Στέλιος Παππάς προς ΚΤΕΛ: Πάρτε αυτές τις γραμμές, δεν τις θέλουμε

Όλο το παρασκήνιο των συζητήσεων μεταξύ υπουργείου Μεταφορών, ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ για την εκχώρηση συγκοινωνιακού έργου στην ύπαιθρο του νομού.

Την περασμένη Τετάρτη ψηφίστηκε στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την οποία δίνεται η δυνατότητα εκχώρησης σε ιδιώτες, συγκοινωνιακού έργου που υλοποιούν δημόσιοι φορείς σε Αθήνα (ΟΑΣΑ) και Θεσσαλονίκη (ΟΑΣΘ).

Δέκα μέρες πριν από την ψήφιση της τροπολογίας, η Voria.gr είχε αποκαλύψει τα κυβερνητικά σχέδια τα οποία είχε σπεύσει να διαψεύσει τότε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς. Ο ίδιος, σε αντιπροσωπεία εργαζομένων στον Οργανισμό που τον επισκέφθηκαν στο γραφείο του την ημέρα ψήφισης της τροπολογίας είχε ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε τίποτε σχετικά με τις κυβερνητικές προθέσεις να εκχωρηθεί μέρος του συγκοινωνιακού έργου που εκτελεί ο ΟΑΣΘ σε περιοχές της υπαίθρου του νομού, στο ΚΤΕΛ. Ωστόσο, όπως αποκαλύπτει σήμερα η Voria.gr η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς κεντρικό πρόσωπο σε αυτήν την υπόθεση ήταν ο ίδιος ο κ. Παππάς.

Οι δύο λόγοι που οδήγησαν στην τροπολογία

Οι ζυμώσεις και οι συζητήσεις για την αποχώρηση του ΟΑΣΘ από απομακρυσμένες γραμμές, με χαμηλή πληρότητα, είχαν ξεκινήσει εδώ και μήνες.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αντιλαμβανόταν ότι η ύπαιθρος της Θεσσαλονίκης αποτελούσε για τον ΟΑΣΘ πληγή, αλλά συγχρόνως και απειλή. Πληγή, γιατί σε αυτές τις γραμμές ο Οργανισμός δεσμεύει περί τα 50 λεωφορεία και περισσότερους από 100 οδηγούς, την ώρα που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες τού κυρίως πολεοδομικού συγκροτήματος.

Απειλή, γιατί το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είχε επισημάνει εδώ και μήνες προς το υπουργείο ότι δεν δύναται πλέον να συνεχίσει να εξυπηρετεί τις περιοχές του νομού που έχουν μείνει εκτός ΟΑΣΘ, μετά τις δύο τελευταίες επεκτάσεις του, το 2003 και το 2011, επειδή, μετά την κρατικοποίηση του Οργανισμού, οι γραμμές αυτές κατέστησαν ζημιογόνες.

Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ, μετά την τελευταία επέκταση του ΟΑΣΘ το 2011 στην περιοχή της επαρχίας Λαγκαδά, απέμεινε να καλύπτει κάποια ορεινά χωριά της επαρχίας στα οποία δεν μπορούν να πάνε τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ (με εισιτήριο ένα ευρώ) και, επίσης, εξυπηρετεί και κάποια απομακρυσμένα χωριά (Ζαγκλιβέρι, Σταυρός, Ασπροβάλτα κ.λπ.) με το μισό εισιτήριο σε σχέση με αυτό που εισέπραττε το ΚΤΕΛ προ του 2011.

Για το έργο αυτό το ΚΤΕΛ εισέπραττε μέχρι πέρυσι περί τα δύο εκατ. ευρώ ετησίως. Ένα εκατομμύριο ως αποζημίωση από τον ΟΑΣΘ καθώς εκτελούσε δικό του έργο και άλλο ένα εκατομμύριο από το μέρισμα των 29 μετοχών που διέθετε το ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ και οι οποίες του δόθηκαν ως αντάλλαγμα για την αφαίρεση έργου που του είχε γίνει το 2003, κατά την πρώτη επέκταση του ΟΑΣΘ.

Όμως, μετά την κρατικοποίηση, το ένα εκατ. του μερίσματος πλέον δεν υφίσταται, με αποτέλεσμα το ΚΤΕΛ να μπαίνει μέσα από τις συγκεκριμένες γραμμές. Αυτό, το είχε αναγνωρίσει και ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά τη συζήτηση που είχε γίνει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής επί του νομοσχεδίου 4482/17 για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Η πρώτη συζήτηση

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr το θέμα των ζημιογόνων γραμμών του ΚΤΕΛ ετέθη σε συνάντηση που έγινε πριν από κάποιους μήνες, στα γραφεία της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Σε αυτήν συμμετείχαν ο κ. Σπίρτζης, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Στέφανος Τσόλης κ.ά. Εκεί ωρίμασε η ιδέα της εκχώρησης επιπλέον συγκοινωνιακούέργου του ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ με την καταβολή βεβαίως, κρατικής επιχορήγησης προκειμένου το εισιτήριο να παραμείνει στο ένα ευρώ.

