Πέθανε ο Περικλής Παναγόπουλος – Ο θεμελιωτής της σύγχρονης Ελληνικής ακτοπλοΐας

Έφυγε από την ζωή σε ηλικία 84 ετών ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος. Αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας. Η απαγωγή του Περικλή Παναγόπουλου είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο. Ποιος ήταν ο Περικλής Παναγόπουλος.

Ένας από τους θεμελιωτές της σύγχρονης ακτοπλοΐας, ο Περικλής Παναγόπουλος έφυγε σήμερα στις έξι το πρωί από την ζωή σε ηλικία 84 ετών. Η οικογένεια του Περικλή Παναγόπουλου και η αγαπημένη του σύζυγος Κατερίνα, σε ανακοίνωση που αναρτήθηκε στα social media αναφέρουν:

«Μετά, από πολύχρονη μάχη, ξεκίνησε το τελευταίο του και μεγαλύτερο ταξίδι. Ολοκλήρωσε την επίγεια πορεία του, εν ειρήνη, στο σπίτι του, έχοντας, όπως επιθυμούσε στο πλευρό του, τη σύζυγό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του. Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2019 και θα ακολουθήσει η ταφή, στον Οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών».

Ποιος ήταν ο Περικλής Παναγόπουλος

Ο Περικλής Παναγόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Δεκεμβρίου 1935. Πατέρας του ήταν ο Μεσσήνιος Σταύρος Παναγόπουλος, ο οποίος στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε μεταναστεύσει στην Αμερική. Η μητέρα του προερχόταν από την ομογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ο Περικλής Παναγόπουλος έμεινε ορφανός σε πολύ μικρή ηλικία.

Η γνωριμία και η συγγένεια της μητέρας του με τον εφοπλιστή και εθνικό ευεργέτη Ευγένιο Ευγενίδη (οποίος καταγόταν και αυτός από την Κωνσταντινούπολη), ο οποίος ίδρυσε την παγκοσμίως γνωστή ναυτιλιακή εταιρεία Home Lines Inc. στιγμάτισε την υπόλοιπη ζωή του.

Ο Περικλής Παναγόπουλος, σπούδασε στην Ελβετία, φοίτησε στην Ecole Superiense de Commerce, από όπου πήρε το πτυχίο του. Αμέσως μετά εργάσθηκε στην εταιρεία του Ευγένιου Ευγενίδη. Όταν πέθανε ο Ευγένιος Ευγενίδης το 1954, ο Παναγόπουλος εργαζόταν ως εκπαιδευόμενος σε θυγατρική εταιρεία του συγκροτήματος στο Λονδίνο. Τον επόμενο χρόνο μετατέθηκε στα γραφεία της εταιρείας στη Γένοβα.

Εκεί εργάσθηκε σε όλα τα τμήματα της εταιρείας και απόκτησε εμπειρία και ειδίκευση για τον τρόπο διαχείρισης ναυτιλιακής εταιρείας. Στη Γένοβα ασχολήθηκε με το σχεδιασμό του κρουαζιερόπλοιου Oceanic, το οποίο κατασκευάσθηκε τη διετία 1964-65. Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα εργάσθηκε στα γραφεία της Home Lines στη Γαλλική πρωτεύουσα, το Παρίσι. Το 1962 ορίσθηκε passenger manager της εταιρείας στο γραφείο του Λονδίνου. Το 1965 επέστρεψε στον Πειραιά και ανέλαβε director και general manager της Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπου Κιοσέογλου. Στη θέση αυτή παρέμεινε για έξι χρόνια. Το 1971, αποχώρησε από την Sun Line και ίδρυσε τη δική του εταιρεία, τη Royal Cruise Line. Η Royal Cruise Line ανεκηρύχθη επανειλημμένα η καλύτερη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο. Η εταιρεία του ναυπήγησε δύο κρουαζιερόπλοια με υψηλές προδιαγραφές. To Golden Odyssey και το Crown Odyssey. Επίσης η εταιρεία διέθετε και τρίτο κρουαζιερόπλοιο, το Royal Odyssey. To 1989 πώλησε την εταιρεία του, που εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο καλύτερο σημείο της ιστορίας της και τα πλοία της είχαν μεγάλη πληρότητα. Οι αγοραστές της Royal Cruise Line ήταν Νορβηγοί. Η εταιρεία Kloster, λέγεται ότι κατέβαλε στον Περικλή Παναγόπουλο το ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Η πώληση αυτή χαρακτηρίσθηκε από πολλούς ως «η πώληση του αιώνα».

