Μέσα στον μήνα ο διαγωνισμός για τον ποδηλατόδρομο - Τι προβλέπει για Παπάφη

Η δημοτική αρχή είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου, παρά τις αντιδράσεις από μερίδα πολιτών, κυρίως στην περιοχή της Παπάφη

Έως το τέλος Φεβρουαρίου πρόκειται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη βελτιστοποίηση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμου και της επέκτασής του, στον δήμο Θεσσαλονίκης.

Η δημοτική αρχή είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου, παρά τις όποιες αντιδράσεις από μερίδα πολιτών, κυρίως στην περιοχή της Παπάφη.

Διαβάστε: Ένωση Πεζών: Κάτοικοι στην Παπάφη δεν θέλουν τον ποδηλατόδρομο

Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα πρόκειται να συμβασιοποιηθεί έως τα τέλη Ιουνίου.  

Η μελέτη του έργου, με βάση τις νέες τεχνικές προδιαγραφές που έχει θέσει το υπουργείο Μεταφορών, προβλέπει την υλοποίηση παρεμβάσεων στον άξονα ποδηλατόδρομου από το Μέγαρο Μουσικής έως και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. 

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η βελτιστοποίηση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατόδρομου στις οδούς Ναυάρχου Κουντουριώτη-Σαλαμίνος-Πολυτεχνείου-Αναγεννήσεως, ενώ νέοι διάδρομοι ποδηλάτου προβλέπεται να δημιουργηθούν στην Κλεάνθους και στην Παπάφη. 

Σημειώνεται ότι στόχος της μελέτης ήταν η σύνδεση του υφιστάμενου  δικτύου ποδηλατόδρομου 12 χλμ. με την «Πλατεία Μικρασιατικού και Θρακικού Ελληνισμού» πρώην «Αλάνα Τούμπας», μέσω δύο διαφορετικών διαδρομών.

Μάλιστα, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, για την επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμου στις οδούς Κλεάνθους και Παπάφη, υπήρξαν διαβουλεύσεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος URBACT - Resilient Europe, με την Δ’ Δημοτική Κοινότητα και τους κατοίκους, εμπόρους και επισκέπτες της περιοχής και υπήρξε, όπως σημειώνεται, μια θετική αντιμετώπιση για την υλοποίηση του έργου.

Σκοπός της δημοτικής αρχής, όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς, είναι η προώθηση του ποδηλάτου ως μέσο εναλλακτικής μετακίνησης. «Είναι προτεραιότητά μας η δημιουργία ενός σύγχρονου ποδηλατόδρομου και η προώθηση του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά. 

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την Μελέτη Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο ευρύτερο κέντρο του δήμου σήμερα το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποιούν ποδήλατο είναι μόλις το 1% του συνόλου των μετακινούμενων. Σύμφωνα με άλλη έρευνα που έγινε για τα έτη 2015 και 2016 για τη Θεσσαλονίκη εκτιμάται ότι το ποσοστό που κάνει χρήση ποδηλάτου για μετακινήσεις είναι ίσο με 3% και περίπου 9.000 κάτοικοι.

Ο ποδηλατόδρομος στην οδό Παπάφη

Σύμφωνα με την μελέτη για το τμήμα του ποδηλατοδρόμου στην οδό Παπάφη, μεταξύ των οδών Καυτατζόγλου και Κ. Καραμανλή,  απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων και στις δύο πλευρές της οδού. Με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για το ανωτέρω τμήμα της οδού Παπάφη εγκρίθηκαν μεταξύ άλλων τα εξής: 

α) η δημιουργία διαδρόμου ποδήλατου, στο τμήμα από την οδό Καυτατζόγλου έως την οδό Κορυτσάς, αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,50μ. στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70εκ., η οποία θα διακόπτεται σε σημεία εισόδων-εξόδων οχημάτων (σταθμοί αυτοκινήτων ή/και πεζόδρομοι) και θέσεων κάδων απορριμμάτων.

β) Αίρεται μερικώς η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των οχημάτων και θα επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών από την οδό Καυτατζόγλου έως την οδό Κορυτσάς ενώ θα εξακολουθήσει να απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών και στο υπόλοιπο τμήμα της οδού Παπάφη έως την οδό Κ. Καραμανλή. 

Στο εν λόγω τμήμα της οδού Παπάφη, από την ανωτέρω παρέμβαση προκύπτει αύξηση της νόμιμης προσφοράς στάθμευσης κατά 45 θέσεις. Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις από ορισμένους κατοίκους, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος ξεκαθαρίζει ότι «η συγκεκριμένη όδευση έχει προκύψει μετά από διαβούλευση». Όπως αναφέρει, «δεν μπορεί να συναρτηθούν οι παράνομες θέσεις και να προσμετρηθούν ως νόμιμες αυτές που χάνονται». 