Η πρόταση του Στ. Παππά

Το επόμενο καθοριστικό βήμα έγινε πριν από περίπου δύο μήνες, όταν οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ κλήθηκαν σε συνάντηση στα γραφεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ). Σε αυτήν ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ κ. Παππάς πρότεινε στο ΚΤΕΛ να αναλάβει συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές (τους παρέδωσε μάλιστα και σχέδιο, αυτό που είχε αποκαλύψει η Voria.gr) διότι, όπως τους είπε, «εμείς δεν μπορούμε πλέον να τις εξυπηρετήσουμε γιατί χρειαζόμαστε τα λεωφορεία για την πόλη».

Υπενθυμίζεται ότι, σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Παππάς είχε ισχυριστεί ότι «αυτή ήταν πρόταση του ΚΤΕΛ», υπογραμμίζοντας μάλιστα, ότι ο ίδιος δεν τη δέχεται. Οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ αποχώρησαν από εκείνη τη συνάντηση ζητώντας προθεσμία να απαντήσουν, αφού προηγουμένως ζυγίσουν και κοστολογήσουν το έργο που τους προτάθηκε. 

Ακολούθησε σειρά διαβουλεύσεων καθώς και μία συνάντηση στο υπουργείο Μεταφορών με τη συμμετοχή των κ. Παππά, Τσόλη, Σάββα Παναγιωτίδη και Γιάννη Τσιωνά (διευθύνοντων συμβούλων ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ αντιστοίχως), καθώς και εκπροσώπου του κ. Σπίρτζη.

Η απάντηση του ΚΤΕΛ

Σύμφωνα με αρμόδια πηγή πριν από μερικές εβδομάδες οι εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ απάντησαν στον κ. Παππά ότι δέχονται να εκτελέσουν το συγκεκριμένο έργο υπό την προϋπόθεση ότι το κράτος θα τους καταβάλει την ανάλογη αποζημίωση. Συγκεκριμένα, το ΚΤΕΛ πρότεινε όλα τα λεφτά από τα εισιτήρια να τα εισπράττει το δημόσιο και να καταβάλει στο ΚΤΕΛ αποζημίωση ανά οχηματοχιλιόμετρο την οποία προσδιόρισε στα 2,10 ευρώ.

Στις γραμμές τις οποίες εξυπηρετεί σήμερα το ΚΤΕΛ διαθέτει περίπου 25 λεωφορεία με 40 οδηγούς και διατρέχει περί τα 1,6 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα ετησίως. Σε αυτά, θα προστεθούν άλλα περίπου 1,9 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα, γεγονός που σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει αποζημίωση περίπου 7,35 εκατ. ευρώ ετησίως, για το σύνολο των περίπου 3,5 εκατ. οχηματοχιλιομέτρων, μείον τις όποιες εισπράξεις θα έχει από τα εισιτήρια σε αυτές τις γραμμές.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πηγή του ΟΑΣΘ, το κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο για τον Οργανισμό υπερβαίνει σήμερα τα 3, ενδεχομένως και τα 3,5 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την απάντηση του ΚΤΕΛ στην πρόταση που του έγινε εκ μέρους του κ. Παππά, ο ΟΑΣΘ δεν έδωσε καμία συνέχεια. Αυτή δόθηκε από το υπουργείο μέσω της σχετικής τροπολογίας. Ωστόσο, ουδείς είναι σε θέση να γνωρίζει εάν θα υπάρξει τελικά συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών ή εάν το υπουργείο και ο ΟΑΣΘ θα αναζητήσουν άλλες λύσεις.

Πηγή: https://www.voria.gr/article/st-pappas-pros-ktel-parte-aftes-tis-grammes-den-tis-theloume

Αν παρατηρήσετε κάποιο σφάλμα, επισημάνετε το επιθυμητό κείμενο και πιέστε Ctrl + Enter για να ενημερώσετε τον διαχειριστή για αυτό.

