Στέλιος Παππάς προς ΚΤΕΛ: Πάρτε αυτές τις γραμμές, δεν τις θέλουμε

Όλο το παρασκήνιο των συζητήσεων μεταξύ υπουργείου Μεταφορών, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ για την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στην ύπαιθρο του νομού.

Την περασμένη Τετάρτη ψηφίστηκε στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την οποία δίνεται η δυνατότητα εκχώρησης σε ιδιώτες, συγκοινωνιακού έργου που υλοποιούν δημόσιοι φορείς σε Αθήνα (ΟΑΣΑ) και Θεσσαλονίκη (ΟΑΣΘ).

Δέκα μέρες πριν από την ψήφιση της τροπολογίας, η Voria.gr είχε αποκαλύψει τα κυβερνητικά σχέδια τα οποία είχε σπεύσει να διαψεύσει τότε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς. Ο ίδιος, σε αντιπροσωπεία εργαζομένων στον Οργανισμό που τον επισκέφθηκαν στο γραφείο του την ημέρα ψήφισης της τροπολογίας είχε ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε τίποτε σχετικά με τις κυβερνητικές προθέσεις να εκχωρηθεί μέρος του συγκοινωνιακού έργου που εκτελεί ο ΟΑΣΘ σε περιοχές της υπαίθρου του νομού, στο ΚΤΕΛ. Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει σήμερα η Voria.gr η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς κεντρικό πρόσωπο σε αυτήν την υπόθεση ήταν ο ίδιος ο κ. Παππάς.

Οι δύο λόγοι που οδήγησαν στην τροπολογία

Οι ζυμώσεις και οι συζητήσεις για την αποχώρηση του ΟΑΣΘ από απομακρυσμένες γραμμές, με χαμηλή πληρότητα, είχαν ξεκινήσει εδώ και μήνες.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αντιλαμβανόταν ότι η ύπαιθρος της Θεσσαλονίκης αποτελούσε για τον ΟΑΣΘ πληγή, αλλά συγχρόνως και απειλή. Πληγή, γιατί σε αυτές τις γραμμές ο Οργανισμός δεσμεύει περί τα 50 λεωφορεία και περισσότερους από 100 οδηγούς, την ώρα που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες τού κυρίως πολεοδομικού συγκροτήματος.

Απειλή, γιατί το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είχε επισημάνει εδώ και μήνες προς το υπουργείο ότι δεν δύναται πλέον να συνεχίσει να εξυπηρετεί τις περιοχές του νομού που έχουν μείνει εκτός ΟΑΣΘ, μετά τις δύο τελευταίες επεκτάσεις του, το 2003 και το 2011, επειδή, μετά την κρατικοποίηση του Οργανισμού, οι γραμμές αυτές κατέστησαν ζημιογόνες.

Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ, μετά την τελευταία επέκταση του ΟΑΣΘ το 2011 στην περιοχή της επαρχίας Λαγκαδά, απέμεινε να καλύπτει κάποια ορεινά χωριά της επαρχίας στα οποία δεν μπορούν να πάνε τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ (με εισιτήριο ένα ευρώ) και, επίσης, εξυπηρετεί και κάποια απομακρυσμένα χωριά (Ζαγκλιβέρι, Σταυρός, Ασπροβάλτα κ.λπ.) με το μισό εισιτήριο σε σχέση με αυτό που εισέπραττε το ΚΤΕΛ προ του 2011.

Για το έργο αυτό το ΚΤΕΛ εισέπραττε μέχρι πέρυσι περί τα δύο εκατ. ευρώ ετησίως. Ένα εκατομμύριο ως αποζημίωση από τον ΟΑΣΘ καθώς εκτελούσε δικό του έργο και άλλο ένα εκατομμύριο από το μέρισμα των 29 μετοχών που διέθετε το ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ και οι οποίες του δόθηκαν ως αντάλλαγμα για την αφαίρεση έργου που του είχε γίνει το 2003, κατά την πρώτη επέκταση του ΟΑΣΘ.

Όμως, μετά την κρατικοποίηση, το ένα εκατ. του μερίσματος πλέον δεν υφίσταται, με αποτέλεσμα το ΚΤΕΛ να μπαίνει μέσα από τις συγκεκριμένες γραμμές. Αυτό, το είχε αναγνωρίσει και ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη συζήτηση που είχε γίνει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής επί του νομοσχεδίου 4482/17 για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Η πρώτη συζήτηση

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr το θέμα των ζημιογόνων γραμμών του ΚΤΕΛ ετέθη σε συνάντηση που έγινε πριν από κάποιους μήνες, στα γραφεία της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Σε αυτήν συμμετείχαν ο κ. Σπίρτζης, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Στέφανος Τσόλης κ.ά. Εκεί ωρίμασε η ιδέα της εκχώρησης επιπλέον συγκοινωνιακούέργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ με την καταβολή βεβαίως, κρατικής επιχορήγησης προκειμένου το εισιτήριο να παραμείνει στο ένα ευρώ.

Η πρόταση του Στ. Παππά

Το επόμενο καθοριστικό βήμα έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, όταν οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ κλήθηκαν σε συνάντηση στα γραφεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ). Σε αυτήν ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Παππάς πρότεινε στο ΚΤΕΛ να αναλάβει συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές (τους παρέδωσε μάλιστα και σχέδιο, αυτό που είχε αποκαλύψει η Voria.gr) διότι, όπως τους είπε, «εμείς δεν μπορούμε πλέον να τις εξυπηρετήσουμε γιατί χρειαζόμαστε τα λεωφορεία για την πόλη».

Υπενθυμίζεται ότι, σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Παππάς είχε ισχυριστεί ότι «αυτή ήταν πρόταση του ΚΤΕΛ», υπογραμμίζοντας μάλιστα, ότι ο ίδιος δεν τη δέχεται. Οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ αποχώρησαν από εκείνη τη συνάντηση ζητώντας προθεσμία να απαντήσουν, αφού προηγουμένως ζυγίσουν και κοστολογήσουν το έργο που τους προτάθηκε. 

Ακολούθησε σειρά διαβουλεύσεων καθώς και μία συνάντηση στο υπουργείο Μεταφορών με τη συμμετοχή των κ. Παππά, Τσόλη, Σάββα Παναγιωτίδη και Γιάννη Τσιωνά (διευθύνοντων συμβούλων ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ αντιστοίχως), καθώς και εκπροσώπου του κ. Σπίρτζη.

Η απάντηση του ΚΤΕΛ

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή πριν από μερικές εβδομάδες οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ απάντησαν στον κ. Παππά ότι δέχονται να εκτελέσουν το συγκεκριμένο έργο υπό την προϋπόθεση ότι το κράτος θα τους καταβάλει την ανάλογη αποζημίωση. Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ πρότεινε όλα τα λεφτά από τα εισιτήρια να τα εισπράττει το δημόσιο και να καταβάλει στο ΚΤΕΛ αποζημίωση ανά οχηματοχιλιόμετρο την οποία προσδιόρισε στα 2,10 ευρώ.

Στις γραμμές τις οποίες εξυπηρετεί σήμερα το ΚΤΕΛ διαθέτει περίπου 25 λεωφορεία με 40 οδηγούς και διατρέχει περί τα 1,6 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα ετησίως. Σε αυτά, θα προστεθούν άλλα περίπου 1,9 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει αποζημίωση περίπου 7,35 εκατ. ευρώ ετησίως, για το σύνολο των περίπου 3,5 εκατ. οχηματοχιλιομέτρων, μείον τις όποιες εισπράξεις θα έχει από τα εισιτήρια σε αυτές τις γραμμές.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πηγή του ΟΑΣΘ, το κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο για τον Οργανισμό υπερβαίνει σήμερα τα 3, ενδεχομένως και τα 3,5 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την απάντηση του ΚΤΕΛ στην πρόταση που του έγινε εκ μέρους του κ. Παππά, ο ΟΑΣΘ δεν έδωσε καμία συνέχεια. Αυτή δόθηκε από το υπουργείο μέσω της σχετικής τροπολογίας. Ωστόσο, ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει εάν θα υπάρξει τελικά συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών ή εάν το υπουργείο και ο ΟΑΣΘ θα αναζητήσουν άλλες λύσεις.

Πηγή: https://www.voria.gr/article/st-pappas-pros-ktel-parte-aftes-tis-grammes-den-tis-theloume

