Χρ. Πυργίδης: Θα αλλάξει η εικόνα του κόσμου για τον σιδηρόδρομο

«Από τη στιγμή που η διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα γίνεται σε 3,5 ώρες, θα αλλάξει και η εικόνα του κόσμου για τον σιδηρόδρομο. Όταν ένας δυνητικός χρήστης του σιδηροδρόμου διαπιστώσει ότι έχει πλέον στη διάθεσή του ένα μέσο μεταφοράς που ακολουθεί τα ευρωπαϊκά πρότυπα, αυτό σταδιακά θα δημιουργήσει πολύ θετικό κλίμα για την περαιτέρω ανάπτυξη ολόκληρου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας» επισημαίνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Χρίστος Πυργίδης.

Με αφορμή τις συζητήσεις των τελευταίων χρόνων για την ανάπτυξη προαστιακών- περιφερειακών σιδηροδρομικών δικτύων, αλλά και τα σχέδια περιφερειακών δήμων της Θεσσαλονίκης για τη λειτουργία τουριστικών σιδηροδρομικών δρομολογίων, ο κ. Πυργίδης δηλώνει ότι στα πλαίσιο της απαραίτητης ανάπτυξης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου πρέπει να εξετασθούν, μετά πάντοτε από εμπεριστατωμένες μελέτες σκοπιμότητας, οι προοπτικές αναβάθμισης υφιστάμενων γραμμών του δικτύου αλλά και η κατασκευή νέων. Σε κάθε περίπτωση προέχει να ολοκληρωθούν τα έργα εκσυγχρονισμού στο σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης-Αθήνας και να τεθεί σε λειτουργία με χρόνο διαδρομής 3,5 ώρες.

«Δεν συζητάμε για την ανάγκη να αναπτύξουμε τον σιδηρόδρομο που είναι, εδώ και πολλά χρόνια, ένα μέσο τεχνολογίας αιχμής σε ολόκληρο τον κόσμο. Θεωρώ ότι ο κόσμος ξέρει τι είναι το υπεραστικό τρένο, καθώς έχει δει τις επιδόσεις του στο εξωτερικό, και γνωρίζει ότι αυτό που βλέπει στην Ελλάδα δεν είναι ο σιδηρόδρομος της Ευρώπης. Με τη δια ζώσης εμπειρία ενός τρένου που παρέχει όσα χρειάζεται για να ικανοποιήσει τον επιβάτη (μικρούς χρόνους διαδρομής, αξιοπιστία και κανονικότητα δρομολογίων, δυναμική άνεση και κυρίως ασφάλεια), το ένα θα φέρει το άλλο» επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Το μεγάλο πλεονέκτημα, όπως εξηγεί, θα είναι ότι ο κόσμος θα γνωρίζει ότι θα μπορεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και με ασφάλεια να μεταβεί στα μεγάλα αστικά κέντρα, γεγονός που αναμένεται να αυξήσει το ενδιαφέρον για τη σύνδεσή τους και με άλλες μεγάλες πόλεις μέσω προαστιακού - περιφερειακού σιδηροδρόμου.

   Δήμος Χαλκηδόνας: Στόχος η λειτουργία πολιτιστικής και τουριστικής γραμμής με το τρένο

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και ο στόχος του Δήμου Χαλκηδόνας για τη λειτουργία μιας πολιτιστικής και τουριστικής διαδρομής με το τρένο, που θα μπορεί να μεταφέρει τον επισκέπτη από τη Θεσσαλονίκη σε διάφορα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής. Σε αυτά περιλαμβάνονται, σύμφωνα με το δήμαρχο Γιάννη Τσουκνιδά, ο Μακεδονικός Τάφος στον Άγιο Αθανάσιο, η αρχαία πόλη Ίχνες στα Κουφάλια που ήταν το επίνειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου και το νομισματοκοπείο της Πέλλας που βρίσκεται σε απόσταση μόλις ενάμισι χιλιομέτρου σε ευθεία γραμμή από την αρχαία Πέλλα. «Μια γραμμή τρένου βοηθά στην ανάπτυξη της περιοχής. Μπορεί να μεταφέρει ανθρώπους αλλά και εμπορεύματα καθώς όλες οι βιομηχανίες οι οποίες υπάρχουν και στο νομό Θεσσαλονίκης αλλά και στην Πέλλα πρέπει να μπορούν να έχουν άμεση σύνδεση με το λιμάνι» τόνισε ο κ. Τσουκνιδάς στο ΑΠΕ - ΜΠΕ.

