Μέσα στον μήνα ο διαγωνισμός για τον ποδηλατόδρομο - Τι προβλέπει για Παπάφη

Η δημοτική αρχή είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου, παρά τις αντιδράσεις από μερίδα πολιτών, κυρίως στην περιοχή της Παπάφη

Έως το τέλος Φεβρουαρίου πρόκειται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη βελτιστοποίηση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμου και της επέκτασής του, στον δήμο Θεσσαλονίκης.

Η δημοτική αρχή είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου, παρά τις όποιες αντιδράσεις από μερίδα πολιτών, κυρίως στην περιοχή της Παπάφη.

Διαβάστε: Ένωση Πεζών: Κάτοικοι στην Παπάφη δεν θέλουν τον ποδηλατόδρομο

Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα πρόκειται να συμβασιοποιηθεί έως τα τέλη Ιουνίου.  

Η μελέτη του έργου, με βάση τις νέες τεχνικές προδιαγραφές που έχει θέσει το υπουργείο Μεταφορών, προβλέπει την υλοποίηση παρεμβάσεων στον άξονα ποδηλατόδρομου από το Μέγαρο Μουσικής έως και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. 

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η βελτιστοποίηση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατόδρομου στις οδούς Ναυάρχου Κουντουριώτη-Σαλαμίνος-Πολυτεχνείου-Αναγεννήσεως, ενώ νέοι διάδρομοι ποδηλάτου προβλέπεται να δημιουργηθούν στην Κλεάνθους και στην Παπάφη. 

Σημειώνεται ότι στόχος της μελέτης ήταν η σύνδεση του υφιστάμενου  δικτύου ποδηλατόδρομου 12 χλμ. με την «Πλατεία Μικρασιατικού και Θρακικού Ελληνισμού» πρώην «Αλάνα Τούμπας», μέσω δύο διαφορετικών διαδρομών.

Μάλιστα, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, για την επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμου στις οδούς Κλεάνθους και Παπάφη, υπήρξαν διαβουλεύσεις στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος URBACT - Resilient Europe, με την Δ’ Δημοτική Κοινότητα και τους κατοίκους, εμπόρους και επισκέπτες της περιοχής και υπήρξε, όπως σημειώνεται, μια θετική αντιμετώπιση για την υλοποίηση του έργου.

Σκοπός της δημοτικής αρχής, όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς, είναι η προώθηση του ποδηλάτου ως μέσο εναλλακτικής μετακίνησης. «Είναι προτεραιότητά μας η δημιουργία ενός σύγχρονου ποδηλατόδρομου και η προώθηση του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά. 

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την Μελέτη Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο ευρύτερο κέντρο του δήμου σήμερα το ποσοστό των ατόμων που χρησιμοποιούν ποδήλατο είναι μόλις το 1% του συνόλου των μετακινούμενων. Σύμφωνα με άλλη έρευνα που έγινε για τα έτη 2015 και 2016 για τη Θεσσαλονίκη εκτιμάται ότι το ποσοστό που κάνει χρήση ποδηλάτου για μετακινήσεις είναι ίσο με 3% και περίπου 9.000 κάτοικοι.

Ο ποδηλατόδρομος στην οδό Παπάφη

Σύμφωνα με την μελέτη για το τμήμα του ποδηλατοδρόμου στην οδό Παπάφη, μεταξύ των οδών Καυτατζόγλου και Κ. Καραμανλή,  απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων και στις δύο πλευρές της οδού. Με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για το ανωτέρω τμήμα της οδού Παπάφη εγκρίθηκαν μεταξύ άλλων τα εξής: 

α) η δημιουργία διαδρόμου ποδήλατου, στο τμήμα από την οδό Καυτατζόγλου έως την οδό Κορυτσάς, αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,50μ. στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από την μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70εκ., η οποία θα διακόπτεται σε σημεία εισόδων-εξόδων οχημάτων (σταθμοί αυτοκινήτων ή/και πεζόδρομοι) και θέσεων κάδων απορριμμάτων.

