Στέλιος Παππάς προς ΚΤΕΛ: Πάρτε αυτές τις γραμμές, δεν τις θέλουμε

Όλο το παρασκήνιο των συζητήσεων μεταξύ υπουργείου Μεταφορών, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ για την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στην ύπαιθρο του νομού.

Την περασμένη Τετάρτη ψηφίστηκε στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την οποία δίνεται η δυνατότητα εκχώρησης σε ιδιώτες, συγκοινωνιακού έργου που υλοποιούν δημόσιοι φορείς σε Αθήνα (ΟΑΣΑ) και Θεσσαλονίκη (ΟΑΣΘ).

Δέκα μέρες πριν από την ψήφιση της τροπολογίας, η Voria.gr είχε αποκαλύψει τα κυβερνητικά σχέδια τα οποία είχε σπεύσει να διαψεύσει τότε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς. Ο ίδιος, σε αντιπροσωπεία εργαζομένων στον Οργανισμό που τον επισκέφθηκαν στο γραφείο του την ημέρα ψήφισης της τροπολογίας είχε ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε τίποτε σχετικά με τις κυβερνητικές προθέσεις να εκχωρηθεί μέρος του συγκοινωνιακού έργου που εκτελεί ο ΟΑΣΘ σε περιοχές της υπαίθρου του νομού, στο ΚΤΕΛ. Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει σήμερα η Voria.gr η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς κεντρικό πρόσωπο σε αυτήν την υπόθεση ήταν ο ίδιος ο κ. Παππάς.

Οι δύο λόγοι που οδήγησαν στην τροπολογία

Οι ζυμώσεις και οι συζητήσεις για την αποχώρηση του ΟΑΣΘ από απομακρυσμένες γραμμές, με χαμηλή πληρότητα, είχαν ξεκινήσει εδώ και μήνες.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αντιλαμβανόταν ότι η ύπαιθρος της Θεσσαλονίκης αποτελούσε για τον ΟΑΣΘ πληγή, αλλά συγχρόνως και απειλή. Πληγή, γιατί σε αυτές τις γραμμές ο Οργανισμός δεσμεύει περί τα 50 λεωφορεία και περισσότερους από 100 οδηγούς, την ώρα που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες τού κυρίως πολεοδομικού συγκροτήματος.

Απειλή, γιατί το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είχε επισημάνει εδώ και μήνες προς το υπουργείο ότι δεν δύναται πλέον να συνεχίσει να εξυπηρετεί τις περιοχές του νομού που έχουν μείνει εκτός ΟΑΣΘ, μετά τις δύο τελευταίες επεκτάσεις του, το 2003 και το 2011, επειδή, μετά την κρατικοποίηση του Οργανισμού, οι γραμμές αυτές κατέστησαν ζημιογόνες.

Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ, μετά την τελευταία επέκταση του ΟΑΣΘ το 2011 στην περιοχή της επαρχίας Λαγκαδά, απέμεινε να καλύπτει κάποια ορεινά χωριά της επαρχίας στα οποία δεν μπορούν να πάνε τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ (με εισιτήριο ένα ευρώ) και, επίσης, εξυπηρετεί και κάποια απομακρυσμένα χωριά (Ζαγκλιβέρι, Σταυρός, Ασπροβάλτα κ.λπ.) με το μισό εισιτήριο σε σχέση με αυτό που εισέπραττε το ΚΤΕΛ προ του 2011.

Για το έργο αυτό το ΚΤΕΛ εισέπραττε μέχρι πέρυσι περί τα δύο εκατ. ευρώ ετησίως. Ένα εκατομμύριο ως αποζημίωση από τον ΟΑΣΘ καθώς εκτελούσε δικό του έργο και άλλο ένα εκατομμύριο από το μέρισμα των 29 μετοχών που διέθετε το ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ και οι οποίες του δόθηκαν ως αντάλλαγμα για την αφαίρεση έργου που του είχε γίνει το 2003, κατά την πρώτη επέκταση του ΟΑΣΘ.

Όμως, μετά την κρατικοποίηση, το ένα εκατ. του μερίσματος πλέον δεν υφίσταται, με αποτέλεσμα το ΚΤΕΛ να μπαίνει μέσα από τις συγκεκριμένες γραμμές. Αυτό, το είχε αναγνωρίσει και ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη συζήτηση που είχε γίνει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής επί του νομοσχεδίου 4482/17 για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Η πρώτη συζήτηση

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr το θέμα των ζημιογόνων γραμμών του ΚΤΕΛ ετέθη σε συνάντηση που έγινε πριν από κάποιους μήνες, στα γραφεία της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Σε αυτήν συμμετείχαν ο κ. Σπίρτζης, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Στέφανος Τσόλης κ.ά. Εκεί ωρίμασε η ιδέα της εκχώρησης επιπλέον συγκοινωνιακούέργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ με την καταβολή βεβαίως, κρατικής επιχορήγησης προκειμένου το εισιτήριο να παραμείνει στο ένα ευρώ.

Η πρόταση του Στ. Παππά

Το επόμενο καθοριστικό βήμα έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, όταν οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ κλήθηκαν σε συνάντηση στα γραφεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ). Σε αυτήν ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Παππάς πρότεινε στο ΚΤΕΛ να αναλάβει συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές (τους παρέδωσε μάλιστα και σχέδιο, αυτό που είχε αποκαλύψει η Voria.gr) διότι, όπως τους είπε, «εμείς δεν μπορούμε πλέον να τις εξυπηρετήσουμε γιατί χρειαζόμαστε τα λεωφορεία για την πόλη».

Υπενθυμίζεται ότι, σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Παππάς είχε ισχυριστεί ότι «αυτή ήταν πρόταση του ΚΤΕΛ», υπογραμμίζοντας μάλιστα, ότι ο ίδιος δεν τη δέχεται. Οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ αποχώρησαν από εκείνη τη συνάντηση ζητώντας προθεσμία να απαντήσουν, αφού προηγουμένως ζυγίσουν και κοστολογήσουν το έργο που τους προτάθηκε. 

Ακολούθησε σειρά διαβουλεύσεων καθώς και μία συνάντηση στο υπουργείο Μεταφορών με τη συμμετοχή των κ. Παππά, Τσόλη, Σάββα Παναγιωτίδη και Γιάννη Τσιωνά (διευθύνοντων συμβούλων ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ αντιστοίχως), καθώς και εκπροσώπου του κ. Σπίρτζη.

Η απάντηση του ΚΤΕΛ

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή πριν από μερικές εβδομάδες οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ απάντησαν στον κ. Παππά ότι δέχονται να εκτελέσουν το συγκεκριμένο έργο υπό την προϋπόθεση ότι το κράτος θα τους καταβάλει την ανάλογη αποζημίωση. Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ πρότεινε όλα τα λεφτά από τα εισιτήρια να τα εισπράττει το δημόσιο και να καταβάλει στο ΚΤΕΛ αποζημίωση ανά οχηματοχιλιόμετρο την οποία προσδιόρισε στα 2,10 ευρώ.

Στις γραμμές τις οποίες εξυπηρετεί σήμερα το ΚΤΕΛ διαθέτει περίπου 25 λεωφορεία με 40 οδηγούς και διατρέχει περί τα 1,6 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα ετησίως. Σε αυτά, θα προστεθούν άλλα περίπου 1,9 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει αποζημίωση περίπου 7,35 εκατ. ευρώ ετησίως, για το σύνολο των περίπου 3,5 εκατ. οχηματοχιλιομέτρων, μείον τις όποιες εισπράξεις θα έχει από τα εισιτήρια σε αυτές τις γραμμές.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πηγή του ΟΑΣΘ, το κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο για τον Οργανισμό υπερβαίνει σήμερα τα 3, ενδεχομένως και τα 3,5 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την απάντηση του ΚΤΕΛ στην πρόταση που του έγινε εκ μέρους του κ. Παππά, ο ΟΑΣΘ δεν έδωσε καμία συνέχεια. Αυτή δόθηκε από το υπουργείο μέσω της σχετικής τροπολογίας. Ωστόσο, ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει εάν θα υπάρξει τελικά συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών ή εάν το υπουργείο και ο ΟΑΣΘ θα αναζητήσουν άλλες λύσεις.

Πηγή: https://www.voria.gr/article/st-pappas-pros-ktel-parte-aftes-tis-grammes-den-tis-theloume

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια

Κοινωνία
Η αύξηση των κρουσμάτων αλλά και των θυμάτων από τον κορωνοϊό οδήγησε τους αρμόδιους στη λήψη αυστηρότερων μέτρων κατά της εξάπλωσης του φονικού ιού στην Ελλάδα. Πλέον η κυκλοφορία των Ελλήνων είναι περιορισμένη και πάντοτε δικαιολογημένη είτε με έντυπη δήλωση, είτε με χειρόγραφη, είτε μέσω γραπτού μηνύματος στο 13033. Τα παιδιά, σύμφωνα με τους ειδικούς, διατρέχουν και αυτά τον κίνδυνο να νοσήσουν από κορωνοϊό αλλά και να τον μεταδώσουν. Για τον λόγο αυτό...
Υγεία
Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τη νόσοCOVID-19 του αναπνευστικού συστήματος που σχετίζεται με τον νέο ιόSARS-CoV-2; Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, η νέα νόσος του αναπνευστικού συστήματος COVID-19 οφείλεται σε μόλυνση από ένα νέο τύπο κορωνοϊού, του SARS-CoV-2. Οι τρόποι μετάδοσης τηςCOVID-19 σχετίζονται στενά με αυτόν άλλων γνωστών κορωνοϊών. Οι διαφορετικοί τύποι κορωνοϊών συνήθως προκαλούν συμβατικά κρυολογήματα στους ανθρώπους. Επιπλέον άλλο...
Διάφορα
Πρόταση του σεφ Fanis Kassoulas Υλικά: 2 φλιτζ. αλεύρι αμυγδάλου 2 ασπράδια αβγού 1/4 φλιτζ, μέλι 1/2 φλιτζ. τριμμένο αμύγδαλο Εκτέλεση: Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 180 βαθμούς. Σε ένα μπολ χτυπάμε τα ασπράδια μαζί με το μέλι. Σιγά σιγά ρίχνουμε και το αλεύρι αμυγδάλου. Πλάθουμε καλά το μείγμα μέχρι να δημιουργηθεί μία ζύμη που θα κολλάει. Παίρνουμε μία κουταλιά από την ζύμη, την πλάθουμε σε μπαστουνάκι και κάνουμε μία μικρή καμπύλη. Το βάζουμε πάνω στ...
Οικονομία
Για «κατάσταση έκτακτης ανάγκης» κάνουν λόγο σε κοινή τους ανακοίνωση έξι ελληνικές αεροπορικές εταιρείες, λόγω των επιπτώσεων της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Η ανακοίνωση, η οποία συνυπογράφεται από τις Air Mediterranean, Blue Bird, Ellinair, GainJet, Lumiwings και Orange2Fly, έχει αποσταλεί ήδη στα συναρμόδια υπουργεία. Αναλυτικά σε αυτή τονίζεται: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης βρίσκονται μεταξύ άλλων και οι Ελληνικές Αεροπορικές εταιρίες μετά την ραγδαία ε...
Εγκληματικότητα
Θύμα ληστείας κατήγγειλε πως έπεσε το βράδυ της Πέμπτης μια 51χρονη στην περιοχή του Ευόσμου, στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με την καταγγελία της γυναίκας στο Τμήμα Ασφαλείας Ευόσμου – Κορδελιού, άγνωστος της επιτέθηκε και την τραυμάτισε ενώ στη συνέχεια της αφαίρεσε την τσάντα της η οποία περιείχε χρηματικό ποσό καθώς και προσωπικά αντικείμενα. Πηγή:thesstoday.gr
Κοινωνία
Οι ανήλικοι που ζουν στους υπερπλήρεις καταυλισμούς προσφύγων στην Ελλάδα πρόκειται να μεταφερθούν γρήγορα στη Γερμανία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ελπίζει ότι αυτό θα γίνει την επόμενη εβδομάδα. «Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση επιθυμεί να δεχτεί γρήγορα ανηλίκους από τους καταυλισμούς προσφύγων στα ελληνικά νησιά. Ο ομοσπονδιακός υπουργός Εσωτερικών Χορστ Ζέεχοφερ θα τηρήσει την υπόσχεσή του», δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου, Στέφε Άλτερ και αναμεταδίδει το Αθηναϊ...
Κοινωνία
Για έλλειψη μέσων προστασίας από τον κορωνοϊό κάνουν λόγο εργαζόμενοι στο εργοτάξιο καθαριότητας Ευαγγελίστριας του δήμου Θεσσαλονίκης, εξαπολύοντας τα πυρά τους προς τη διοίκηση του δήμου. Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει: “Εργαζόμενες και εργαζόμενοι από το εργοτάξιο καθαριότητας Ευαγγελίστριας του δήμου Θεσ/νίκης, στέλνουν μήνυμα διαμαρτυρίας προς τη διοίκηση Ζέρβα και την κυβέρνηση για την έλλειψη μέσων προστασίας από την επιδημία (σημείωση:και τα αδιάβρο...
Οικολογία
Η «Ώρα της Γης» έφτασε και φέτος και οι πολίτες καλούνται να σβήσουν τα φώτα για μία ώρα προκειμένου να στείλουν μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος. Υπενθυμίζεται ότι η Ώρα της Γης είναι μία παγκόσμια δράση που διοργανώνεται από το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση (WWF) μία φορά τον χρόνο με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. Πότε θα σβήσουμε τα φώτα Η φετινή Ώρα της Γης πραγματοποιείται σήμερα, Σάββατο, 28 Μαρτίου, στις 20:30. Η οργάνωση WWF καλεί...
Διάφορα
Χρώματα, πάθος, δάκρυα, προσπάθεια, επιβίωση, χαρά, πόνος. Αν μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις τότε σίγουρα δεν χρειάζονται πολλά λόγια για τις παρακάτω φωτογραφίες. Στις παρακάτω εικόνες συμπυκνώνονται όσα έγιναν στον κόσμο την εβδομάδα που πέρασε. Δείτε πως κατέγραψε ο φωτογραφικός φακός του Associated Press τα γεγονότα που συνέβησαν στον κόσμο τις τελευταίες επτά ημέρες. Μπέργκαμο - Ρώμη: Η Ιταλία συνεχίζει να δοκιμάζει τις αντοχές της Τον πιο βαρύ «...