   Μεγάλη ζήτηση για επιβατικές μετακινήσεις σε όλες τις πόλεις περιφερειακά της Θεσσαλονίκης

Σύμφωνος με την προοπτική αυτή δηλώνει και ο κ. Πυργίδης, αναφέροντας ότι εκτός από τη γραμμή που λειτουργεί σήμερα (και πρέπει να αναβαθμιστεί) και συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Πλατύ, την Αλεξάνδρεια, τη Βέροια, τη Νάουσα, τη Σκύδρα, την Έδεσσα και τη Φλώρινα, θα μπορούσε να λειτουργήσει μια ακόμη νέα γραμμή που θα συνδέει το Άδενδρο, με τη Χαλκηδόνα, τα Κουφάλια, τα Γιαννιτσά, την Πέλλα, τη Σκύδρα και θα συνεχίζει μέχρι την Αριδαία. Η παράλληλη λειτουργία των δύο αυτών γραμμών θα συντομεύσει τους χρόνους του ταξιδιού από τη Θεσσαλονίκη στα άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη - Σκύδρα σε 59 λεπτά, Θεσσαλονίκη - Γιαννιτσά σε 42 λεπτά), θα εξυπηρετεί άτομα που ζουν σε πόλεις εκτός Θεσσαλονίκης, αλλά εργάζονται σε αυτήν και γενικότερα θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή πνοή στην Κεντρική Μακεδονία.

«Όλες οι πόλεις περιφερειακά της Θεσσαλονίκης, εκείνες της Αλεξάνδρειας, της Βέροιας, της Νάουσας, της Σκύδρας, των Κουφαλίων, της Χαλκηδόνας, των Γιαννιτσών έχουν μεγάλη ζήτηση για επιβατικές μετακινήσεις και το σημερινό επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης με το αυτοκίνητο και το λεωφορείο, δεν είναι και το καλύτερο. Πάντως, θα ήταν απαραίτητο τα δρομολόγια να είναι συχνά (π.χ. ανά μία ώρα) ώστε να είναι ελκυστική η χρήση του σιδηροδρόμου» σχολιάζει ο κ. Πυργίδης. Στις αναπτυξιακές, άλλωστε, προοπτικές ενός τέτοιου εγχειρήματος συμπεριλαμβάνει και την τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξη και αξιοποίηση της περιοχής, στο πρότυπο των διαδρομών που κάνει το τρενάκι του Πηλίου.

Για τα συστήματα που μπορούν να αναπτυχθούν διευκρινίζει ότι, σύμφωνα με τη διεθνή ορολογία, ο χαρακτηριζόμενος ως αμιγής προαστιακός σιδηρόδρομος έχει μέχρι 30 χιλιόμετρα εμβέλεια και δρομολόγια ανά 15 με 30 λεπτά και οριακά ανά μία ώρα, και ο περιφερειακός μέχρι 150 χιλιόμετρα και αραιότερα δρομολόγια (συνήθως ανά μια έως τρεις ώρες). Η πρόταση που αφορά τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Χαλκηδόνα, τα Κουφάλια, τα Γιαννιτσά, την Πέλλα, τη Σκύδρα και την Αριδαία ουσιαστικά αφορά προαστιακό - περιφερειακό σιδηροδρομικό δίκτυο και προσφέρει και τη δυνατότητα διεξαγωγής τουριστικών δρομολογίων.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον καθηγητή του ΑΠΘ, θα ήταν καλό να γίνουν μελέτες σκοπιμότητας για κάθε ενδεχόμενη αναβάθμιση υφιστάμενης ή κατασκευής νέας γραμμής, ώστε να προκύψει ο αριθμός των επιβατών που ενδιαφέρονται να μετακινηθούν με το τρένο στη συγκεκριμένη σύνδεση, η ποσότητα των εμπορευμάτων για την οποία υπάρχει ενδιαφέρον μεταφοράς, ο χρόνος της διαδρομής με το τρένο και κυρίως ο χρόνος της μετακίνησης από πόρτα σε πόρτα και το "μερίδιο" που θα αναλογεί τελικά στο σιδηρόδρομο από την συνολική "αγορά" των μεταφορών. Το επόμενο στάδιο, μετά την εκπόνηση των μελετών σκοπιμότητας, είναι η δημιουργία ενός πλάνου αναβάθμισης / επέκτασης του δικτύου το οποίο θα υλοποιείται σταδιακά. «Είναι θέμα πολιτικής βούλησης, επιστημονικής τεκμηρίωσης και διαθέσιμων οικονομικών πόρων να προχωρήσει ένα τέτοιο εγχείρημα» δηλώνει ο κ. Πυργίδης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Διάφορα
Αλλάζει το σκηνικό του καιρού από την Τετάρτη 20 Μαρτίου με τη βροχές, καταιγίδες και χιόνια σε ορεινά σημεία να κάνουν την εμφάνισή τους. Σύμφωνα με την ΕΜΥ, η μεταβολή του καιρού θα διαρκέσει έως το Σάββατο. Στη συνέχεια, όμως, ο καιρός βελτιώνεται με παροδικές νεφώσεις και όσοι αναρωτιούνται για το τι καιρό θα κάνει την 25η Μαρτίου, σε γενικές γραμμές προβλέπεται καλός. Όμως, τα προγνωστικά στοιχεία στη συνέχεια προβλέπουν νέα ισχυρή ψυχρή μεταβολή που...
Κοινωνία
Ακυβέρνητο λεωφορείο του ΟΑΣΘ στην Θεσσαλονίκη ακινητοποίησε το πρωί της Τετάρτης λίγο μετά το τέρμα της Νεάπολης από όπου ξεκίνησε ο οδηγός του. Τα μπουλόνια που βρίσκονται στο  τιμόνι έσπασαν με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην μπορεί να στρίψει το λεωφορείο.  Στο λεωφορείο επέβαιναν δύο επιβάτες. Ο οδηγός κατάφερε να το ακινητοποιήσει 25 μέτρα  μετά το τέρμα. Συνεργεία του ΟΑΣΘ επισκεύασαν το λεωφορείο το οποίο εκτελεί και πάλι δρομολόγια στους δρόμους της πό...
Περιστατικά
Στο ευρύτερο πλαίσιο ειδικών δράσεων διαφόρων αστυνομικών υπηρεσιών της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης, κατά το τελευταίο 24ωρο πραγματοποιήθηκαν στοχευμένοι έλεγχοι για την πρόληψη και αντιμετώπιση της παραβατικότητας στο πολεοδομικό συγκρότημα.Αναλυτικότερα, αστυνομικοί των Διευθύνσεων Άμεσης Δράσης, Αστυνομίας και Ασφάλειας Θεσσαλονίκης συνέλαβαν: • 2 άτομα για παράβαση του Νόμου περί εξαρτησιογόνων ουσιών. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση...
Περιστατικά
Τροχαίο ατύχημα με καραμπόλα μεταξύ 2 ΙΧ και ενός σχολικού λεωφορείου, σημειώθηκε πριν λίγη ώρα στη δυτική Θεσσαλονίκη, σε περιοχή της Πολίχνης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της ομάδας Think Simple στο facebook, υπήρξε σύγκρουση μεταξύ δυο αυτοκινήτων και ενός σχολικού λεωφορείου το οποίο μετέφερε παιδιά. Το ατύχημα έγινε στη συμβολή των οδών Γ. Παπαϊωάννου και Παξών και ευτυχώς δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός, αλλά μόνο υλικές ζημιές. Δείτε τις φωτογ...
Πολιτική
Με το παράσημο του Μέγα Σταυρού βραβεύτηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Με το παράσημο του Μέγα Σταυρού της Αξίας του Τάγματος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας βραβεύτηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης. Η επίδοση των τιμητικών παρασήμων έγινε από τον πρέσβη της Γερμανίας, Γενς Πλότνερ, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ινστιτούτο Γκαίτε. Η βράβευση έγινε παρουσία του γενικού προξένου, Βάλτερ Στέκελ, με τον κ. Μπουτάρη να δηλώνει πως εί...
Κοινωνία
Τοποθέτηση της Τροχαίας για το στάτους των ηλεκτρονικών πατινιών Του Γιώργου Καλλίνη Τα ηλεκτρικά πατίνια είναι σίγουρα η νέα μόδα στη Θεσσαλονίκη, ως μια οικολογική, φθηνή και εύκολη λύση μετακίνησης. Όμως, τα πρόσφατα ατυχήματα με τα ηλεκτρικά πατίνια στην πόλη έθεσαν επί τάπητος τον προβληματισμό για την ασφάλεια των επιβατών, ειδικά χωρίς να έχει οριστεί κάποιο θεσμικό πλαίσιο από την Τροχαία και το Υπουργείο Μεταφορών για ένα πρωτόγνωρο μέσο μεταφοράς...
Κοινωνία
Στρατηγικό σχέδιο σε έκταση από το Λιμάνι μέχρι τον Κελλάριο Όρμο Της ΜΑΡΙΑΣ ΚΟΥΖΟΥΦΗ Το άνοιγμα της πόλης προς τη θάλασσα και ο επαναπροσδιορισμός της σχέσης της με αυτήν είναι η βασική επιδίωξη του προγράμματος για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου που σχεδίασε ο Δήμος Θεσσαλονίκης με την υποστήριξη του Ομίλου Παγκόσμιας Τράπεζας και της Deloitte και το οποίο παρουσιάστηκε χθες, σε ειδική ενημερωτική εκδήλωση στο Δημαρχείο. Η περιοχή μελέτης είναι έκτα...
Κοινωνία
Η εκδήλωση βράβευσης των αριστούχων μαθητών της περιοχής από τα ΕΛΠΕ, οι διαρροές από τον δήμο και η επιστολή του γονέα. Γράφει ο Σαλονικιός Στις 6 Μαρτίου το δημοτικό συμβούλιο Κορδελιού Ευόσμου είχε λάβει ομόφωνη απόφαση, έπειτα από πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης», ο δήμος να μην αποδέχεται στο εξής χορηγίες από τα ΕΛΠΕ, μετά και το πρόσφατο ενδιάμεσο πόρισμα της ερευνητικής ομάδας του τμήματος Χημείας του ΑΠΘ σύμφωνα με το οποίο, ευθύνη για τη δυσοσμία...
Κοινωνία
Μια πτήση της Ολυμπιακής από Αθήνα δεν κατάφερε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Μακεδονία και κατευθύνεται προς το αεροδρόμιο της Καβάλας. Προβλήματα στις πτήσεις από το αεροδρόμιο Μακεδονία προκαλεί για άλλη μια φορά η ομίχλη, που επικρατεί στην περιοχή.   Εξαιτίας της ομίχλης υπάρχει δυσκολία στις προσγειώσεις των αεροπλάνων. Ήδη μια πτήση της Ολυμπιακής από Αθήνα δεν κατάφερε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Σύμφωνα με τον Γιάννης Παπάζογλου PR Ma...
Σχετικά νέα
Ακυβέρνητο λεωφορείο στη Νεάπολη Θεσσαλονίκης με 2 επιβάτες
Θεσσαλονίκη: Τώρα… «ψάχνονται» για τα ηλεκτρικά πατίνια – Η απάντηση Lime
Θεσσαλονίκη: Μεγάλη παραλία με δημόσια πισίνα – Το σχέδιο των 8,5 χλμ
Δυσοσμία: Ο λαϊκισμός - και μάλιστα ανέξοδος - στα καλύτερα του
Ομίχλη στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" και προβλήματα - Πτήση προσγειώθηκε στην Καβάλα
Θεσσαλονίκη: Συμπλοκή αλλοδαπών στην πλατεία Αριστοτέλους (VIDEO)
Έτοιμο να υποδεχτεί τα πρώτα βαγόνια το εντυπωσιακό αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης (ΦΩΤΟ)
ΠΡΟΣΟΧΗ - Φόλες σε πλατεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης
Τον ερχομό της Άνοιξης γιορτάζουν οι Αζέροι της Θεσσαλονίκης
Δρόμοι για… ερπυστριοφόρα και όχι για λεωφορεία του ΟΑΣΘ στον Λαγκαδά