Διαβάστε: Δημαρέλος: Τι ισχύει τελικά με τον ποδηλατόδρομο στην Παπάφη

Οδός Παπάφη (Κωνσταντίνου Καραμανλή – Κατσιμίδη)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους τουλάχιστον 3,2 μέτρων.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών και απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών.

Οδός Παπάφη (Κατσιμίδη - Κλεάνθους)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,1 μέτρων.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Υπερύψωση της στάθμης του διαδρόμου ποδηλάτου στο επίπεδο του πεζοδρομίου στο ύψος των στάσεων του ΟΑΣΘ για μήκος έξι μέτρων εκατέρωθεν της στάσης με κλίση ράμπας 2,5 – 5%.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών στο τμήμα από την οδό Ομήρου μέχρι την Κλεάνθους και απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών.

Διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στο τμήμα της οδού Παπάφη από την Ομήρου έως την Άνω Τζουμαγιάς.

Κατάργηση της πιάτσας ταξί στην οδό Παπάφη μεταξύ των οδών Αργέντη και Κλεάνθους, η οποία είναι ανενεργή.

Οδός Κλεάνθους (Γρηγορίου Λαμπράκη – Οστρόβου)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,45 μ.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Υπερύψωση της στάθμης του διαδρόμου ποδηλάτου στο επίπεδο του πεζοδρομίου στο ύψος των στάσεων του ΟΑΣΘ για όλο το οικοδομικό τετράγωνο μεταξύ των οδών Πεστών και Οστρόβου στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών με κλίση ράμπας 2,5 – 5%.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται και στις δύο πλευρές της οδού, πλην της πλευράς των περιττών οικοδομικών αριθμών μεταξύ των οδών Πεστών και Οστρόβου.

Οδός Κλεάνθους (Οστρόβου – Παπάφη)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους τριών μέτρων.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών και απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Σήμερα το υφιστάμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμου, μήκους περίπου 12 χλμ, το οποίο ολοκληρώθηκε το 2009, παρουσιάζει ουσιαστικά εικόνα εγκατάλειψης στα περισσότερα σημεία του και είναι σε πλήρη αποσύνθεση. Στο δίκτυο δεν υπάρχει ειδικός τάπητας, σήμανση και ο ποδηλατόδρομος καταργείται σε πολλά σημεία από παρκαρισμένα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι ποδηλάτες.

Την κατάσταση αυτή αναγνωρίζει και η δημοτική αρχή, με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάση Παππά έχει κάνει λόγο για ένα απαρχαιωμένο δίκτυο, το οποίο είχε δημιουργηθεί χωρίς τις προδιαγραφές που έχει τώρα ο νόμος.

Πηγή: voria.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια

Υγεία
Η μελέτη εκπονήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Napoli Federico II, και τα αποτελέσματα της δημοσιεύτηκαν στο ισπανικό Mercacei. Κατέδειξε ότι η χρήση του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου μειώνει το επίπεδο γλυκόζης στο αίμα στα άτομα με διαβήτη τύπου 1 μετά το φαγητό, κάτι που δεν παρατηρείται όταν αντί για αυτό χρησιμοποιείται βούτυρο. Οι ασθενείς έλαβαν μέρος στις δοκιμές με τη βοήθεια ενός εξ αποστάσεως ολοκληρωμένου συστήματος μέτρησης με αντλίες ινσουλίνης, συν...
Κοινωνία
Μόνον οι γάμοι χτυπήθηκαν τελικά από τον κορονοϊό. Σε επίπεδο στατιστικής μελέτης, η ληξιαρχική αποτίμηση του πρώτου εξαμήνου του 2020 δείχνει ότι μπορεί η πανδημία να επηρέασε σε πολλά σημεία την καθημερινότητά μας, όμως τα ορόσημα της ανθρώπινης ζωής έμειναν εν πολλοίς στις από πριν προδιαγεγραμμένες πορείες τους με εξαίρεση τις τελέσεις γάμων που μειώθηκαν σχεδόν κατά 30% σε σχέση με τα τρία προηγούμενα έτη. Τα τελευταία χρόνια, όλα τα σημαντικά γεγονότ...
Οικονομία
Η πανδημία του κορονοϊού άλλαξε την καθημερινότητα μας, από τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε μέχρι τις πολύ απλές δραστηριότητες, όπως είναι τα καθημερινά μας ψώνια. Τα σούπερ μάρκετ https://eshop.masoutis.gr/ με το νέο τους https://eshop.masoutis.gr/ δίνουν μια νέα διάσταση στον τρόπο που οι καταναλωτές μπορούν να πραγματοποιήσουν τις καθημέρινες τους αγορές, με ταχύτητα, ευκολία, άνεση και απόλυτη ασφάλεια. Την εποχή του κορονοϊού, η ασφάλεια και η υ...
Διάφορα
Με 152 εβδομαδιαίες πτήσεις συνδέει την Ελλάδα με ευρωπαϊκόυς προορισμούς ο όμιλος Lufthasna. 60 πτήσεις από και προς την Αθήνα, 73 πτήσεις από και προς τα νησιά, ανά εβδομάδα. Μετά την έξαρση του κορονοϊού, που συνέτριψε την αεροπορική βιομηχανία σε ολόκληρο τον κόσμο, όλες οι αεροπορικές εταιρίες του Ομίλου της Lufthansa πετούν και πάλι στην Ελλάδα. Μετά τις απαγορεύσεις στα ταξίδια και την υποχρέωση καραντίνας σε παγκόσμιο επίπεδο, που ανάγκασε τον Ομίλ...
Διάφορα
Εντυπωσιακά διαγνωστικά και θεραπευτικά αποτελέσματα για τις παθήσεις των αρθρώσεων επιτυγχάνονται με τη νανο-αρθροκόπηση. Πρόκειται για μια διαδερμική τεχνική ταχύτατης αποκατάστασης η οποία μπορεί να εφαρμοστεί για παθήσεις σε μεγάλες αρθρώσεις του γόνατος (μηνίσκος) αλλά και σε μικρότερες, όπως η ποδοκνημική, ο αγκώνας και η πηχεοκαρπική . Η νανο-αρθροσκόπηση ενδείκνυται ιδιαίτερα για αθλητές προκειμένου να επιτευχθεί τάχιστη, ανώδυνη και άριστη αποκατά...
Πολιτισμός
Την πρόταση να ψέλνεται ο Ακάθιστος Ύμνος από πιστούς, αρχιερείς, ιερείς, μοναχούς και μοναχές, σε όλους τους ορθόδοξους ναούς και τα μοναστήρια της οικουμένης την ώρα της πρώτης μουσουλμανικής προσευχής στην Αγία Σοφία, έκανε ο μητροπολίτης Φαναρίου Αγαθάγγελος, γενικός διευθυντής της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. «Φανταστείτε την ώρα που κάτω από τα σπουδαία ψηφιδωτά και τον φωτεινό τρούλο που φαίνεται να εγγίζει τους ουρανούς θα ακούγ...
Κοινωνία
Οι φετινές διακοπές είναι διαφορετικές: βουνό ή θάλασσα, ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο, αυτοκίνητο ή πλοίο, ή μήπως αεροπλάνο; Τα γνωστά διλήμματα υπάρχουν αλλά το σύνθημα παραμένει: διακοπές με ΑΣΦΑΛΕΙΑ.  Με την οικογένεια ή τους φίλους μας, προγραμματίζουμε τις θερινές μας αποδράσεις. Μπορεί φέτος να ετοιμαζόμαστε πιο αργά από ποτέ, το καλοκαίρι, όμως, είναι εδώ και μας περιμένει.  Οι ευκαιρίες για ένα ξένοιαστο καλοκαίρι υπάρχουν και θα τις εκμεταλ...
Διάφορα
Θεσσαλονίκη: Συνεχίζονται και σήμερα οι εργασίες για το νέο ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης. Συνεργεία του δήμου προχωρούν στην τελική φάση των έργων καθώς αύριο θα δοθεί κι επίσημα στην κυκλοφορία. Αυτό βέβαια είναι στα χαρτιά, καθώς ήδη αρκετοί χρησιμοποιούν τον ποδηλατόδρομο, αφού έχουν γίνει οι διαγραμμίσεις, ενώ έχουν τοποθετηθεί και τα διαχωριστικά πασαλάκια. Οι κινητοί κώνοι που έχουν απομείνει αναμένεται κι αυτοί να φύγουν από το σημείο. Οι ποδηλάτ...
Κοινωνία
Σε έλεγχο με μοριακό τεστ για τον κορωνοϊό θα υποβληθούν όλοι οι κατασκηνωτές της κατασκήνωσης στην Χαλκιδική όπου εντοπίστηκαν τα δύο κρούσματα κορωνοϊού. Ήδη κλιμάκιο του ΕΟΔΥ βρίσκεται στην κατασκήνωση και συζητά με τους υπευθύνους της προκειμένου να αρχίσει ο έλεγχος των περίπου 600 παιδιών που φιλοξενούνται. Σε ανακοίνωση της κατασκήνωσης στον λογαριασμό της σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης αναφέρονται τα εξής: «Αναγνωρίζοντας την κοινή αγωνία ήρθαμε σε ε...