Σχόλια

Διάφορα
Τα ζυμαρικά είναι χωρίς αμφιβολία ένα comfort food και ως τέτοιο, ένα από τα πιο ξεχωριστά χαρακτηριστικά του είναι το πόσο λίγο έχει αλλάξει στο πέρασμα των αιώνων. Παρασκευάζεται ακόμα με τα ίδια βασικά συστατικά και μεθόδους όπως και στην αρχαιότητα. Όταν τρώμε ζυμαρικά, ειδικά στην Ιταλία, κάτι μας λέει μέσα μας ότι, κατά πάσα πιθανότητα, οι πρόγονοί μας και οι πρόγονοι των προγόνων μας, έτρωγαν κάτι παρόμοιο. Τα ζυμαρικά, με τη μακρά, πολυπολιτισμική...
Διάφορα
Εντείνονται τα μέτρα για την αποτροπή της διασποράς του κορωνοϊού στις υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης, έπειτα από την κατάταξη της περιοχής στο επίπεδο 3 («πορτοκαλί»). Σήμερα το πρωί πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο δημαρχείο, παρουσία του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα, ώστε να παρουσιαστούν αναλυτικά στους Διευθυντές και στους Προϊσταμένους των υπηρεσιών τα μέτρα και τα πρωτόκολλα που πρέπει να τηρούνται με αυστηρότητα. «Η υγεία των δημοτικών υπαλλήλων και τ...
Πολιτική
Η επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψη την επιδημιολογική κατάσταση, αποφάσισε νέα μέτρα τα οποία θα τεθούν σε εφαρμογή από την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου, στις 6 το πρωί: Επίπεδο 4 επιβάλλεται στην Καστοριά, κάτι που σημαίνει πως η περιοχή μπαίνει σε καθεστώς τοπικού Lockdown.Επίπεδο 3 και αυξημένη επιδημιολογική επιτήρηση στα Γιάννενα, όπου οι δείκτες είναι οριακοί. Η κατάσταση θα επαναξιολογηθεί το Σάββατο από τους ειδικούς.Επίπεδο 3 και αυξημένη επιδημιολογική επιτ...
Διάφορα
Στην εποχή των ηλεκτρονικών διοδίων εισήλθε, με την ενεργοποίηση του «Egnatia Pass», ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας, μήκους 1000 χιλιομέτρων. Μάλιστα, η διοίκηση της εταιρείας «Εγνατία Οδός ΑΕ» αναμένει τον διπλασιασμό τουλάχιστον των χρηστών της υπηρεσίας, που σε μόλις ενάμιση μήνα έφτασαν τους 15.000 (Έλληνες και Βαλκάνιους).    Παρουσιάζοντας τη νέα υπηρεσία, στο πλαίσιο σημερινής συνέντευξης Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ...
Κοινωνία
Ολοένα και μεγαλώνει η “μαύρη” λίστα των ανθρώπων που έχουν χάσει τη ζωή τους από την πανδημία του κορονοϊού. Και αυτό γιατί δύο ακόμα συμπολίτες μας έχασαν σήμερα τη μάχη με την πανδημία του κορονοϊού, αυξάνοντας των συνολικό αριθμό των νεκρών στους 536. Ειδικότερα, κατέληξε ένας 86χρονος τα ξημερώματα, ο οποίος νοσηλευόταν στο ΑΧΕΠΑ όπου είχε διακομισθεί από τον Νοσοκομείο Πολύγυρου και ένας 74χρονος, ο οποίος νοσηλευόταν στη ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού Νοσο...
Πολιτική
«Ολόκληρη η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη μ' ένα νέο, μεγάλο, δεύτερο κύμα κορωνοϊού. Σε πολλές χώρες παρατηρείται δραματική αύξηση κρουσμάτων, διασωληνωμένων και θανάτων. Αυξάνονται τα μέτρα προστασίας και σε κάποιες περιπτώσεις, όπως η Ιρλανδία, φθάνουν στα όρια του lockdown»,τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας ξεκινώντας την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. Τόνισε ότι «η χώρα μας χάρη στην τήρηση των μέτρων από τη συντριπτική πλειονότητα των...
Διάφορα
Αν έχεις στην κουζίνα σου μερικά βασικά υλικά, μπορείς να δημιουργήσεις απίθανα γλυκά σνακ. Τι θα έλεγες λοιπόν για λαχταριστούς και αφράτους λουκουμάδες με 2 μόνο υλικά; Αν νομίζεις ότι είναι μπελαλίδικοι, μάλλον πρέπει να αναθεωρήσεις. Απλά ακολούθησε βήμα προς βήμα αυτή τη μοναδική συνταγή για να φτιάξεις το απόλυτο σνακ των παιδικών μας χρόνω Μικρά, πεντανόστιμα ντονατσάκια που τρώγονται όλη μέρα αλλά και είναι τέλειο κέρασμα για τα παιδιά. Μάλιστα, δε...
Διάφορα
Την προηγούμενη εβδομάδα, ανάμεσα στις 12 και 14 Οκτωβρίου, η διεπιστημονική ομάδα ερευνητών του ΑΠΘ, που σε συνεργασία με την ΕΥΑΘ αναλύει συστηματικά -ανά δύο ημέρες- δείγματα από τα υγρά αστικά απόβλητα στην είσοδο της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων Θεσσαλονίκης, υπολόγισε μία δραματική αύξηση των φορέων του κορωνοϊού στην πόλη --της τάξης του 290% στο ιικό φορτίο των λυμάτων, όπου συνυπολογίζονται συμπτωματικοί και ασυμπτωματικοί φορείς. Η τάση αυτή...
Πολιτική
Κατατέθηκε τροπολογία του υπουργείου Εργασίας στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών, με τίτλο «ρύθμιση οφειλών και παροχή δεύτερης ευκαιρίας». Τροπολογία με την οποία καθορίζονται τα μέτρα που λαμβάνονται για την υποστήριξη των εργαζομένων σε επιχειρήσεις-εργοδότες των περιφερειακών ενοτήτων της χώρας ανάλογα με το επιδημιολογικό επίπεδο (χαμηλό, μέτριο, υψηλό και πολύ υψηλό). Πιο συγκεκριμένα: α) Για τις περιφερειακές ενότητες που εντάσσονται στην κ...