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Κοινωνία
Δραματική και άθλια η κατάσταση σε έναν υπό κατάρρευση ΟΑΣΘ σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Ανακοίνωσε σχέδιο διαχείρισης κρίσης με άμεση τοποθέτηση νέας διοίκησης. Αιχμές στην Κομισιόν για την κρατικοποίηση του οργανισμού. Δραματική παρουσίασε την εικόνα των αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ο νεότερος στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης. Ο Κ. Καραμανλής τόν...
Κοινωνία
Εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου που προβλέπει απαγόρευση καπνίσματος σε κλειστούς χώρους Σε άμεση και καθολική εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου προτίθεται να προχωρήσει η κυβέρνηση, όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης, στην ομιλία του στη Βουλή κατά την ανάγνωση των προγραμματικών δηλώσεων το Σάββατο. Η κυβέρνηση θέλει καθολική απαγόρευση του καπνίσματος σε όλους τους δημόσιους κλειστούς χώρους, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης....
Κοινωνία
Το διατηρητέο κτήριο στην οδό Βενιζέλου θα μετατραπεί σε φοιτητική εστία με 100 διαμερίσματα. Έτοιμη 1η Σεπτεμβρίου η φοιτητική εστία στην Πλάτωνος. Στη δημιουργία φοιτητικών διαμερισμάτων στο εντυπωσιακό διατηρητέο κτήριο της πρώην κλινικής Ανδρεάδη στην οδό Βενιζέλου 66 και Τοσίτσα 1 προχωρά το επόμενο διάστημα η εταιρεία Οikotrust, η οποία με έδρα τη Θεσσαλονίκη δραστηριοποιείται στον χώρο των ιδιωτικών φοιτητικών εστιών από το 1999. Όπως τόνισε στη Vor...
Κοινωνία
Σε ένα από τα μεγαλύτερα «αγκάθια» στη Θεσσαλονίκη εξελίσσεται η υπόθεση της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό. Δυστυχώς, μετά την πάροδο αρκετών ετών αναμονής, ακόμη δεν έχει καθοριστεί το πώς θα υλοποιηθεί ο σταθμός και πόσο θα κοστίσει τελικά. Μόλις πριν από λίγες ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, κατά τη διάρκεια του 3ου συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών στην Αθήνα, υπογράμμισε ότι μετατίθεται για το 2024, αν...
Εγκληματικότητα
Ένας 26χρονος αλλοδαπός, ο οποίος ενέχεται σε υπόθεση παράνομης κατακράτησης αλλοδαπών σε αποθήκη, συνελήφθη έπειτα από κινητοποίηση αστυνομικών του Τμήματος Διαχείρισης Μετανάστευσης Αγίου Αθανασίου. Ειδικότερα, χθες το μεσημέρι σε εγκαταλελειμμένη αποθήκη περιοχής του δήμου Βόλβης, αστυνομικοί της παραπάνω Υπηρεσίας συνέλαβαν τον 26χρονο, ο οποίος μαζί με συνεργούς του που αναζητούνται, κρατούσαν παρά τη θέλησή τους, με την απειλή όπλου, 19 αλλοδαπούς πο...
Περιστατικά
Σε μέρος ρίψης βοθρολυμάτων έχει μετατραπεί το ανοιχτό ρέμα Διαλογής, το οποίο περνά μέσα από την ομώνυμη κοινότητα  στο Ελευθέριο Κορδελιό. Σύμφωνα με καταγγελίες της πρώην προέδρου της κοινότητας και νυν δημοτικής συμβούλου στο Δήμο Κορδελιού - Ευόσμου Μαρίας Πασχαλίδου, ασυνείδητοι βοθροκαθαριστές αδειάζουν το περιεχόμενο των βυτίων τους στο ρέμα σε σημεία που είναι εύκολα προσβάσιμα αντί να τα μεταφέρουν στον βιολογικό της Σίνδου. Στην περιοχή υπάρχει...
Οικονομία
Μπήκε στη λίστα του Forbes για τους πιο επιτυχημένους κάτω από 30 ετών Σε μια έρευνα και εφαρμογή που στοχεύει στην καταπολέμηση των κουνουπιών αποφεύγοντας τη χρήση εντομοκτόνων, συμμετέχει ένας Λαρισαίος επιστήμονας πετυχαίνοντας σημαντικές διακρίσεις. Πρόκειται για τον γεωπόνο Γιωργή Μαστρονικολό τον οποίο το περιοδικό Forbes ενέταξε στη λίστα με τους 30 πιο επιτυχημένους Έλληνες κάτω των τριάντα ετών. Ως υποψήφιος διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας υπ...
Οικονομία
Οι μειώσεις με βάση τις εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη Μείωση 20% έως και 30% για τους πολύ μικρούς και μεσαίους ιδιοκτήτες ακινήτων θα δείχνουν τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ που θα εκδοθούν τον Αύγουστο. Σε σχέση με πέρυσι, το όφελος θα ξεκινά από περίπου 35 ευρώ για όσους έχουν περιουσία έως 60.000 ευρώ και αυξάνεται σε 99-239 ευρώ για περιουσίες ύψους έως και 300.000 ευρώ.Η μείωση του ΕΝΦΙΑ που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην έναρξη τ...
Κοινωνία
Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας Εργασίες συντήρησης θα πραγματοποιηθούν στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Αεροδρομίου «Μακεδονία» από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας από σήμερα Δευτέρα 22 Ιουλίου έως την Πέμπτη 25 και από τη Δευτέρα 29 Ιουλίου έως την Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019. Αναλυτικότερα, θα πραγματοποιηθούν εργασίες αντικατάστασης κατεστραμμένων στηθαίων ασφαλείας ή τοποθέτηση νέων συστ...
Σχετικά νέα
Σχέδιο διαχείρισης κρίσης για ΟΑΣΘ από τον Κώστα Καραμανλή, με αιχμές και νέα διοίκηση
Τέλος το τσιγάρο σε καταστήματα: Πού απαγορεύεται – Πόσο είναι το πρόστιμο
Θεσσαλονίκη: Φοιτιτική εστία το διατηρητέο της κλινικής Ανδρεάδη
Αλλάζουν με κυβέρνηση ΝΔ τα πλάνα για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη: Σε ποιους δρόμους ξεκινούν έργα από σήμερα - Για 2 εβδομάδες
Ανάκληση νοθευμένου καφέ εσπρέσσο από τον ΕΦΕΤ
Θεσσαλονίκη: Έργα από τη Δευτέρα στο δρόμο του αεροδρομίου
Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε 3 ώρες με νέα τρένα - Τα πρώτα στην Ευρώπη!
Στην αναμονή οι δικαιούχοι του κοινωνικού τουρισμού - Περιμένουν τους προσωρινούς πίνακες
Εργασίες φυτοπροστασίας σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης