Στέλιος Παππάς προς ΚΤΕΛ: Πάρτε αυτές τις γραμμές, δεν τις θέλουμε

Όλο το παρασκήνιο των συζητήσεων μεταξύ υπουργείου Μεταφορών, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ για την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στην ύπαιθρο του νομού.

Την περασμένη Τετάρτη ψηφίστηκε στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την οποία δίνεται η δυνατότητα εκχώρησης σε ιδιώτες, συγκοινωνιακού έργου που υλοποιούν δημόσιοι φορείς σε Αθήνα (ΟΑΣΑ) και Θεσσαλονίκη (ΟΑΣΘ).

Δέκα μέρες πριν από την ψήφιση της τροπολογίας, η Voria.gr είχε αποκαλύψει τα κυβερνητικά σχέδια τα οποία είχε σπεύσει να διαψεύσει τότε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς. Ο ίδιος, σε αντιπροσωπεία εργαζομένων στον Οργανισμό που τον επισκέφθηκαν στο γραφείο του την ημέρα ψήφισης της τροπολογίας είχε ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε τίποτε σχετικά με τις κυβερνητικές προθέσεις να εκχωρηθεί μέρος του συγκοινωνιακού έργου που εκτελεί ο ΟΑΣΘ σε περιοχές της υπαίθρου του νομού, στο ΚΤΕΛ. Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει σήμερα η Voria.gr η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς κεντρικό πρόσωπο σε αυτήν την υπόθεση ήταν ο ίδιος ο κ. Παππάς.

Οι δύο λόγοι που οδήγησαν στην τροπολογία

Οι ζυμώσεις και οι συζητήσεις για την αποχώρηση του ΟΑΣΘ από απομακρυσμένες γραμμές, με χαμηλή πληρότητα, είχαν ξεκινήσει εδώ και μήνες.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αντιλαμβανόταν ότι η ύπαιθρος της Θεσσαλονίκης αποτελούσε για τον ΟΑΣΘ πληγή, αλλά συγχρόνως και απειλή. Πληγή, γιατί σε αυτές τις γραμμές ο Οργανισμός δεσμεύει περί τα 50 λεωφορεία και περισσότερους από 100 οδηγούς, την ώρα που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες τού κυρίως πολεοδομικού συγκροτήματος.

Απειλή, γιατί το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είχε επισημάνει εδώ και μήνες προς το υπουργείο ότι δεν δύναται πλέον να συνεχίσει να εξυπηρετεί τις περιοχές του νομού που έχουν μείνει εκτός ΟΑΣΘ, μετά τις δύο τελευταίες επεκτάσεις του, το 2003 και το 2011, επειδή, μετά την κρατικοποίηση του Οργανισμού, οι γραμμές αυτές κατέστησαν ζημιογόνες.

Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ, μετά την τελευταία επέκταση του ΟΑΣΘ το 2011 στην περιοχή της επαρχίας Λαγκαδά, απέμεινε να καλύπτει κάποια ορεινά χωριά της επαρχίας στα οποία δεν μπορούν να πάνε τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ (με εισιτήριο ένα ευρώ) και, επίσης, εξυπηρετεί και κάποια απομακρυσμένα χωριά (Ζαγκλιβέρι, Σταυρός, Ασπροβάλτα κ.λπ.) με το μισό εισιτήριο σε σχέση με αυτό που εισέπραττε το ΚΤΕΛ προ του 2011.

Για το έργο αυτό το ΚΤΕΛ εισέπραττε μέχρι πέρυσι περί τα δύο εκατ. ευρώ ετησίως. Ένα εκατομμύριο ως αποζημίωση από τον ΟΑΣΘ καθώς εκτελούσε δικό του έργο και άλλο ένα εκατομμύριο από το μέρισμα των 29 μετοχών που διέθετε το ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ και οι οποίες του δόθηκαν ως αντάλλαγμα για την αφαίρεση έργου που του είχε γίνει το 2003, κατά την πρώτη επέκταση του ΟΑΣΘ.

Όμως, μετά την κρατικοποίηση, το ένα εκατ. του μερίσματος πλέον δεν υφίσταται, με αποτέλεσμα το ΚΤΕΛ να μπαίνει μέσα από τις συγκεκριμένες γραμμές. Αυτό, το είχε αναγνωρίσει και ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη συζήτηση που είχε γίνει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής επί του νομοσχεδίου 4482/17 για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Η πρώτη συζήτηση

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr το θέμα των ζημιογόνων γραμμών του ΚΤΕΛ ετέθη σε συνάντηση που έγινε πριν από κάποιους μήνες, στα γραφεία της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Σε αυτήν συμμετείχαν ο κ. Σπίρτζης, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Στέφανος Τσόλης κ.ά. Εκεί ωρίμασε η ιδέα της εκχώρησης επιπλέον συγκοινωνιακούέργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ με την καταβολή βεβαίως, κρατικής επιχορήγησης προκειμένου το εισιτήριο να παραμείνει στο ένα ευρώ.

Η πρόταση του Στ. Παππά

Το επόμενο καθοριστικό βήμα έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, όταν οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ κλήθηκαν σε συνάντηση στα γραφεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ). Σε αυτήν ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Παππάς πρότεινε στο ΚΤΕΛ να αναλάβει συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές (τους παρέδωσε μάλιστα και σχέδιο, αυτό που είχε αποκαλύψει η Voria.gr) διότι, όπως τους είπε, «εμείς δεν μπορούμε πλέον να τις εξυπηρετήσουμε γιατί χρειαζόμαστε τα λεωφορεία για την πόλη».

Υπενθυμίζεται ότι, σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Παππάς είχε ισχυριστεί ότι «αυτή ήταν πρόταση του ΚΤΕΛ», υπογραμμίζοντας μάλιστα, ότι ο ίδιος δεν τη δέχεται. Οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ αποχώρησαν από εκείνη τη συνάντηση ζητώντας προθεσμία να απαντήσουν, αφού προηγουμένως ζυγίσουν και κοστολογήσουν το έργο που τους προτάθηκε. 

Ακολούθησε σειρά διαβουλεύσεων καθώς και μία συνάντηση στο υπουργείο Μεταφορών με τη συμμετοχή των κ. Παππά, Τσόλη, Σάββα Παναγιωτίδη και Γιάννη Τσιωνά (διευθύνοντων συμβούλων ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ αντιστοίχως), καθώς και εκπροσώπου του κ. Σπίρτζη.

Η απάντηση του ΚΤΕΛ

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή πριν από μερικές εβδομάδες οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ απάντησαν στον κ. Παππά ότι δέχονται να εκτελέσουν το συγκεκριμένο έργο υπό την προϋπόθεση ότι το κράτος θα τους καταβάλει την ανάλογη αποζημίωση. Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ πρότεινε όλα τα λεφτά από τα εισιτήρια να τα εισπράττει το δημόσιο και να καταβάλει στο ΚΤΕΛ αποζημίωση ανά οχηματοχιλιόμετρο την οποία προσδιόρισε στα 2,10 ευρώ.

Στις γραμμές τις οποίες εξυπηρετεί σήμερα το ΚΤΕΛ διαθέτει περίπου 25 λεωφορεία με 40 οδηγούς και διατρέχει περί τα 1,6 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα ετησίως. Σε αυτά, θα προστεθούν άλλα περίπου 1,9 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει αποζημίωση περίπου 7,35 εκατ. ευρώ ετησίως, για το σύνολο των περίπου 3,5 εκατ. οχηματοχιλιομέτρων, μείον τις όποιες εισπράξεις θα έχει από τα εισιτήρια σε αυτές τις γραμμές.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πηγή του ΟΑΣΘ, το κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο για τον Οργανισμό υπερβαίνει σήμερα τα 3, ενδεχομένως και τα 3,5 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την απάντηση του ΚΤΕΛ στην πρόταση που του έγινε εκ μέρους του κ. Παππά, ο ΟΑΣΘ δεν έδωσε καμία συνέχεια. Αυτή δόθηκε από το υπουργείο μέσω της σχετικής τροπολογίας. Ωστόσο, ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει εάν θα υπάρξει τελικά συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών ή εάν το υπουργείο και ο ΟΑΣΘ θα αναζητήσουν άλλες λύσεις.

Πηγή: https://www.voria.gr/article/st-pappas-pros-ktel-parte-aftes-tis-grammes-den-tis-theloume

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.
Προτείνω
Δεν υπάρχουν ακόμη συστάσεις

Σχόλια

Κοινωνία
Tην διοργάνωση του ΕuroPride 2020, εξασφάλισε η Θεσσαλονίκη, μετά από την κατάθεση υποψηφιότητας τον περασμένο χρόνο, από το δήμο Θεσσαλονίκης, ώστε  να προκύψει το µέγιστο δυνατό όφελος, τόσο για τη Θεσσαλονίκη, όσο και για το ευρωπαϊκό LGBT κίνηµα. Το ΕuroPride είναι µια πολυσυλλεκτική, ανοιχτή σε όλους, γιορτή της Ευρώπης, η οποία θα φιλοξενηθεί στη Θεσσαλονίκη τον Ιούνιο του 2020. Προσβλέπει στην διεθνοποίηση της πόλης, στην αύξηση των τουριστικών αφίξ...
Περιστατικά
Οδηγός αυτοκινήτου παρέσυρε και χτύπησε 36χρονη πεζή  στις 10.30 το πρωί επί της Αγίου Δημητρίου, μπροστά από τον Ιερό Ναό. Σύμφωνα με τις  πρώτες πληροφορίες, ο οδηγός φέρεται να εγκατέλειψε την 36χρονη στο σημείο. Η γυναικά μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, στο νοσοκομείο Παπανικολάου.  πηγή: seleo.gr
Κοινωνία
Φύλακας άγγελος ενός νεογέννητου παιδιού αποδείχθηκε ένας αστυνομικός της ομάδας «Ζ», στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Thestival.gr, το περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ της Τετάρτης στις 22:30. Το βρέφος έχασε τις αισθήσεις του, ενώ βρισκόταν στο σπίτι μαζί με τους γονείς του στην οδό Προξένου Κορομηλά, στο κέντρο της πόλης. Οι γονείς του παιδιού ειδοποίησαν το ΕΚΑΒ και στη συνέχεια ενημέρωσαν το κέντρο της Άμεσης Δράσης. Στο σημείο...
Κοινωνία
Τι παρεμβάσεις θα γίνουν Το "πράσινο φως" για τη δημιουργία Ανοιχτών Κέντρων Εμπορίου στο Καπάνι και στη Δημητρίου Γούναρη, στο δήμο Θεσσαλονίκης, έδωσε το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης. Στο πλαίσιο της δράσης θα γίνουν μια σειρά από έργα (τεχνικά έργα, αισθητικές παρεμβάσεις στις προσόψεις καταστημάτων, ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, εκδηλώσεις κλπ) που αναμένεται να δώσουν νέα "πνοή" στις συγκεκριμένες εμπορικές αγορές της πόλης με στόχο να τονωθεί η...
Εκπαίδευση
Για τις πρωτοπόρες σε διεθνές επίπεδο εφαρμογές του για την υποστήριξη των φοιτητών με πρόβλημα όρασης Την πρώτη θέση και το χρυσό βραβείο στην κατηγορία «Τριτοβάθμια Δημόσια Εκπαίδευση: Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες» απέσπασε το «Εργαστήριο Προσβασιμότητας και Υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρία», του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας κατά την απονομή των βραβείων της εκδήλωσης «Education Leaders Awards 2019», που πρα...
Σπορ
Ο αρχηγός του Δικεφάλου για τον επόμενο στόχο της ομάδας και το πρόγραμμα αποθεραπείας του, δίνοντας υπόσχεση πως θα επιστρέψει δυνατότερος Στη... βάση του επέστρεψε ο αρχηγός του ΠΑΟΚ Αντελίνο Βιεϊρίνια, που αφίχθη σήμερα το πρωί στη Θεσσαλονίκη ολοκληρώνοντας το πρώτο στάδιο της αποθεραπείας του, μετά την επέμβαση στην οποία υπεβλήθη στην Πορτογαλία για τον σοβαρό τραυματισμό του. Σε δηλώσεις του από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ο Πορτογάλος άσος των «ασπρ...
Κοινωνία
Οι εργασίες συντήρησης θα αρχίσουν από σήμερα και θα συνεχιστούν έως και την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019, με ώρα έναρξης στις 7 το πρωί. Εργασίες συντήρησης στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανίων θα πραγματοποιηθούν από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας από την σήμερα έως και την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019. Πιο αναλυτικά, θα πραγματοποιηθούν, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες, οι εξής εργασίες: Αντικατάσταση στηθαίων: Θ...
Οικονομία
Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από δύο εταιρίες για τη λουτρόπολη του δήμου Βόλβης. Η επίσκεψη στενού συνεργάτη του μεγαλομετόχου του ΠΑΟΚ Επενδυτικό ενδιαφέρον προσελκύουν τα Λουτρά Νέας Απολλωνίας, καθώς μετά το εκπεφρασμένο ενδιαφέρον της «G. Stathopoulos Enterprise», που ήδη δραστηριοποιείται επενδυτικά στη γειτονική Ασπροβάλτα, αποκαλύπτεται και ενεργό ενδιαφέρον του Ιβάν Σαββίδη. Τα Λουτρά Νέας Απολλωνίας έχουν μπει στο στόχαστρο του ομογενούς επιχειρη...
Εγκληματικότητα
«Δύο μηχανισμοί είναι μέσα στο Μέγαρο. Λευτεριά στους επαναστάτες», είπε άγνωστος χωρίς να δίνει χρονικό περιθώριο ή παραπάνω στοιχεία. Κινητοποίηση της αστυνομίας βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και λίγη ώρα μετά από προειδοποιητικό τηλεφώνημα στον ραδιοφωνικό σταθμό Ράδιο Θεσσαλονίκη για ύπαρξη εκρηκτικών μηχανισμών πιθανότατα στο Δικαστικό Μεγαρο της πόλης. Άγνωστος τηλεφώνησε περίπου στις 8:50 στο Ράδιο Θεσσαλονίκη προειδοποιώντας για ύπαρξη δύο εκρηκτικών μη...