Αρχίζει η ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας

Αρχίζει η ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το έργο ανάπλασης της πλατείας Ελευθερίας, κατόπιν της ανάδειξης αναδόχου στο σχετικό διαγωνισμό. Υπό αυτό το πρίσμα, η πλατεία Ελευθερίας θα μετατραπεί σε εργοτάξιο στις αρχές Φεβρουαρίου, το οποίο σημαίνει πως ο ιδιοκτήτης του σημερινού χώρου στάθμευσης οφείλει να αποχωρήσει άμεσα. καθώς του είχε σταλεί σχετική ειδοποίηση με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου του 2018.

Κλείνει το πάρκινγκ στην πλατεία

Ο ενοικιαστής του χώρου στάθμευσης, παρότι δεν έχει αποχωρήσει ακόμη, φέρεται διατεθειμένος να το πράξει. Ωστόσο, στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ο δήμος Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει «σε διοικητική αποβολή», αποσαφηνίζει στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων. Ταυτόχρονα, λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσης για αυτοκίνητα στη Θεσσαλονίκη, καταβάλλεται προσπάθεια να βρεθεί στην περιοχή του λιμανιού χώρος, που θα χρησιμοποιείται για τη στάθμευση των Ι.Χ., σύμφωνα με τον Θανάση Παππά.

Με βάση την αρχιτεκτονική μελέτη που έχει στην κατοχή της η «ΜτΚ», σε πρώτη φάση θα εκτελεστούν εργασίες εντός της πλατείας Ελευθερίας, διότι τα έργα γύρω από αυτήν χρειάζονται την έκδοση κανονιστικής πράξης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η οποία αναμένεται να εγκριθεί προσεχώς από το δημοτικό συμβούλιο.

Η νέα πλατεία

Η νέα όψη της πλατείας Ελευθερίας θα χαρακτηρίζεται από ψηλά δέντρα, με διατήρηση των υπαρχόντων, που θεωρούνται αξιόλογα, από πράσινο και από μία δαπεδόστρωση από τα δυτικά προς ανατολικά και από τη Μητροπόλεως μέχρι τη λεωφόρο Νίκης, η οποία θα αραιώνει, συγκλίνοντας προς την «καρδιά» της πλατείας, όπου θα κυριαρχεί το πράσινο.

Επίσης, θα τοποθετηθούν μονά καθίσματα και άλλα με τραπεζάκι με μέτωπο προς τον Θερμαϊκό κόλπο.

Το κομμάτι της πλατείας που εφάπτεται με τη λεωφόρο Νίκης θα παραμείνει χωρίς πράσινο, ανοιχτό προς τη θάλασσα και θα τοποθετηθούν νέα φωτιστικά σώματα σύγχρονης τεχνολογίας. 

Στόχος είναι η πλατεία Ελευθερίας να αποτελεί, τρόπον τινά, την πύλη εισόδου της πόλης από τη θάλασσα και έτσι αφενός θα αποκατασταθεί η ιστορική ημιεξαγωνική προβλήτα και θα σχεδιαστεί μία εικαστική εγκατάσταση σε ρόλο ξεναγού των επισκεπτών της πόλης και αφετέρου θα αναδειχθεί το τείχος, που σήμερα βρίσκεται θαμμένο.

Ταυτόχρονα αναμορφώνεται το πεζοδρόμιο στη συμβολή των οδών Ι. Δραγούμη - Οπλοποιών, ενώ όσες παρακείμενες οδοί έχουν αναπλασθεί ή προτείνονται να αναπλασθούν (π.χ. Ρογκότη και Καλαποθάκη) θα αναδείξουν τον ευρύτερο δημόσιο χώρο, όπως περιγράφεται στην αρχιτεκτονική μελέτη.

Να σημειωθεί ότι το έργο έχει προϋπολογιστεί στα 2,4 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Πράσινο Ταμείο.

Η «πορεία» της Ελευθερίας

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η πλατεία Ελευθερίας συνδέεται άρρηκτα με ιστορικές στιγμές της πόλης, όπως η συντακτική συνέλευση των Νεότουρκων το 1908, οπότε και η πλατεία έλαβε τη σημερινή της ονομασία, η είσοδος του ελληνικού στρατού το 1912 που απελευθέρωσε τη Θεσσαλονίκη, η κατασκευή πρόχειρων καταλυμάτων το 1917 για τους πυροπαθείς και το 1922 για τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας και τελευταία το πογκρόμ των ναζί κατά των εβραίων, τους οποίους συγκέντρωσαν και βασάνισαν εκεί τον Ιούλιο του 1942, προτού τους επιβιβάσουν στα τρένα για τα στρατόπεδα εξόντωσης του Γ’ Ράιχ.

Σε σχέση με το μνημείο του Ολοκαυτώματος, θα συνεχίσει να κοσμεί την αναπλασμένη πλατεία, ωστόσο θα εγκατασταθεί σε άλλο σημείο, προκειμένου να αναδειχθεί περισσότερο. Στη σημερινή του θέση θα εγκατασταθεί ένα «κοσμικό» ρολόι, το οποίο θα «δείχνει» στο δάπεδο ιστορικές ημερομηνίες στη μνήμη του εβραϊκού στοιχείου της Θεσσαλονίκης.

Υπόγειο πάρκινγκ θέλει η αντιπολίτευση

«Οπωσδήποτε πρέπει να γίνει υπόγειο πάρκιγκ σε εκείνο το σημείο», ειδάλλως θα υπάρχει πρόβλημα στο κέντρο, τονίζει στη «ΜτΚ» ο Σωκράτης Δημητριάδης. Ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης υπογραμμίζει πως σήμερα στον επίγειο χώρο στάθμευσης «καθημερινά εξυπηρετούνται 1.200 αυτοκίνητα», προσφέροντας και 1,5 εκατομμύριο ευρώ το χρόνο στο δήμο ως μίσθωμα. Με αυτά τα χρήματα, το έργο μπορεί να αυτοχρηματοδοτηθεί, προσθέτει ο κ. Δημητριάδης.

Ο ίδιος σημειώνει ότι ακόμη και αν βρεθούν αρχαία κάτω από την επιφάνεια, το υπόγειο πάρκιγκ μπορεί να κατασκευαστεί σε μεγαλύτερο βάθος.

Ο κ. Δημητριάδης κατηγορεί τη διοίκηση του Γ. Μπουτάρη για εκβιασμό της αντιπολίτευσης, προκειμένου να συναινέσει στην έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, αφού όμως έχει προηγηθεί η έξωση του ενοικιαστή του πάρκιγκ της και υπό το φόβο το έργο να εκτελεστεί κατά το ήμισυ.

Πηγή: makthes.gr

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια