Στέλιος Παππάς προς ΚΤΕΛ: Πάρτε αυτές τις γραμμές, δεν τις θέλουμε

Όλο το παρασκήνιο των συζητήσεων μεταξύ υπουργείου Μεταφορών, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ για την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στην ύπαιθρο του νομού.

Την περασμένη Τετάρτη ψηφίστηκε στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την οποία δίνεται η δυνατότητα εκχώρησης σε ιδιώτες, συγκοινωνιακού έργου που υλοποιούν δημόσιοι φορείς σε Αθήνα (ΟΑΣΑ) και Θεσσαλονίκη (ΟΑΣΘ).

Δέκα μέρες πριν από την ψήφιση της τροπολογίας, η Voria.gr είχε αποκαλύψει τα κυβερνητικά σχέδια τα οποία είχε σπεύσει να διαψεύσει τότε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς. Ο ίδιος, σε αντιπροσωπεία εργαζομένων στον Οργανισμό που τον επισκέφθηκαν στο γραφείο του την ημέρα ψήφισης της τροπολογίας είχε ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε τίποτε σχετικά με τις κυβερνητικές προθέσεις να εκχωρηθεί μέρος του συγκοινωνιακού έργου που εκτελεί ο ΟΑΣΘ σε περιοχές της υπαίθρου του νομού, στο ΚΤΕΛ. Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει σήμερα η Voria.gr η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς κεντρικό πρόσωπο σε αυτήν την υπόθεση ήταν ο ίδιος ο κ. Παππάς.

Οι δύο λόγοι που οδήγησαν στην τροπολογία

Οι ζυμώσεις και οι συζητήσεις για την αποχώρηση του ΟΑΣΘ από απομακρυσμένες γραμμές, με χαμηλή πληρότητα, είχαν ξεκινήσει εδώ και μήνες.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αντιλαμβανόταν ότι η ύπαιθρος της Θεσσαλονίκης αποτελούσε για τον ΟΑΣΘ πληγή, αλλά συγχρόνως και απειλή. Πληγή, γιατί σε αυτές τις γραμμές ο Οργανισμός δεσμεύει περί τα 50 λεωφορεία και περισσότερους από 100 οδηγούς, την ώρα που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες τού κυρίως πολεοδομικού συγκροτήματος.

Απειλή, γιατί το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είχε επισημάνει εδώ και μήνες προς το υπουργείο ότι δεν δύναται πλέον να συνεχίσει να εξυπηρετεί τις περιοχές του νομού που έχουν μείνει εκτός ΟΑΣΘ, μετά τις δύο τελευταίες επεκτάσεις του, το 2003 και το 2011, επειδή, μετά την κρατικοποίηση του Οργανισμού, οι γραμμές αυτές κατέστησαν ζημιογόνες.

Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ, μετά την τελευταία επέκταση του ΟΑΣΘ το 2011 στην περιοχή της επαρχίας Λαγκαδά, απέμεινε να καλύπτει κάποια ορεινά χωριά της επαρχίας στα οποία δεν μπορούν να πάνε τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ (με εισιτήριο ένα ευρώ) και, επίσης, εξυπηρετεί και κάποια απομακρυσμένα χωριά (Ζαγκλιβέρι, Σταυρός, Ασπροβάλτα κ.λπ.) με το μισό εισιτήριο σε σχέση με αυτό που εισέπραττε το ΚΤΕΛ προ του 2011.

Για το έργο αυτό το ΚΤΕΛ εισέπραττε μέχρι πέρυσι περί τα δύο εκατ. ευρώ ετησίως. Ένα εκατομμύριο ως αποζημίωση από τον ΟΑΣΘ καθώς εκτελούσε δικό του έργο και άλλο ένα εκατομμύριο από το μέρισμα των 29 μετοχών που διέθετε το ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ και οι οποίες του δόθηκαν ως αντάλλαγμα για την αφαίρεση έργου που του είχε γίνει το 2003, κατά την πρώτη επέκταση του ΟΑΣΘ.

Όμως, μετά την κρατικοποίηση, το ένα εκατ. του μερίσματος πλέον δεν υφίσταται, με αποτέλεσμα το ΚΤΕΛ να μπαίνει μέσα από τις συγκεκριμένες γραμμές. Αυτό, το είχε αναγνωρίσει και ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη συζήτηση που είχε γίνει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής επί του νομοσχεδίου 4482/17 για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Η πρώτη συζήτηση

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr το θέμα των ζημιογόνων γραμμών του ΚΤΕΛ ετέθη σε συνάντηση που έγινε πριν από κάποιους μήνες, στα γραφεία της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Σε αυτήν συμμετείχαν ο κ. Σπίρτζης, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Στέφανος Τσόλης κ.ά. Εκεί ωρίμασε η ιδέα της εκχώρησης επιπλέον συγκοινωνιακούέργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ με την καταβολή βεβαίως, κρατικής επιχορήγησης προκειμένου το εισιτήριο να παραμείνει στο ένα ευρώ.

Η πρόταση του Στ. Παππά

Το επόμενο καθοριστικό βήμα έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, όταν οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ κλήθηκαν σε συνάντηση στα γραφεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ). Σε αυτήν ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Παππάς πρότεινε στο ΚΤΕΛ να αναλάβει συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές (τους παρέδωσε μάλιστα και σχέδιο, αυτό που είχε αποκαλύψει η Voria.gr) διότι, όπως τους είπε, «εμείς δεν μπορούμε πλέον να τις εξυπηρετήσουμε γιατί χρειαζόμαστε τα λεωφορεία για την πόλη».

Υπενθυμίζεται ότι, σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Παππάς είχε ισχυριστεί ότι «αυτή ήταν πρόταση του ΚΤΕΛ», υπογραμμίζοντας μάλιστα, ότι ο ίδιος δεν τη δέχεται. Οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ αποχώρησαν από εκείνη τη συνάντηση ζητώντας προθεσμία να απαντήσουν, αφού προηγουμένως ζυγίσουν και κοστολογήσουν το έργο που τους προτάθηκε. 

Ακολούθησε σειρά διαβουλεύσεων καθώς και μία συνάντηση στο υπουργείο Μεταφορών με τη συμμετοχή των κ. Παππά, Τσόλη, Σάββα Παναγιωτίδη και Γιάννη Τσιωνά (διευθύνοντων συμβούλων ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ αντιστοίχως), καθώς και εκπροσώπου του κ. Σπίρτζη.

Η απάντηση του ΚΤΕΛ

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή πριν από μερικές εβδομάδες οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ απάντησαν στον κ. Παππά ότι δέχονται να εκτελέσουν το συγκεκριμένο έργο υπό την προϋπόθεση ότι το κράτος θα τους καταβάλει την ανάλογη αποζημίωση. Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ πρότεινε όλα τα λεφτά από τα εισιτήρια να τα εισπράττει το δημόσιο και να καταβάλει στο ΚΤΕΛ αποζημίωση ανά οχηματοχιλιόμετρο την οποία προσδιόρισε στα 2,10 ευρώ.

Στις γραμμές τις οποίες εξυπηρετεί σήμερα το ΚΤΕΛ διαθέτει περίπου 25 λεωφορεία με 40 οδηγούς και διατρέχει περί τα 1,6 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα ετησίως. Σε αυτά, θα προστεθούν άλλα περίπου 1,9 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει αποζημίωση περίπου 7,35 εκατ. ευρώ ετησίως, για το σύνολο των περίπου 3,5 εκατ. οχηματοχιλιομέτρων, μείον τις όποιες εισπράξεις θα έχει από τα εισιτήρια σε αυτές τις γραμμές.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πηγή του ΟΑΣΘ, το κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο για τον Οργανισμό υπερβαίνει σήμερα τα 3, ενδεχομένως και τα 3,5 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την απάντηση του ΚΤΕΛ στην πρόταση που του έγινε εκ μέρους του κ. Παππά, ο ΟΑΣΘ δεν έδωσε καμία συνέχεια. Αυτή δόθηκε από το υπουργείο μέσω της σχετικής τροπολογίας. Ωστόσο, ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει εάν θα υπάρξει τελικά συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών ή εάν το υπουργείο και ο ΟΑΣΘ θα αναζητήσουν άλλες λύσεις.

Πηγή: https://www.voria.gr/article/st-pappas-pros-ktel-parte-aftes-tis-grammes-den-tis-theloume