β) Αίρεται μερικώς η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των οχημάτων και θα επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών από την οδό Καυτατζόγλου έως την οδό Κορυτσάς ενώ θα εξακολουθήσει να απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών και στο υπόλοιπο τμήμα της οδού Παπάφη έως την οδό Κ. Καραμανλή. 

Στο εν λόγω τμήμα της οδού Παπάφη, από την ανωτέρω παρέμβαση προκύπτει αύξηση της νόμιμης προσφοράς στάθμευσης κατά 45 θέσεις. Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις από ορισμένους κατοίκους, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος ξεκαθαρίζει ότι «η συγκεκριμένη όδευση έχει προκύψει μετά από διαβούλευση». Όπως αναφέρει, «δεν μπορεί να συναρτηθούν οι παράνομες θέσεις και να προσμετρηθούν ως νόμιμες αυτές που χάνονται». 

Διαβάστε: Δημαρέλος: Τι ισχύει τελικά με τον ποδηλατόδρομο στην Παπάφη

Οδός Παπάφη (Κωνσταντίνου Καραμανλή – Κατσιμίδη)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους τουλάχιστον 3,2 μέτρων.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών και απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών.

Οδός Παπάφη (Κατσιμίδη - Κλεάνθους)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,1 μέτρων.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Υπερύψωση της στάθμης του διαδρόμου ποδηλάτου στο επίπεδο του πεζοδρομίου στο ύψος των στάσεων του ΟΑΣΘ για μήκος έξι μέτρων εκατέρωθεν της στάσης με κλίση ράμπας 2,5 – 5%.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών στο τμήμα από την οδό Ομήρου μέχρι την Κλεάνθους και απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών.

Διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στο τμήμα της οδού Παπάφη από την Ομήρου έως την Άνω Τζουμαγιάς.

Κατάργηση της πιάτσας ταξί στην οδό Παπάφη μεταξύ των οδών Αργέντη και Κλεάνθους, η οποία είναι ανενεργή.

Οδός Κλεάνθους (Γρηγορίου Λαμπράκη – Οστρόβου)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 3,45 μ.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Υπερύψωση της στάθμης του διαδρόμου ποδηλάτου στο επίπεδο του πεζοδρομίου στο ύψος των στάσεων του ΟΑΣΘ για όλο το οικοδομικό τετράγωνο μεταξύ των οδών Πεστών και Οστρόβου στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών με κλίση ράμπας 2,5 – 5%.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται και στις δύο πλευρές της οδού, πλην της πλευράς των περιττών οικοδομικών αριθμών μεταξύ των οδών Πεστών και Οστρόβου.

Οδός Κλεάνθους (Οστρόβου – Παπάφη)

Δημιουργία διαδρόμου ποδηλάτου αμφίδρομης κίνησης και πλάτους 2,5 μέτρων στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών, πλήρως διαχωριζόμενου από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με κατασκευή νησίδας πλάτους 70 εκατ.

Αλλαγή διατομής της οδού και διατήρηση μίας λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους τριών μέτρων.

Η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων επιτρέπεται παράλληλα στο οδόστρωμα στην πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών και απαγορεύεται στην πλευρά των περιττών οικοδομικών αριθμών.

Δημιουργία διαβάσεων πεζών και ποδηλατών σε όλες τις διασταυρώσεις και όπου υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση στον ίδιο χρόνο και για την ίδια φάση με τους πεζούς.

Σήμερα το υφιστάμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμου, μήκους περίπου 12 χλμ, το οποίο ολοκληρώθηκε το 2009, παρουσιάζει ουσιαστικά εικόνα εγκατάλειψης στα περισσότερα σημεία του και είναι σε πλήρη αποσύνθεση. Στο δίκτυο δεν υπάρχει ειδικός τάπητας, σήμανση και ο ποδηλατόδρομος καταργείται σε πολλά σημεία από παρκαρισμένα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι ποδηλάτες.

