτική αρχή, με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάση Παππά έχει κάνει λόγο για ένα απαρχαιωμένο δίκτυο, το οποίο είχε δημιουργηθεί χωρίς τις προδιαγραφές που έχει τώρα ο νόμος.

Πηγή: voria.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Κοινωνία
Tην διοργάνωση του ΕuroPride 2020, εξασφάλισε η Θεσσαλονίκη, μετά από την κατάθεση υποψηφιότητας τον περασμένο χρόνο, από το δήμο Θεσσαλονίκης, ώστε  να προκύψει το µέγιστο δυνατό όφελος, τόσο για τη Θεσσαλονίκη, όσο και για το ευρωπαϊκό LGBT κίνηµα. Το ΕuroPride είναι µια πολυσυλλεκτική, ανοιχτή σε όλους, γιορτή της Ευρώπης, η οποία θα φιλοξενηθεί στη Θεσσαλονίκη τον Ιούνιο του 2020. Προσβλέπει στην διεθνοποίηση της πόλης, στην αύξηση των τουριστικών αφίξ...
Περιστατικά
Οδηγός αυτοκινήτου παρέσυρε και χτύπησε 36χρονη πεζή  στις 10.30 το πρωί επί της Αγίου Δημητρίου, μπροστά από τον Ιερό Ναό. Σύμφωνα με τις  πρώτες πληροφορίες, ο οδηγός φέρεται να εγκατέλειψε την 36χρονη στο σημείο. Η γυναικά μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, στο νοσοκομείο Παπανικολάου.  πηγή: seleo.gr
Κοινωνία
Φύλακας άγγελος ενός νεογέννητου παιδιού αποδείχθηκε ένας αστυνομικός της ομάδας «Ζ», στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Thestival.gr, το περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ της Τετάρτης στις 22:30. Το βρέφος έχασε τις αισθήσεις του, ενώ βρισκόταν στο σπίτι μαζί με τους γονείς του στην οδό Προξένου Κορομηλά, στο κέντρο της πόλης. Οι γονείς του παιδιού ειδοποίησαν το ΕΚΑΒ και στη συνέχεια ενημέρωσαν το κέντρο της Άμεσης Δράσης. Στο σημείο...
Κοινωνία
Τι παρεμβάσεις θα γίνουν Το "πράσινο φως" για τη δημιουργία Ανοιχτών Κέντρων Εμπορίου στο Καπάνι και στη Δημητρίου Γούναρη, στο δήμο Θεσσαλονίκης, έδωσε το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης. Στο πλαίσιο της δράσης θα γίνουν μια σειρά από έργα (τεχνικά έργα, αισθητικές παρεμβάσεις στις προσόψεις καταστημάτων, ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, εκδηλώσεις κλπ) που αναμένεται να δώσουν νέα "πνοή" στις συγκεκριμένες εμπορικές αγορές της πόλης με στόχο να τονωθεί η...
Εκπαίδευση
Για τις πρωτοπόρες σε διεθνές επίπεδο εφαρμογές του για την υποστήριξη των φοιτητών με πρόβλημα όρασης Την πρώτη θέση και το χρυσό βραβείο στην κατηγορία «Τριτοβάθμια Δημόσια Εκπαίδευση: Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες» απέσπασε το «Εργαστήριο Προσβασιμότητας και Υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρία», του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κατά την απονομή των βραβείων της εκδήλωσης «Education Leaders Awards 2019», που πρα...
Σπορ
Ο αρχηγός του Δικεφάλου για τον επόμενο στόχο της ομάδας και το πρόγραμμα αποθεραπείας του, δίνοντας υπόσχεση πως θα επιστρέψει δυνατότερος Στη... βάση του επέστρεψε ο αρχηγός του ΠΑΟΚ Αντελίνο Βιεϊρίνια, που αφίχθη σήμερα το πρωί στη Θεσσαλονίκη ολοκληρώνοντας το πρώτο στάδιο της αποθεραπείας του, μετά την επέμβαση στην οποία υπεβλήθη στην Πορτογαλία για τον σοβαρό τραυματισμό του. Σε δηλώσεις του από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ο Πορτογάλος άσος των «ασπρ...
Κοινωνία
Οι εργασίες συντήρησης θα αρχίσουν από σήμερα και θα συνεχιστούν έως και την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019, με ώρα έναρξης στις 7 το πρωί. Εργασίες συντήρησης στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανίων θα πραγματοποιηθούν από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας από την σήμερα έως και την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019. Πιο αναλυτικά, θα πραγματοποιηθούν, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες, οι εξής εργασίες: Αντικατάσταση στηθαίων: Θ...
Οικονομία
Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από δύο εταιρίες για τη λουτρόπολη του δήμου Βόλβης. Η επίσκεψη στενού συνεργάτη του μεγαλομετόχου του ΠΑΟΚ Επενδυτικό ενδιαφέρον προσελκύουν τα Λουτρά Νέας Απολλωνίας, καθώς μετά το εκπεφρασμένο ενδιαφέρον της «G. Stathopoulos Enterprise», που ήδη δραστηριοποιείται επενδυτικά στη γειτονική Ασπροβάλτα, αποκαλύπτεται και ενεργό ενδιαφέρον του Ιβάν Σαββίδη. Τα Λουτρά Νέας Απολλωνίας έχουν μπει στο στόχαστρο του ομογενούς επιχειρη...
Εγκληματικότητα
«Δύο μηχανισμοί είναι μέσα στο Μέγαρο. Λευτεριά στους επαναστάτες», είπε άγνωστος χωρίς να δίνει χρονικό περιθώριο ή παραπάνω στοιχεία. Κινητοποίηση της αστυνομίας βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και λίγη ώρα μετά από προειδοποιητικό τηλεφώνημα στον ραδιοφωνικό σταθμό Ράδιο Θεσσαλονίκη για ύπαρξη εκρηκτικών μηχανισμών πιθανότατα στο Δικαστικό Μεγαρο της πόλης. Άγνωστος τηλεφώνησε περίπου στις 8:50 στο Ράδιο Θεσσαλονίκη προειδοποιώντας για ύπαρξη δύο εκρηκτικών μη...