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Πολιτισμός
Μια όμορφη εβδομάδα ξεκινά και θα γίνει ακόμη ομορφότερη αν τη ζήσεις με οδηγό την καλύτερη ατζέντα της πόλης. Αρκετές θεατρικές προτάσεις, δυνατές συναυλίες, εκθέσεις, φεστιβάλ καθώς και αρχιτεκτονικοί θησαυροί που ανοίγουν τις πόρτες τους είναι μερικά από όσα μπορείς να συμπεριλάβεις στο πρόγραμμά σου. Δες τα αναλυτικά όλα εδώ: ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ Το Σάββατο ΝΕΑ ΤΑΛΕΝΤΑ ΤΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ στο Μέγαρο Μουσικής Ο Σύλλογος Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης στέκεται δίπλα...
Κοινωνία
Tην ερχόμενη Κυριακή 24 Νοεμβρίου και ώρες 9.00 με 13.00 Ο Οργανισμός «ΠΡΑΞΗ ΑΓΑΠΗΣ» σε συνεργασία με την Ν.Υ.Αιμοδοσίας του Γ. Ν. Θ. «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ» και με την υποστήριξη της Αντιδημαρχίας Κοινωνικής Πολιτικής, του Δήμου Θεσσαλονίκης, διοργανώνουν εθελοντική αιμοδοσία, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019 και ώρες 9.00 με 13.00, στην  αίθουσα «Νερού» του ∆ηµαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, με σκοπό την προσέλκυση νέων εθελοντών αιμοδοτών α...
Διάφορα
Στη Θεσσαλονίκη περιμένουμε νεφώσεις με τοπικές βροχές και ενδεχομένως τοπικές καταιγίδες.  Τις πρώτες πρωινές ώρες η ορατότητα θα είναι περιορισμένη. Οι άνεμοι θα πνέουν ανατολικοί νοτιοανατολικοί με εντάσεις 3 έως 4 μποφόρ. Η θερμοκρασία στο κέντρο της πόλης θα κυμανθεί από 12 έως 19 βαθμούς. πηγή: ΜΕΤΕΟ
Διάφορα
Η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς διοργανώνει δύο δωρεάν ξεναγήσεις το Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019, στις 10.30 π.μ. και 12.30 μ.μ. Και για τις δύο ξεναγήσεις σημείο συνάντησης είναι η είσοδος της Αρχαίας Αγοράς (πρόσβαση από την οδό Αγνώστου Στρατιώτου). Ο αρχαιολογικός περίπατος θα ξεκινήσει από την Αρχαία Αγορά, θα κατευθυνθεί προς το σταθμό του μετρό στην Αγία Σοφίας και, διερχόμενος από τα Λουτρά Παράδεισος (Bey...
Διάφορα
Αντιμέτωποι με αυτόφωρο όσοι οδηγούν επικίνδυνα στην Περιφερειακή Οδό της πόλης Με την αυτόφωρη διαδικασία θα συλλαμβάνονται στο εξής όσοι οδηγούν επικίνδυνα στην Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης. Το μέτρο αυτό εντέλλεται με εισαγγελική παραγγελία να εφαρμόσει η Τροχαία σε περιπτώσεις που διαπιστώνονται κραυγαλέες παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), ενώ για την εφαρμογή του συγκροτούνται ειδικά συνεργεία της αστυνομίας που θα πραγματοποιού...
Πολιτισμός
Κινηματογραφική πρεμιέρα με γεύση από Όσκαρ και αμερικάνικο κινηματογράφο κάνει την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου ο δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη και η Δημοτική Κινηματογραφική Λέσχη στο Πανόραμα. Για έκτη συνεχόμενη σεζόν, στο πανέμορφο Αμφιθέατρο «Σταύρος Κουγιουμτζής»  στις 8.00 το βράδυ και με ελεύθερη είσοδο οι σινεφίλ του δήμου, αλλά και των γύρω περιοχών θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν κάθε Πέμπτη και μέχρι τον Απρίλιο του 2020 15 αριστουργήματα του διεθνού...
Πολιτική
Το γαλλικό βέτο στην έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με τα Δυτικά Βαλκάνια προκάλεσε έναν πολιτικό σεισμό στη Βόρεια Μακεδονία, με την κυβέρνηση Ζάεφ να προκηρύσσει πρόωρες εκλογές στη γειτονική χώρα τον Απρίλιο. Τώρα η Γαλλική κυβέρνηση επανέρχεται με ένα νέο σχέδιο που καταργεί τα ενταξιακά κεφάλαια και προωθεί την ιδέα της σταδιακής ένταξης στην ΕΕ.  Το σχέδιο έφερε στην επιφάνεια η ιστοσελίδα euobserver και περιγράφει σε ένα 5-σελιδο non paper τους...
Περιστατικά
Δεκάδες είναι τα αναπάντητα ερωτήματα για την τραγωδία με την 17χρονη Μαρία και την 45χρονη μητέρα της, οι οποίες βρέθηκαν νεκρές σε δύσβατη περιοχή της Πιερίας, όπου αγνοούνταν τα τελευταία 24ωρα και για την περίπτωση τους είχε εκδοθεί “Ambert Alert”. Σύμφωνα με την Αστυνομία, οι σοροί τους εντοπίστηκαν σε χαράδρα, βάθους 120 μέτρων, κοντά στην ορεινή περιοχή Φωτεινά, απ’ όπου διέρχεται η παλιά εθνική οδός Κατερίνης – Ελασσόνας. Το μακάβριο εύρημα εντοπίσ...
Διάφορα
Την 21η Νοεμβρίου, ημέρα των Εισοδίων της Θεοτόκου, θα εορταστεί και φέτος με λαμπρότητα και επισημότητα η Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων σε όλη τη χώρα. Κατά τον φετινό εορτασμό την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019, στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, θα πραγματοποιηθούν α. Γενικός σημαιοστολισμός σε ολόκληρη τη διοικητική περιφέρεια της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, από τις 8 το πρωί μέχρι και τη δύση του ηλίου της 21ης Νοεμβρίου 2019. β.  Φωταγώγηση όλω...