Την κατάσταση αυτή αναγνωρίζει και η δημοτική αρχή, με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάση Παππά έχει κάνει λόγο για ένα απαρχαιωμένο δίκτυο, το οποίο είχε δημιουργηθεί χωρίς τις προδιαγραφές που έχει τώρα ο νόμος.

Πηγή: voria.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Διάφορα
Υψηλός είναι ο κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 3), σήμερα, Δευτέρα 26 Αυγούστου στη Χαλκιδική, σύμφωνα με τον Ημερήσιο Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Προστασίας Του Πολίτη (www.civilprotection.gr). Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες τα εξής: • Απαγορεύεται το άναμμα φωτιάς για οποιοδήποτε λόγο. Οι παραβάτες δώκονται ποινικά.• Μην καίτε σκουπίδια ή ξερ...
Διάφορα
Αίθριος προβλέπεται σήμερα, Δευτέρα, ο καιρός στη Θεσσαλονίκη. Παροδικές νεφώσεις αναμένεται να αναπτυχθούν κυρίως τις απογευματινές ώρες. Οι άνεμοι στον Θερμαϊκό θα πνέουν μεταβλητοί 3 με 4 και πρόσκαιρα τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες νότιοι 4 μποφόρ. Η θερμοκρασία στο κέντρο της πόλης θα κυμανθεί από 25 έως 35 βαθμούς Κελσίου. Ηλιοφάνεια αναμένεται στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 24 έως 33 βαθμούς Κελσίου. Οι άνεμοι θα πν...
Κοινωνία
Σειρά του Κωνσταντίνου Ζέρβα είναι να ορκιστεί σήμερα, Δευτέρα, για την θέση του νέου δημάρχου της Θεσσαλονίκης. Ο Ζέρβας που κέρδισε στον β’ γύρο των δημοτικών εκλογών στη συμπρωτεύουσα, θα ορκιστεί μαζί με το νέο διοικητικό συμβούλιο στις 19:00, στην Αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στο Δημαρχείο της Θεσσαλονίκης, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει μια μικρή δεξίωση στο κτίριο. Ο Ζέρβας θα είναι ο 61ος δήμαρχος της πόλης και θα διαδεχτεί από την 1η Σεπτέμβρ...
Υγεία
1)  Γενικό Περιφερειακό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου Νέα Ευκαρπία, Νέα Ευκαρπία 231 3323000 08:00-08:00 (Επομένης) Αιμοδυναμική, Θωρακοχειρουργική, Καρδιοχειρουργική 2) Ιπποκράτειο - Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Κωνσταντινουπόλεως 49, Θεσσαλονίκη 231 3312000 08:00-08:00 (Επομένης) Αγγειοχειρουργική, Γυναικολογική, Καρδιολογική, Μαιευτική, Νεογνολογική, Νευρολογική, Νευροχειρουργική, Οδοντιατρική, Ορθοπαιδική, Ουρολογική, Οφθαλμολογική, Παθολογική, Παιδιατρική...
Κοινωνία
Στις 30/09/2019 συμπληρώνεται το εξάμηνο ισχύος των αιτήσεων του Επιδόματος στέγασης που εγκρίθηκαν έως και 31 Μαρτίου 2019. Για τους δικαιούχους που μέσω των αυτόματων διασταυρώσεων διαπιστωθεί ότι εξακολουθούν να πληρούν τους όρους και προϋποθέσεις του προγράμματος, η αίτηση θα ανανεωθεί αυτόματα για έξι ακόμα μήνες. Οι δικαιούχοι θα ενημερωθούν σχετικά με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Προσοχή: Όσοι εξ αυτών έχουν αλλαγές στη σύνθεση του νοικοκυριού...
Υγεία
Ο θάνατος είναι αναπόφευκτος όμως τι θα μας προσφέρει η γνώση του πότε θα κλείσουμε τα μάτια μας για πάντα; Οι επιστήμονες προσπαθούν να αναπτύξουν ένα τεστ που θα προβλέπει πότε θα πεθάνουμε ή μιλώντας με μεγαλύτερη ακρίβεια. πόσο υγιείς είμαστε και επομένως πόσο ευάλωτοι σε προβλήματα υγείας σύμφωνα με άρθρο του περιοδικού Time. Το πιο αξιόπιστο εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση είναι το τεστ αίματος. Οι ειδικοί ανέλυσαν δείγματα 44.000 ανθρώπων και βρήκ...
Διάφορα
1. Στις 20:45 στο ΑΝΤ1 - Τρελές Διακοπές Σε Τέσσερις Τροχούς Κωμωδία αμερικάνικης παραγωγής 2006. Υπόθεση: Η οικογένεια Μανρό ανυπομονεί να πάει διακοπές στη Χαβάη. 'Όταν όμως, το αφεντικό του μπαμπά Μανρό του λέει ότι πρέπει να παρευρεθεί σε μια κρίσιμη συνάντηση στο Κολοράντο αλλιώς θα χάσει τη δουλειά του, ο μπαμπάς αναζητά απελπισμένα εναλλακτική λύση. Και τη βρίσκει! Θα ταξιδέψει μέχρι το Κολοράντο με τροχόσπιτο, παίρνοντας μαζί του για διακοπές και τ...
Πολιτική
Θέμα κριτικής, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, τέθηκε το ζήτημα των πρωτογενών πλεονασμάτων και το κόμμα του κ. Βελόπουλου  επικρίνει τον πρωθυπουργό για τη μη αναφορά σ’ αυτό το φλέγον ζήτημα.  «Επειδή όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, το τουριστικό ταξίδι του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη στο Παρίσι τελείωσε, η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ θα ήθελε να ρωτήσει: Ο κ. Μητσοτάκης είπε κάτι για τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων στον Πρόεδρο της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν;» «Όχι! Γιατί;...
Σπορ
Ξεκίνησε και επίσημα χθες η 14η Super League από την ίδρυσή της (το 2006-2007 ήταν η παρθενική διοργάνωση), και το Sport24.gr παρουσιάζει την ταυτότητα των 14 ομάδων, τους στόχους τους, καθώς και το πάρε – δώσε, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα. Ακόμα, τα γήπεδα και οι 26 διαιτητές που έχουν οριστεί να διευθύνουν στη μεγάλη κατηγορία του ελληνικού ποδοσφαίρου. Σε αντίθεση με προηγούμενες σεζόν, αυτή τη φορά δεν υπήρξε καθυστέρηση στη σέντρα, παρότι...
Σχετικά νέα
Ορκίζεται σήμερα ο Κωνσταντίνος Ζέρβας ως ο 61ος δήμαρχος της πόλης
Δ. Θεσσαλονίκης: Ανανέωση αιτήσεων για το Επίδομα Στέγασης
Ανοιχτό και σήμερα το δημοτικό κολυμβητήριο Πανοράματος
40 "living labs" από 30 χώρες στη Θεσσαλονίκη το Σεπτέμβριο
Χώρο φιλοξενίας για άστεγους χρήστες ναρκωτικών ετοιμάζει ο ΟΚΑΝΑ στη Θεσσαλονίκη
Δ. Αντωνίου: Συγκεντρώνει υπογραφές για την πρόσβαση των ΑμεΑ στα επιβατικά πλοία
Η ελληνική Προβηγκία. Μια οικογενειακή μονάδα καλλιεργεί θάλασσες λεβάντας
Δ. Θεσσαλονίκης: Πρόσκληση για εθελοντές σε πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας για μαθητές
Νοσοκομείο Ημαθίας: Υπογράψτε ότι θα δουλεύετε απλήρωτοι ή απολύεστε
Μπισκότα Παπαδοπούλου: Νέες προσλήψεις σε Θεσσαλονίκη