Το 1992 συμμετέχοντας μαζί με τον Γεώργιο Βερνίκο, τον Κωνσταντίνο Ματαράγκα και τον Διονύσιο Μελισσηνό, αγοράζουν την πλειοψηφία των μετοχών του Ελληνικού Νηογνώμονα. Αμέσως ανέλαβε πρόεδρος του Ελληνικού Νηογνώμονα. Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, πουλώντας στους συνεργάτες του το πακέτο των μετοχών του στον Ελληνικό Νηογνώμονα.

Την ίδια περίοδο αγοράζει το 30% των μετοχών της μεγαλύτερης οικογενειακής ακτοπλοϊκής εταιρείας της χώρας, της Strintzis Lines. Μετά από ένα χρόνο αποχώρησε, από την εταιρεία. Το 1993 αγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών των «Κυλινδρόμυλων Αττικής», που μετονομάσθηκε σε Επιχειρήσεις Αττικής. Η εταιρεία Vernicos Yachts επέστρεψε το 1994 στον ιδρυτή της Γιώργο Βερνίκο και οι Επιχειρήσεις Αττικής διέθεταν μόνο τα καταστήματα Άκρον- Ίλιον- Κρυστάλ, τα οποία πώλησε και αυτά το ίδιο έτος. Τότε, ο Περικλής Παναγόπουλος παράγγειλε για λογαριασμό των Επιχειρήσεων Αττικής, δύο επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία με σκοπό να τα δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας. Τα ονόμασε Superfast Ι και Superfast II. Τα δύο αυτά πλοία κάλυπταν την απόσταση Πάτρα – Αγκόνα, μέσα σε 20 ώρες, δημιουργώντας νέες συνθήκες στην Αδριατική, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ποιοτική αναβάθμιση της γραμμής της Ιταλίας.

Το πρώτο πλοίο, το Superfast Ι ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι από την Πάτρα στις 15 Απριλίου και το δεύτερο Superfast II στις 16 Ιουνίου του 1995 Αμέσως με τα δύο πλοία, κατέκτησε το 20% των μεταφορών από και προς την Ιταλία. Ο Περικλής Παναγόπουλος απέκτησε δύο παιδιά με την πρώτη γυναίκα, Μπρούνα, τον και την Ειρήνη.

Η πρώτη μεγάλη επιχειρηματική κίνηση έγινε το έτος 1989, όταν η Ελλάδα πέρναγε κρίσιμες στιγμές δεδομένου ότι όλοι οι πολίτες και οι πολιτικοί ασχολούνταν με τις συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις και τις κατηγορίες εναντίον του τότε πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, από σύσσωμη την αντιπολίτευση. Ωστόσο, ο Περικλής Παναγόπουλος διαβλέποντας τις εξελίξεις στο χώρο της παγκόσμιας κρουαζιέρας, κατόρθωσε και πώλησε την εταιρεία Royal Cruise Line, που διέθετε τότε τρία πλοία, στους Νορβηγούς της Closter στο αστρονομικό ποσό των 300 εκατομμυρίων δολαρίων. Τον Αύγουστο του 1999 εξασφάλισε το 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα απέκτησε το 48,8%. Αποκτώντας την απόλυτη κυριαρχία από την οικογένεια Στρίντζη σταδιακά άλλαξε το όνομα της εταιρεία η οποία μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries. Σε λίγο καιρό παρέλαβε και πέντε νεότευκτα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, το Blue Star Ι, το Blue Star II, το Blue Star Paros, το Blue Star Naxos και το Blue Star Ithaki.

Ξάφνιασε και πάλι τους ανταγωνιστές του και απέκτησε μεγάλα μερίδια στην Hellenic Seaways, αρχικά και στις Μινωϊκές Γραμμές σε επόμενη φάση. Ωστόσο, πώλησε τα πακέτα των μετοχών του σε αυτές τις εταιρείες στον κυριότερο ανταγωνιστή του τον κ. Πάνο Λασκαρίδη. Στη συνέχεια, τον Οκτώβριο του 2007 πώλησε έναντι του ποσού – ρεκόρ για την ιστορία της ελληνικής ακτοπλοΐας στην MIG, την Attica Group. Συνολικά εισέπραξε το το εκπληκτικό ποσό των 286,1 εκατομμυρίων ευρώ.
Σήμερα η οικογένεια Παναγόπουλου, που αποτελείται από την γυναίκα του Περικλή, Κατερίνα, τον γιο του Αλέξανδρο.

Η απαγωγή που συγκλόνισε την Ελλάδα

Τον Ιανουάριο του 2009 ο Περικλής Παναγόπουλος είχε πέσει θύμα απαγωγής από σπείρα εγκληματιών με επικεφαλής τον Παναγιώτη Βλαστό και τον Γιάννη Σκαφτούρο. Ο ίδιος ο εφοπλιστής στο βιβλίο του «Περικλής Παναγόπουλος Βίος και Ναυτιλία» είχε περιγράψει με κάθε λεπτομέρεια στις στιγμές που είχε περάσει στα χέρια των απαγωγέων του.

«Εκείνο το πρωινό ξεκίνησα με το οδηγό μου για το γραφείο μου στη Βούλα όταν ξαφνικά ένα βανάκι μας έκλεισε το δρόμο. Κατέβηκαν τρεις γεροδεμένοι άνδρες, ντυμένοι στα μαύρα και κρατούσαν όπλα. Μας άρπαξαν και μας έβαλαν στο βαν. Μας πήγαν στον σκουπιδότοπο του Υμηττού και στη συνέχεια με έβαλαν στο πορτμπαγκάζ ενός άλλου οχήματος», έγραφε στο βιβλίο του.

Στη συνέχεια τον αλυσόδεσαν με χειροπέδες και με μια χοντρή αλυσίδα σαν αυτές που χρησιμοποιούν για τις άγκυρες των κότερων.

Του φόρεσαν μαύρα ρούχα και τον έκλεισαν σε ένα μέρος με έναν μόνο καναπέ και μια τηλεόραση. Μόλις είχε ξεκινήσει ένα απίστευτο θρίλερ που έμεινε στην ιστορία των εγκλημάτων στη χώρα μας.

Οι απαγωγείς επικοινώνησαν με τη σύζυγο του εφοπλιστή και της ζήτησαν 30 εκατομμύρια ευρώ ως λύτρα. Οι επικοινωνίες που είχε η κυρία Παναγοπούλου με τους απαγωγείς του συζύγου της ήταν αρκετές μέχρι να αφεθεί ελεύθερος λίγο μετά τη 01:00 το βράδυ της 20ης Ιανουαρίου 2009.

Οι διαπραγματεύσεις τόσο για το ύψος του ποσού που θα έπρεπε να καταβληθεί ώστε να αφεθεί ελεύθερος ο 74χρονος άνδρας όσο και για τον τρόπο που θα γινόταν η παράδοση των λύτρων ήταν εξαντλητικές.

Στις 13 Ιανουαρίου και στις 17 Ιανουαρίου 2009 η Κατερίνα Παναγοπούλου ταξίδευσε μέχρι το Ξυλόκαστρο, συγκεκριμένα στο 125ο χιλιόμετρο της Εθνικής Αθηνών – Πατρών, όπου οι απαγωγείς είχαν αφήσει μία βιντεοκασέτα και μία κασέτα ήχου που περιείχαν υλικό σχετικά με την απαγωγή.

Στο μεταξύ, όπως περιέγραψε η ίδια στους αστυνομικούς, η αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση των 30 εκατομμυρίων ευρώ και την απελευθέρωση του συζύγου της ξεκίνησε το βράδυ της 18ης Ιανουαρίου.

Τότε μαζί με ένα ακόμα άτομο επιβιβάστηκε σε ένα Toyota Corolla και καθ’ υπόδειξη των απαγωγέων έφθασε μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Εκείνη την ημέρα η παράδοση των λύτρων δεν έγινε ποτέ.

Πραγματοποιήθηκε 24 ώρες αργότερα και λίγο μετά ο Περικλής Παναγόπουλος εντοπίστηκε από αστυνομικούς στο Χαϊδάρι.

Οι απαγωγείς του Περικλή Παναγόπουλου συνελήφθησαν μετά από λίγο καιρό, ενώ στον Παναγιώτη Βλαστό επιβλήθηκε ισόβια ποινή κάθειρξης και 36 έτη. Ωστόσο ποτέ δεν βρέθηκαν τα λύτρα που κατέβαλε η οικογένεια Παναγόπουλου για την απελευθέρωση του εφοπλιστή.

πηγή: newsit.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Κοινωνία
Η παράταξη χαρακτηρίζει «απαράδεκτη» την ενέργεια του απερχόμενου δημάρχου, σημειώνοντας πως η πλειοψηφία του νέου δημοτικού συμβουλίου είναι αντίθετη «Απαράδεκτη» χαρακτηρίζει η Λαϊκή Συσπείρωση του δήμου Θεσσαλονίκης την ενέργεια του απερχόμενου δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη να υπογράψει σύμβαση χρηματοδότησης της πεζοδρόμησης «του (κρίσιμου για την κυκλοφορία) οδικού άξονα Αχειροποιήτου – Αγ. Σοφίας λίγες μέρες πριν την αντικατάσταση του». Όπως επισημαίνει σ...
Διάφορα
Ο Ισραηλινός επιχειρηματίας αγόρασε το πενταώροφο κτήριο επί της οδού Αγίου Δημητρίου 72 που κατασκευάστηκε το 1937 - Ο σχεδιασμός Ένα ακόμη ξενοδοχείο πόλης, θα αποκτήσει η Θεσσαλονίκη το αμέσως προσεχές διάστημα. Ως φαίνεται η συγκεκριμένη αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται δημιουργώντας στο κέντρο της πόλης μια μεγάλη πιάτσα καταλυμάτων φιλοξενίας. Πρόκειται για το πενταώροφο κτήριο που βρίσκεται επί της οδού Αγίου Δημητρίου 72, το οποίο σήμερα είναι άδειο...
Εγκληματικότητα
Πέντε κλεμμένα οχήματα βρήκαν, στο πλαίσιο ερευνών που διενεργούν για τέτοιες υποθέσεις, αστυνομικοί της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης(του Τμήματος Εγκλημάτων Ιδιοκτησίας), με τη συνδρομή αστυνομικών των Τμημάτων Ασφαλείας Θέρμης και Δέλτα.Τα οχήματα (τέσσερα ημιφορτηγά κι ένα επιβατηγό Ι.Χ.) βρέθηκαν σε οικισμούς Ρομά που βρίσκονται σε περιοχές των Διαβατών και της Περαίας, εκεί όπου στοιβάζουν τόνους ολόκληρους από ανακυκλωμένα υλικά. Όπως προέκυψε α...
Κοινωνία
Με στόχο να μην πάει χαμένη καμία μερίδα φαγητού, μέλη της Οικολογικής Κίνησης Θεσσαλονίκης συλλέγουν και μεταφέρουν με ποδήλατα σε ευπαθείς ομάδες, κάθε εβδομάδα, τα φρούτα και τα λαχανικά που μένουν μετά το τέλος ωραρίου σε λαϊκή αγορά. «Πρόκειται για το πρόγραμμα "Free meals on wheels", που υλοποιούμε από τον φετινό Ιούνιο, στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος για τη βιώσιμη ανάπτυξη» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Ελεωνόρα Ζώτου από την Οικολογική Κίνηση, προσθ...
Πολιτισμός
"Το 10ο Αντάμωμα Χορευτικών τμημάτων, Πολιτιστικών Συλλόγων και Φορέων διοργανώνει σήμερα Δευτέρα 19 Αυγούστου, στις 19.30 το απόγευμα ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νέας Μαδύτου, Θεσσαλονίκης. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις γειτονιές και στην πλατεία της Νέας Μαδύτου με την συμμετοχή τουλάχιστον 35 χορευτικών τμημάτων από τον Δήμο Βόλβης και την γύρω περιοχή. Διοργανωτές της εκδήλωσης είναι ο πολιτιστικός Σύλλογος "Ελλήσποντος" Νέας Μαδύτου καθώς και ο ΟΠΑΠ...
Κοινωνία
Πως έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην αναζήτηση φοιτητικής στέγης σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις στην Ελλάδα Γκαρσονιέρες και δυάρια σε τιμές... Airbnb θα βρουν οι γονείς που θα ριχτούν αμέσως μετά την ανακοίνωση των βάσεων στο κυνήγι της φοιτητικής στέγης. "Εκτός από τα 25.000 με 35.000 σπίτια που λειτουργούν σήμερα χωρίς Αριθμό Μητρώου και θα υποχρεωθούν προσεχώς να επιστρέψουν στις παραδοσιακές μισθώσεις, υπάρχουν κι εκείνα που δεν άντεξαν στον...
Διάφορα
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια ενός 60χρονου τουρίστα στην Θάσο, ο οποίος έκανε κανό – καγιάκ, νότια του νησιού. Ειδικότερα χθες βράδυ, η Λιμενική Αρχή Θάσου, ενημερώθηκε ότι 60χρονος αλλοδαπός, είχε μεταβεί απογευματινές ώρες στη θαλάσσια περιοχή νότια ν. Θάσου για διενέργεια κανό-καγιάκ και αγνοείται. Άμεσα ξεκίνησαν έρευνες εντοπισμού του από δύο περιπολικά οχήματα Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς από τα Τ/Χ ιδιωτικά σκάφη “ΣΕΙΡΗΝΕΣ” Τ.Π. 161 και “ΟΔΥΣΣΕΑΣ” Τ.Π. 49, εν...
Περιστατικά
Χωρίς ρεύμα θα μείνει σήμερα Δευτέρα 19 Αυγούστου περιοχή στον δήμο Πολυγύρου, στη Χαλκιδική. Συγκεκριμένα, θα σημειωθεί διακοπή ρεύματος από τις 8.00 έως τις 14.00, στην εξής περιοχή: ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΧΑΤΖΗΑΝΕΣΤΗ - - ΠΕΡΙΟΧΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΚΤΕΟ [ΜΑΧΑΙΡΑ ] - - ΑΡΔΕΥΤΙΚΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗΣ - - ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ. πηγή: thestival.gr
Περιστατικά
Τραγικό τροχαίο λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη Τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε πριν λίγη ώρα στο χωριό Παρθένι, στον δήμο Χαλκηδόνας, λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την Αστυνομία, στις 20.40, δύο οχήματα συγκρούστηκαν, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, μεταξύ τους με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό μίας γυναίκας η οποία ανασύρθηκε νεκρή και τον τραυματισμό 3 ακόμη ατόμων. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες οι 3 τραυματίες μεταφέρθηκαν μ...